Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

mikoandris.jpg

FK: Mióta él, és milyen megfontolásból indítottad el az kezmuvessorok.hu-t?

MA: A mióta él kérdéshez meg kellett néznem a webstatisztikákat, január 30-án volt már akkora forgalom, hogy azt a tesztidőszak végének tekinthetem.

Az oldalt azért indítottam, mert amikor több blogon (pl. nálad) szembejöttek velem ezek a különleges, egyedi sörök, és kiderült, hogy a sörnek is van a többi minőségi italhoz hasonló kultúrája, rendes piásként rögtön belevetettem magam. És azt tapasztaltam, hogy az akkor ikonnak számító Black Rose beszerzése sem egy kétkattintásos művelet egy webshopban, hanem hosszas google-zást, némi telefonálást is igényel. Egyrészt felbosszantott, hogy nincs semmilyen hely a weben, ahol rendezetten elérhetők lennének a magyar sörökkel kapcsolatos információk. Másrészt az épp akkor futó hobby projektemet kezdtem véglegesen elunni, és jól jött egy olyan, ami hiánypótlónak tűnt, azaz esélyes a sikerre, valami értelmeset, hasznosat, közérdekűt csinálhatok úgy, hogy közben éppen emészthető mennyiségű technológiai problémával szembesülök csak. Meg nemzetközi nagytestvérnek ott volt a RateBeer, így a spanyol viaszt sem kellett az alapoktól újra feltalálni.

FK: Mik az eddigi eredmények, és hogyan mérhetőek ezek? Hány letöltés, hány olvasó, hány visszatérő?

MA: Az egyik, a hiúságomat leginkább legyezgető eredmény, hogy az oldal feltöltése kapcsán sok főzdével, forgalmazóval, sörbloggerrel ismerkedtem meg, leginkább virtuálisan, akik nem csak webprogramozóként, hanem - némileg alaptalanul, de - sörszakértőként is elismernek. Rajtuk keresztül nagyon sok újdonság jut el hozzám, néha nem csak információ, hanem sör formájában is.

Egy másik mutató, ami még mindig nem annyira számszerűsíthető, hogy a nagyüzemi sörmarketing is kezdi tényezőként kezelni az oldalt. Megküldik a sajtóanyagokat, híreket, sőt már sörvacsorára is hívtak. (Ez egyébként a kisüzemek egyik problémáját is mutatja, sok főzde és forgalmazó még nem látja ebben az oldalban a lehetőséget, vagy egyszerűen nincs kapacitásuk ezzel foglalkozni, így az adatbázis már elég nagy ugyan, de messze nem teljes.)

Számokban? Így nézett ki az október: 5466 látogatás, 3727 egyéni látogató (Google Analytics szerinti), 23982 oldalletöltés, 3:31 átlagosan eltöltött idő látogatásonként, 4,39 oldal látogatásonként és 45,81%-os lepattanási ráta. Ez utóbbi három szám nekem a legfontosabb. Akik jönnek, azoknak bő fele több percig is marad az oldalon és több aloldalt is megnéz, azaz talál magának információt. Mivel a forgalom majd' kétharmada keresőkből jön, ez nagyon jó arány. A visszatérők aránya 40%, azaz van egy komolyabb bázis, akik rendszeresen látogatják az oldalt, de ezt nem igazán lehet értelmezni, értékelni egy ilyen jellegű szolgáltatásnál.

FK: Mi az oldal hosszútávú célja? Hosszú távon milyen online/offline eszközökkel szeretnéd ezeket elérni?

MA: Hogy teljesen őszinte legyek, ez jelenleg egy tökéletesen öncélú oldal. Leginkább azért él, hogy elég jelentős tényezővé váljon ahhoz, hogy akár non-profit alapon, akár a piac vad világában valakinek vagy valakiknek egyszer érdekük legyen akár más néven, szerveren, akár személyem tökéletes mellőzésével elkészíteni ennek a profin megírt változatát, amit aztán igazán könnyen és hatékonyan tudnak felhasználni a főzdék, a forgalmazók, és így tökéletesen emészthető, jól feldolgozott, naprakész információt adhatnak a fogyasztók - remélhetőleg egyre bővülő - táborának.

Ennek az öncélnak az eléréséhez pedig az kell, hogy az oldal addig is, a lehetőségeimhez képest non-profit alapon megadja mindazt, amit egy profi oldal képes. Remélem ez egyre jobban sikerül.

És végül az is célja, hogy egy olyan marketing eszközzé váljon, amit kifejezetten kedvel a célközönsége, ami izzadtságszag nélkül, csak a közös érdeklődési körök mentén jut el a jelenlegi és jövőbeni sörivókhoz.

