Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A minap ezt a guszta sajtóanyagocskát lőttem a réten.

PIAC -  Szárnyal az ízesített sörök piaca

Az ízesített sörök** immár 5,6%*-ot képviselnek a teljes hazai sörpiacból, derül ki a Nielsen 2011. július havi sörpiaci adataiból. A Borsodi Friss piaci részesedése elérte a 2,3%*-ot, amely piacvezető pozíciót jelent ebben a kategóriában. A dinamikusan növekvő szegmensben háromféle ízesítéssel van jelen a márka: citrom, grapefruit és alma. A júliusi hűvös időjárás nem segítette ugyan az eladásokat, az ízesített kategória azonban továbbra is a fogyasztók kedvence.

FK: Kedves marketinges kollegák, ami 5,6%-ot foglal el a piacból, az miért számít a fogyasztók kedvencének? Akkor hány százalék az, amit rühellenek?
 


Az évek óta nehéz helyzetben lévő hazai sörpiacon valódi bombaként robbantak az ízesített sörök. Az idén két további ízzel bővült sörcsalád, amely a fogyasztók széles körének kedvence lett. A nyár közepére - a szegmens piacvezetőjeként – a Borsodi Friss 2,3%*-ot birtokol a teljes sörpiacból. Az ízesített sörök kategóriája 5,6%*¬*-os piaci részesedéssel rendelkezik, amely a szuperprémium sörök piaci részarányához közelít.

FK: Nahát, pedig a szuperprémium kategóriát folyton sanyargatják, nincsenek új termékek, a régieket higítják, nem bíznak a sikerében, sehol sem csapolják, és a magyar piacot is mindig velük sajnálják le, miszerint nálunk ezekből a tiszteletreméltó sörmárkákból (melyek közt amúgy olyan mosogatólevek is vannak, mint a Bőcsön főzött Stella Artois) sajnos ennél nem fogy több, mert nincs fejlett sörkultúra. Kedves marketinges kollegák, éppen ebben a pillanatban is a sörkultúra leépítésén dolgoztok! Ennek ellenére még mindig többen isznak "jó" sört, mint agyonhypolt cukros vackokat, ami pedig mint tudjuk " a fogyasztók kedvence".

A könnyed nyári ízek azonban nemcsak a hőségben nyújtanak élményt, hiszen a júliusi hűvös, esős hetekben is egyre többen keresték a boltok polcain.
„Legnagyobb örömünkre - a korábbi Borsodi rajongók mellett - az ízesített sörökkel olyanokat is sikerült megnyernünk, akik korábban kevésbé szerették a kesernyés sörízt.”–
nyilatkozta Dr. Sükösd Zsuzsa, a Borsodi Sörgyár jogi és vállalati kapcsolatok igazgatója.


FK:
„a kesernyés söríz” – ilyen, kedves marketinges kollegák, csak a ti fejetekben létezik. A sörnek 66000 féle kesernyés íze lehet, meg amúgy még lehet savanyú vagy gyümölcsös, élesztős vagy édes, illetve lehet citrusosan komlós is. Ha új ízekre vágytok, talán kérjétek meg a könyvelő kollégákat, hogy ne tolják le annyira az alapanyagárakat, és lehessen esetleg szuperolcsó, maradékból sajtolt egyen-keserűkomlólekváron kívül mást is használni a világon termő tízezernyi komlótörzs közül. Az elmúlt 10 évben gyakorlatilag addig spórolgattátok ki az igazi söralapanyagokat a sörből, míg annyira nem maradt íze, hogy újra ízesíteni kellett, és a nagyipari termékfejlesztőnek ilyenkor az jut eszébe, hogy a gyümölcsszirup nemcsak édes, de még színes is, tehát a fogyasztó, akit kb. annyira tartunk, mint a konkvisztádorok az üveggyöngyre gyengülő bennszülötteket, ezt sokkal nagyobb iramban fogja zabálni, mint a történelemmel, kultúrával, ízzel és aurával rendelkező valódi söröket.

* - Jelen sajtóközleményben csillaggal jelölt adatok az ACNielsen Piackutató Kft. 2011. júliusi kiskereskedelmi- és vendáglátóipari index adatai alapján lettek számolva. A sajtóközleményben, ezen adatokon túl szereplő mindennemű állítás a Borsodi Sörgyár Kft-től származik, melyekkel ACNielsen Piackutató Kft. nem azonosítja magát.
** - Az ízesített sörök szegmens Borsodi Sörgyár Kft. által definiált ACNielsen Piackutató Kft. adatok kumulációja, mely az alábbi márkák értékesítésének összességét jelenti: Borsodi Friss, Gösser Zitrone, Radler, Soproni ízesített, Tuborg Lemon. -
aztán persze jön az apróbetű, a jogászok csalafinta birodalma...

