Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.



Remélem nem feszítem túl a kedves folyékony olvasók türelmét azzal, hogy folyton csak sörvacsorákról írok, melyeken Ők nem jártak, de hát mit tegyünk, ha az ősz a sörvacsorák ideje, és egyre több étterem vág bele a műfajba, ami pillanatnyi enyhülést hozhat a borvacsorák már-már terhes monotonitása közepette.
 


Kovács Antal, a Curia Vendéglő sommelier-je biztos kézzel nyúlt a feladathoz – ő nem először látott magyar kézműves sört – szegény el sem kerülhetné, hiszen ott lakik a Krúdy Gyula utcában, és évente kétszer Főzdefesztre ébred-alszik el. Személyes gasztronómiai ambíciói hajtották, amikor a Curia étterem nyári nyitásakor szinte azonnal felvette a Köleses Sört az itallapjára, és ezzel sem számított rosszul. Egyrészt vannak, akik direkt ezért járnak ide, másrészt, amikor a külföldi vendég magyar sört kér, akkor képesek azt őszintén prezentálni, és nem kell elgondolkodni azon, mi is a magyar sör, meg mitől magyar, illetve miben különbözik az általános eurolágertől.

A sörsor adott volt, a Köleses Sör három változata lett bemutatva, az eredeti, a fesztiválra készült Hajdinás és az előző Főzdefesztre készült Dupla. A nagyívű, nemzetközi sörsorokat bemutató vacsorákhoz képest ez papíron hátránynak tűnt, a valóságban előnynek bizonyult. Nem volt megerőltető, nem zsibbadtak el a végére az érzékek, a sörök ízei szép, logikus sorrendbe álltak.

A hagyományos Köleses sörhöz egy nagy tányér apró öblében Taleggio sajtot kaptunk ruccolával, a sajt és a mellette kíváncsiskodó méztől ragacsos diószem beszélő-viszonyba került a köles okozta fura édességgel, a ruccola azonban inkább a karakteresebb pilzenik kísérője szok lenni, bár itt sem volt kellemetlen.



Az igencsak megosztó kakukkfüves Hajdinás Sör volt a második, a közönség soraiból nemigen érkezett visszajelzés, nekem másodszorra is ízlett, egy ponton van benne egy olyan pikáns szúrós csípősség, amire tudok vágyni, igaz, hogy sok fura zöldséges, brutális, kakukkfüves nem-igazán-sörbe való ízzel megtolva. Túl erős benne a kísérlet – nekem elég lenne a füst, a gőzmozdonyt nem kérem hozzá. Egy kaukkfűmentes kacsát kaptunk hozzá, és egy pillanatra tényleg működött is az a mókás koncepció, miszerint a sör a szájban fogja megfűszerezni a kakukkfűre áhítozó kacsahúst.



Végül befutott az este ura, a Dupla Köleses, másnéven félbarna, amiben Kovács Antal megtalálta a sör karakterét jól elmagyarázó pipadohány aromát, amivel sűrű bólogatások közepette értek egyet, csak eddig én ilyen szépen nem tudtam megfogalmazni. Kifejezetten jól áll neki a vörösboros pohár, most már amúgy címkéje is van, amint a képen látható, és egyre kiforrottabb az íze – miközben a köles furcsaságait továbbra is megtartja. Hozzá először édeskésre hangolt csülök érkezik birsalmás káposztával és hagymás dödöllével – klasszikus gondolat új köntösben, működik is szépen, nekem talán egy kicsit nagy az adag, sok a hús, de akkor persze nem volt gond elpusztítani.

A desszerthez nem kapunk új sört, a hajdinásból készítettek egy sabayont, és azt öntötték rá a gesztenyés máktortára, ami kifogástalan édességnek bizonyult.
A konyha magabiztosnak és megbízhatónak tűnt, az ételek ízei impresszionista lazasággal követték a sörök ízeit, mindig volt, ami stimmelt, és mindig volt mellette olyasmi, ami tovább-asszociált, jó vacsora volt – valószínűleg sokat segít a borvacsorákon szerzett gyakorlat. 
 

Címkék: sörvacsora köleses

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr413319521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atekboy 2011.10.21. 13:17:33

A magam részéről szívesen olvasok sörvacsorás híreket, beszámolókat, nekem eleddig még nem sikerült egyre sem eljutni, de ami késik az nem siet...
A Hajdinás fűszerezettségével minden igyekezetem ellenére nem tudtam mit kezdeni, és ezen a korty végén előtóduló pincedoh íz csak rontott. Majd még teszek egy kísérletet.

sovesztomesz 2011.10.21. 16:57:58

Hát, a dupla köleses májusban kedvencemmé vált, de ezzel a Hajdinással nem tudtam mit kezdeni. Annyira előre tolult a sör ivásakor vmi ellenszenves ízkombináció, hogy nem tudtam szabadulni a borzalmaktól; sör íz helyett ilyenek jutottak eszembe, hogy lenolajkence oldószerrel keverve, megfűszerezve, stb. Sajnálom!!! :-( Az egyetlen sör, amit szinte teljesen ki kellett öntenem. De ettől függetlenül szívesen tennék máskor/máshol egy újabb próbát én is, de nem azért, mert mazochista volnék :-)!

Gazsi Miklós 2011.10.23. 11:26:18

Én is szívesen olvasom, úgyhogy hajrá :-)
Ha ajánlhatok egy újabb cikkre valót, akkor a perbáli Walter Vendéglő német sörvacsorája is izgalmasnak tűnik:
www.waltervendeglo.hu/index.php/fooldal/item/sorvacsora

pluto111 2011.10.23. 22:41:15

@Gazsi Miklós: Nekem tetszik. Közlekedés viszont nehézkes. Autó ügye kizárva a sör miatt. Kár hogy nem sörebéd :)

pluto111 2011.10.23. 22:45:42

@Gazsi Miklós: Picit drága azért az étterem ahogy nézem. 12900 ez a menü és még a közlekedést is meg kéne oldani...
süti beállítások módosítása