Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A hetedik

2014.06.11. 08:44 - TonyCaviar

homár.jpg

Közhelyes újságírói fordulatnak indult, valósággá vált. Nem tudom, mitől vagy mikor lehet olyanokat mondani, hogy egy fesztivál nagykorúvá válik. A sajtóanyagba csak azért írtam bele, mert valamit mondani kellett, amikor mindenféle történik a Főzdefeszttel. Most, hogy vége a hetediknek, most már meggyőződéssel mondom ugyanezt.

A kalandos helyszínváltással és számos kínzó kérdéssel terhelt szervezés talán a legnehezebb volt az eddigi fesztek között. De úgy fest megérte. A Műegyetem Rakpart hangulata kicsit más, mint a Mikszáth volt, kevesebb a fa, és kevésbé intim, de mindezért kárpótol a Dunapart, az alkony és a kényelem, amit a nagyobb terület jelent.

A Street Food Show-val való összefogás telitalálatnak bizonyult. Nekem efelől nem volt kétségem, de azért jó volt látni, hogy a közönség is pont így gondolja. Ha az a közönség, aki a lelkesedésével és a visszajelzéseivel felnövesztette a magyar kézműves sör-kultúrát, az most ráveti magát a pesti gyorsétkeztetésre, akkor abból még bármi is kisülhet.

Csak annyit mondanék, hogy a Vörös Homár 800 osztrigát adott el.

Mindenféle történt a Főzdefeszttel: másfélszer akkora lett, kicsit klasszikusabb fesztiválhangulatú. Tele lett nagyszerű ételekkel. A kártyarendszer használata némelyeknek fájt, de én konkrétan utálom a kápét pláne evés közben, úgyhogy nekem bejött. A kaotikus pénzforgalom átláthatóbbá tételéről nem is beszélve – ez pedig elkerülhetetlen, ha hosszú távra tervezzük ezt a fesztivált.

De a lényeg megmaradt: a közönség, akik a Főzdefeszt titkos lényegét adják. Ezt onnan tudom, hogy az új helyszínen ugyanúgy meghallgathattam a biztonságiaktól, hogy ők ilyen jó közönséget még nem láttak: ennyi ember és ennyi alkohol egy helyen, és egyetlen indulatos beszólás, egyetlen butára ivott dülöngélő, okádó embert nem láttak. A mentőautó a zöldségszeletelés közben elvágott ujjakat látta el.

És mindezek tetejébe megjelent az ember, aki pizzát rendelt

 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr36294221

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Főzdeposzt 2014.06.11. 18:12:44

Kicsit elkésett gyorsjelentés a Főzdefesztről (szombati és hétfői tapasztalatok, délutánról): Ami tetszett: Némi hezitálás után úgy döntöttem, tetszik az új helyszín. Annak ellenére is, hogy emiatt kimaradt a hétközbeni kezdés és kimaradt a "munka ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ger. duchemin 2014.06.11. 10:58:45

Szerintem ez a helyszín kimondottan rossz választás volt. Igen, lehet hogy több árus elfért, de a zöme amúgy sem valami nagy szám. Ha csak az igazán érdekesek maradtak volna, az elfért volna a régi helyszínen.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2014.06.11. 13:07:19

metapay feltöltő pont nagyon kevés volt, nagy volt a sor, a kajaárusoknál is nagy volt a sor, és nem mind volt a toppon. A lángos az rendben volt. A sörök közül egyetlenegy hibás sem volt, ez nagyon pozitív. A helyszín nekem bejött.

