Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.


Szabó Béla a kanizsai zöld mágus idén megtette az első lépést a világhír fele, amikor a tapolcai Starcsevics Lászlóval, a Stari Sörfőzde tulajdonosával leszerződött a „Zöld Sör” gyártására és palackozására. És mivel én pont arra jártam a hétvégén, és a miközben a pillapalackomat töltettem meg jóféle helyi Starival kibökte a szemem az elsőre naív Fradi-oltárnak ható installáció a pult túlsó oldalán. Azonnal tudtam miről van szó: itt a Zöld Sör.

A cimkéje érdekes kísérlet a hagyományos vidéki címkenyomorból való kitörésre, de nem jut sokkal tovább egy uszodai büfé esztétikai színvonalán, noha a színtelen üvegbe palackozott zöld folyadéknak tagadhatatlanul van valami pszichedelikus vonzereje.
Fura szaga van – műanyagmaláta – jut eszembe, ha volna ilyen, a kóstoló partnerem azonnal PEZ-cukorkát mond, én hozzátenném: valami citrusos savanyúcukor jellege van.
Az íze elég sokkoló, köszönés nélkül törtetnek le a torkon a teljesen ismeretlen íz-szörnyek. Azonnali kellemetlen érzést okoz, aztán egy kicsit tisztul a kép, és egyértelműsödik az íz karaktere: campari-szóda. A keserűsége nagyon nem komlós, egy idegen dolog, ami nemigen ízlik. Ezenkívül vizes is. Ahogy melegszik, kicsit finomodik az íze, de az úgynevezett „növényi alapanyag”, amit beleraknak, továbbra sem fedi fel magát, a Campari receptje is titkos, de annyit lehet tudni, hogy van benne kinin, rebarbara és ginzeng. Mivel a rebarbara zöld és emlékeim szerint némileg keserű, ez eséllyel pályázik Szabó Béla titkos összetevőjének szerepére.
Ha bárkit is érdekelne, szívesen elbújnék Nagykanizsán egy bokorban, hogy kifigyeljem a mágus titkát, de nem hiszek benne, hogy az ország lélegzet-visszafojtva várná a titok megfejtését.
Egyelőre magát a Smaragd Zöld sört sem sikerült megfejtenem. Mire jó ez? Ki fogja ezt meginni? Hol marad a közönségsiker? Mert nem egy különlegesen barátságos íz, az biztos. Keserű és nehéz megszeretni, miért volna ez népszerűbb a jól ismert komlós ízvilágnál? Persze különlegességnek nyilván elketyeg. Nyilván ez is volt a cél.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr451584365

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Húsvéti zöld sör 2015.04.06. 19:54:04

> Húsvét előtt a nagyböjt idején jellemző volt, hogy a vidéki emberek zöld ételeket ettek, jellemzően friss növényekből. Talán ez adhatta az ötletet a cseh sörgyáraknak, hogy ünnepi söreiket is zöldre fessék, és a budapesti cseh sörözőknek hála ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cook kapitány 2009.12.11. 10:45:55

Lehet, hogy csak a nem profi fotó teszi, de elképesztően gusztustalanul néz ki. Olyan, mintha egy hónapja megromlott volna. :-))

t.o.d. 2009.12.11. 11:38:47

a gondolatától is rosszul vagyok. ostobaság. ez műanyag, mint monnyuk a mountain dew.

TonyCaviar 2009.12.11. 11:46:19

@Cook kapitány: ne haragudj, de fogalmam sincs, miről beszélsz. Hol látsz te itt nem profi fotót? Ha gusztustalannak látod, akkor az azt jelenti, hogy élethű lett a fotó:)

GargleBlaster · http://autostat.hu/hasznos 2009.12.11. 15:08:10

szerintem jó ötlet. egyszer talán meg is innám poénból. ha ez a célja akkor oké. rászokni nem fogok.

