Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Kozel kontra Kozel

2011.03.23. 09:00 - TonyCaviar



Mint minden tudományban, a sörészetben is nagyon fontos feladat a tények, jelenségek leírása. Ezért kóstolunk rendületlen, ahogy 250 évvel ezelőtt Linné a lepkéket preparálta. Ennek a munkának egy egyenes folytatása az összehasonlító elemzés. A cél, hogy tisztán lássuk a sörök jellegét és minőségét, hogy ne vakítson el minket a hazai információhiány, és a választék hiánya. Ennek egyik legfontosabb mozzanata a hazai licencsörök összekóstolása az eredetivel. Én ebben a műfajban nem jeleskedem, de szerencsére Főzdevadász társadalmi munkában elvégezte a két Kozel összehasonítását.

A magyar Kozel:

Kitöltve világos arany színű a sörünk, habja illékony, hirtelen alig kifejlődő, rögtön tovatűnő. Illatában van némi maláta, kukoricás édesség, és ami engem megdöbbentett: borzalmas, dögletes élesztő. Ez nem feltétlenül permanens jellemző, ez a tétel lehet, hogy kissé fáradt élesztővel készült, esetleg nem volt teljesen korrekt az erjedés, azt nem hinném a Dreherről, hogy túl sokat állt volna az élesztőn a sör(amint lehet, elveszik a sör alól az élesztőt). Kis idő elteltével a kukorica csak fokozódik, szinte kézzel fogható lesz, a komló betársul mellé egy gyomnövényes, füves karakterrel. A végén agresszíven jelentkezik a kukorica...Ízleléskor vizes a sör, igen élő szénsavassággal. Vékonyka teste van, abban valami kis maláta bújkál, természetesen a kukorica nyúlós édessége itt is megjelenik, ismét társul hozzá a már emlegetett füves-gyomos komló. És az ízben is ott van ez az élesztő okozta íz, ami konkrétan arra utal, mintha túl sokáig lett volna a sör az élesztőn...
Minden kortynál jelentkezik a kukorica átható jellege, mintha popcorn-ba kortyolnék bele...Lapos, nemszeretem sör. Legalább íze van, nem mint az Ászoknak.


A cseh Kozel:

Valamivel világosabb, mint magyar testvére, habja sokkal maradandóbb, szivacsosabb. Elolvadása után egy finom fehér fátyol marad a felszínen. Illata nagyon semleges, szinte nincs is. Enyhe maláta jellemzi, némi füves-gyógynövényes, de igen visszafogott komlózottsággal, kissé fanyar élesztős karakterrel. Ez kb egy 10es cseh ivósörre jellemző aroma, semmi különös. Kicsit mintha itt is bújkálna az a kukoricás karakter, de messze nem annyira zavaró, mint a magyarban. Ízében is a semlegesebb sörök közé tartozik. Vékonyka, de jól kiérezhető malátára épül ez a sör is, a kíséretben a füves-növényszáras komló jelenik meg, ami marad az utóízben is. Hangsúlyosabbnak a maláta karakter, s messze nem érzem annyira a kukoricás nyúlósságot. Karakterében az élesztő kiegyensúlyozottabbnak tűnik.

Mivel vakteszteken rettenetesen béna tudok lenni, elképzelhetőnek tartanám, hogy összekeverem a kettőt, ha nem tudom miről van szó. Bár az elsőben komolyabban jelen volt a kukoricás karakter, a dögletes élesztő pedig szerintem csak az adott tételre jellemző ízhiba volt...
 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr822759066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beeble 2011.03.23. 15:29:41

@Artie: Nem szoktam gyakran nézegetni, de ha megyek bevásárolni, utánanézek.
A haverokkal szoktunk jókat röhögni, hogy Szlovákiában cseh sört iszunk, amit Magyarországon gyártanak.

Artie 2011.03.23. 15:30:01

@beeble: Váó! Engem meg mindenki hülyének néz, amikor közlöm, hogy szerintem a Bazant nem sör, csak lőre...:D Úgy látszik, nem vagyok vele egyedül.

Nekem a Budvar nem jön be, nekem túlzottan "üdítőízű", pedig ittam azt én már frissen csapolva is Ceske Budejovicében. A többiben egyetértünk. A Staropramennek különösen a Vaclavské Namestin van varázsa, lekísérve egy kis jeges Becherovkával, rátolni egy Václávsék Hotdogot...:) Csakis a bódékban!

Artie 2011.03.23. 15:31:50

@beeble: Ez tényleg jól hangzik...:D Hozzá egy kis valódi Borovicka? Amiről nekem az a véleményem, hogy olyan íze van, mintha a karácsonyfát rágnám.

Ez mondjuk nem meglepő, mert az is.:)

beeble 2011.03.23. 15:36:48

@Artie: A Borovičkát én se szeretem, sörrel főleg nem... Egyébként nálunk az idült alkeszok reggeli vitaminja a "B12", ami nem más, mint Borovička 12-es sörrel... :)

vagodeszka 2011.03.23. 15:47:01

Annyira elszomorító, ez a licences sörgyártás idehaza. Nem tudom elhinni, hogy ezekre képes a külföldi anyacég engedélyt adni. Olyan márkákat is elrontják idehaza, mint a Löwenbrau, HB, Gösser, bár az utóbbi szerintem a hazájában se olyan über, inkább egy Puntigamer....

Artie 2011.03.23. 16:14:10

@beeble: Ez a B12 tetszik...:)

@vagodeszka: Ez már ízlés dolga, hogy milyen sört szeretsz (nekem a Puntigamer nem jön be annyira), de az valóban döbbenet és számomra egyszerűen hihetetlen, hogy miket engednek kiadni nagynevű sörök címkéjével.

Baszk Earl 2011.03.23. 17:04:01

@Artie: Annó Keszthelyen nyílt az első Gösser söröző, még 1978-ban. Akkor még kamionnal hozták be a sört hetente Ausztriából. 22 forint volt egy korsó, de az még sör volt.Ha kint járok a sógoroknál, még mindig azt veszek. De ez a magyar utánzat ez békapisi!
Nem sör, bár a Heinekennel is hasonló az érzésem mostanában. Nem szeretnek bennünket a sörgyárakazt érzem. Hova lett a HB pils is?

Secnir 2011.03.23. 17:05:21

félig szakértőként bele tudok beszélni én is:
nem az összetevők különböznek, nem az anyacég ellenőriz rendesen, hanem a víz. Kőbányán ritka szar a víz, és a Dreher ott gyártatja, abból a moslékból.
Hát ez lesz belőle. az ország keleti részébe nem viszi (nyíregy, debrecen), mert ott még pocsékabb, délen qrva drága kutat fúrni (mecsek), nyugaton meg az összes nagyobb kút már foglalt.
ennyi.

