Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.



Egy genyó kora-őszi megfázásból kifelé botladozva rávettek, hogy a Pivóban keressem a gyógyulást. Korán érkeztünk, volt még hely, volt idő végigtanulmányozni a bámulatosan felfejlődött itallapot. Gondolatban emelgettem a kalapomat, van itt legalább 4-5 féle csapolt sör, és vagy húsz féle üveges, és ráadásul folyton változnak! Ezt meg lehet csinálni egy csészealj méretű kocsmában, akkor miért ül a seggén elégedetten a többi cseh kocsmárosunk? A Pivo rendesen feladta a leckét!


Több forrásból is végigkérdeztem, melyik az elérhető legkomlósabb sör a pultban, és minden irányból a Vyškovské Březňák felé küldtek. A Brnótól harminc kilométerre található Vyškov sörgyárát egy országos aláírásgyűjtési kampány mentette meg a bezárástól. Kilenc féle sört főznek benne, és ezek nagy részét lehet kapni a Pivóban is. A Březňákra az van írva, hogy háromszor komlózzák, ami a visszhangozza azt a turisztikai nagyotmondást, amit a sörgyárban tett túráról szóló cikk is felvillant, mert ugye az egyáltalán nem valami különleges dolog, sok sört komlóznak háromszor, és szinte miden sört legalább kétszer, de nem baj, azt azért hajlamosak vagyunk elhinni, hogy jót akartak, és mivel csehek, el tudjuk képzelni, hogy jó is lett.

Magamat is megleptem vele, mennyire örültem a Vyškovské saját pohárnak, pedig nem kifejezetten szép, de akkor is – jó látni, hogy kerek a világ. A sörnek szép réz-színe van, és klassz halványan sárgás habja, ami jókat ígér. Sajnos az orrom nemigen küld jeleket, csak valami hideg lágerszagot érzek. Talán ezért is olyan meglepetés az íze, ami egy vaskosan malátás, nehézkesen illatos dolog, amiben érezhető már a komló jelenléte is, ám nehezen értelmezhető, mintha valami fáradt, régi komlót használtak volna, de abból rengeteget. Aztán az utóízbe már szépen kirúgja magát és lesz egy igen egyenes, brutál keserűség, a végefelé kakaós árnyalatokkal.

Amúgy nagyon finoman szénsavas, szinte törékeny, vagy selymes, a teste simogató, közepes, a komló ettől talán még zsibbasztóbb a végén. Kellemesen iható sör, de legközelebb biztos mást kóstolok. A felmérhetetlen cseh sörfőzési tradíció elviszi a dologot – szép test, jó karbonáció, izgalmas maláták – de az extrém komlózást még gyakorolni kéne, egy igazi izgalmas IPA-hoz képest ez elég fapados. És akkor persze jöjjön a disclaimer: egy megfázásból nem teljesen felépült ember ne kritizáljon egy cseh sört.

A Pivo amúgy nem véletlenül lett nyitása után pár hónappal BP második legjobb sörözője, a kicsit sűrű cigifüst ellenére is nagyon jó a hangulat, zsúfoltan autentikus, nagyon sokféle ember, de mindenki folyton ismerkedik, ha már eleve nem ismerős, a jóféle cseh sör még Budapesten is barátkoztat. Én csak egy órát töltöttem ott, de olyanok jöttek szembe, mint a kedvenc házi sörfőzőm, vagy Molnár B. Tamás.  


 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr703330960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JanDítě 2011.10.27. 13:02:57

Nsgyon jó hely, sűrűbben kéne mennem az az igazság

Serkoptató 2011.10.27. 19:40:50

Tony! Miért akarsz minden sörből IPA-t csinálni? Ez egy jó kis pilseni típusú láger. Nem azt kéne kihozni belőle, hogy egy szarul komlózott IPA.
Már megbocsáss, kérlek tisztelettel!