m666 2009.12.11. 19:07:11

üdv. azért, mert neked nem ízlett ez a sör, attól még nem kell fikázni. rengetegen viszik rekeszszámra, és én is többször betértem már oda haverokkal. a fotó pedig egy szar, nem így néz ki a valóságban. neked nem ízlett kész, nem kell meginnod, ennyi.

t.o.d: van többféle barna sör, vörös, meg a jól megszokott világos, miért ne lehetne zöld is? amúgy meg semmi műanyag nincsen benn. inkább ilyet igyál mint kólát meg h1n1 oltóanyagot, na ez a kettő a világ szemetje

TonyCaviar 2009.12.11. 20:33:32

@m666: Nyilván ezért is isznak olyan kevesen oltóanyagot:)

m666 2009.12.12. 13:29:25

nem ez volt a lényeg. de látom arra nem tudsz értelmesen reagálni.

m666 2009.12.12. 23:14:38

nem az ő nevében írok. csak kanizsai vagyok én is.. amugy meg ennyi erővel a citromos söröket is fikázni kell, mer limonádé. a Guiness-t is, mer nem egy Heineken. na mind1

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.12.13. 00:54:15

@m666: hát ha egyszer a barátunknak nem tetszett...akkor most mi van?
ha neki nem tetszett, na bumm.
Én az Arany Ászokot képtelen vagyok meginni, mégis rekeszszámra viszik egyesek...Ha nekik az tetszik, ha nekik az a sör...Vigyék.
A Guiness-t pedig fikázhatjuk igazából, főleg amit mi kapunk....Tömegtermelésű stout sör, hol van a többi angol, skót vagy amerikai cuccoktól...
A Heinekről ne is beszéljünk, mint egy igazán csak a marketingben fantáziáló sörről...Nagyjából 0 a teljesítménye egy igazi független kis sörfőzde fantáziadús, izgalmas főzetéhez képest.

Ogreface 2009.12.13. 02:19:42

Ugye nem gond hogy akkor fogjuk lehúzni vagy magasztalni ha megkóstoltuk?
m666:
A citromos "söröket" se kell fikázni.Igya aki szereti egészséggel,én speciel nem kérek belőlük...
A Heineken típusú tömeg lagerekhez pedig jó étvágyat kívánok. :)

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2009.12.13. 12:37:22

@Ogreface: állítólag újpesten megkóstolható... A napokban elmegyek arra, ha tudok...

Squeky 2009.12.14. 14:10:32

Otthon én is kísérleteztem evvel: Teljesen egyszerű...sör meg Curacao:D és kész a "Zöld Sör"

m666 2009.12.14. 14:35:39

félreértés ne essék, én sem szeretem a Heineken-t. Leginkább az osztrák Puntigamer ízlik, hazai közül meg Soproni, Kőbányai stb... de ízlések és pofonok jah.. igaz. nem is akartam senkit megsérteni. csak sztem nem kell fikázni a zöldet sem

-MJ- 2010.05.01. 22:22:43

Ma hozzájutottam két üveghez. Az a benyomásom, minthe valamilyen sörhöz hozzáöntöttek volna némi bodzás radlert, és furcsa színárnyalatban szolgálták volna fel.
Az üvege viszont gáz, mert oké, hogy az a poén benne, hogy zöld, de akkor is megérdemelt volna egy színes üveget, semmiképpen nem átlátszóba kellett volna tölteni.

krystian · http://detektorok.blog.hu/ 2010.12.19. 20:49:24

most iszok egyet, és elég hasonló kérdések merült fel bennem, mint a poszt írójában. azért is kerestem rá, mert azt sem tudtam eldönteni, hogy ez most rossz, vagy jó csak én nem értek hozzá :) amúgy nem rossz, de nem is jó. a legnagyobb baj az vele, hogy nem tudom hova tenni. a citromos sörök, lehet, hogy gázak, de azt legalább üdítőként lehet kezelni. na, de ha már megkezdtem, akkor meg is iszom az egészet.

...0 .. 0... · http://wece.blog.hu/ 2014.04.04. 01:34:36

egy alkoholszázalékot azé nyomhatott volna valaki
süti beállítások módosítása