Baszk Earl 2011.03.23. 17:06:25

A Dreher Sörgyárak egyik elődje, a Kanizsai Sörgyár, az 1993 végén kötött licenc megállapodás alapján kezdte főzni a HB Pils változatát. Német szakemberek képezték ki a magyar sörfőző mestereket. A felülvizsgálat több ízben a Németországon kívül készülő legjobb Hofbräu-nak minősítette a hazánkban főzött HB Münchent.
De ez még Nagykanizsán főtt!!! Nem Kőbányán!

szanisz 2011.03.23. 17:08:02

Felvetődött, hogy van-e iható magyar makrósör, amit külföldieknek is kínálnánk, szerintem a Dreher Bak teljesen jó, a beeadvocate-n pl 3.7 körül van az átlaga, pedig ott senki nem elfogult (ellentétben velünk, akik sokat szidjuk a Drehert, mint sörgyárat, általában jogosan).

mikrofőzdék sörei közül több is van, amit nem kell szégyellni...

Baszk Earl 2011.03.23. 17:14:10

@Secnir: Hát igen, a víz nagyon fontos, a kanizsai víz nagyon jó volt! Ott készült annó még a Sirály is , a legjobb és legerősebb világos sör,kereskedelmi forgalomban alig volt kapható, szállodák éttermek kapták, és a Paracelsus, a legjobb barnasör is!
Paracelsus 22 B fokos volt, ütős!

bájgúnár 2011.03.23. 17:58:43

Nekem a hazai sörök nemizlenek.Valószinű hogy a szar vizminőség a túlzott élesztő és kukorica íz miatt.Felfúj,böfögtet.Ahol tudok ott eredetit veszek.Valóban érezhetőek a külömbségek az eredeti és az itthoniak között.Alapból a viz sokat nyom a latba.

bájgúnár 2011.03.23. 18:01:29

@Secnir:
Valamikor a tortyogói vizből készűlt a Szalon sör.Ez mecseki forrásvíz volt. Akkor nemgyőzték készíteni.Ma dunavizből készűl.Szar is!

bájgúnár 2011.03.23. 18:09:54

@Komponista:
Pécsen 2010 ben egyhétig lehetett eredeti cseh söröket inni.kiváló minőségüek voltak mind a világos minda barna söreik.Viszont illúziórombolóvolt hogy műanyag poharakba mérték.kulturális főváros rendezvényén belűl!Amúgy nálunk ez az igénytelenség még utolérhető!Bornapok és műanyag pohárba kapos a bort.Pálinka napok és müanyag pohárba kapod a páleszt.Szóval felkéne ébredni már a vendéglátósoknak is hogy a kellékek is sokat számítanak!

kerdesek05 2011.03.23. 18:25:56

kiöntött sörről képeket! légyszi, hogy lássuk!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.03.23. 18:26:12

@főzdevadász: Nem írtam, hogy írtad, csak asszociáltam. ;-)

Mondjuk az azért tényleg a vég, ha a magyar sörgyártás már kukorica nélkül is kukorica ízű sört főz. ;-)) (illetve :-((, ha jobban belegondolok...

@elmeherceg: Mondjuk a két sör eléggé más árfekvésű, kb. 50 forint különbözet van egy palackon. Szerintem nem egymás ellen szánják őket...

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.03.23. 18:30:03

@Artie: A művelt csehek szerint a Staropramen Cerne és a Becherowka stresszoldó.

kerdesek05 2011.03.23. 18:31:04

@Secnir:

És Sopronban milyen a víz? Mert a magyar Gösser onnét jön és az sem éri el az osztrák gössert ízben!

szerénységem 2011.03.23. 18:31:30

Ajánlom mindenkinek a Pivo sörözőt a Hegedűs Gyula utcában. 5 féle csapolt és 20 féle üveges cseh sör. www.pivo.hu

kerdesek05 2011.03.23. 18:32:38

eredeti staroprament, eredeti gössert hol tudok venni hazánkban?

butatót 2011.03.23. 18:52:46

Nem értem, minek az összehasonlítás. A Kozel Csehországban egyáltalán nem számít jó sörnek, ahogy a Gambrinust is mennyiségre főzik a minőséget háttérbe szorítva. Staropramen dettó. Ami iható, az a Budvar ill. a Pilsner Urquell prémium fajtái.

kén-e egy nick? 2011.03.23. 19:04:03

@főzdevadász:
Azért a cseh söröket ne mutasd be. :-)

Csak az ivósör megnevezés mint olyan, baromság. Mindegyik sör ivósör.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2011.03.23. 19:08:15

@kén-e egy nick?: szőrszálhasogatás;-)
fentebb írtam, mire vonatkozna ez a megkülönböztetés...

vipman 2011.03.23. 19:16:26

én teljesen panelproletár vagyok ebben a kérdéskörben, arra emlékszem, hogy nagyon régen még a Felszab-tér sarkára is elmentem a Dab sörözőbe egy Dab sört meginni, annyira jó volt. Hová lett a ez a sör, illetve -szakértők?- melyik hasonlít hozzá, mert azt évtizedek óta nem találom. Lehet nosztalgia?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.03.23. 19:22:43

@kerdesek05: Szerintem a magyar boltokban kapható Staropramen eredeti, nem a Borsodi főzi.

Artie 2011.03.23. 19:32:27

@promontor: Azt hiszem, a Staro nem licencel. És remélem, a Pilsner sosemnem is fog... Az lesz a vég.

ZON 2011.03.23. 19:42:49

@Artie: persze, a címke nyomata jelezte pár éve, hogy valami változott pár éve gyártásilag.
@kén-e egy nick?:nem vagyok fiatal,de nem emlékszem, hogy a szoci Magyarországon árultak volna Kozelt.Ha tévedek, bocs.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.03.23. 19:48:35

@Artie: A Staropramennek ugyanúgy a StarBev a tulajdonosa, mint a Borsodinak, tehát ez már nem a csehek döntése.

A pilzeni esetében meg a Köbányán is berendezkedett SAB dönt erről, illetve már döntött is: Lengyelországban és Oroszországban főznek pilzenit.

Artie 2011.03.23. 20:27:36

@promontor: Jaj.:S Remélem, nem találja ki senki, hogy Magyarországra ne az eredeti jöjjön.

Bár jobban belegondolva - azt is Ausztriában veszem, mert olcsóbb.

