Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

elvasikheineken_1.jpg

Nem túl szívderítő látvány, ahogy a magyarok egymás torkának ugranak a Csíki sör skandallum örvén. Csodálkozni persze nincs ok, a magyar kommentnép szinte bármin képes összeveszni, amiben egyáltalán elképzelhető erkölcsi és nacionalista álláspont.

A Csíki Sör pár évvel ezelőtt nagyszerű marketingtörténettel indított. A székely Dávid legyőzi a holland Góliátot egy igazán egyszerű és elegáns mozdulattal, amikor úgy nevezi el a sörét, ahogy a székelyek a helyi sörüket mindig is nevezték. A Heineken betámad, majd elsomfordál. Ez Erdélyben 100-as húzás, és Magyarországon is tökéletes. Őszintén lehetett drukkolni az ügynek, cseppet sem volt zavaró, hogy nemzetpolitikai kérdések keverednek benne – sőt! Szerintem a marketingnek nincsenek erkölcsi szabályai, célja, hogy foglalkoztassa az emberek képzeletét. A romániai magyarok helyzete valódi feszültség, melynek mentén nagy energiákat lehet felszabadítani, és ezt egy székely vállalkozó igen hitelesen tudja képviselni. A Csíki sörről, mint sörről itt most nincs sok értelme beszélni, az biztos, hogy megfelelt a székely és a magyar vevőkör elvárásainak.

A marketing-történet folytatása nem volt különösebben érdekes, de nem is tért le az útról, fenntartotta a Csiki hírnevét és gondolom segítette az eladást. Talán kicsit erős volt, amikor a tulaj azt nyilatkozta, hogy a Kápát-medencében egyedül ők csinálnak kézműves sört – ezzel sikerült maga ellen fordítania az összes magyar sörfőzdést, és nem világos, hogy pontosan kit sikerült maga mellé állítania. Ebből láthatjuk, hogy a Csiki marketingje nem egy alaposan átgondolt terv szerint haladt, hanem a tulajdonos vérmérseklete szerint.

Aztán végül győztek a Heineken ügyvédei vagy a román nacionalizmus – ezt innen lehetetlen eldönteni, a Csíki marketing pedig lefejelte az ajtófélfát és zsigerből háborút hirdetett a magyarság megvédésére. Ezzel sikerült az üdítően pozitív hazafias narratívát visszafordítania a szokásos űzött magyar busongás mohácsi kerékvágásába, melynek fő üzenete, hogy minket mindenki igaztalanul elnyom, és az egész világ ellenünk van. Az igaz, hogy erre a narratívára nagyon csúszik az alkohol, de inkább az olcsóbb fajták.

Ezzel szerintem a brand felhajtó értéke nagyjából el is veszett, a poén le lett lőve, és maradt belőle a jól ismert negatív érzelmekre építő paranoid és önpusztító nacionalizmus gerjesztése – mi sem bizonyítja ezt jobban, mint, hogy a hódmezővásárhelyi polgármester is hasznosnak ítélte az új uszítási lehetőséget.

Az elején azt állítottam, hogy a marketingben nincsenek szabályok – ezt egy kicsit árnyalnám. Az, hogy nincsenek… az tény. De, az, hogy kénének, az igaz. Én abban reménykedem, hogy a politikával ellentétben a sörmarketingben vagy úgy általában a marketingben az erkölcstelenség, a csúsztatás, hazudozás és uszítás kontraproduktív, és rontja a termék eladhatóságát. A Csiki legalábbis beárazta magát, és mostanra pont annyi szimpátiát, mint ellenszenvet szül – legalábbis Magyarországon. Meglehet, hogy még így is elég sört fognak eladni – ez kapacitás kérdése, de a mindenki számára átélhető, hazafias sztori megroggyant.

A bejegyzés trackback címe:

http://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr5712241744

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mindenki függ valamitől 2017.02.13. 17:19:19

Mit üzen a web?Heti alkoholos hírek, költemények. Jönnek az újak, életjelet mutatnak a régiek, ellentétek mindig lesznek, s ha betámadnak a pomogácsok, felkorbácsolódnak a kedélyek. Szó szót követ, én meg a szavakat, a Heti sajtó egy finom gyűjtés, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

rambo13 2017.02.10. 10:43:38

csak a marketing részhez:

sztem igenis vannak szabályok, pl h nem nyúljuk le más reklámját. még a mozdulatsorok is ugyan azok

www.youtube.com/watch?v=KlKMysTVY-E
www.youtube.com/watch?v=KIWmmbbALok

persze ez a reklámirodára nézve gáz...

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2017.02.10. 21:48:36

A marketingnek lehet, hogy nincsenek szabályai, de némi önkorlátozás nem árt néha. Arról, hogy tette tönkre ez a gátlástalanság márkákat hat éve írtam: serteperte.blog.hu/2011/02/28/elteritett_markak_1
Frederick Hekkelberg története sem az ízlésem szerint való – vajon mit szól hozzá Konrad von Liberec? – de ez a marketing hekk még belefér a jópofaságba, hiszen jó a sztori és ez nem teszi bántóvá az átverést.
A csíkszentsimoniak hekkje viszont ab start átverés volt, mert egy várható nacionalista érzelmi reakciót váltottak nem kevés készpénzre.

