Természetesen soha nem állnék meg, ha az utcán egy kislány azzal támad rám, hogy közvéleménykutatást vagy terméktesztelést végeznek és kapok valami műanyagtárgyat ha segítek, de ma kivételes eset történt: sörreklámot akartak tesztelni velem, így engedve a szakmai érdeklődésnek, belementem a dologba.
A Rákóczi úti udvari irodahelyiségben paravánokkal elválasztott spanyolfalak álltak - mivel mondtam a hölgynek, hogy sietek, nem sokat izéltünk, nekiestünk a laptopjának, és már töltöttük is ki az elektronikus kérdőívet.
A tesztelendő sörreklámot nem sikerült kihámoznom, mindössze egy dobozos Borsodi Világost mutattak képen, ami egy kicsit magasabb volt a szokásosnál és figyelemfelkeltő betűkkel az volt ráírva, hogy valahány százalékkal több van benne. Ezek után olyan kérdések jöttek, hogy kedvet kaptam-e a termékhez, amire sok negatív választ kaptak, amivel talán segítettem egy kicsit a marketingeseiknek, bár nyilván nem tartozom a célcsoportba.
A legfurább az volt, hogy a felvezető kérdések közt szerepelt olyan, hogy milyen söröket szoktam fogyasztani, és fel volt sorolva vagy húsz sörmárka, főleg magyar nagyüzemiek, melyeket sosem fogyasztok. Viszont anélkül, hogy az egyiket be nem jelöltem volna, a program nem tudott továbblépni, ezért bejelöltünk egy Aranyásót. És ez csak az egyik pont volt, ahol torzult az információáramlás.
Az sem volt világos, hogy a kérdező mit akar megtudni. Azt, hogy mennyivel szimpatikusabb az, ha az olcsó sör 10%-kal olcsóbb? A válasz egyértelműnek tűnik. 10%-kal szimpatikusabb. A 0-t még így sem éri el a szimpátiaindexen.
Ja, és köszönöm szépen az 500Ft-os Tesco-s vásárlási utalványt. Nemigen járok ilyen nevű boltban, és emiatt nem fogok odaszokni (először azt írtam, sosem voltam, de a kedves kommentelő beidézte egy több éves cikkemet, amiben bevallok egy ilyen látogatást... ciki). De muszáj volt átvenni, alá is írattak valami papírt, hogy átvettem. Csak így tovább – az ilyen akciók bizonyosan előremozdítják a magyar sörkultúra ügyét.