Épp ma kaptam sparos szórólapot. A magyar dobozos Gösser akcióban 270 (!) forint helyett 190. Bravó! Drágább (ott 90 cent) a magyar Gösser Magyarországon, mint az osztrák Ausztriában.

pluto111 2011.03.23. 21:16:23

Tényleg rossz mindkettő. Még Prágában csapolva se jött be.

vipman: dab-ot lehet kapni sok helyen de jó sokat elkérnek érte (hiperekben is).

Roan 2011.03.23. 22:58:36

A Wiki szrintem a cseh Kozel összetevőit közli. Ja, és a víz nem kőbányai, hanem Forrásmajorból jön, a XVI. kerületből. A sör ára pedig elsősorban a jövedéki adótól függ, és nem az előállítástól. Csehországban emiatt jóval olcsóbban lehet jó söröket inni. Reklamálni a törvényhozásnál lehet...

sheva09 2011.03.24. 03:27:21

Nem tudom valakinek föltűnt e már, de nekem nagyon fura, hogy már szerbiában licenc főzött söröket is lehet kapni nálunk.
Legutóbb Pécsett láttam egy Profi üzletben szerbiából behozott Holstent!!!
Korábban is láttam már, de meg nem mondom milyen sör volt :-(
Végül is tökmindegy, csak olcsón el lehessen adni és persze minél többet!!!

Artie 2011.03.24. 08:20:53

@sheva09: Egy ideig a magyarországi Holsten volt lengyel főzésű, miután a bőcsiektől elvették a licencet. Most nem tudom, hogy áll.

Gérard Duchemin 2011.03.24. 09:13:13

@Artie: Úgy rémlik Szerbiában főzik, és nem itt, mint ahogy a Spatent. (amely a bloggazda szavaival egy lapát szar)

Gérard Duchemin 2011.03.24. 09:16:10

@sheva09: A Carlsberg is főzet Szerbföldön. Sokkal jobbak ezek, mint akár a borsodiban, akár a kőbányai gyárban készített szarok.

Artie 2011.03.24. 10:18:22

@Gérard Duchemin: Igazad van a Carlsberggel kapcsolatban is, ittam már szerbet, egész meglepően jó, persze az igazi azért jobb.

Amúgy (eltekintve egy-két üdítő kivételtől) én azt mondom, hogy sört három nép tud főzni, a cseh, az osztrák és a német. Az nem sör, ha valami alapsörbe málnaszörpöt, cseresznyelevet, tököm tudja, mit teszünk. Azt igyák csak a belgák.

Serkoptató 2011.03.24. 10:28:46

@Artie: kéretik a belgákat nem bántani sörileg. Nem csak gyümölcsös söröket készítenek ám, és az eredeti eljárás szerint azokba sem szörpöt öntenek.
Egyébként meg nagyon jó tud lenni egy laza, alacsony alkoholtartalmú, fanyar kriek. De ez ízlés kérdése.

+ nem feledkezni el az angolokról, mint régi sörnáció.

Artie 2011.03.24. 10:38:45

@Serkoptató: Na jó, a Leffe Darkot nagy duzzogva én is megiszom.

Az angol, illetve ír sörök meg egy másik italfajta nálam, és természetesen egy kis Guinness mindig jöhet.;)

Gérard Duchemin 2011.03.24. 11:31:07

@Artie: Legrégebbi sörhagyományaik 4 népnek (inkább területnek) van: angol, belga, bajor, cseh. Mind a négy teljesen más jellegű, de mind ősi múltra visszatekintő, teljesen kiforrott. Ezeken a helyeken a sörök többsége igen jó. A 20. század végére valódi sörforradalom játszódott le az USÁ-ban, Olaszországban, és Japánban, és ehhez csatlakoztak nagyon jó francia és skandináv főzdék is. Ennek a történetnek hazánk az egyik igazi sereghajtója, alig látszik, hogy valami pozitív elmozdulás történne. (hála a multiknak és a hazai fogyasztók igénytelenségének)

Gérard Duchemin 2011.03.24. 11:32:17

@Artie:
"Az angol, illetve ír sörök meg egy másik italfajta nálam"

Tán azok nem sörök? :-)

Artie 2011.03.24. 12:24:28

@Gérard Duchemin: Igen is, meg nem is. Nem véletlenül nem beernek hívják őket...:)

A bajorokról meg annyit, hogy pont ezért a németek meg az osztrákok, mert igaz, hogy Németország része már, de mentalitásban, gondolkodásban, nyelvben sokkal inkább osztrákok, mint németek.

Gérard Duchemin 2011.03.24. 13:30:19

@Artie: Persze, természetesen tudom, hogy a bajor nyelvterület Bajorországot, Frankföldet, Ausztria Voralberg mentes részét, és az olaszországi Dél-Tirolt jelenti. Ennek ellenére az igazi sörös terület Bajorország és Frankföld, cseppet nem lebecsülve Ausztriát ;-)

Artie 2011.03.24. 14:50:09

@Gérard Duchemin: Gondoltam, hogy nem okozok meglepetést...:)

A legjobb bajor búzasör szerintem... az osztrák Edelweiss.:)

kén-e egy nick? 2011.03.24. 15:07:47

@ZON:
Pedig de.
A palackozottnak a címkéje még nem ilyen volt, hanem ágaskodó kecskés.

(Simán csak kecskésnek nevezte a köznép, a Velkopopovicky kiolvasása a sörivő többségnek megoldhatatlan nehézséget okozott, a kimondása még inkább. Meg volt valami lengyel sör is, amit a magyarok csak táncosnak neveztek, mert a címkéjén egy férfi meg egy nő táncolt.)

Artie 2011.03.24. 15:15:38

@kén-e egy nick?: hu.wikipedia.org/wiki/%C5%BBywiec_S%C3%B6rgy%C3%A1r

Amikor még nálunk ez ment, naonfiatal voltam, nem ittam.

Másfél éve Lengyelországban megkóstoltam, csapolva, mint a legjobb lengyel sört.

A felét otthagytam. Bűn rossz.

Gérard Duchemin 2011.03.24. 15:27:29

@Artie: No azért ez erős volt. Az Edelweis-nél sokkal komplexebb, gazdagabb búzasöröket csinál, akár a Schneider und sohn, akár a Weihenstephan-i főzde, de még több mást is mondhattam volna. Nézz szét a Kacsa utcai szaküzletben.