FK: Annyit mindenesetre sikerült elérnetek, kedves marketinges kollégák, hogy ma a laikus látogató már egy viszonylag gasztronomikusabb fesztiválra is úgy érkezik, hogy az ízesített söröket keresi. Ha valamiről látja, hogy különlegesség, akkor az első kérdés az, hogy mivel van ízesítve. Akkor most megsúgnám, annak a pár nem gurmé fülnek (a gurmék természetesen rég tudják), akik véletlenül hallanak, hogy nem az ízesített sörök világa rejtegeti az igazi különlegességeket, hanem azok a sörök, melyek mindenféle vicces gyümölcs vagy zöldség hozzáadása nélkül tudnak zseniálisak lenni. Mint pl: ezer és ezer sör a világon, de Magyarországon is több tucatnyi.
 

Címkék: marketing radler

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr213192577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gérard Duchemin 2011.08.31. 10:50:07

Brutál jó írás ez. Minden marketingest arra ítélnék, hogy 3 napig egyfolytában ezt hallgassa, és közben csak 1/2 óra ebédszünet és napi 3 pisilés. :-)

gabesz7004 2011.08.31. 11:37:53

Igazi sörptrióta írás! Gratulálok! Bár én kedvelem ezen italokat, de mint üdítő, nem mint sör! Ezek nem sörök, csak van bennük egy kevéske sör is, mint ahogy a tngert sem hívjuk halászlének a benne levő halak miatt!

elmeherceg 2011.08.31. 11:46:49

van itt még hasonlóan vicces írás másik is:

"A Soproni márka két új – narancsos és citromos – ízesítésű radlere már most túlszárnyalta a piaci elvárásokat. A fogyasztók kiemelkedő érdeklődésének köszönhetően a Soproni számára a legnagyobb kihívást az új termék gyártása jelenti.

Piacra kerülésük után két hónappal a Soproni Citrom és Narancs máris nyertes a radler szegmensben. A piaci volumen és a növekvő eladások 37%-os piaci részesedést hoztak a két terméknek a radler kategóriában.

A citrom és narancs ízekkel frissítő sörök elérték a tradicionális sörfogyasztókat és az alkalmi sörivókat is, akik nem mindig elégedettek a sör jellegzetes keserű ízével.

„Elmondhatjuk, hogy célunk, miszerint a mainstream fogyasztókat megismertessük új ízekkel, sikeresnek bizonyult. Az eladási adatok már most ígéretesek, tekintve, hogy eladásainkat megháromszoroztuk a szegmensben, mióta a két új termék a piacon van. A fogyasztói visszajelzések is nagyon pozitívak, reményeik szerint év végéig megduplázzuk az eladást ebben a kategóriában.

(...)
A két termék megjelenése különleges a kategóriában, mivel átlátszó, ún. CLP címkéket kaptak.
A sörökön belül a radler kategória erősen növekszik, népszerűségének egyértelmű magyarázata, hogy felnőtt egy új fogyasztói réteg, amely nem kedveli a sörök keserűségét, édesebb, könnyebb ízeket keres. Ezek a termékek minden olyan fogyasztónak szólnak, akik frissítő, de alkoholos italokra vágynak. A vállalat fontosnak érezte, hogy a rendkívül sikeres Gösser Naturzitrone bevezetése után a mainstream fogyasztóknak is tudjon radler típusú terméket kínálni. A termékek célcsoportja a 18-39 éves korosztály sörivók és nem sörivók egyaránt, kiemelten pedig a sörivó férfiak, akik egy kis szomjoltóra vágynak a nyári hőségben.

A Soproni márka munkatársai már a tavalyi év végén elvégezték a kóstoltatásokat és a fogyasztói teszteket, és ezek alapján állították be a termék végleges ízvilágát. A narancsos íz bevezetésével a Soproni egyedülálló a hazai radler piacon.