Az ennek eléréséhez szükséges - leginkább online - eszköz maga az oldal, az érdekeltek kéréseinek teljesítése ill. hogy nyitott szemmel, a marketing tendenciákat folyamatosan elemezve járok a világban, majd amit lehet, megcsinálok.

FK: Pontosan milyen szolgáltatásokat kínál az olvasóknak? Hogyan használjuk a rajta összegyűjtött információt?

MA: Az alap, a sörök szűrhető adatbázisa, innen érdemes indulni. Ez össze van kötve a főzdék, ivók és boltok (azaz a gyártók és a forgalmazók) adatbázisával. Fontosnak tartom, hogy ha valaki kedvet kap egy sörhöz, nagyon gyorsan meg is találja a módját, hogy jut hozzá. A söröket lehet egy "nagyon tudományos" módszerrel pontozni, és az ivókhoz, boltokhoz hasonlóan egyszerűen csak lájkolni. Ezekből aztán toplisták készülnek, de van lehetőség a szöveges értékelésre is. A boltok, ivók és főzdék adatai egy térképes felületen is elérhetők, ill. cím szerint szűrhetők. Minden egységhez igyekszem legalább egy logót találni, ha kapok fotókat, azok is megjeleníthetők.
De a legjobb, amit most fejlesztettem bele, hogy a sörök oldalain, a bal alsó sarokban rá lehet kattintani a „Forgalmazók térképe” linkre, és a térképen kereshetjük ki, hol van hozzánk legközelebb a kívánt sör.

FK: Milyen szolgáltatásokat kínál a szakmabelieknek?

MA: Van egy-két közvetlenebb marketing támogatás is. A sörökhöz, boltokhoz és ivókhoz generál a rendszer egy nyomtatható QR-kódos oldalt, amit a forgalmazók offline is felhasználhatnak, így terelve egybe a célközönségüket. Technikai oldalról elkészült az általam like-reakciónak nevezett eszköz, mely egy adott sör, ivó vagy bolt like-olása esetén képes egy kicsivel személyesebb köszönetet (branding), egy akcióra való felhívást vagy - legjobb esetben - egy kedvezményre jogosító jelszót (egy magazin kuponjához hasonlóan) megjeleníteni. Kidolgoztam még egy olyan belső banneres eszközt is, ami egy adott sörnél jelenítené meg az adott forgalmazó kiemelt ajánlatát. Erre kattintva eljutna a látogató a forgalmazó oldalára, ahol részletes információt találna az akcióról - az előzőhöz hasonló kuponos kedvezményre gondolok. Végül nemrég készült egy Sörosztó nevű, közepesen idegesítő Facebook alkalmazás, mellyel a forgalmazók és a főzdék vagy akár az igazán lelkes sörbarátok oszthatják meg automatikusan naponta egy kedvenc sörüket a Facebook falukon. Sok esetben már ez nagyságrendekkel intenzívebbé tenné az egység online és közösségi marketingjét.
Sörfőzdéknek kifejezetten hasznos szolgáltatás lehet, ha a „Forgalmazók Térképe” alatt található linket beillesztik saját oldalukra, akkor gyakorlatilag a mi térképünkkel tudják megmutatni vendégeiknek, hol szerezhetik be a söreiket.


FK: Miből tartja fent magát az oldal? Van-e rajta reklám?

MA: Egyelőre az oldal abból tartja fent magát, hogy van időm vele foglalkozni, és néhány lelkes segítő és néhány az oldal értékét felismerő főzde és forgalmazó ellát a szükséges adatokkal. A szervert és a domaint szintén haveri alapon - majd egyszer sörözünk - kapom, más költség pedig nincsen.

Mivel, ahogy fent említettem, az oldal egy marketing eszköz, van rajta reklám. De nekem van egy olyan elvem, hogy csak olyan reklám lehet, ami szervesen kapcsolódik az oldalhoz, mint egy jó értelemben vett, profi PR-cikk. Nincsenek (és remélem nem lesznek - természetesen van az az összeg, csak nagyon magas:)) nem magyar kézműves sörökkel kapcsolatos hirdetések, nincsenek hagyományos értelemben vett bannerek, csak a már említett belső bannerek lesznek. Sőt az oldalról kifelé mutató hivatkozást is csak ennek szellemében szeretnék elhelyezni (azaz vagy kis hír a Facebook falra, vagy valamely főzde, bolt vagy ivó honlapja, vagy valamelyik sörről szóló cikk, post, ilyesmi).

