Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Wel Scotch

2009.11.26. 09:35 - TonyCaviar

A múltkor a Crazy Caféban kicsit szomorú voltam, hogy lemaradtam az igen egzotikusnak hangzó Wel Scotch-tól, amit a francia Kronenbourg gyárt whiskey-malátából. Így aztán, amikor megláttam egy boltban nem sokat gondolkodtam, „biere nouvelle!” felkiáltással magamhoz ragadtam a szánalmasan apró üvegecskét.

A két és fél decis üveg nyakából erős malátaszag árad, kitöltve tökéletes teaszíne van és hamar múló, kicsi habja. Az első korty szokás szerint ízetlen a sok szénsavtól, de amint valami kitisztul, azonnal üt a markánsan cukros édesség, majd talán egy kis karamellmaláta, majd ismét az édesség, ami időközben mézesedik, nehezül, de nem szépül. Ez egy cukorral agyonvágott belga sör. A whiskey-nek nyoma sincs, pedig a bolti magyar címkén már az áll, hogy „whiskey-ízesítésű francia sör”, az édesség az egyetlen felismerhető karakter, ez játszadozik önmagával, talán ha azt írták volna rá, hogy mézsör, akkor el tudnám fogadni, így viszont elég lohasztó.
Lassan jönnek elő belőle a cukor által elnyomott barna-sörös karakterek, de továbbra is testetlen, alkoholos lé marad. Nem lesz a kedvenc söröm, 2,5 deci kicsit sok belőle.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr201536326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gatsy 2009.11.26. 11:02:27

Reméltem, hogy más jön ki belőle. Engem is érdekelt a múltkori megjegyzés után. De ez sajnos az ami valószínüsíthető volt.

Holva 2009.11.26. 12:27:20

Próbáld az Adelscott-ot! Nem láttam még itthon, de ebben a műfajban jónak találtam.

Ogreface 2009.11.26. 13:24:06

Csapolva valamennyivel elviselhetőbb mint üvegesben de úgysem egy nagy szám.

Pivoblog · http://pivo.blog.hu/ 2009.11.29. 18:49:46

nem nyerte el a tetszésem ez a sör...

Udo von Raumschiff · http://udomongya.blog.hu/ 2009.12.01. 16:09:51

Tudom, szőrszálhasgatás, de:

Ha "Scotch", akkor nem "whiskey". Hanem whisky. Igazából mindenhol whisky, csak az íreknél és az USÁban whiskey, és ott is csak archaikus írásmódnak számít, amit azért alkalmaztak az ír gyártók, hogy megkülönböztessék magukat a világot elborító "olcsó skót szeméttől". :)

(Mint a "Nem sör: ser!" Emléxik még valaki?)

De tulképpen mindegy is, franszia söhr, franszia üiszki, az olyan, mint a legendás skót cabernet, vagy az ír olívaolaj. :)

Go Green 2012.04.14. 20:07:50

Ez egy finom ser! Én úgy tudom whiskys hordóba töltik ezért kapja ezt az ízt. Csapolva már ittam...inkább azt árulja el vki, hogy hol lehet kapni. ;)

Epokit Drive 2012.10.17. 03:16:53

Főiskolás koromban, jó 12-14 éve ittam két helyen is csapolt Wel Scotch-ot, és nagyszerű volt, azóta is emlegetem. Üveges Guiness-szel jártam úgy, mint Te ezzel a sörrel: meg sem közelítette a csapolt, friss sör ízét, bár ahhoz nem vagyok eléggé érdeklődő, hogy tudjam, miért van ez.
Emlékeim szerint az egyik hely ez volt (nem reklám): www.etterem.hu/1645
A másik a XI. ker-ben volt, közel a BME koleszhoz.

Bud Taste 2012.10.17. 14:15:08

@Epokit Drive: Ha jól emlékszem a Le Royban is volt csapolva nagyon régen a Visegrádi utcában (most Trófea Grill).
süti beállítások módosítása