Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mint régi, nagy ellenfelek, akik már évtizedek óta kerülgetik egymást, miközben várják is a találkozást, végre szemtől szemben ültünk, és feszülten figyeltük egymást, én és egy korsó Paulaner Salvator.

Úgy képzelem el a pillanatot, hogy a masszív facsillárokon is kopaszra nyírt konyhásfiúk lógnak, a vállam felett vigyázban áll a sörmester, mögötte hatalmas karéjban a konyha kövér személyzete, egy pisszenés sem hallatszik, csak némi szuszogás, és minden tekintet a pincérnek felcsapott sörmester kezében imbolygó korsónyi vöröses folyadékra szegeződik, mintha szegény, halálba siető életük látványos megváltását várnák a kóstolás misztikus pillanatától. Aztán Monsigneur Tonycaviar dalla Torre del Tempio di Sanguinetto, a korszak egyetlen, megkérdőjelezhetetlen tekintélyű, fennen lobogó szellemű sörkritikusa hatalmas, szőrös pofájához emeli a korsót és megízleli a kedvére főzött sört, hogy ítéletet mondjon a sörmester teljesítménye fölött. Amikor aztán elégedetten csettint, hirtelen beindul az élet, a konyhásfiúk leugrálnak a csillárról, a kamrában az ínyenc patkányok tovább rágják a francia sajtokat, a sörmester miután kockára tette, immár visszanyerte létezése okát és értelmét, és indul vissza a dolgozni, stb, stb…
Ehelyett egy enyhén túlvilágított, terített asztalokkal telizsúfolt, alacsony belmagasságú galérián – a Király utcai Haxen Király étteremben - ültem, amikor a kedves, kövér pincér felhozta nekem régóta kerülgetett, nagy adverzáriusomat, a legendás Paulaner Salvatort, ami sajnos eleve verve érkezett a porondra: a korsó tetejéről hiányzott vagy kétujjnyi hab. Sajnos ebben a világban senki nem ismeri Tonycaviart, a kiugrott Johannita sörkóstolót, ezért úgy tettem, mintha ez nekem pont megfelelne így, és nekiláttam a kóstolásnak.
Az az igazság, hogy a Megváltó habjavesztetten, megtépázva is simán vitte a meccset. Az első korty után csak a végén beütő határozott és kövér édességre tudok gondolni, és csak lassan ismerem fel, hogy az elején egy markáns, pezsgőn komlós keserűséggel indít, majd egy pár követhetetlen és lenyűgöző ízbéi bukfenc után a legszebb kandiscukros-karamellmalátás édességet énekli ki, amit valaha kóstoltam – talán csak a MOMparkban ivott Paulaner Oktoberfest Bierhez fogható. Eközben azonban a keserűség is egyre szigorúbbá válik, és amikor mindkettő egyszerre éri el tökéletes formáját, fény gyúl bennem: a Salvator a sörök Beethovenje! Testes és romantikus, drámai, mint a vihar és édes mint a méz.
Maga a Király utcai helyszín nem különösebben nyeri el a tetszésemet, a masszív és ódon faberendezésre nem gyengülök, nekem ettől nem lesz ódon hangulatom, viszont nehéz tőle elférni, söröző rész nincs, minden asztalon elegáns teríték, ami a sörözésnél csak zavar. Mindazonáltal a habjavesztetten felszolgált Salvatoron kívül más bűnt nem követtek el.
A Paulaner Hefeweizen is teljesen rendben volt, bár nem okozott különösebb izgalmakat. A citromot mindazonáltal továbbra sem értem. Elmagyarázná valaki, miért kell citromot rakni valamibe, ami amúgy is egy kicsit túlzottan hajlamos a citromosodásra?



 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr801553292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kochav 2009.12.01. 12:53:21

"Elmagyarázná valaki, miért kell citromot rakni valamibe, ami amúgy is egy kicsit túlzottan hajlamos a citromosodásra?"

...nagyon egyszerű: nem kell bele citrom. valakinek egyszer ez az ötlete támadt, azóta előre kell szólni a pincérnek, hogy nem kérek bele. a haxen javára legyen írva, hogy, ha tízen ülünk az asztalnál, akkor is emlékezni szoktak, hogy citrom nélkül kértem... :)

Ogreface 2009.12.01. 15:50:08

Sörbe különböző oda nem illő anyagokat dobálni főbenjáró bűn!Minek elnyomni egy sör egyedi zamatát valamiféle ízesítő kiegészítőkkel.Amelyik fajta sernek magába nem szeretem az ízét,azt nem rendelem.Egyszer hoztak ki nekem egy korsó Guinnesst és megkérdezte a pincér hogy mennyi juharszörpöt tehet bele.Semennyit!A másik helyen úgy hoztak ki egy korsó Hoegardent hogy egy egész narancs negyede úszott benne.Amikor megemlítettem hogy "köszönöm de gyümölcssalátát nem kértem" akkor meg megsértődtek.Belgiumban is szokták például a Rodenbach söröcskét édes szörppel inni,de akkor meg minek... :P

fairwolf 2009.12.02. 16:57:31

citromot régen tettek a búzasörbe, amikor még a produkció folyamán keletkezö mellékízeket nem sikerült teljesen kiküszöbölni. Azóta pedig ugy tünik, hogy néhany németországban és ausztriában járt honfitársunk ezt szokásként értelmezte és honosította mint felszolgálási módot. Az az igazság, hogy bajorországon kívül majdnem egész németországban tesznek citromot - DE CSAKIS A SZÜRT BÚZASÖRBE - az ízhatást fokozandó. Ezen kívül még egy szem rizst is szoktak beletenni, mert sokan nem szeretik a SZÜRT búzasör erös szensavtartalmát.

Tapmancs 2009.12.03. 09:37:43

Nekem nemrég vagy fél kiló rizst hoztak ki a búzasörhöz, kérdezem mit kelle ezzel csinálni? (Előtte sehol nem találkoztam még ezzel) Azt mondja sokan tesznek rizst a sörbe, jobban kihozza az aromáját. Kipróbáltam, tettem bele pár teáskanállal, az egész eredménye az lett hogy az összes szénsav kiment belőle, úgyhogy soha többet. Ti találkoztatok már ezzel a rizs-dologgal? (nem egy szemről van szó)
süti beállítások módosítása