A minap ezt a guszta sajtóanyagocskát lőttem a réten.
PIAC - Szárnyal az ízesített sörök piaca
Az ízesített sörök** immár 5,6%*-ot képviselnek a teljes hazai sörpiacból, derül ki a Nielsen 2011. július havi sörpiaci adataiból. A Borsodi Friss piaci részesedése elérte a 2,3%*-ot, amely piacvezető pozíciót jelent ebben a kategóriában. A dinamikusan növekvő szegmensben háromféle ízesítéssel van jelen a márka: citrom, grapefruit és alma. A júliusi hűvös időjárás nem segítette ugyan az eladásokat, az ízesített kategória azonban továbbra is a fogyasztók kedvence.
FK: Kedves marketinges kollegák, ami 5,6%-ot foglal el a piacból, az miért számít a fogyasztók kedvencének? Akkor hány százalék az, amit rühellenek?
Az évek óta nehéz helyzetben lévő hazai sörpiacon valódi bombaként robbantak az ízesített sörök. Az idén két további ízzel bővült sörcsalád, amely a fogyasztók széles körének kedvence lett. A nyár közepére - a szegmens piacvezetőjeként – a Borsodi Friss 2,3%*-ot birtokol a teljes sörpiacból. Az ízesített sörök kategóriája 5,6%*¬*-os piaci részesedéssel rendelkezik, amely a szuperprémium sörök piaci részarányához közelít.
FK: Nahát, pedig a szuperprémium kategóriát folyton sanyargatják, nincsenek új termékek, a régieket higítják, nem bíznak a sikerében, sehol sem csapolják, és a magyar piacot is mindig velük sajnálják le, miszerint nálunk ezekből a tiszteletreméltó sörmárkákból (melyek közt amúgy olyan mosogatólevek is vannak, mint a Bőcsön főzött Stella Artois) sajnos ennél nem fogy több, mert nincs fejlett sörkultúra. Kedves marketinges kollegák, éppen ebben a pillanatban is a sörkultúra leépítésén dolgoztok! Ennek ellenére még mindig többen isznak "jó" sört, mint agyonhypolt cukros vackokat, ami pedig mint tudjuk " a fogyasztók kedvence".
A könnyed nyári ízek azonban nemcsak a hőségben nyújtanak élményt, hiszen a júliusi hűvös, esős hetekben is egyre többen keresték a boltok polcain.
„Legnagyobb örömünkre - a korábbi Borsodi rajongók mellett - az ízesített sörökkel olyanokat is sikerült megnyernünk, akik korábban kevésbé szerették a kesernyés sörízt.”–
nyilatkozta Dr. Sükösd Zsuzsa, a Borsodi Sörgyár jogi és vállalati kapcsolatok igazgatója.
FK: „a kesernyés söríz” – ilyen, kedves marketinges kollegák, csak a ti fejetekben létezik. A sörnek 66000 féle kesernyés íze lehet, meg amúgy még lehet savanyú vagy gyümölcsös, élesztős vagy édes, illetve lehet citrusosan komlós is. Ha új ízekre vágytok, talán kérjétek meg a könyvelő kollégákat, hogy ne tolják le annyira az alapanyagárakat, és lehessen esetleg szuperolcsó, maradékból sajtolt egyen-keserűkomlólekváron kívül mást is használni a világon termő tízezernyi komlótörzs közül. Az elmúlt 10 évben gyakorlatilag addig spórolgattátok ki az igazi söralapanyagokat a sörből, míg annyira nem maradt íze, hogy újra ízesíteni kellett, és a nagyipari termékfejlesztőnek ilyenkor az jut eszébe, hogy a gyümölcsszirup nemcsak édes, de még színes is, tehát a fogyasztó, akit kb. annyira tartunk, mint a konkvisztádorok az üveggyöngyre gyengülő bennszülötteket, ezt sokkal nagyobb iramban fogja zabálni, mint a történelemmel, kultúrával, ízzel és aurával rendelkező valódi söröket.
* - Jelen sajtóközleményben csillaggal jelölt adatok az ACNielsen Piackutató Kft. 2011. júliusi kiskereskedelmi- és vendáglátóipari index adatai alapján lettek számolva. A sajtóközleményben, ezen adatokon túl szereplő mindennemű állítás a Borsodi Sörgyár Kft-től származik, melyekkel ACNielsen Piackutató Kft. nem azonosítja magát.
** - Az ízesített sörök szegmens Borsodi Sörgyár Kft. által definiált ACNielsen Piackutató Kft. adatok kumulációja, mely az alábbi márkák értékesítésének összességét jelenti: Borsodi Friss, Gösser Zitrone, Radler, Soproni ízesített, Tuborg Lemon. - aztán persze jön az apróbetű, a jogászok csalafinta birodalma...
FK: Annyit mindenesetre sikerült elérnetek, kedves marketinges kollégák, hogy ma a laikus látogató már egy viszonylag gasztronomikusabb fesztiválra is úgy érkezik, hogy az ízesített söröket keresi. Ha valamiről látja, hogy különlegesség, akkor az első kérdés az, hogy mivel van ízesítve. Akkor most megsúgnám, annak a pár nem gurmé fülnek (a gurmék természetesen rég tudják), akik véletlenül hallanak, hogy nem az ízesített sörök világa rejtegeti az igazi különlegességeket, hanem azok a sörök, melyek mindenféle vicces gyümölcs vagy zöldség hozzáadása nélkül tudnak zseniálisak lenni. Mint pl: ezer és ezer sör a világon, de Magyarországon is több tucatnyi.