Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

hopfanaticrizses.jpg

Kiss Tamás, alias Hopfanatic csak a 2012 júniusi Főzdefeszten mutatkozott be a nagyközönség előtt, a híre azonban megelőzte: a Midnight IPA és a Single Hopped Amarillo IPA a pesti Első Házisörfőző versenyen lett aranyérmes, az Angry Beast a rozsnyói házisörfőző-verseny Grand Championja lett. A Bitterfly aztán a Főzdefeszt egyik instant kedvence lett, a Grabanc méltó kihívója.


A Hopfanatic nem pihen, augusztusban talán meglesz a rozsnyói nagy főzet a Grand Champion Angry Beastből, de addig is készülnek a meredek új kísérletek, a pár hónapja például egy egyszerű üveget kaptam tőle, azzal a felirattal, hogy jázminrizses-mazsolás. Még nyitatlanul elneveztem magamban Piláfnak - végül is a rizs és a mazsola az piláf, mi más?

Mély sötétnarancs színe van és hamar múló sárgás krémes habja. Illata egy mézesen parfümös belga maláta és egy fűszeres-pikáns-rózsás-citrusos élesztő illata. Íze elég érdekes, elsőre csak a belga jellegű habzás jön, és némi vastag malátaédesség, majd szinte átmenet nélkül belép a keserűség, ami a végéig egyre fokozódik és az utóízt likőrösen eluralja.

Van egy fura textúrája, mintha a sörnél vastagabb- összetartóbb anyagból készült volna. Ha nagyon akarom, megtalálom benne a rizst és mazsolát - a rizsből valami szokatlan édeskésséget, ami hamar elveszik a likőrös komlókeserűsgben, a mazsolából meg valami alkoholos boros jelenséget érzek – valami nagyon belga jellegű ízt. Ez így kortyra lehet kb. 8% alkohol. Szép darab. Feslett erkölcsű sör.

Mr. Hopfanatic így ír a műhelytitkokról: … a rizst megfőztem bő vízben majd ezt a vizet felhígítottam a megfelelő mennyiségre, majd beletettem a malátát is, aztán jött a szokásos Hopfanatic féle cefrézés, majd komlózás, és jófajta belga apátsági élesztővel beoltás, aztán a mazsolát én nem az erjedés után tettem bele mint mások hanem én az erjedés elején - így a mazsolában lévő cukor is leerjedt a sörrel - adva a boros jelleget.

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr684663740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rambo13 2012.07.18. 14:53:50

"a Midnight IPA és a Single Hopped Amarillo IPA a pesti Első Házisörfőző versenyen lett aranyérmes"

nem...
az angry beast és a midnight ipa lett aranyérmes...

rambo13 2012.07.18. 15:00:50

mint ahogy et sem:
" A szokásos lengyel túlsúly mellett kicsit csalódottan láttuk, hogy a Piritós-béli Első magyar Házisörverseny aranyérmese, a Mindight Ipa csak ötödik lett",
mert sajnos és tényleg érthetetlen módon csak a 7."

félre értés ne essék, nem irígységből írom, a midnight ipa egyik nagy kedvencem volt, abszolút megérdemelte az itthoni aranyérmet, de ragaszkodjunk a tényekhez

TonyCaviar 2012.07.19. 10:15:40

a fene se tudja követni ezt a sok díjat meg elismerést...:) de persze igazad van. kösz

Sac@ (törölt) 2012.07.19. 21:19:24

Legyen kedves, nézze meg a Facebookját, fontos üzenetet küdtem.

TonyCaviar 2012.07.19. 22:31:45

@Sac@: kedves sac. nem látok semmmit. Írjon a tonycaviar@gmail.com-ra.

Kandeláber 2012.07.24. 15:38:15

Sosem voltam ezen a blogon, az előző ismertetéseket olvasva sűrűn nyeltem - sajnos nem sört, ma nincs, de ez a rizses-mazsolás akármi... Brrr.
süti beállítások módosítása