Ogreface 2014.06.11. 13:55:34

Jó, akkor nézzük meg nem szervezői szempontból is. :)
A sörök remekek voltak, kitettek magukért a főzők rendesen, gratula érte! A kaják egy jó része indokolatlanul drága volt és eszméletlen sorok álltak előttük, akárcsak a kártyafeltöltőknél. Néhány üveges sört gyakorlatilag aranyárban adtak a fesztivál alkalmával. Például volt olyan, amit én máshol üveggel együtt 350-ért vettem, itt meg 750 + üveg volt az ára. Amit még hiányoltam, az az árnyékot adó szerkezetek voltak, a Dunai oldalon öt percnél tovább nem lehetett megmaradni és a padok nagy részét is csak este lehetett a napégés veszélye nélkül használni. Nem ártott volna pár vízvevő hely, akár poharat mosni, akár egy frissítő arcmosás miatt a 35 fokos melegben.
"meghallgathattam a biztonságiaktól, hogy ők ilyen jó közönséget még nem láttak: ennyi ember és ennyi alkohol egy helyen, és egyetlen indulatos beszólás "
Talán többet kellett volna sétálni az emberek között és akkor kiszűrhették volna mondjuk azt a brigádot is, akik félmeztelenre vetkőzve, a szembejövőket lökdösve vonultak végig, "cigánybűnözés" kiáltásokkal vagy azt az elmebeteget, aki a padok lábát próbálta kirugdosni.
Hibátlan dolog nincs, de azért lehet a hibákon egy kicsit javítani és akkor már majdnem tökély lesz minden! ;)
Ez az én személyes, szubjektív véleményem. Uff!

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2014.06.11. 14:23:02

mi konkrétan megaszalódtunk a három nap alatt. a mi standunkon este 7-ig dögletes volt a meleg, majdnem tönkrementünk;-)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2014.06.11. 14:51:38

első nap nagy sor volt a kártyafeltöltésnél, ez a második napra sokat javult

volt jó pár túlárazott cucc (sör is, kaja is), de legalább hibás sörrel nem találkoztam
(bár... első nap még imádtam a bodzipát, de másnapra mintha nem ugyanaz lett volna...:(

és persze klassz, hogy street food meg minden, de 900 forintos falatkákkal meg 800 forintos szendókkal nagyon-nagyon drágén lehet csak jól lakni - aki enni is akart volna a sörökre, nem csak kóstolgatni, és emberi áron, annak kb. csak a lángos maradt...

szóval több egyszerű és olcsóbb kaja is kellene

vízcsap! sátor! sőt sátrak! spriccelős hűtő zuhany! - ezek is erőst hiányoztak...

amúgy klassz volt, köszi

_Mitch_ 2014.06.11. 14:52:23

@Ogreface: Egyetértek mindenben. Én direkt vittem vizet korsó és arcmosásra :)
Árnyék pedig nagyon kellett volna!

TonyCaviar 2014.06.11. 15:51:23

én az utolsó napig úgy tudtam, hogy tele lesz a hely clearwateres vizesballonokkal, majd az utcsó pillanatban becipelték őket a kajásokhoz.
ja első alkalom, nem gondoltuk végig a napsütés részét, bocs gergő, tudom, hogy szívás volt
a kajások árképzésébe max a street food show tud beleszólni, de ha nagy sor állt mindegyik előtt, az nem azt fogja eredményezni, hogy legközelebb olcsósítsanak.
a cigánybűnözésezők nyilván csak betévedt faszok, nem a közönség része:)

maestro1 2014.06.11. 16:37:58

Nekünk veszélyesen közel, 10 perc sétára volt a rendezvény otthonról, így aztán megadtuk a módját, 3 nap alatt ötször látogattunk ki az asszonnyal :) Ezek után mondanom se kell, hogy nagyon szerettük, pedig már a Mikszáth térre is nagy lelkesedéssel mentünk minden alkalommal. A sörök közül egy nem jött be igazán, direkt nem írom, melyik, a többi, amit kóstoltunk, klassz volt. Érthetetlen, hogy miért hiányzott a szavazólapról a Paracelsus.

Az előttem szólók már leírták a lényeges hiányosságokat: számunkra az árnyékos padok mennyisége volt indokolatlanul kevés, ez volt talán a legnagyobb hiányosság.

A kaják rendben voltak, a mi tapasztalatunk szerint nagy sorok a Kolbicénél, a lángososnál, és a Zingnél kígyóztak, a többi nem volt vészes.

