Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.



A tapas eredetileg úgy alakult ki, hogy a borospohár tetejére egy kis tányérkát helyeztek, nehogy beleszálljon a por vagy a bogarak. Erre a tányérkára aztán szépen rá lehetett helyezni a kis falatkákat, amiket a borhoz haraptak. A „fedő” spanyol nevéből – tapa – alakult ki a tapas szó. Ez tehát kifejezetten borkorcsolyát takar, de mostanában a világ felfedezi, hogy a sörnek is van íze, és kiderült, hogy a tapas bármikor válhat sörkorivá.


Erre akkor jöttem rá, amikor beültem a Mikszáth téri ex-Tilos az Á-Zappa nevű sörözőbe, hogy nem kifejezetten gasztronómiai célzattal megigyak egy sört, és egyek hozzá valamit, ami elveri az éhségemet. Amikor a tapasok közt megláttam a hideg kacsamellet és a sajttal töltött jalapenót, azonnal átváltottam gasztronómiai üzemmódra és noha valóban éhes voltam, mégis ezeket a tapasokat rendeltem: rozé kacsamell szeletek ruccola-ágyon, illetve chedarral töltött jalapeno fokhagymás tejföllel. Az utóbbi rendes nevén jalapeno poppers és már többször is írtam róla. Itt sem volt rossz, bár sajnos a csípősség teljes egészében hiányzott belőle. Bár a jalapeno nem egy nagyon erős típusú paprika. elképzelésem sincs, hogy veszthette el minden csípősségét.
A rozé kacsamell azért vonzott, mert talán a télvégi energiahiány, vagy más miatt, de napok óta arról fantáziáltam, hogy nyers húsokat tolok sör mellé, és azon gondolkoztam, hogy ennek milyen társadalmilag is elfogadott formáit lehetne megvalósítani. A rozé kacsamellnek tényleg volt egy kellemes félnyershús jellege, igaz, hogy édeskés szósz borította – ami amúgy finom volt.
A tapasokkal tehát nincs gond, simán alkalmazhatóak sörkorcsolyának, már csak a sörök hasonló ízbéli választéka hiányzik, mert azért mindenhez nem lehet Pilsner Urquellt inni. 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr452682414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elmeherceg 2011.02.23. 08:45:41

Kettő-három vagy négyféle konyhakész töltött jalapenót lehet kapni, ezek között van csípős és nem csípős is.

A másik a kacsamell? Nincs az szénné sütve?

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2011.02.23. 09:28:00

Ez jól hangzik, én a Kálvin téri Pata Negra-ban tapas-oztam, amikor még volt időm egy-egy étterem (berúgás) kedvéért a fővárosba látogatni, de ott leginkább bort nyomtunk hozzá, mert az legalább spanyol volt. Gyanús, hogy nekik sincs az étlapjukhoz mérhető sörválasztékuk, ha egyáltalán üzemelnek még.

TonyCaviar 2011.02.23. 10:31:35

A rozé kacsamell? Nem volt szénné sütve, csak nem voltak túl jó fényviszonyok... elvileg azért rozé, mert csak épphogy van megfőzve/füstölve/sütve.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.02.23. 12:03:08

@TonyCaviar: Akkor most sok újat tapas-taltál... (tocc) :o]
A rozét azt sütni szokták. Max előtte pácolják v. szuvidolják, hogy ne legyen gumi. Viszont nem volt annak a kacsának zsíros a széle?

TonyCaviar 2011.02.23. 12:07:23

@pif: De zsíros volt. Az baj?

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.02.23. 15:02:43

@TonyCaviar: A zsír az a sajátja, de ez nekem nem tűnik elég pirultnak, hanem mócsingosnak kicsit, de ez lehet, hogy a már emlegetett fényviszony probléma - itt van egy viszonylag korrekt megközelítés rozé kacsa ügyben: www.mindmegette.hu/roze-kacsamell-narancsos-voroskaposztaval-42344

TonyCaviar 2011.02.23. 15:32:31

Most hirtelen nem emlékszem, hogy ropogós volt-e a héja, de az egész finom volt.
süti beállítások módosítása