A két Soproni radler vicces, férfias stílusú kommunikációja erős TV-s jelenlétre épült: a teaser kampányban csak citromok és narancsok szerepeltek, még nem derült ki, hogy mi is a hirdetett termék, ezt követte az angol humorral fűszerezett TV spot, amely már felfedi a reklámozott terméket."

kerdesek05 2011.08.31. 17:09:55

ez olyan mint az ásványvízpiac. mindegyik gyártó leadja a százalékos megoszlását a piacra, amit összeszámolva 160%-os lesz az össz piac.:)

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2011.08.31. 17:22:26

A sörpiac 1%-a körülbelül évi 64 ezer hektoliter. Ezek szerint 336 ezer hektolitert azaz több, mint 66 millió félliteres dobozos löttyöt vesznek meg drágán ostoba honfitársaink, abban a hiszemben, hogy sört kapnak. Kacagnom kell! Ha az ízesített söröket sörkülönlegességnek tekintjük, akkor semmi kétség: ez az igazi sörforradalom! Ezért valójában most a marketingeseket illeti dicséret, vagy a tömegek ízlése kritikán aluli.
Együnk lószart! Egymilliárd veréb nem tévedhet! – szólt a régi mondás. Megyek is és iszom egy Gösser Natur Zitronét.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.08.31. 17:25:43

hát ja, kb így van ez. csakhogy erről a legritkább esetben tehetnek a beosztott magyar marketingesek. a döntéseket nem ők, és vélhetően (lévén külföldi tulajdonú gyárak) nem is itt hozzák. ők végrehajtók.

elmeherceg 2011.08.31. 17:31:44

@Árpa Jankó: de legalább alkoholmenteset!

Korsó · http://sorkocsma.blog.hu/ 2011.08.31. 18:56:55

Én nem is a gyárakat okolom emiatt ,mert ők azt gyártanak amire igény van. A fogyasztó a hibás aki főként az olcsóbbat veszi hameg mégsem akkor a radlereket mint kezd kiderülni.

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2011.08.31. 19:21:17

@elmeherceg: Kedves barátom T.C. sörforradalmár már posztot is szentelt a Gösser Natur Zitronenak, amiből csak alkoholmentes létezik.
@Korsó: Tyúk vagy tojás probléma: a fogyasztó igénytelen, vagy a gyárak szopatják (lenyeljük?) a fogyasztót?

Korsó · http://sorkocsma.blog.hu/ 2011.08.31. 21:41:55

@Árpa Jankó: Valószínűleg a két probléma egymás következménye. Mindkét oldalon kevés a fölfelé lépés. Az igényes magyar sörfogyasztók fele szerintem a sörblogolvasókból áll(tehát nem nevezhető egy hatalmas tábornak). A sörgyárak pedig KIS léptékben TALÁN merészkednek egy KIS minőségjavulás felé erről áulkodik a nemrég megjelent Soproni 1895 vagy esetleg a Borsodi borostyán.(persze semmi olyat nem tesznek ami nem a profitukat szolgálja)

traktakoma 2011.08.31. 21:42:34

Egy Gösser által szponzorált blogon elég gusztustalan a legnagyobb riválist baszkurálni egy ostoba sajtóanyag miatt!

Gérard Duchemin 2011.09.01. 08:55:40

@Árpa Jankó:
"Megyek is és iszom egy Gösser Natur Zitronét."

Pedig az ritka egy szar ital. :-)

Gérard Duchemin 2011.09.01. 08:58:02

@traktakoma: Nem éppen. Mert a poszt írója minden szar terméket kritizál, gyártótól függetlenül. Illetve itt még csak nem is a termék a legnagyobb baj, az még menthető, hanem a marketinges hazudozás.

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2011.09.01. 10:54:56

@Gérard Duchemin: Eddig nem ittam és ezután, hogy lebeszéltél róla nem is fogom kipróbálni!

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2011.09.01. 11:16:49

Én nem értem, miért húzzátok fel magatokat ezen. A termékmenedzsernek és a salesmenedzsernek is a szezon végén döntenek a bónuszáról. Ha most felkérnek egy "független" elemző céget, hogy elemezze már ki, mennyire kurva jól fogyott a cuccos, majd azt az ügyvezetés és/vagy a tulajdonosok arcába tolják, akkor lehet megint Hawaii-on karácsonyozni a családdal.

Gérard Duchemin 2011.09.01. 11:17:15

@Árpa Jankó: Nekem az alkoholmentes citromos Gösser volt az életem legrosszabb söre, de az alkoholos változat sem sokkal jobb.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.09.02. 16:44:06

@Gérard Duchemin: az nem is igazán sör (bár az alapanyagok szerint igen), de az biztos h ilyesmit nem találsz a ratebeeren az első 10 000 -ben :)
süti beállítások módosítása