Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

winternacht.jpg

Nem mintha most ittam volna először, de eddig csak csapról kocsmában. Rendesen kóstolni, én is most kóstoltam először a Keserű Méz téli változatát, a Winternachtot. És durva meglepetések értek.

Az első meglepetés, hogy milyen sötét - mélyréz színű folyadék színben hozzá illő sárgás paplanhabbal. Az illata mézes cukorkás, vaníliás, pemetés, citrusos IPA-illat. Az első korty a fenyőméz aromás, cukros vizességét idézi, egyrészt szép téli, erdei íz, másrészt nem vetíti előre a sokkal fajsúlyosabb végkifejletet. A fenyőméz a fűszeres – kicsit a Fóti Gyömbéresre emlékeztető – malátának adja át a helyét, majd végül kibontakozik a Winternacht teljes gazdagsága.

Olyan mély ízek merülnek fel, amiket leginkább csak fekete sörökből ismerünk, de nem a pörköltség ízeire gondolok, hanem a dús színű maláták erjedéséből fakadó nehéz aszalt-gyümölcsös kakaós ízekre, amik azonnal a belga apátsági söröket juttatják eszembe. Ezen a ponton nagyformátumúvá nő a Winternacht, és a vége felé csodálatos vaníliás villanások keretében csúszik le a folyadék az erősen komlózott likőrös-keserű utóíz felé, de még mielőtt odáig elérnénk, feltárul az igazi titka: szétárad a szájban a St. Bernardus 12-es titokzatos, nehezen magyarázható heves érett őszibarackíze, ami legalább annyira meglepő, mint amennyire kéjes.

Ha nem számítana szembedícsérésnek, azt mondanám zseniális. A Keserű Méz biztos malátalapokon álló sör, ami mindenekelőtt a komlóról szól. Gyenge Zsolt sörfőző a Keserű Méz komlózottságát biztos komlóalapnak tekintette, és erre épített fel egy téli sört úgy, hogy az már a malátáról szól. 19-re lapot húzott és nyert.

Noha pár helyen már lehetett kapni, a hivatalos bemutató holnap, azaz 14-én este lesz a Tündérgyárban, de ironikus módon ez az utolsó hordó az első főzetből – úgy fest, szétkapkodták, ezt az egyet is alig sikerült megmenteni. De nem kell aggódni, mert hétfőtől már a kocsmákban lesz a második főzet. Akinek pedig az a kényelmesebb, elfáradhat a Bortársaság üzleteibe, és ott is megveheti a magáét már ezen a héten!

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr724963379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.12.13. 14:10:07

Kóstolás, dicséret, pontozás, mert az eddigi pár értékelés még nem viszi a top5-be, pedig ott a helye: kezmuvessorok.hu/winternacht.php

rambo13 2012.12.13. 14:33:42

@lilakutyak: beza, nekem sokkal jobban bejött, mint a "sima" KM, nagyon-nagyon szép sör!!!

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.12.14. 09:37:46

@rambo13: Asszem mindenki így van ezzel. Viszont érdekes módon a többi sör is elkezdett újabb pontokat kapni, beindult az élet :)

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.12.16. 08:43:12

Forralt sör: a bögre aljára egy-két teáskanál méz (jó a cukor is, ez csak azért kell, mert melegen még intenzívebb a keserű), majd a bögrét félig töltjük Winternachttal. Én aljas módon mikróba nyomtat, és kivártam, hogy szinte forrjon, mert így könnyebben oldódott a méz. Aztán felöntöttem a spájzhideg Winternachttal, és belekerült egy leheletnyi (1/4 kupak) rózsavíz.

A melegítés megfordította a sorrendet. Először gyantásan keserű, majd jönnek a omlóaromák megbolondítva a rózsával, és végül az édesebb, malátás test.

sovesztomesz 2012.12.16. 16:31:22

Jó ez a téli változat, de még milyen jó, még azoknak is ízlik, akiknek az alap Keserű méz nem.

De szerintem mégis inkább az érzés számít - az öröm, amikor iszom -,és nem az, hogy mi jut róla eszembe. Már ezért se leszek sör-sznob:-), bor-sznob meg pláne nem :-). Attól pl. a bor-sznobok nem fogadnak a sleppjükbe, ha mi is úgy beszélünk a sörről, mint ők a borról. Mondjuk a lőre-dobozos sör párhuzamot vágjátok, gondolom? :-)

Éreztem én már mézeskalácsot is sörben, pedig csak tea volt benne :-).

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2012.12.18. 03:12:47

Nálam is az eddigi legjobb hazai! Bocs Gergő!

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2012.12.22. 01:09:29

:=)
nekem is bejön ez a mókacsomag;-)

alehunter 2013.02.16. 22:45:21

nagyon jó sör kétségtelenül, bár nekem a sima jobban ízlik egy hajszálnyival
süti beállítások módosítása