Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.



Lassan ráébredek, hogy a gyümölcsök a világ ízkészletének nagy tározói, a legtőbb ízünk gyümölcsi eredetű, és a sörök ízeit is gyakran leginkább gyümölcsös metafórákban lehet megfogni. A gyümölcsös ételek mégis kifejezetten ritkák a sörrel készült vagy sörhöz készült ételek konyhájában, amit nem igazán értek. A grépfrút és a sör ízének hasonlóságára meg már magam is felfigyeltem – mind a kettő két alapvető íz erős játéka: az édesé és a keserűé.
 


A Dining Guide sörös receptversenye ezen a fronton is hoz újdonságokat. Igaz, hogy időközben a nyertest is kihirdették, de olyan érdekes receptek kerültek elő, melyek ide kívánkoznak, függetlenül attól, hogy nyertek-e vagy sem.

Sörsorbet almás mangópürével, grépfrúttal

A sör karakterét kiemeli a grépfrút kesernyéssége illetve a mangó édessége, az alma egy kis savanykásságot tesz mindehhez. Az állagok és hőérzetek játéka már csak ráadás.
Szirupot főzünk a cukorból és a vízből, majd levéve a tűzről belekeverjük a zselatinlapot és hozzáadjuk a citrom (lime) kifacsart levét. Amikor teljesen kihűlt mélyhűtőbe tesszük és időnként átkeverjük, hogy a kristályok szétessenek. …


Folytatás és recept a DG-n >>>





A hússal való kegyetlenkedés már klasszikusabb eleme a sörös konyhának, Nadabán Csaba injekciós tűt szúr szálirányban a rostok közé, „csak, hogy átjárja”.



Gyömbéres barna sörrel átjárt sertés szűz aszaltparadicsomos csicsókapürével, almás céklasalátával

Ennél az ételnél a hús szerkezetébe juttatjuk ezt az istenien édeskés-keserűen habzó nedűt, amitől kellemesen omlós és szaftos lesz. Így párosítottam hozzá a szintén édeskés csicsókát melyben az aszalt paradicsom gondoskodik az ízlelőbimbók teljes kapacitásáról. A nyers, de mégsem tolakodó almás cékla pedig az étel egészséges vonalát hivatott bevégezni.
>>>
 




De a legjobb mégis a legkevésbé gyakorolt mégis elképesztően nyilvánvaló Fekete Sörtorta.



Prémium torta fekete sörrel

Már több helyen is láttam, hogy bizony csokis sütemények sütéséhez is használnak sört, de egyszerűen nem tudtam elképzelni, milyen lehet. Fogtam egy kocka csokit, és összekóstoltam egy jófajta fekete sörrel. Aztán fogtam egy tálat, néhány szokásos hozzávalót csináltam egy sima kakaós kevert tésztát, de tej helyett a fent említett fekete sörrel…
>>>
 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr602635557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olikincs · http://onlinepszichologia.hu 2011.02.05. 20:06:42

abból a tortából elfogadnék most egy szeletet

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2011.02.08. 14:23:14

A sörsorbet leírásában elfelejtik felhasználnia sört. Bár nyilvánvaló...

Dob-blog · http://dobblog.info 2011.02.08. 21:49:28

Soha nem ettem még sörből készült ételt, de ideje lenne már orvosolni ezt a problémát.. :)
süti beállítások módosítása