Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Miután péntek délutánra, három-négy nap csend után a sörcefre aktuális sűrűsége (SG) elérte a 1009-es számot (1010 alatt lehet palackozni), fogtam két rekesz üres üveget, kimostam, leáztattam végül megfertőtlenítettem, aztán beletöltöttem a sört, ami amúgy rohadt keserű a három komlótól, de talán nem ihatatlan. Kicsit olyan, mint valami gyógynövényfőzet. Amúgy egyáltralán nem édes és egyáltalán nem szénsavas (eddig a szénsavat kibugyogtattuk a kotyogón, ez tehát nem csoda). Az üvegekbe a nagy sűrűségre való tekintettel cssak egy fél erjesztőcukorkát tettem. Ebből lesz majd a szénsav. Most min. 1 hét szobahőmérséklet, aztán asszem min 2 hét kondicionálás hűvösben.

Címkék: sörfőzés otthon

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr331540648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

J. McClane 2009.11.21. 10:20:38

EKO dokumentumok megvannak a VPOP felé?

TonyCaviar 2009.11.22. 11:11:01

Imádtok a Vpop-val suhogtatni. Nincs termék, nincs EKO.

potus 2009.12.04. 22:56:36

Megvolt az első kóstolás?

Én az első sörnél nem alkalmaztam extrákat, de a másodiknál már igen(Yorkshire Bitter + Spraymalt). Na ez sokkal finomabb, mint az alap Lager.
Most meg épp bugyog egy Santa's Winterwarmer, amiben 2 doboz malátasűrítmény van.
Ez azért lesz érdekes, mert ezt még a forgalmazó sem próbálta ki. Karira kap belőle :)

TonyCaviar 2009.12.06. 20:23:25

Nemigen merem ideírni, mi mindent tettem a második körbe, amit Connossieur Bock alapra főztem, dark spraymalttal és barna kandiscukorral, de úgy fest, hoghy nagyon finom lesz. A Bock alapot mindenképp ajánlom.

víz tamás 2009.12.10. 16:31:49

@TonyCaviar:

helló!

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0300127.tv

XI. fejezet

75.§

78. §/8

nemrég hívtam fel a vpop-t, mondtam, hogy szeretnék otthon 10-20 liter sört főzni. A fentieket adták meg olvasgatásra. 1 milla a letét és a 78. § 8. pontja szerint:

Sör előállítására alkalmas főzőüstöt és komlóforraló üstöt kizárólag a vámhatóság engedélyével szabad előállítani, birtokolni és értékesíteni.

Ezt külön kihangsúlyozta nekem az ember. Remélem a 30 literes befőző fazekam nem tartozik ebbe a kategóriába. :)

amúgy nagyon érdekel a dolog, már várom a fejleményeket.

üdv!

TonyCaviar 2009.12.11. 10:04:21

@visztani: köszi ez jó link.

"a sör előállítását végző, a 20 ezer hektoliter éves termelőkapacitást el nem érő sörgyártó üzemre (a továbbiakban: sörfőzde)" - nem hiszem, hogy a konyha sarkában álló 30 literes műanyagvödröt üzemnek lehetne nevezni!

"Sör előállítására alkalmas főzőüstöt és komlóforraló üstöt kizárólag a vámhatóság engedélyével szabad előállítani, birtokolni és értékesíteni." - nálam egyik sincs. Nem is főzök semmit! Ez csakis keverés, aztán várakozás.

Amúgy a hétvégén lesz az első kőstolás.

víz tamás 2009.12.11. 13:54:23

@TonyCaviar: hát én is ezt mondtam a vpop-s embernek, hogy nem 20000 hektoliter, hanem csak 10-20 liter és otthon a konyhában.

akkor nem adóraktár, szóval nem 40 millió, hanem csak 1 a jövedéki biztosíték. :D

azt olvastam, hogy a legtöbb országban a sörfőzés bizonyos éves mennyiségig legális és adó/illetékmentes.

itthon nem lehet ezt indítványozni, mint a borra, hogy x literig saját felhasználálsra ingyenes adómentes legyen? bort szőlőtermesztőnek 1000 literig lehet adómentesen készíteni saját fogyasztásra, ha veszi valaki a szőlőt, akkor 500 kg vásárolt szőlőig.

elég nonszensznek tartom, hogy a konyhai sörfőzés az sörfőzde kategória. Meg hogy 20000 hektoliter éves termelés alatt. hát az 50 liter is alatta van ugyan, de azért lehet érezni a különbséget. :)

van egy vámos barátom, aki utánakérdezett és azt mondták a hazisor.hu-n lévő csomagra, hogy az egy sörfőző gép. mondtam, nem az. jó, de olyan eszköz, amivel sört lehet készíteni. :) szóval mindent megmagyaráznak. ha azt mondják valamire, hogy gép, akkor az gép. :D

nagyon kíváncsi vagyok, milyenre sikerült a sör. :)

TonyCaviar 2009.12.11. 15:15:56

Hát igen, valóban nem az a kérdés, hogy mi az igazság, mert, ha 20 literért levesznek egymillióra az biztos, hogy nem igazság, hanem csak szemétség. Az igazi kéréds az, mennyire lehet alkudozni a VPOP-val, és mennyire szigorúak a a jogalkalmazásban. Ha kifogsz egy olyan VPOPst, akiben van egy szemernyi emberi érzés, akkor gondolom, nem reagál a 20 literedre. Nem biztos, hogy találsz ilyet. És ha összeveszel velük , akkor kinek lesz igeze? Mennyi esélyed van jogi úton érvényesíteni a panaszaidat? Milyen végrehajtási hatáskörük van? Elveszike- az autódat, házadat, ha nem fizetsz? Ilyenek a valódi kérdések, sajnos...

Hamilcar 2009.12.11. 18:06:24

Biztosak lehettek benne, hogy 20 literért is igen keményen büntet a VPOP, volt olyan ismerősöm, aki így járt. Én pár évvel ezelőtt gondolkodtam, ilyen berendezés vételén, akkor rákérdeztem a forgalmazónál, hogy mit lehet ilyenkor tenni. Ők válaszolták azt, hogy természetesen nem áll módjukban a vevőtől elkérni a személyigazolványát. Gondolom ezzel utaltak arra, hogy ne a valós nevem és címem adjam meg a vásárláskor.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.12.11. 19:55:52

@visztani: csak gondolj bele, a faék a legegyszerűbb gép. de az, hogy illegális ezzel a szettel otthon játszani, az maga egy képtelenség

víz tamás 2009.12.14. 15:09:54

@főzdevadász: nem illegális, ha befizeted az 575 ft/balling fok/100 liter jövedéki adót és az 1 milka jövedéki biztosítékot. :)) persze, ha 20000 hektoliternél többet készítesz, akkor 40 milla.

(számomra) egyértelműen kihagyták a törvényalkotók a manufakturális ill. házi sörkészítés lehetőségét. egyszerűen azért, mert sztem nem is gondoltak rá, hogy lehet. azért mert magyarországon nincsen hagyománya.

ha lesz időm, a héten írok egy levelet a minisztériumnak. persze csodát nem várok. valszeg megírják a törvénymódosítás hivatalos protokollját.

sajnos népszavazást sem lehet kezdeményezni ilyen témában, mert a költségvetést közvetlenül érinti. ezt mondta egy jogász barátom.
süti beállítások módosítása