Ezzel megkötöm a saját kezem és megkötöm a lehetséges hirdetők kezét is. Én nem feltétlenül tervezek pénzt látni az oldalból (sört elfogadok), viszont szeretném rávenni az érintetteket, hogy a marketing költséget az ügyfelekre költsék. Azaz a kuponkódos/jelszavas módszert támogatom. Aki hirdetni akar, az adjon kedvezményesen magyar kézműves sört annak, aki elolvasta és értelmezte a hirdetést, majd megtette azt, amit a hirdető elvárt tőle (like-olt, elment a boltba vagy ivóba stb.). Meg leginkább főzzenek olyan sört, nyissanak olyan boltot, ivót, amit a like-ok, a megosztások, a kommentek és értékelések szövevényes útvesztői hatékonyan eljuttatnak a megcélzott közösségnek, és akkor a fejlesztési költség is rögtön marketing lesz.

FK: Van/ lesz lehetőség reklámok vásárlására? Milyen hirdetőket látnál szívesen?

MA: Igen, lesz lehetőség reklámok megvásárlására, csak nem nekem mint közreadónak, hanem az elért célközönségnek, mint befogadónak kell fizetni érte, sörrel. Olyan hirdetőket látnék szívesen, akik képesek ehhez alkalmazkodni. Őket nagyon szívesen látnám, mert szerintem ez egy értelmes modell, de örülnék, ha a gyakorlat is bizonyítaná a létjogosultságát, nagyon szeretném, ha az oldal minden egyes byte-ja az olvasókért lenne elsősorban, és csak az ügyes kombinációnak köszönhetően lenne alkalmas marketingre. Persze hosszú távon nem elképzelhetetlen, hogy egy-egy különösen hatékony marketingeszközért egy-egy az átlagnál fizetőképesebb partnertől az oldal elfogad fizetséget, pláne, ha én már nem érek rá annyit foglalkozni vele és küldő segítségre is szükségünk lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr244908187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2012.11.15. 18:17:54

Jó a fotó! Most már értem a "vidéki város külső részén nem a hely a gond, hanem hogy a hasamon alvó gyerek ne ébredjen fel, ha megállok, és még a hasizmaimat is másképp mozgatom." mondatot -- hiszen a bevitellel járó belső mozgásokhoz szoktattad!

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.11.16. 09:23:14

@Árpa Jankó: az a fotó azért készült, mert a csajom tagja egy ilyen hordozós, kötődő nevelős baba-mama klubnak, és mondták, hogy kellenének apukás képek is, amik mutatják, milyen fasza a hordozó, mert két szabad keze is van az embernek. De két kéz csak akkor kell, ha a sör mellé van feles is, cigizni mégse illik gyerekkel. Aztán ez lett a Facebook profilképem is. Sőt, annyira bejött nekik, hogy a védőnőkhöz, gyerekorvosokhoz kirakott plakáton is szerepel ez a fotó.

Viszont visszatérve a pisálásra, az mindig eszembe jut ilyenkor, hogy terhes nőknek mennyire gázos állva pisálni, mert nem látják a farkukat, és megérzésből kell célozni. Aztán mindig rájövök, hogy a terhes nőknek általában nem annyira van farkuk. De nem bírom megjegyezni, és minden egyes alkalommal végigfut ez bennem:)

pluto111 2012.11.16. 10:19:19

Zámolyi sörfőzde mintha hiányozna még a listából.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.11.16. 11:25:10

@pluto111: Pár hete megkerestek, hogy miért nem szerepelnek rajta. Megírtam, hogy ha küldenek címkefotót és a sörök és a főzde alapadatait, akkor elkészítem az oldalakat. Azóta is küldik. Sz'al ha valai elküldi nekem ezeket, akkor kiteszem:
1.Sör
1.1. Címke (lehet logó a weboldalról is, ha más nincs)
1.2 Név
1.3 Típus
1.4 Szín
1.5 Alkohol
1.6 Kiszerelés
1.7 Összetevők
1.8 Egy mondat a sörről

2. Főzde
2.1 Logó
2.2 Név
2.3 Cím
2.4 Egy mondat a főzdéről
2.5 weboldal

Bud Taste 2012.11.16. 12:47:09

@lilakutyak: csak sört ne kérj tőlük...
Tipikus állatorvosi ló eset...

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2012.11.21. 11:11:11

Szeretnék privátban kérdezni lilakutyak !
Milyen cimen érlek el?
( a blogodon lévő indamail pl?)

Különleges Sörök Boltja 2013.01.29. 13:32:46

További sok sikert kívánok, és köszi az eddigi segítséget Andris! Köszi, hogy nálunk vásárolsz! Egyszer személyesen is várlak! Aláfekhetsz a sörcsapnak! :)
süti beállítások módosítása