Artie 2011.03.24. 15:30:58

@Gérard Duchemin: Persze, hogy az, az inkább egy átlagos, iható búzasör. Amúgy sem vagyok egy nagy búzasörös. De ahhoz képest, hogy elvileg Bajorország a búzasör hazája, az Edelweiss nagyon kellemes meglepetést tud okozni.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2011.03.24. 15:56:56

@Roan: de akkor is a 12est kellene behozni...a jövadóban sem lenne akkora különbség...netto 31,65 Ft/üveg helyett a jövadó 37,98 Ft/ üveg lenne...de micsoda különbség van a két sör között

pluto111 2011.03.24. 16:18:39

@Artie: Zywiec nálam nagy kedvenc.
Azt nem tudom nem szúrta el azt is a nagy multi mostanában.

Ogreface 2011.03.24. 16:37:47

@pluto111: Zywiecet a nyolcvanas évek végén ittam utoljára, nagyon kíváncsi lennék rá, hogy milyen mostanában.

Ogreface 2011.03.24. 16:40:28

@főzdevadász: A 12-es jó és iható sör. A 10-est gyárthatják a Mennyek birodalmában is, akkor is csak vizelet marad! Rengeteg sokkal jobb 10-est lehet kapni Csehországban, mint a Kozel!

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.24. 18:31:34

@Secnir:
"félig szakértőként bele tudok beszélni én is:
nem az összetevők különböznek, nem az anyacég ellenőriz rendesen, hanem a víz. Kőbányán ritka szar a víz, és a Dreher ott gyártatja, abból a moslékból.
Hát ez lesz belőle. az ország keleti részébe nem viszi (nyíregy, debrecen), mert ott még pocsékabb, délen qrva drága kutat fúrni (mecsek), nyugaton meg az összes nagyobb kút már foglalt.
ennyi. "

Érdekes, egyszer dumáltam a martfűi sörgyár ex-főmérnökével, ő azt mondta, hogy a sörgyártásnál nem kevés márkánál a víz összetételét "beállítják", ez igaz a Sopronban gyártott Heinekenre és a Martfűn(is) gyártott Sopronira is.

Egyébként én már vetettem össze az eredeti Heinekent a Sopronban gyártottal, és nem éreztem különbséget, Kozelnél nem tudom, mert cseh Kozelből csak Premium verziót ittam, ami lényegesen jobb volt, meg régebben egyszer egy cseh benzinkútnál ittam sima Kozelt, na az nagyon hasonló volt az itthon gyártottal. HB-ből nagyságrendekkel jobb az eredeti, az itthon gyártott viszont jó bebaszós sör, mert sokszor van 120-130 Ft-ért, ami már reális ár érte, azt nézve, hogy Soproni 180 alatt ritkán van(bár jobb is, mint az itthoni HB). Tuborgot szintén nem vetettem egymás után össze, de az eredeti dán, meg a szerb gyártmány is ízlett.

Egyébként sokan szidják a hazai söröket, szerintem nem olyan gáz a Soproni, Borsodi, Dreher. Barna sörből a Fekete Démon teljesen oké. Amit hiányolok, az egy jó búzasör. Ilyet még külföldi márkanévvel sem gyártanak normálisat, ha jól tudom egyedül az Ilzer, amit itthon gyártanak, de nekem az túl savanyú. Így búzasör kedvelőként maradnak az import sörök, legolcsóbb a Grafenwalder búza, lidl-ben kapható és nem rossz az árához képest(160-170 körül szokott lenni).

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.24. 18:34:53

Tényleg, még egymás után nem teszteltem, de nem lehetséges, hogy egy ideje Soproni és Steffl néven ugyanazt árulják, csak a címke más?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.24. 18:42:17

@Gérard Duchemin:
Nyilván ízlés kérdése, de szerintem az angol söröket vissza kellene önteni a lóba. De ott járva azt láttam, hogy nem csak én gondolom így, hanem az ottani fiatalok is, akik import és licensz söröket isznak inkább. Egyszer leültünk tarokkozni apámmal, öcsémmel és bátyámmal, és öcsém által hozott ale gyűjteményt ittuk, minden körben leöblítettük valami normális sörrel, mert csak így bírtuk elviselni. Jó, volt pár iható is közöttük. De elképesztő finomnak tűnt a rosszabbak után a hazai gyártmányú Löwenbrau, amit amúgy meg nem szeretek.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.24. 18:46:11

@Gérard Duchemin:
Akkor az az a gyár, ahol a Tuborg is készül(Dániában is ugyanabban a gyárban készül a Tuborg és a Carlsberg). Nyáron 140 volt egy dobozzal a Tescoban, 2 tálcával vettem.

TonyCaviar 2011.03.24. 18:50:09

@Zabalint: Na ne már! Szerintem te egyszerűen szénsavfüggő vagy. Ez egy roncsolt szájú állapot.
Amúgy néha tényleg tudnak idegesítően laposak és savanyúak lenni az angol sörök. De csak addig, amíg nem kóstoltad a csúcsokat. Onnan visszafelé a többi is értelmezhető, értékelhető.
"itthon gyártott viszont jó bebaszós sör, mert sokszor van 120-130 Ft-ért, ami már reális ár érte, azt nézve, hogy Soproni 180 alatt ritkán van" - ezt a szakaszt nem értem. Én ezekből a fajta sörökből nem bírok annyit inni, hogy bebasszak tőlük. Hogy lehet ez bebaszós sör, ha két korty is nehezen csúszik le belőle?

pluto111 2011.03.24. 19:19:10

@Ogreface: Tavaly ittam legutóbb az még nagyon rendben volt.

pluto111 2011.03.24. 19:29:10

@Ogreface: Talán a legjobb pils amit valaha ittam az a Zywiec.
Nézem honlapjukat (lengyelül van sajnos), de 5.6%-os pils, és ha kóstolod nagyon kellemesen keserű (eredeti pu-nél sokkal keserübb).
Van valami porter-jük is de azt még nem kóstóltam.

Ma.zsom 2011.03.24. 19:31:21

Hoi!
Bocs, hogy visszakanyarodok az elejére, (meg biztos kapom majd a savat) de nem lehet, hogy a Kozelben érzett kukorica íz inkább DMS?
Gondolom ezt azért, mert régebben én is mindig kukoricaként gondoltam rá,plusz a Kozel full-maláta sör. Ilyennel azért nem viccelnek a sörgyárak, Codex Alimentarius meg hasonlók...
Még a Borsodi is ráírja a Lövenbräu-ra, hogy van benne kukoricagríz, akkor is, ha a honlapjukon "Az ital a bajor Tisztasági Törvény betartásával készül, amely Németország legrégibb, ma is érvényben lévő élelmiszeripari törvénye." fémjelzés alatt fut a termék.
Tényleg, valaki aki jobban elmélyedt a jogban, ez nem tartozik a fogyasztó megtévesztésének, csak ha a palackon is rajta van?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.24. 19:52:33

@TonyCaviar:
A francokat, rám nem lehet mondani, hogy szénsavfüggő lennék, pl. üdítőből kimondottan kerülöm a szénsavast, szódázni sosem szódázom és a szénsavas ásványvizet is kerülöm. Az angol sörben nem a szénsavmentességet nem szeretem, hanem magát a sört nem.