Kortyondiak 2014.06.11. 17:26:01

Én is elmondom a magamét. Először is köszönet azoknak akik melóztak rajta és alatta ! A fent leírtakkal pro és kontra egyetértek. Az én kérésem: üvegpohár megvevős/visszaváltós amire lehetőség nyílik, mosási lehetőség hozzá. És ezzel párhuzamosan ki kommunikálni a főzdék között, hogy lehessen egy decit is kérni, gondolom az átlag eltudja osztani a korsó árát öttel.Sztem. ez szükséges a nagykorú jelzőhöz. Uff.

rambo13 2014.06.11. 18:07:03

No akkor én is.
a rengeteg pozitív élményt most nem írom, inkább a negatívokat.bár az én is kiemelném, h hibás sörrel nem talákoztam, csak olyannal ami nem ízlett :)

metapay: hát ja, sajnos ez most elég döcögősen ment, jópár éve járok a gourmet fesztiválra, ahol szintén hasonló a fizetés, de mégis jobban működik a dolog. ennek egyik oka, h az összes terminálnál lehet paypassos kártyával is fizetni, ráadásul, ott le lehet tiltani a fesztivál kártyát, ha elveszted, erre itt nem volt lehetőség.

nekem a legnagyobb bajom az, h nincs megfelelő tájékoztatás a nagyközönség számára. mondom mire gondolok:

jó lett volna tudni h azok a sörfőzdék akiknek nincs saját standjuk, melyik helynél is lesznek.

tök jó lett volna, ha vhol (nem a standoknál, hanem akár a térkép/szavazólapon, vagy a honlapon) fel van tüntetve, h melyik sör milyen típusú (a belga sörfeszten már van erre próbálkozás és az sztem működik, ok tudom sok költséggel jár)

nekem nyilván nem akkora baj, hiszen elég sok időt áldozom a npomból erre, de akinek ez az egész teljesen új az bizony ott fog állni, mint bálám szamara, és lehet, h addig fajul, h behozza a dobozos ászokot stb.

illetve: én azt hiszem szemérmetlenül sok pénzt költök sörre, de azért itt volt nagyon sok túlárazott tétel...

és ehhez kapcsolódóan egy személyes tapasztalat: köszönjük a szervezőknek a lehetőséget, h immárom harmadszorra is kint lehettünk a sörünkkel, de mivel nem volt saját standunk így az egyik kitelepült kiskereskedő szabta meg a sörünk árát, ami sztem igencsak eltúlzott nagyságú volt

TonyCaviar 2014.06.11. 19:54:56

@rambo13: igazad van az informatikában... talán ha kicsit megnyugszanak a körülmények, odáig is eljutunk... te melyik sör voltál?

sZalontai 2014.06.12. 12:54:35

Ahhoz képest, hogy mennyire seggel álltam a metapayhez tűrhető volt, de hogy a csaposok beszívták vele az biztos (borravaló). Ill. bármikor elővettem a pénztárcám már le is állt a csapolás, majd amikor elővettem belőle a kártyát csak akkor folytatódott.
A sörök minőségére szerencsére nem lehet panasz. A kaja viszont vagy tyúkbelűeknek, vagy nagyon vastag pénztárcájúakra volt optimalizálva. De elég széles ez a réteg, mert nem egy helyen láttam, hogy kifogytak a kajából. Úgyhogy a pizzarendelős emberen nem vagyok meglepődve, miután kiálltam egy lángosos sort (amiből 2-t kellett venni, hogy ne haljak éhen) másnap én is pizzát rendeltem, ami egy picit hamarabb ott volt..
Amit rambo írt az számunkra is nagy probléma volt, hogy melyik sört hol találjuk és volt, hogy végig kellett mennünk az egész feszten, mire meglett a kiszemelt. (ami ugye a napos soron külön élmény, nem is tudom hogy bírták a bódékban a csaposok)
Összességében jól éreztük magunkat, köszönjük szépen, viszont az árak már nagyon "fesztiválosak", így sajnos az eddigi 12-15főből már csak a fanatikusok mentünk ki(5en). Remélem nem fog folytatódni a kövin is az a trend, mely szerint megint emelni kell az árakon..

skizz 2014.06.12. 19:31:23

A nulla árnyékot mi azzal védtük ki, hogy minden nap 17h után érkeztünk, addigra a placc felét már leárnyékolta a BME főépülete.:) Hosszú sorok csak a "celeb" kajáldáknál voltak (zing, kolbice, lángosos...), szerencsére egyik sem érdekelt...
Szerintem ha szűrni akarja bárki is a látogatókat, ahhoz belépődíjat kell szedni, amíg az nincs, addig senkinek nincs oka reklamálni, szerintem...

