Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

 

Értem én, hogy retro, de azért kicsit bántja a szememet a Stiegl designja. Egyrészt van benne valami a háború előtti német Max und Moritz gyerekkönyvek bárdolatlan és naív kegyetlenségéből, meg van benne valami 30-as évekbeli ipari hangulat, egy kis bőrszíj, egy kis kínzókamra, nem is mondom tovább. Azért meg mertem kóstolni.

Az üveg nyakából sokatmondóan malátás illat száll fel – de nem kell aggódni, utána rendesen kitöltöttem, és úgy kóstoltam. Színe világos, mégis kicsit rezes, habja nem sok van. 
Nehéz pontosan elmondani, mit érzek az első kortyban, de azt nagyon érzem. Erősen tolakodó íz, amiben sok a savanyúság, meg az édesség is, de ez a kettő nem írja le, mert ott van benne valami határozott, kulturális üzenet, mintha azt akarná, hogy eszembe jusson erről valami. Lassan ismerem fel: kenyér! És, ahogy így felismertem, már el is múlt, és ugyanennek az íznek a hátoldala valami zömök keserűség, kissé rövid, kissé fantáziátlan, inkább csak a becsület kedvéért.
Feszes, korrekt ízélmény, egy ennyire karakteres ízemlék, mint itt a kenyér, mindig meglepő, ezt jól köríti visszafogottsággal, koncepciózus, jó sör. Kicsit emlékeztet a Millerre, de annál férfiasabb, menetelősebb és kevésbé lírai, atmoszférikus.
A Stiegl Ausztria egyik legrégebbi és legnagyobb családi kézben lévő sörfőzdéje, a mai napig Ausztria egyik legjobban fogyó söre, csak hazánkban ritka vendég, hisz a szomszéd ország túlsó csücskében, Salzburgban főzik. Ezt a hátrányt az a történelmi szerencse ellensúlyozza, hogy maga a nagy Wolfgang Amadeus Mozart is Stiegl sört ivott, amire nézvést a helyi sörmúzeum megdönthetetlen bizonyítékokkal is szolgál – állítólag.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr621486323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vagodeszka 2009.10.31. 12:33:03

Pár hónapja volt alkalman Salzburg közelében eltölteni egy hetet és a tanulság számomra az volt, hogy nincs egy normális Stigl se, pedig végig kóstoltam az egész palettát, de valahogy az én ízlésemnek egyik se felet meg.
Viszont volt szerencsém egy Kaiser Doppel Malz nevezetű sörhöz... barna, édes és semmi máshoz nem hasonlítható, igazi kellemes esti könnyed nedü és igazi meglepetés, mert az idehaza kapható Kaisereket távolról kerülöm.
A legjobb osztrák sör meg továbbra is az Edelweiss, nem tudom megunni a szüretlen búzát.

Serteperte 2009.11.02. 13:18:58

Állítólag a bajor határhoz közeledve egyre jobbak az osztrák sörök. Hát nem feltétlen. Az osztrákok megvetően kezelik a sörtisztasági törvényt és Conrad Seidl szerint azt a németek csak valamiféle szemfényvesztés okán találták ki. De a Stieglen az sem segít, hogy ők betartják. Annyira keverednek benne a sörtől elvárható ízek és aromák, hogy a végeredmény egy határozott karakter nélküli sör.

Italboltos Sanyi · http://obudakocsma.blog.hu 2009.11.07. 11:28:40

Először is: mindenvivő a blogotok, a Kocsmabloggal meg a Pacalvadásszal csodálatosan teszitek teljessé az összképet :)

A Stiegl sajnos megint azt bizonyítja, hogy az osztrákok csak kis németek, és valahogy ebben se tudtak jobbat csinálni, mint a nagyra nőtt kisöcsi. Na jó, kávéban meg Mozartkugelben biztos vernék őket.

VISZONT ha Stiegl, akkor az Óbudáról a Picasso Pointba költözött Chaplint tudom ajánlani: 500 körül csont friss, keserű Stiegl PILSt kaphatunk, ami már tényleg igazi sör. Pilzenire fel tehát!

Udo von Raumschiff · http://udomongya.blog.hu/ 2009.11.14. 18:05:50

Egy hete jöttem Salzburgból, két dolgot állíthatok:
1. Nem Ausztria túlsó csücskében van, talán Bregenzcel kevered.
2. ittam Stieglt, csapolva, frisset, normált pils típusút és Goldbräut is. Kiváló volt mindkettő - a palackost majd tesztelem, de a csapolt tekintetében nem osztom Hanzli és vagodeszka fanyalgását.

festmenyes · http://www.aranyhidgaleria.hu 2010.01.28. 16:07:49

A címke megérdemelne egy citromdíjat.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.09.07. 07:11:35

@vagodeszka: Hm, én is nagyjából ugyanerre jutottam, bár én három fajta után feladtam: jozsefbiro.blog.hu/2010/09/07/ausztriai_benyomasok_stiegl

Hm, a doppelmalz. Hát az nekem nagyon nem jött be, még a Stieglnél is sokkal kevésbé. Szerintem beledöntöttek egy félzacskónyi kockacukrot...

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.09.07. 22:24:56

@promontor: azért adjunk még egy esélyt szegény stiegl-nek - a csapolt rám sem volt nagy hatással, de hadd ajánljam az alábbit, ami palackból kifejezetten finom és izgalmas. Az őszi-téli szezonban ideális is:
www.ratebeer.com/beer/stiegl-stieglbock/14736/
süti beállítások módosítása