"20-130 Ft-ért, ami már reális ár érte, azt nézve, hogy Soproni 180 alatt ritkán van" - ezt a szakaszt nem értem. Én ezekből a fajta sörökből nem bírok annyit inni, hogy bebasszak tőlük. Hogy lehet ez bebaszós sör, ha két korty is nehezen csúszik le belőle? "

1. Úgy hogy nem csak sört iszik az ember.
2. Na ne már, ezek a sörök nem kimondottan karakteresek, tehát az a szöveg hogy 2 korty is alig csúszik le... Szerintem ahhoz vagy iszonyatosnak, elrontottnak, vagy kimondottan jónak de ízlésünkkel ellentétesnek kell lennie egy sörnek, hogy ne csússzon. Az itthon gyártott HB-re egyik sem igaz.

TonyCaviar 2011.03.24. 21:44:08

@Zabalint: "Szerintem ahhoz vagy iszonyatosnak, elrontottnak, vagy kimondottan jónak de ízlésünkkel ellentétesnek kell lennie egy sörnek" -
az első 2 biztosan igaz!
de nem biztos, hogy van min vitatkoznunk, persze el tudom képzelni, hogy kísérőnek bármi megteszi, ez nem az én világom...

kén-e egy nick? 2011.03.25. 01:27:07

@Artie:
Az ízére már nem emlékszem, túl régen volt. :-)

És én is csak 25 éves korom környékén, az aktív (verseny)sport abbahagyása után kezdtem el inni bármit, addig az edzőim nem engedték.
(A cucilizmusban még keményen fogták a sportolókat, nem volt visszapofázás, mint mostanában - viszont voltak eredmények. :-)

Serkoptató 2011.03.25. 07:32:03

@Zabalint: ha legközelebb ismét hoz az öcséd egy ale-gyűjteményt, jelentkezz! Minden palackot becserélek neked egy Sopronira!

TonyCaviar 2011.03.25. 07:45:06

@Serkoptató: :))) én két hazai HB-t adok egyért! Plusz egy két dekást - olyan ízben, amilyet csak óhajtasz!

Artie 2011.03.25. 08:40:27

@pluto111: Én annyira emlékszem az egészből, hogy valami förtelmes, savanyú utóíze volt, mint az összes magyar sörnek (elsősorban emiatt nem tudom meginni a magyar söröket). A keserűsége biztos, hogy nem zavart, szeretem a keserű ízt, annyira, hogy teát, kávét cukor nélkül iszom.

Ogreface 2011.03.25. 14:19:03

@Zabalint: Mondj egy árat, a többiekkel ne foglalkozz, komolytalan népség! :-)

Ogreface 2011.03.25. 14:20:59

@kén-e egy nick?: Azért ott is befért néha pár üveg söröcske, legfeljebb ha lebukott az illető, akkor nem tudott pár napig ülni utána... :)

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.03.25. 15:01:01

@Zabalint: ha a hazai gyártmányú Löwent te egy sorba tudod rakni néhány kellemes angol ale-el, akkor nem vagy eléggé sznob :)
bár, az igazat megvallva nem kell ahhoz annak lenni, hogy szeresd. csak egy másik ízvilág mint a kontinentális.

kén-e egy nick? 2011.03.25. 19:11:58

@Ogreface:
Lehet, hogy volt, ahol belefért, focistáknál a cigi is.
Nálunk nem.

Gérard Duchemin 2011.03.26. 18:04:25

@Zabalint: "De ott járva azt láttam, hogy nem csak én gondolom így, hanem az ottani fiatalok is, akik import és licensz söröket isznak inkább."

Elég baj, hogy egyre többen gondolkodnak így, főleg a fiatalok. Na ezt nevezem világméretű tahósodásnak.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.28. 11:53:45

@Mantlesorrow:
Nem tettem egy sorba, mert pont ahogy mondod, más ízlésvilág, a hazai gyártmányú Lowenbrau egy alsó kategória abban a kategóriában, amit szeretek, így nekem nyilván jobban ízlik az is, mint egy jobb fajta ale.

@Gérard Duchemin:
Elég baj, hogy nem játsszák meg a saját ízlésüket? Hát ha szerinted ez baj... Ha nekem a tejcsoki ízlik, az étcsoki nem, akkor hiába próbálod rámtukmálni a legjobb étcsokikat, akkor sem fogom azt mondani rá, hogy jó. Vegye az, aki szereti. Persze ha ízlenének az étcsokik, akkor más lenne a helyzet.

Egyébként ezen kommented alapján te vagy a saját ízlésedet érzed másokéval szemben felsőbbrendűnek, vagy olyan vagy, aki csak kivagyiságból iszik különleges sört, és különben fene tudja milyen az ízlésed. Mindegy, hogy első vagy második vagy, tahóságnak nevezni a tiedétől eltérő ízlést, hát szerintem tahóságra vall.

TonyCaviar 2011.03.28. 12:04:27

@Zabalint: Érdekes, amit mondasz, hogy a kedvenc kategóriád legszarabb megvalósulását jobban szereted, mint a számodra közömbös kategória csúcsait. Én, ha a kedvencem volna a tömegláger, akkor valóban haragudnék a magyar Löwenbraura, mert a sárba rángat valamit, amit én szeretek. De ugyanúgy nem tudnám meginni. A löwent az tudja meginni, aki gyakorlottan kikapcsolja az ízlelőbimbóit. Életen át tartó rossz táplálkozás, sok dohányzás, általános apátia ezt lehetővé teszi - e fenti tünetegyüttes kb minden második magyarra érvényes, úgyhogy nem véletlen a magyar Löwen paci jelenléte.
Visszatérve az elejére, én pl. nemigen szeretem a vodkát, a Russki Standardot mégis megiszom, és értékelem, hasonlóképp a 18 éves rummal, a durva whiskykkel, de még a körtelével és a gyümölcsteával is így van - ezeket mind nem szeretem.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.28. 12:06:20

