Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

És a Gösser

2010.04.12. 09:06 - TonyCaviar

Miután napokig jártuk Bécset, és az útikönyv felkínálta legnevesebb Gösseres helyeket mind ideiglenesen vagy végleg bezárva találtuk, az utolsó délelőttön sikerült beleszaladnom egy klasszikus belvárosi bejzlibe, ahol a virsli és a medvehagymaleves mellé Gössert adtak.

A Gösser Bierklinik a Graben és a Stephans Dom mögötti kis utcában a lehető legklasszikusabb virágos, kovácsoltvas-gótbetűs-cégéres osztrák kocsma, egy 16. században épült ház földszintjén, aminek a helyén állítólag már a római korban is csapszék állott. A Gösser 1924-ben vette meg a helyiséget, azóta ez a leobeni sör bécsi követsége, és nemrég még az udvart is befedték üvegtetővel. Valószínüleg csak húsvét vasárnapján volt zárva.

A Wegenstein’s Gösser Bräunak azonban úgy fest végleg vége. A szocreál portál kb. annyira poros, mint a Margit körúti Apollo mozi bejárata, és noha ott egy papírcetli, az is annyira régi, hogy nemigen tudtuk elolvasni, mi van ráírva. Pedig itt egy óriási réz főzőüst búrája alatt sörözhettünk volna a pultnál.

Húsvét hétfőn már esett az eső, és én utoljára még beugrottam a történelmi központba, hogy megkeressem a Rheinthaler Beislt. A Grabenről nyíló apró utcában van, a Gösseres cégér odavezetett. Igazi zsúfolt kiskocsma – itt jöttem rá, hogy pontosan ezt hívják bejzlinek. Olyan, mint valami képzeletbeli pesti söröző.  Praktikum és sallangmentesség jellemzi, sokan egyszerre esznek a cigifüstös helyiségben. Kicsit téblábolok, mire a főúr leültet egy magányos japán turista mellé, én is ezt néztem ki magamnak.
A medvehagymaleves darabos, sűrű zöld lé, ízre nagyon finom, a fokhagymánál árnyékosabb zamata van. Bearlauch-hét lehet, mert mindenfelé medvehagymás dolgokat tolnak. Itt végre megkóstolom a magyar konyha hozzájárulását a bécsi gasztronómiához és rendelek egy Debreczinert, amihez jár némi unalmas mustár, és némi pénzért adott kenyérvég. A magyar virsli eggyel érdekesebb, mint a teljesen sima wienerwurstl, de ezért ez sem egy nagy eset. A korsó Gösserhez mindazonáltal jól megy.
Ikida San otthon a Nissannak tervez kipufogócsöveket, európai körútján meg a söröket tesztelgeti. Elmondtam neki, hová menjen Nápolyban, ő meg a lelkemre kötötte, hogy ha arra járok, mindenképp látogassak el Akibába, a termálfürdőkhöz, Tokiótól 40 kmre délre. Aztán vonatra ültem, és hazamentem Budapestre.



 


Folyékony Kenyér nagyobb térképen való megjelenítése

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr471905026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.04.12. 12:50:22

Nekem a kedvenc kis "bejzlim" a K.u.K Bierkanzlei ( www.herold.at/gelbe-seiten/wien/tSQvz/k-u-k-bierkanzlei/)
félúton a Mariahilfer és a Naschmarkt között egy lépcső tövében. Már a neve is megtetszett.

Kolbászfélékből meg sztem a legjobb a krajnai virsli, abból is a Käsekrainer, amibe (picit hasonlóan a berni virslihez, bár ezt nem vágják meg) belesütnek egy csík sajtot. Erős mustárral és kis pepperonival isteni.
süti beállítások módosítása