TonyCaviar 2011.10.28. 09:08:12

@Serkoptató: Hát nem is ezt szándékoztam kihozni. De nem is a komló kiválasztásával van nekem gondom (ez lenne az IPAság számonkérése), hanem a kiválasztott komló használatával.
Utóíz brutál, előtte meg csak egy kis fáradt dohosság. Minden komlónak van egy komplex íze, amit aztán a sörfőző lefordít sörre. Itt persze rengeteg minden történhet. De egy Mikkeller Single Hop IPÁban olyan szépen végig lehet inni a komló ízét, hogy azóta tudom milyen az, amikor valami tökéletes. És biztos vagyok benne, hogy másféle komlót is lehet közepesen, szépen meg tökéletesen alkalmazni. Ez nem tökéletes. De attól még szeretjük. Nem egy Mona Lisa, inkább egy konyhásnéni.

Serkoptató 2011.10.28. 09:35:25

@TonyCaviar: Mona Lisát nem tudom viszonyítási alapnak elképzelni, ahhoz legalább egy egész alakos föstmény kellene róla...
De látod, megint egy IPA-hoz hasonlítasz egy nem ipát. A Březňák arra való, hogy leülj, és megigyál belőle 8 korsóval, az IPA meg nem (legalábbis az újabb, kunszt-IPÁ-k).

Ogreface 2011.10.28. 12:54:43

@Serkoptató: Egyetértek! Nagy kedvenceim az IPA stílusú sörök, de pont az erőteljes ízviláguk miatt, van amikor már sok. Pihenni kell közben.
A FőzdeFeszten is megkóstoltam egy jó pár különlegességet, IPA, imperial stout, porter stb..., amik tényleg nagyon jók voltak, de a legvégén majd' megdöglöttem egy korsó, rendesen megcsinált, finom, könnyű, kesernyés, pilseni típusú sörért!

pluto111 2011.10.28. 16:43:23

@Ogreface: Én is egyetértek, kellenek a minőségi pilseniek.

pluto111 2011.10.28. 16:47:34

Meg a Münchener Heller-ek, Weisen-k.

Daniel Ortega 2011.10.28. 22:21:17

Én kettőt is ittam belőle aznap :) viszont otthon az üveges verzióban semmiféle extra komlósságot nem fedeztem fel,az olyan standard volt.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.11.27. 21:44:42

Amit nem értek, hogy a Pivo az végül is egy kocsma. Miért vannak lefoglalva a toporgó pultok. Valemely nap a pult wc-felé vezető sarkán is kinn volt a foglalt tábla.

Serkoptató 2011.11.29. 07:47:21

@hajdul: ez egy vaskos üzletpolitikai tévedés.
A következő lépés lehet, hogy az lesz, hogy cipőtalp-nyomokat fognak felfesteni, és majd azokat is lehet rezelválni...

blash 2011.12.03. 17:15:03

@hajdul: nyáron nem tudtam beülni ide, mert már korán tele volt, de most ősszel rögtön meló után már igen. Más kérdés, hogy mindig úgy alakult, hogy egyedül kellett kóstolnom a kínálatot. Ez a vykoski breznak csapolva nagyon ízlett. Üvegest is hoztam el belőle, meg ha már volt, akkor Bernard világost.

Kár, hogy ilyen picike a hely, s már nem lehet elférni benne estére. Ugyanaz a baj vele, mint a Hraballal, hat után már képtelenség beülni ide. Illetve pár hete szerda este tíz körül volt szabad asztal a Hrabalban, de sajna zárásig csak egy sörre jutott időnk. Bővülhetnének.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2011.12.03. 17:19:22

@blash: Szerencsére én késő ősszel és télen szeretek sörözni, kocsmában, s ilyenkor már a "túrista" had kicsit alábbhagy.
Amikor először bementem és kértem egy barna Bernard sört, s belekortyoltam, a mennyei nyugalom öntött el, minden külső tényező megszűnt, csak annyit tudtam mondani, hogy kérek mellé egy Becherowkát is.
Mint köztudott a Barna sört és a Becherowkát stresszoldóként kellene felírni.
süti beállítások módosítása