Egyébként még annyit, hogy mikor Angliában jártam, eleve úgy készültem, hogy megkóstolok néhány Ale sört. Ott azt tapasztaltam, mindenki licensz és import söröket iszik. Ennek ellenére totál pozitívan álltam hozzá, és vettem is 2 félét. Aztán döbbenet volt, mennyire nem ízlett. Egyébként ezelőtt akárhol jártam, mindenütt csak a helyi söröket ittam, eszem ágában sem volt import és licensz söröket inni(hiszen abban semmi pláne sincs, itthon is ihatnám), de Angliában ezután Guiness-t, Foster's-t, San Miguel-t, Leffe-öt ittam inkább, mert annyira nem ízlett az ale. Szóval lehet igénytelen parasztnak nevezni, de szerintem aki ezt teszi, az saját sznobizmusáról tesz tanúbizonyosságot, mert nem képes elfogadni, hogy sokféle ízlés létezhet, és nem pedig egy jó sör-rossz sör tengelyen lehet elhelyezni mindent. Amúgy valaki említette a szlovák Aranyfácánt, hát az nekem sem ízlett, pedig környezetemben szinte mindenki másnak ízlett.

Amúgy a Kozel-el kapcsolatban nem tudja valaki, hogy mikor megjelent itthon, akkor is ugyanaz volt-e? Csak azért, mert régebben valamiért jobban ízlett. Vagy csak az én ízlésem változott?

TonyCaviar 2011.03.28. 12:11:16

@Zabalint: De mi már sokszor megtettük, de Te mikor teszel már bizonyságot a saját sznobizmusodról? Mindenki erre vár!!!! sznoblogger:)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.28. 12:19:16

@TonyCaviar:
"Érdekes, amit mondasz, hogy a kedvenc kategóriád legszarabb megvalósulását jobban szereted, mint a számodra közömbös kategória csúcsait."

Nem, félreértettél. A hazai Löwenbrau eleve nem a kedvenc kategóriám legszarabb megvalósítása. Mert eleve nem a legszarabb, sorolhatnám a Kanizsai, Balatoni Világos és társait. Egyébként a Löwenbrau szerintem túl is van árazva, azonos áron jobb söröket is kapni általában. Másrészt pedig nem a kedvenc kategóriám, mert a kedvenceim a búzasörök, hanem számomra egy átlagos kategória. Harmadrészt, ami a legfontosabb, az ale számomra nem közömbös, hanem rossz ízű. Most ha van aki nem szereti mondjuk a spenótot vagy a tökfőzeléket, akkor nehéz elképzelni, hogy valakinek meg épp az ale sörök ne ízlenének?

"Én, ha a kedvencem volna a tömegláger, akkor valóban haragudnék a magyar Löwenbraura, mert a sárba rángat valamit, amit én szeretek."

Ez hülyeség, mert ugyanúgy lehet kapni jó lagert, attól hogy van Löwenbrau.

"A löwent az tudja meginni, aki gyakorlottan kikapcsolja az ízlelőbimbóit. "

Szerintem meg a szalámira igaz ez. Mert én meg azt utálom. Ezeket az általános kijelentéseket nagyon rühellem.

"Életen át tartó rossz táplálkozás, sok dohányzás, általános apátia ezt lehetővé teszi - e fenti tünetegyüttes kb minden második magyarra érvényes, úgyhogy nem véletlen a magyar Löwen paci jelenléte."

Ez már gigalol. Főleg, hogy én egyrészt nem dohányzok, nem mondanám hogy egészségtelenül táplálkoznék, ráadásul ezen tünetekhez fiatal is vagyok. Ez akkora egy álszent felfogás, amit vallasz. Tudod miért veszik a Löwenbrau-t sokan? Mert olcsóbb az itthon kapható jobb lagereknél. Persze mint mondtam, szerintem ez attól még nem racionális, mert azonos árkategóriában jobbak vannak, de itt megint jöhet az, hogy van akinek a hazai Löwen ízlik jobban. Mert kategórián belül is lehetnek ízlésbeli eltérések.

"Visszatérve az elejére, én pl. nemigen szeretem a vodkát, a Russki Standardot mégis megiszom, és értékelem, hasonlóképp a 18 éves rummal, a durva whiskykkel, de még a körtelével és a gyümölcsteával is így van - ezeket mind nem szeretem. "

Én meg nem. A szalámit például utálom, és minél jobban csinálják, annál jobban utálom, mivel azokat az ízeket nem szeretem, amiket mások szeretnek benne. Egészen mások az ízlésem szempontjából semleges dolgok, szerintem te arra értetted a "nem szeretem" kategóriát. Mert azoknál nyilván nekem is jobban ízlik a kategórián belüli jobb.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.28. 12:24:53

@TonyCaviar:
Igen, sznobizmus, hogy én a saját ízlésem felé megyek, és leszarom, hogy mit mondanak jónak a "szakértők", és mit rossznak. Ha ez a sznobizmus, akkor én extrém sznob vagyok. Bocsánat, hogy nem használok "könyveket", mielőtt egy számomra új sörhöz nyúlok, hanem saját ízlésemre támaszkodok. Nem úgy, mint az "igényesek", akik szerint az egyszerű nép a szart issza, és ők majd megmondják mit is kellene inniuk. De tudod mit, képzeld el, én szeretem a parizert is, persze a jobb fajtából, de mivel a kategóriát szeretem, míg a szalámit utálom, ezért ha reggelire választanom kellene a legjobb szalámi, és a tesco-s parizer közül, akkor a tesco-s parizer-t választanám, és ezután mikor ismét jobb parizert eszek, nem érzem, hogy a parizerek világát végleg ledöntötte a 300 Ft-os tesco-s.

Serkoptató 2011.03.28. 12:34:17

@Zabalint: " Ott azt tapasztaltam, mindenki licensz és import söröket iszik." -- ezt nagyon felübletesen figyelted meg. Diszkóban talán, de pubokban az ale még legalább ötven százalékon áll, sőt most egy kis reneszánsza is eljött a kézműves söröknek.
De ízlésekről valóban nincs mit vitatkozni.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.28. 12:34:44

@TonyCaviar:
Mit is tettél meg? Akkor konkrétan idézek, hogy te mennyire vagy képes elfogadni, hogy sokféle ízlés létezik, lássuk például mi a véleményed azokról, akiknek a Löwenbrau ízlik:

"A löwent az tudja meginni, aki gyakorlottan kikapcsolja az ízlelőbimbóit. Életen át tartó rossz táplálkozás, sok dohányzás, általános apátia ezt lehetővé teszi - e fenti tünetegyüttes kb minden második magyarra érvényes, úgyhogy nem véletlen a magyar Löwen paci jelenléte."

