Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.



Van az a filmes klisé, hogy a kalózok a tenger fenekére küldik a gályádat, megfosztanak a tárcádtól és megrángatják a mátkád haját, de amikor a kapitányukhoz vezetnek, akkor nem valami kagylószakállú, faragatlan tengeri medvével ismerkedsz meg, hanem egy választékos modorú úriemberrel, aki a bizalmába fogad és megismervén indítékait, pár nap múlva kénytelen vagy neki megbocsátani az ellened elkövetett gaztetteket. A Cactus Juice-szal való ismerkedésem is hasonló koreográfiát követett.
 


Talán szocializációs, talán életkori okokra vezethető vissza, de a western pub jelenség soha sehol semmilyen körülmények között nem jött be, és én sem nagyon mentem bele - nem mintha hiányoltak volna, jól elvoltunk egymás nélkül. Pár hete mégis ellátogattam a Jókai téri Cactus Juice Pub 15 éves szülinapjára, eleget téve egy meghívásnak.

A hangulat már sűrű volt mire odaértem, csinoska hostessek a lépcső alján, odabent pedig sok nagydarab rövid hajú negyvenes, tipikus western-pubba járó fejek, nulla ismerős. A fabábos térelválasztó korlátok és a komplett faborítás határozott hajókabin jelleget kölcsönöz a térnek. A bárpult mögött szűknadrágos, körmös kislányok szorgoskodtak, akikről sütött, hogy nem a szakértelmük miatt vannak ott, inkább a jó hangulat végett. A pult felett egy sínen húzogatható, léghajó formájú üvegballon függött, ebből csapolták a pálinkát. Kétségtelen, hogy a western és a kalóz után a steam-punk korszak is otthagyta névjegyét a pub enteriőrjén.



És ott a két sörcsap, amiért jöttem - szintén határozottan steam-punkos megfogalmazásban. Az egyiken csobánkai Fekete Bárányt, a másikon csobánkai Betyárt (Bitter) csapolnak. Hamarosan megismerkedtem a kalózhajó kapitányával (lásd: lead), aki elmondta, hogy a Főzdefeszten szeretett bele a Fekete Bárányba, és úgy döntött lecseréli a drága és nem túlzottan népszerű Guinness-t egy kézműves feketére.

És mivel a Cactusnak hagyományos erőssége a konyha, étlapra teszi a Fekete Bárány kísérőfalatkáját, a véres-hurkás hasét, ami különféle formákban már többfelé felbukkant >>>. A hurka a sörfőző által megnevezett pilisvörösvári hentestől származik, aki malátával hízlalja a disznait. A hurka körül almás káposzta van, és az egész könnyű hájas tésztába van csomagolva, a tetején egy fehér pamacs, amit először tejszínhabnak néztem – tejszínhabos véreshurka volt már? – megkönnyebbültem, amikor kiderült, hogy tormakrém. Az biztos, hogy az Bárány ízeit szépen kiegészítő édes káposztához és a puha hurkához kell valamiféle ellensúly, de lehet, hogy inkább valami savanykás, gyümölcsös dolog kellene, mert noha a hurkához tökéletes a csípős torma, a sör ízeit egy kicsit leveri. Ettől eltekintve működik és finom. Amúgy a fogás még alakul, vissza kell nézni rá.
A Bárány pedig zseniális, mint mindig, és lassan meg is találja a helyét a Cactusban, legalábbis az a pár vendég, aki eddig a Guinnessre esküdött, most már a Bárányra esküszik. Olcsóbb és a jobb – többet is isznak belőle.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr664460203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2012.04.23. 10:44:15

El köllene már mennem megnézni, mi is lett belőle...

ozur 2012.04.23. 12:12:09

Ez állandó jelleggel van, vagy csak egyszeri alkalom volt? Mert a honlapjukon nem találom sem a Bárányt, sem a kaját.

libe 2012.04.24. 13:50:58

Fekete Bárány 350 Ft / pohár
Csobánkai Betyár 280 Ft / pohár
Sváb hurkás sörkorcsolya 650 Ft

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.04.26. 09:09:53

A sínen csúszó pálinkás ballon nem saját találmány, szerintem valamelyik beszállító áll emögött, több helyen is láttam már.

libe 2012.04.26. 14:39:48

Zsindelyes a ballon, azt láthattad
máshol is, de a tartószerkezet és a
sín egyedi.Egy ablaktörlő motor mozgatja
a ballont.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.04.26. 15:09:38

@libe: igazad lehet, a sín nem tűnt fel, nem is volt akkora a pult:)

rowi 2012.05.04. 09:11:17

mondjuk a Bárány és BEtyár pohara csak kétdecis. úgy már nem annyira korrekt, de nem is drága még ilyen sörért

sZalontai 2012.05.04. 11:06:06

feltéve hogyha bárányt iszol...tegnap elmentünk, mert nagyon ízlett főzdefeszten a bárány, kértünk egyet és kaptunk is egy csodálatos guinnesst...majd hülyének lettem nézve mikor ezt szóvá tettem, hogy hát ez bárány...mivel már elég régen ittam bárányt, így először magamban kerestem a hibát, szóval kedves ismerősömmel felkerekedtünk átmentünk egy angol pubba, ahol kértünk guinnesst..ezután már egészen biztos voltam benne,h az nem bárány... :(

libe 2012.05.09. 11:47:49

Sajnáljuk, ha valamit elrontottunk,pedig szívügyünk
a Bárány.Talán a hőfokkal lehetett probléma, mi egy kicsit hidegebben csapoltuk, mind a Főzdefeszten
( már nem ) és természetesen minden főzet egy
kicsit más.
Majoros Gábor barátom személyesen szállítja a sört
Csobánkáról lényegesen olcsóbban, mint amennyibe
a Guinness kerülne.
Örülnék, ha meghívhatnálak egy Bárányra és a hozzá
készített sörkorcsolyára, talán közösen megfejthetnénk,
hogy mi lehetett a hiba.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2012.05.09. 14:05:26

@libe: én is örülnék, ha valamikor meghívnál, mert a korcsolya - részben - az én ötletem...
:o]

libe 2012.05.09. 19:56:44

@pif: gyere,szívesen látlak.szombat este vagyok, hajnalig.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2012.05.10. 12:02:20

@libe: Köszi a kedves meghívást! Sajnos(?) ezen a szombaton borozunk Villányban, úgyhogy máskor nagyon szívesen...
:o]
süti beállítások módosítása