Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tuck Barát

2012.01.30. 10:46 - TonyCaviar



Jelenleg a magyar kézműves sörfőzés legnagyobb hiányossága, hogy nincsen elég palackozott söre. Még kevesebb van, ami igazán jó volna és igazán csinosan is nézne ki. Ezért nagy szám, hogy a győrzámolyi Bors most egy nagyszerű sört tett le a pultra egészen csinos csomagolásban. Az FK kapott két palack Tuck Barátot, egy rendeset és egy hidegkomlózottat, és mind a kettő nagyon ízlett neki.


Mint később kiderült, először a hidegen komlózottat nyitottam ki. Szép vöröses, mélynarancs színnel és hamar múló szimpatikus piszkosfehér habbal találkoztam. Fura mód a hétdecis üvegben maradt hab sokkal nagyobb volt, ráadásul tovább is fejlődött, amit leginkább onnan vettem észre hogy pár perc múlva kis habcopf nőtt ki a félretolt kupak alól és lemászott az üveg oldalán. Hahó, ez a sör él!

Az illata nem volt jellegzetes, de abból, hogy apró sötét darabkák úszkáltak benne, már sejtettem, hogy ez lesz a hidegkomlózott változat. Az íze nagyon kellemes meglepetést keltett. Közepes test, selymes karbonáció, tökéletes kiegyensúlyozottság,és a komlózás is nagyon szépen el van találva, először gyengéd, borsosan pikáns, de aztán bemutatkozik a lupulin is, és nagyon is karakteres – most már biztos, hogy ez a hidegen komlózott verzió.
Hivatalosan ez egy belga stílusú abbey dubbel, de ez a hidegkomlózott bennem inkább angol emlékeket idéz, mint belgákat, mert nem annyira negédes, viszont itatja magát, üdítő, egyszerre gyümölcsös és karamelles valamint vibrálóan komlós. Nagyszerű munka, biztos, hogy ott a helye a legjobb magyar sörök szűk csoportjában.

Később a másik üvegnek is a fenekére néztem, az még talán ennél is nyugodtabb, kiérleltebb és klasszikusabb volt. Ebben, mintha csak maga a mézes, sütisen induló maláta fordulna pikáns gyümölcsösségbe, majd egy nagyon elegáns, finoman pörkölt, bizsergetően komlós pikánsságba. Ez már tényleg kiérdemli az abbey dubbel metaforát, de azoknál kevésbé édes és sokkal jobban itatja magát. Rég nem ittam ilyen jó sört: instant klasszikus.

Neked is van véleményed? Értékeld a sört itt >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr593976432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.01.30. 11:44:00

És hol lehet beszerezni?

Egyébként a képen 0,33-as palack van, nem hétdecis.

Has_alkoss_gyonyorits 2012.01.30. 12:28:42

ez újdonság? megkóstolom feltétlen, még vendéget is viszek

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.01.30. 12:35:14

@Has_alkoss_gyonyorits: www.kezmuvessorok.hu/tuckbarat.php
Van ott két pesti kocsma és egy webshop. A webshopot teszteltem, jött sör :)

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.01.30. 12:55:07

Most nézem, hogy a főzdétől is lehet emailben 250+üvegért+posta.

Bud Taste 2012.01.30. 15:12:47

@promontor: A palack 7,5 decis, csak a beazonosíthatóság miatt kapott címkét ami a 3,3 decisé.

pluto111 2012.01.30. 19:25:54

Picit hiányos a sörfőzők listája a linkelt web oldalon.
Nincs sok ilyen, de legalább a létezőket jó lenne megjeleníteni.

rowi 2012.01.30. 22:22:08

ez azon a két helyen tényleg kapható? mert a fahéj honlapján az itallap nem tud róla

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.01.31. 09:36:21

@pluto111: Nem picit hiányos, még a híresebbek sincsenek teljesen feldolgozva. De sajnos a körülményeim miatt - vidéken ülök egy számítógép előtt -, csak a netről tudom összehalászni a dolgokat, meg lelkes rajongókat és szakembereket zargatni infoért, képért (pl. ezen blog szerzőjét). Ha szeretnél az adatbegyűjtésben segíteni, írja a lilakutyak@indamail.hu címre. Hosszútávon a sörökhöz fotókat (pár helyen már van) és a róluk szóló blogposztokat is kigyűjteném. Teljességre törekszünk, csak néha lassan haladunk.

@rowi: ezt az infót a főzdétől kaptuk. A Szörp előtt elsétált egy haverom pár napja, és azt mondta, egy táblára krétával kiírták, hogy van Tuck Barát. Majd mindjárt rábeszélem, hogy igyon egyet:)

soksörutánkapitány · http://www.facebook.com/Golem.Sorfozde 2012.02.01. 09:50:05

Tegnap próbáltuk felkutatni a fahéjban és a szörpben is. Sajnos egyikben se volt, a szörpben azt az infót kaptuk, hogy már kb. 2 hete nem is volt... Pedig már nagyon kipróbáltuk volna.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.02.01. 09:55:59

@soksörutánkapitány: akkor marad a sörkirály, tőlük két hete rendeltem.