Aztán rólam, mert nem ízlett az ale:

"Na ne már! Szerintem te egyszerűen szénsavfüggő vagy. Ez egy roncsolt szájú állapot. "

Aztán itt van Gérard Duchemin véleménye azokról, akik Angliában a licensz és import söröket isszák:

"Elég baj, hogy egyre többen gondolkodnak így, főleg a fiatalok. Na ezt nevezem világméretű tahósodásnak. "

Egy embert láttam, aki megértette, hogy sokféle ízlés létezik, az pedig Mantlesorrow:
"bár, az igazat megvallva nem kell ahhoz annak lenni, hogy szeresd. csak egy másik ízvilág mint a kontinentális."

Arról viszont nem tudok, hogy bármiféle rossz véleményt írtam volna azokról, akiknek az ale sör ízlik. Én csak akkor "emeltem fel a hangom", mikor az említett szövegek jöttek, nem az a baj ha valaki szereti az ale sört, hanem az ha valaki lenézi azt, aki mást szeret.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.28. 12:36:40

@Serkoptató:
Én a fiatalok többségénél láttam, hogy ez így van, az idősebb korosztály természetesen több ale sört iszik. Nem bennszülött, pl. magyar, amerikai, ausztrál, stb. fiatalok kezében pedig egyáltalán nem láttam ale-t, nem mintha az angol fiataloknál sokszor.

TonyCaviar 2011.03.28. 12:42:19

@Zabalint: ok, ne húzd fel magad! pont ezt tettem meg: tanúbizonyságot tettem a saját sznobizmusomról, és tőled is ezt vártam volna. De te próbálsz itt toleranciát hirdetni. Szerintem a tolerancia dögunalom és képmutató. A toleranciából sosem lesz jó buli, max nem verjük meg egymást.
Valamilyen szinten elismerem, hogy többféle ízlés létezik, de azért ennek is vannak határai. Attól még, hogy valaki megiszik mindenféle csatornalevet, attól még nem kell tolerálni az ízlését. Pl. te, amikor látod, hogy a munkások kétdekás mérgeket töltenek magukba a sarkon, az jut eszedbe, hogy "milyen érdekes, hogy más az ízlésünk, ők ezt szeretik!"?

Serkoptató 2011.03.28. 12:44:15

@Zabalint: akkor viszont nem "mindenki", hanem "a fiatalok", vagy a "fiatalok többsége". Vagy aki nem "fiatal", az már nem is számít?

Amúgy én deviáns módon huszonöt évvel ezelőtt is ale-t ittam Angliában, de ez nyilván csak statisztikai hiba volt.

De még egyszer, engem nem zavar, ki mit iszik, csak arra kaptam fel a fejem, amikor azt írtad, hogy az angol sör, nem sör.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.28. 15:54:37

@Serkoptató:
"akkor viszont nem "mindenki", hanem "a fiatalok", vagy a "fiatalok többsége". Vagy aki nem "fiatal", az már nem is számít?"

Nyilván nem volt jó a megfogalmazás, de azt azért olvashattad, hogy "mikor Angliában jártam", tehát akikkel ott kapcsolatba kerültem. Ők többnyire fiatalok voltak.

Azt meg nem írtam, hogy az angol sör nem sör, hanem azt írtam, hogy nekem nem ízlik. Jó, írtam, hogy lóhúgy, oda smiley kellett volna, mert egy régi viccben mondja egy cseh ember Angliában.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.28. 16:21:13

@TonyCaviar:
"Attól még, hogy valaki megiszik mindenféle csatornalevet, attól még nem kell tolerálni az ízlését."

Csakhogy akkor ilyen alapon én is csatornalének nevezhetném, ami nekem nem ízlik, pl. ale sört. Vagy az étcsokit meg a szalámit trágyának. A méreg kategóriába meg az tartozik, ami ártalmas, nem az aminek nincsen jó íze. Ezt meg nem mondhatod még a hazai Löwenbraura sem, hogy azon túl, hogy alkohol, különösen ártalmas lenne. Ha pedig 100%-ban szarnak nevezed a hazai sörgyártást, Dreherestül, Sopronistul, minden licensz söröstül, stb. az meg más kategória, mint hogy csatornalét nem iszunk. Egyébként nekem a "csatornalé" kategória az ilyen Balatoni világos meg hasonló vizes sörök, és mégsem nézem le azt, aki megissza ezeket, egyébként olyat is ismerek, aki nyáron nagy melegben azért pont ilyeneket iszik, mert gyengék.

De még egyszer, lehet úgy is gondolkodni, ahogy te teszed, csak akkor ilyen alapon én meg jöhetnék olyannal, hogy aki képes ale sört inni, annak elképesztő szar ízlése van.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.28. 16:22:23

@TonyCaviar:
De még valami eszembe jutott róla.

Móricka gondolkodik magában:
"jaj de jó, hogy nem szeretem a spenótot, mert ha szeretném, akkor megenném, pedig utálom..."

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.28. 17:14:43

@TonyCaviar:
Ja még van egy kérdésem, ha már ide írogattam. Mit jelent az, hogy:

"Mivel vakteszteken rettenetesen béna tudok lenni"

Hogy lehet valaki béna egy vakteszten? Úgy nem tudok semmit a sörről, ezért csak egyetlen dologra kell hagyatkoznom, az ízére. Ebben mi a bonyolult? Szerintem sokkal bonyolultabb úgy értékelni egy sört, hogy tudod, hogy mi az, mert így az előítéleteidet félre kell próbálnod tenni. Viszont éppen ezért én ezerszer többre tartom a vaktesztet. Pl. valamelyik oldalon volt kóla teszt, mikor még nem jelent meg a Coca Cola Zero, hát persze, hogy azt azonosították az alanyok a legolcsóbb tesco-s kólának, és értékelték a legrosszabbra. Ugyanez nem így lett volna egy normál teszten.

Ogreface 2011.03.28. 19:12:49

@Zabalint: "Leffe-öt ittam inkább, mert annyira nem ízlett az ale."

A Leffe pedig ale, még ha belga is, tehát akkor Te is találtál olyat, ami ízlik.