Netuddki. 2017.02.11. 13:48:52

Szerintem meg, hogy pont a tolvaj banda vette a "szárnyai alá", inkább árt nekik mint használ. Nem véletlenül vált szállóigévé még a magánnyugdíjvagyon lenyúlásakor, hogy védejen meg az orbánviktor!

Jakab.gipsz 2017.02.11. 16:10:46

Érdekes megfigyelni egy amcsi vagy egy angol, francia,olasz, lehet patrióta, mert ez természetes, esetleg egy zsidó is lehet, de nekik kötelező, papírjuk is van van róla. Ámde egy magyar, az nem lehet, se patrióta, se hazafias vagy nemzeti érzetű, ha megpróbálja, majd mi a libsik gondoskodunk róla, hogy a fal adja a másikat, Nagyon ügyesek vagytok és persze leleményesek, (a genyák és a tolvajok mind összetartanak). Tisztelettel kérdezem, nem akartok-e libsikéim végre valahára elmenni a picsába és leszállni a magyarokról a minden napi kioktatásunkat pedig befejezni, kezd unalmas lenni, ez a sok jó tanács amit tőletek kapunk.

TonyCaviar 2017.02.12. 10:22:36

@Jakab.gipsz: Te régen is kommenteltél ide, nem? (csak, hogy akkor te nem vagy robot-troll) Bántottak? Vagy mi a baj? Eddig az FK-t nem látogatta nemzeti troll, de isten hozott:) Annyira sematikus, és kiszámítható, amit írsz, hogy kb olyan érzés válaszolni, mintha a gázművek automata telefonközpontjával vitatkoznék. De tessék: ha elolvasod, látod, hogy pontosan a hazafiságot kedveltük a brandben, és akkor lett rosszkedvünk, amikor ezt az élményt elvették tőlünk és hadrendbe állítottak minket fogyasztókat egy üzleti kérdésben. Mi patrióták vagyunk, ezért a hazafias erényeket kedveljük, támogatjuk. A csúsztatás és az uszítás nem tartozik ezek közé. A bárgyú nacionalizmus se. Aki nem veszi észre a hibát bizonyos dolgokban, csak mert azok magyarok, az nem igazi hazafi, mert gyengíti a népét ostoba ajnározással és kritikátlansággal. Elég, ha tükörbe nézel - te pl csak azért írhattad le ezt kis nyomiságot, mert olyan környezetben élsz, ahol minden butaság megengedett, ha magyar. Gondolom magad sem vagy túlságosan kiművelt gondolkodó, ezért keresel olyan társaságot, ahol a butaság is erénynek tud számítani. Nincs is bajom ezzel, amíg a négy fal közt csináljátok, de kicsit azért vicces, hogy te próbálod meg megmondani, mi a hazafias és mi nem. Én - hála az efféle kommenteknek - jól tudom, hogy sok a buta magyar ember, de azért nem gondolnám, hogy ők nem magyarok és egy másik táborhoz/néphez tartoznának. Hát akkor legyél oly szíves elfogadni, hogy nem csak buta magyarok vannak, akiknek bármi jó, amin van egy nemzeti színű szalag, hanem vagyunk még egy páran, akik hajlandóak gondolkodni.

tsk 2017.02.13. 10:38:24

Felmerül néhány kérdés azután hogy a Heineken megnyerte a pert. Pl. most már hogy törvényileg övék a Csíki sör márka, vagyon ki fogják hozni a saját "Igazi csíki sör"-üket, így magyarul ráírva az üvegre? Esetleg ráírják a Ciuc Preimura hogy csíki sör? Mert most még a termékükön egy magyar szó sincs, se az hogy "sör". Eladják magukat hogy ők is a helyi magyar emberek érdekeit nézik, de még arra se képesek hogy a dobozon szereplő Mikó-vár alá kiírják hogy Csíkszereda, hanem csak a román Miercurea Ciuc szerepel. Innentől kezdve védhetetlen a Heineken álláspontja, nem akarnak ők semmi mást csak kinyírni a konkurenciát. Kb. az elejétől tudták hogy soha nem fogják visszaszerezni a Ciuc korábbi piaci részesedését, de nem is az volt a céljuk. Lezúzták a saját márkájukat (ami nem is olyan nagy baj van másik elég) de legalább mindenkinek megmutatták hogy velük nem lehet packázni. Csak akkor kezdtek el nyivákolni mikor kiderült hogy esetleg elszámolták magukat, és a bojkott miatt más márkáik értékesítése is bezuhanhat. Teljes joggal megérdemli a Heineken amit kap, lettek volna okosabbak már az elején. (Külön vicces mikor arra hivatkoznak hogy gyárakat kell bezárjanak, munkásokat kirúgjanak. Az emberek nem fognak e miatt kevesebb sört inni, a gyáraikat munkásaikat örömmel átveszi a konkurencia, aki remélhetőleg tanult az esetből és nem lesz bunkó a fogyasztóival)

Csigás Zoltán 2017.02.13. 17:28:52

@TonyCaviar: Pontosan! Sosem értettem, hogy miért kell két cég vitájából nemzeti kérdést csinálni, és azt sem tudom megemészteni, hogy vannak akiknek át lehet vágni a hátán, ha a balta nyele piros-fehér-zöld szalaggal van betekerve! Az ilyesmi kimondottan árt a nemzetnek, az meg főleg, hogy aki így gondolkodik, az meg van róla győződve, hogy, aki nem osztja maradéktalanul a nézeteit, az egyenesen az ellentáborba tartozik!