Tuck Barát 2012.02.01. 13:43:27

Sziasztok! Köszi, a visszajelzéseket. Most beszéltem a Szörpösökkel. Holnap estére tudunk egy adagot szállítani az üzleteikbe. Sajnos a kontakt még javításra szorul. Addig is még egy kis türelmet kérünk…

Kortyondiak 2012.02.01. 21:02:51

Én is potyára mentem ma!
Remélem pénteken valóban lesz, mert én ennél több lépést már nem teszek, ezért a sörért! :((

Bud Taste 2012.02.02. 09:12:21

@Kortyondiak: Ne felejtsd el, hogy a Heinekenedért vagy a Sopronidért is lépkedned kell ;) OK talán nem kerülnek ilyen sok lépésbe...

Kortyondiak 2012.02.02. 09:26:25

@Bud Taste:
Azok után lépked a bánat, én biztosan nem!

Bud Taste 2012.02.02. 09:34:36

@Kortyondiak:
Sejtettem...
Akkor Te is a jó sör után sok-sok lépést megtenni hajlandóak táborát erősíted.

Petyike01 2012.02.02. 17:07:44

Nekem sok minden jutott eszembe de a dubbel az pont nem :). Rendkívül finom sör és érezni a komlót is elég rendesen, meg is lepett!!!! Azt hittem egy lavor malátán és mindenféle gyümölcsös illaton kívül más nem lesz benne, tévedtem, nekem ezzel a pikáns komlós ízzel leginkább a Tempelier-re hajazott, ami sztem több, mint hízelgő!!!

Bud Taste 2012.02.06. 10:12:29

@Kortyondiak: Volt pénteken Tuck Barát?
Hogy ízlett, megérte a ráfordított lépéseket :)?

Kortyondiak 2012.02.06. 17:52:46

@Bud Taste: Nem sikerült holnapra tervezem!

szanisz 2012.02.07. 13:17:12

@Kortyondiak:
engem is érdekelne, h tudtál-e szerezni, potyára nem akaródzik menni : )

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.02.07. 14:09:38

@szanisz: Én ma délben jártam ott és a hűtőben még láttam két darabot. Illetve távozáskor már csak egyet. ;-)

De persze lehet, hogy még van több is nekik a spájzban...

szanisz 2012.02.07. 14:23:05

@promontor: köszi, az jó...amúgy mennyiér veszegetik, öccá?

Kortyondiak 2012.02.07. 16:26:20

@Bud Taste: Ma végre összejött :))
Finom, pont csak annyi különbözteti meg a belgáktól, hogy nincs édes krémesség a végén! Inkább egy szikár komlós kesernye!
Jó kis téli ivósör nekünk( nem nyoccá )!

Bud Taste 2012.02.07. 16:55:53

@Kortyondiak:
Jó kis téli ivósör nekünk( nem nyoccá )!

Ez mit jelent?

Kortyondiak 2012.02.07. 17:12:29

@Bud Taste: Iszol egy belga típusú finom dubbelt Pesten nem 800 ft.-ért! Ok?

Bud Taste 2012.02.07. 17:22:08

@Kortyondiak: OK már értem.
Azt hallottam,hogy 25-én csapolva lesz a Szimplában, remélem 800 alatt lesz a korsó:).

Kortyondiak 2012.02.07. 17:30:16

@Bud Taste: Ezt én is hallottam, reméljük ott leszünk! Nyami, nyami !

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.02.09. 09:47:29

Időközben van még két hely, ahol tartják a Tuck Barátot:
1. Abszolút Pálinka (itt vannak békésszentandrásiak is): www.kezmuvessorok.hu/abszolutpalinka.php
2. Borfalu-Bortéka (itt vannak időnként csobánkaiak is): www.kezmuvessorok.hu/borfaluborteka.php

gazell16 2012.02.09. 19:30:33

Nem en vagyok a belga ale sorok zaszlovivoje es nem szeretek nagy szavkat sem hasznalni de ez a sor akarmikor elferne a kamramban 15 fokos huvosben. Sokat nem lehet inni belole de nem is ez a celja: tulsagosan eros es intenziv ez a vedeleshez. Nyari nagy kinti ebedek melle kihagyhatatlan: finom, kellemes es bodito is. Pcicit kellene finomitani rajta es csucssor

gazell16 2012.02.09. 19:34:00

Rendeljetek meg postan a gyartotol, nagyon jofej segitokesz es keszseges a tulaj? ajanlom a hozzaallasat. Par napon belul megkapjatok rendesen

help: cervisia@cervisia.hu
nekem megjott mind a 33 tuck
szerintetek hany van meg belole? :)

PdS 2012.02.21. 20:36:42

Győrzámolyon lakom, a szomszéd utcában.
Lehet irigykedni:-)))

Belga01 2012.02.24. 12:19:34

@lilakutyak: A Skanzenban is lehet rendelni. Van a futároknál 50 üveg.Illetve csak 42.Brutálisan jó!

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.02.25. 07:17:26

@Belga01: Köszi, hétfőn frissítem a Tuck Barát és a Skanzen adatait is a kezmuvessorok.hu-n.
süti beállítások módosítása