TonyCaviar 2011.03.29. 09:46:30

@Zabalint: rosszul látod a dolgokat. Én nem azt nevezem csatornalének, ami nem ízlik, hanem azt, ami nem azért készült, hogy örömet okozzon (akár erejével, akér gyengeségével) a fogyasztónak, hanem azért, hogy egy népszerű italkategória (sör) kitágításával eladjon valami ahhoz erősen hasonlító, viszont extrém olcsón előállított folyadékot, azzal a cinikus biztonsággal, hogy a szerencsétlen árérzékeny fogyasztói tömeg - akinek amúgy az ízlését is elvették - meg fogja venni, és ha jól működik a tömegpszichózis, akár meg is fogja szeretni (focicsapathoz köti).
De, aki ivott már igazi sört, ami azért készült, hogy a fogyasztó örömmel igya, jó íze legyen, egészséges legyen és tápláló, hagyományos vagy modern ízlés szerint, (ezt értettem információ alatt) akkor felismeri a csatornalét, melynek fő célja a spórolás. És nem veti meg azt, aki ilyet iszik, csak sajnálja, hogy ilyet kell innia. De ezt annyiszor leírtam már.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.29. 21:57:45

@Ogreface:
Hmm, ezt nem tudtam. Kösz a felvilágosítást. Akkor ezek szerint van ale, amit szeretek, az angol márkákból viszont egyik sem ízlik, olyan 6-8 félét próbálhattam ki, márkaneveket nem jegyeztem meg, mert nem érdekelt innentől kezdve, bár ha jól emlékszek volt egy valamilyen Beast nevezetű, és az a nevéhez méltóan szörnyű is volt.

@TonyCaviar:
Ez így blabla. Felállítottál 3 kategóriát, amit szeretsz, amit tolerálsz, és amit nem. Ennyi. A dolgok meg nem úgy működnek normális embernél, hogy ha találok valamiből egy jobbnak mondottat, akkor az előző szar lesz. Nekem, mint mondtam, ízlett például az eredeti HB, jobban mint a hazai, de ettől még a hazai is elmegy. A Sopronit meg kimondottan szeretem, pedig ittam már jobbnak mondott lagert is, amelyek között volt amelyik kevésbé ízlett, másnak meg lehet az ízlett volna jobban. Nehéz ezt felfogni? Szóval van összehasonlítási alapom, csak nem sznob szemüveggel nézem a dolgokat. Ha te sem úgy tennél, nem félnél a vakteszttől sem.

Az olcsó előállításról meg annyit, hogy szerintem te is tudod, hogy a nagyüzemi előállításnál az anyagon spórolás 1-2 Ft-ot jelenthet sörönként. Ezt amúgy alátámasztja az is, hogy Németországban sem drágábbak a sörök, mint itthon.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.03.29. 22:01:23

@TonyCaviar:
Ja és mitől is egészségtelenek a hazai sörök a külföldihez képest? Melyik összetevő az?

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2011.03.30. 00:07:14

@Zabalint: arra gondoltam, hogy összekeverném a két sört...ilyen vaktesztre gondoltam, amit le is írtam a követekező mondatban, de lehet, még ugyanabban...

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2011.03.30. 00:20:40

@Zabalint: mint láthatod, én írtam a kis bejegyzést, Tonycaviar nem fél a vaktesztől. Mint ahogy én sem, mert kifejtettem, hogy az esélytelenek nyugalmával állnék neki. Ha minden címke nélkül, bele a vak világba tennél elém két sört, amiről fogalmam sincs, mi az, ezt a kettőt simán összekeverném, főleg, ha egy hibátlan magyar Kozelt kapnék.(ez ugyanis valami gyártásközi baki miatt kissé félresiklott - amint írtam)
Ha 7-8 féle angol sört ittál, és ebből következően elítéled azokat, elmondhatod magadról, hogy igen kis merítés után sikerült leírnod az egész ország söreit...nem is tudom, hányszáz fajta lehet amott(is)
Viszont a nagy gyárak minden anyagon spórolásának 1-2 forintja a minőség hatványozott romlását okozza. ha 2 forinttal lejjebb mész a jövedéki adó miatt, akkor az kevesebb malátát is jelent(ismét spóroltál), de egy 10,5 Bfokos sörből lett egy 8,5-ös, ami ízben az árérték arányhoz képest bődületes esés. És a nagyüzemben ez megy.
amúgy meg Tonycaviar nem írt olyasmit, hogy álleszcuzámmen minden hazai sör egészségtelen
Ha jól gondolom olyan minőségi kategoriát állított fel, amibe minden fajta sör benne lehet, kivéve azt, ami nem sör, hanem termék. Akinek nem inge, ne vegye magára.
Igen is lehet egyszerű söröket is kurva finomra csinálni, ismerünk sok ilyen nagyipari cuccot is, de a termék az termék marad, nem lesz sosem sör.

Serkoptató 2011.03.30. 07:15:34

@Zabalint: 2 forint spórolás sörönként a hazai nagyoknál = 800 millió Ft/év. Szerinted nem lépik meg?

+ Németországban, Csehországban és még számtalan helyen jóval kisebb a jövedéki adó, mint Magyarországon. Ezért nem drágább pl. Németországban ugyanaz a sör, sőt olcsóbb.

Különleges Sörök Boltja 2012.05.13. 11:58:20

@kerdesek05: Adria Sétány 8/a, nálunk van Staropramen svetlé, Nefiltrovány, Granát, és Cerné. Bca extra. (Különleges sörök boltja)

Serkoptató 2012.05.13. 14:33:29

@BCA extra: Már meg ne haragudj, és ne vedd kötözködésnek, örülünk, hogy annyi minden kapható az Adria sétányon, de egy kicsit már unalmas, hogy tíz kommentedből nyolcnak az a kicsengése, hogy ez kapható nálatok.
Mi lenne, ha csinálnál egy saját blogot, ahol kedvedre promótálhatnád a boltotokat?

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2012.05.14. 08:18:03

@Serkoptató: Azért ekkora választékkal érthető a promótáló igyekezet! :)

Különleges Sörök Boltja 2012.05.16. 15:05:48

Miért, a "Csakajósört" lehet promotálni???
Majd' minden blog alján ott van, hogy "náluk" kapható! Az persze nem zavar...

-kk- 2012.05.16. 18:42:53

@BCA extra: A Jóisten áldjon meg, azoknak a posztoknak az alján van ott a legtöbb blog esetében, hogy "a Csakajósörben kapható", amiknél a cikk írása idején máshol az adott sör nem volt kapható. Nálam legalábbis így van. Ami meg akkoriban csak az Adria sétányban volt kapható, ahhoz meg az lett odaírva.

Ez nem promóció, hanem az (akkor) egyetlen lehetséges beszerzési hely közérdekű közzététele.
süti beállítások módosítása