gregibroki 2014.06.16. 15:14:16

@sZalontai: "Összességében jól éreztük magunkat, köszönjük szépen, viszont az árak már nagyon "fesztiválosak", így sajnos az eddigi 12-15főből már csak a fanatikusok mentünk ki(5en). Remélem nem fog folytatódni a kövin is az a trend, mely szerint megint emelni kell az árakon.. "

hát igen, egy ideje mondom ezt, de ez van sajnos; én most nem voltam a Főzdefeszten, helyette cesky krumlovban, trebonban, c. budejoviceben voltam :) - így, hogy nálunk tombol a komlóláz a sok ipájával és a 700 Ft feletti korsóárával, nagy felüdülés volt a 25 koronás Eggenberg a főtér mellett.

gregibroki 2014.06.16. 15:35:39

@gregibroki: ja ezzel a cseh betéttel remélem nem vagyok demagóg, vagy legalábbis nem ez volt a célom;

teljesen más a szitu

Ogreface 2014.06.18. 11:49:16

@gregibroki: "ja ezzel a cseh betéttel remélem nem vagyok demagóg"
De! :)

gregibroki 2014.06.18. 11:55:21

@Ogreface: ha ez megnyugtat, itthon Orgét iszom általában :) néha megkóstolok ezt-azt, de nekem furcsák a Legenda és a Hopfanatic lágerei. A szintén ivósör kategória fóti pils minősége meg érzésem szerint romlott sajnos az utóbbi években, habár lehet az elmúlt félévben javult (azóta nem kóstoltam ugyanis).
Ami még megéri az árát az Ogre és a Köleses mellett, az a Rizmájer búzája.

Bud Taste 2014.06.19. 16:26:19

@gregibroki: "ha ez megnyugtat, itthon Orgét iszom általában"

Szinte látlak magam előtt, ahogy ülsz a kínai belpiacos Adidos melegítődben a Palasonic TV előtt, kezedben egy eredeti Orge:)))
Ezek a huncfut ázsiaiak már az Ogrét is lekoppintották?

myfunnyworld.net/funny-pictures/fake-adidas-brands.html

gregibroki 2014.06.23. 11:31:55

@Bud Taste: hohó, elgépeltem...köszi, hogy kimaxoltad! :)
egyébként tegnap voltam a józsefvárosi sörfeszten és teljesen kellemes volt, az árak is korrektek voltak, vasárnap révén egyáltalán nem volt tömeg;
megismertem a mályi búzát, ami nagyon rendben volt és a brandecker rasta hangoverje is szépen elkészített söröcske; pilseknél most a stari premium pils tetszett, mondjuk a 700 Ft/4 dl már kicsit kiverte a biztosítékot

rambo13 2014.06.23. 11:42:45

@gregibroki: mmint, h armando hangover rastája...

gregibroki 2014.06.23. 12:53:13

@rambo13: látom mindenki csak a hibákhoz tud hozzászólni, mint pl az elgépelésem, meg most ez...
egyébként a mikszáth3-ban csapolták; kértem egy kóstolót a világosból, vettünk egy keserű meggyet és egy hangover rastat, megkérdeztem honnan jöttek a sörök, brandecker volt a válasz, de lehet, hogy a világosra gondolt a pultos

rambo13 2014.06.23. 13:02:11

@gregibroki: jó, egy kicsit kekec voltam, meg te sem hibáztál (nagyot :)), hiszen armando a brandeckernél főz, de a sör az övé...egyébként én is kint voltam a feszten tegnap, nekem elég furi volt, de voltak nagyon jó ár/érték arányú sörök is...

gregibroki 2014.06.23. 14:53:20

@rambo13: hát nem volt nagy felhajtás az biztos, aminek én roppant mód örültem

Giddy Lamb 2014.06.23. 16:35:15

@rambo13: "de voltak nagyon jó ár/érték arányú sörök is..."

Akkor most az áruk aránya, vagy az értékük aránya mire vonatkozik?
Ha az ár-érték arányra gondolsz, azt így kell írni:(((
süti beállítások módosítása