Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Vonyarci barna

2009.09.09. 16:00 - TonyCaviar

 

Miután Tihanyban erősen népies körülmények között megkóstoltam a Blonder Világost, olthatatlan vágy ébredt bennem, hogy hazai pályán is meglátogassam a Balatonfelvidék másik házisör-főzdéjét.

Félreértések elkerülése végett elárulom, hogy a gyárat nem sikerült meglátogatnom, mert rohantam, és nem is egyeztettem időpontot. Viszont ha már ott jártam, bevásároltam.
A Blonder sörfőzdét nem nehéz megtalálni. Keletről érkezvén a 71-es úton pár száéz méterrel a Vonyarcvashegy-tábla után hihetetlen csiricsáré kék-sárga táblatömeg böki ki a szemet, ami főként egy peckesen lépkedő muskétást ábrázol. Bent egy teljesen átlagos vidéki étterem képe fogadott, de alig is értem rá körülnézni, vettem négy üveg világosat, literét 330 forintért – sajnos az egyedi literes, betétes üveg 125 forint, ami kicsit megdobja az árat.
A szőke hozza a formáját, itthon is nagyon finom, a keserűségéről hosszan lehetne mesélni. Egyfajta erőteret von maga köré, amiben napokig lehet élni. Mivel Tihanyban mázas köcsögből ittuk, itthon is bögréből ittam, és az is jót tette neki, bár nem hittem volna, hogy valaha is eljutok odáig, hogy bögréből sörözzek.
Ma viszont rászántam magam, hogy csapra verjem a barnát. Letekertem a zöld műanyag kupakot és beleszagoltam, de nem éreztem semmit, csak valami halvány lúgosságot. A házisöröknek sose jó a szaguk.
Habja tetszetős kávészínű, de vékony és hamar elmúlik. Színe sötét barna, átlátszatlan. Az első korty üdén keserű, virágos és herbális érzeteket kelt, de nem valami elegáns. Lágyan szénsavas, kicsit punnyadt. Később kibontakozik az íz, és itt is előlép a jól ismert markáns, könyörtelen keserűség. A morva muskétások nehéz életének íze a távoli múltból. Ám ugyanakkor megjelenik valami tolakodó cukrosság is, ami kicsit butítja az összhatást. A komló nem tudja zavartalanul bemutatni tudományát miatta, és itt is megtörténik az, ami a barna söröknél oly gyakran: a pörkölt maláta keserédes, földközeli íze elnyomja az ízek szabadságát, lelapítja és megfosztja őket szárnyalásuktól. De nem mindig ilyen buta cukros módon. Ez így gyengébb, mint az átlag barna sör. Miközben azért nem gagyi. Anyagerős és korrekt. De ízben alulmarad.
 


Folyékony Kenyér nagyobb térképen való megjelenítése

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr991370852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása