Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Az új IPA-pohár

2013.03.19. 11:50 - TonyCaviar

ipapohárhm.jpg

A klasszikus söröspohárfajták évtizedek óta állandóak és mostanáig hajlamosak voltunk úgy tekinteni rájuk, mint valami érinthetetlen panteonra, melyből max kiválasztani lehet az épp megfelelőt. A sör világának megnyílásával azonban ez sem igaz már. Körültekintéssel és a pohár dinamikájának és az adott sör kvalitásainak megfelelő ismeretében bárki fejleszthet újfajta söröspoharat.

Az amerikai craft-beer két emblematikus alakja, Sam Calagione (Dogfish Head) és Ken Grossman (Sierra Nevada) most nekifutott, hogy megoldjon egy régóta húzódó kérdést, miszerint miből volna a legalkalmasabb India Pale Ale-t inni. Az új pohár szája természetesen befele szűkül, hogy a klasszikus amerikai IPA intenzív illatait összegyűjtse, és magát a sört a nyelv közepére öntse, ahol az édes ízeket érezzük. A tágas pohárhas akkor gyűjti az illatokat, amikor épp döntjük a poharat, és egyben a korty mellé küldi őket a kóstoló orrába. A három hurkával hullámzott szár újrahaboztatja és levegőzteti a sört, hogy az utolsó korty is legalább olyan finom legyen, mint az első.

Amerikában is csak májustól rendelhető, és párja 25 dollárba kerül. Kíváncsi vagyok, mikorra jut el hozzánk egy ilyen.

Címkék: pohár ipa

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr275145158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rambo13 2013.03.19. 12:17:09

Háát lehet, h azért a riedel cégnek lesz ehhez egy-két hozzáfűzni valója, igen csak koppintásnak tűnik:

www.riedel.com/collections/glass-collections/d/o-riedel/champagne-glass-9/

rambo13 2013.03.19. 12:47:28

@rambo13: na itt jobb minőségben van a kép és csodák csodájára 25 dollár egy pár :)
www.amazon.com/Riedel-Clear-Champagne-Glass-Set/dp/B000HZDI34

Bud Taste 2013.03.19. 18:00:57

@rambo13:
A Spigelau honlapján van róla videó is, a végén 16 nyelven (köztük magyarul is) efészségünkre kívánják. Ez azt jelenti, hogy IPA szemponból kiemelt célpiacnak számítunk:)
www.spiegelau.com/

rambo13 2013.03.19. 21:05:47

@Bud Taste: ahha, szóval a spiegelau, meg a riedel az kb ua a cég.... akkor mégsem koppintottak, csak egy korábbi dizájnt újracsomagoltak...

Bud Taste 2013.03.20. 09:50:51

@rambo13: Igen, a Riedelé a Spiegelau.
Riedel szuperprémium, Spiegelau a prémium és standard szegmensbe pozícionálva.

alehunter 2013.03.23. 23:00:06

nem olcsó ez a 25USD/pár, de mint lelkes pohárgyűjtőnek, nekem azért nem tűnik elérhetetlennek sem...kár, hogy jelenleg majd minden poharam (csak egy sima brewdogost, meg egy trappista kelyhet tudtam kimenekíteni a feleségem elől :) ) dobozban, költözésre vár, így újabbak beszerzése az otthoni konfliktusok redukálása végett jelenleg reménytelennek tűnik :):):)
jobb a békesség :)

sovesztomesz 2013.03.27. 12:20:22

@Bud Taste: Amikor a pápa áldást oszt internacionálisan, akkor a magyar áldás benne van az első 15-ben általában. Viszont láttam már olyan Unio-s terméket, ahol magyarul nem volt tájékoztató a tizenvhány nyelv között. Ami azt jelenti, hogy az AMI-k és a Vatikán még számol velünk, de az Unio már nem :-). Mindenesetre azt elismerem, hogy az új-hullámos ipa-k jelentős felvevő paca lehetünk még pár évig, azzal a kitétellel, hogy biz' ezt a műfajt ma már akár mi is képviselni tudjuk megfelelő minőségben :-).

Bud Taste 2013.03.27. 12:38:30

@sovesztomesz: Igaz, tegnap összekóstoltam két másik amerikai típusú IPA-t a Távoli Galakszissal és a Grand Champion könnyedén leverte mindkettőt, valóban kezdünk IPA téren felzárkózni.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.03.28. 15:50:20

Van azért ebben a pohárban egy jó adag marketinges mókusvakítás a Spiegelau részéről.
A Biersommelier-k elég régóta használnak nagyon hasonló poharat:
www.bieraculix.de/site/index.php?item=1&si=2
Amúgy ennek a pohárnak van még egy nagy előnye, jól látszik a szín és a tükrösség-opálosság az alsó részben.

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2013.04.04. 14:32:15

Még nem láttam ilyen IPA poharat, de nekem tetszik .
Más, félig off ennél a posztnál, de...
a blog facebook oldala nem tűnik túl aktivnak vagy csak van már újabb? Amit én látok, ott novemberi az utolsó bejegyzés.
2., Otthon mennyire vannak jelen boltokban,bárokban az amerikai vagy épp skót craft-beer palackozások? Ha csak ilyen egyszerű módon osztom fel, hogy amerikai, brit és európai stílus ( német, cseh,belga,stb) akkor melyik a népszerű irányvonal otthon?

TonyCaviar 2013.04.05. 00:26:55

@Barman's Choice: óriés problémám a facebook oldallal hogy valamelyik ügynökség kreálta 3 éve, azóta elment szülni, átnevezték, disszidált, stb, senki nem tud hozzáférni, elvileg be van állítva automatára, de ennyi. Nem tudja valaki, hogy lehetne hozzáférni?
2. nyilván az európai!

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2013.04.05. 13:28:24

@TonyCaviar: nyiss egy másikat , meddig tart?:) pár nap alatt átlehet vinni mindenkit rá,meg majd osztjuk,lájkoljuk:)Van egy csomó sörös ( pontosabban ale-es képem, sztorim innen Skóciából de nem tudom hova posztolgatni)
2. de miért nyilván? mert elérhetőbb vagy mert ezt szokta meg a hazai piac? vagy alapvetően ezek a sörtípusok állnak közel a magyar emberhez? És ebben van már valami elmozdulás vagy nem is kell, hogy legyen? Esetleg kezd kialakulni olyan , akár kisebb csoportosulás akik érezhetően igénylik mondjuk a portereket vagy az extrém komlózott amerikai ipa-kat? De akár kérdezhetném azt is, hogy a magyar kézművessör képes úgy megjelenni a piaci igényekben, hogy mondjuk a német vagy cseh söröktől szipkázzon el rajongókat?

TonyCaviar 2013.04.07. 14:54:24

@Barman's Choice: Nem hiszed el, de több sikertelen kísérlet és nyomozás után feltörtem a rendszert, és a magamévá tettem a facebook oldalt - köszönöm a támogatást:)
2. azért, mert ez a táérsadalmi nehézkedés, ez ismerős, ezt szoktuk meg, stb... Ebben nem hiszem, hogy kellene elmozdulás.
Viszont meglepően sokan vannak a sörínyencek, nem csak kezd kialakulni, hanem - elsősorban armando és a FF tevékenysége révén - kifejezetten izmos réteg az, aki szeret sörrel durvulni. A magyar kézműves sör már egy éve folyamatosan hódítja el a rajongókat a német-cseh söröktől, és ez majd csak fokozódik.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2013.04.08. 19:49:06

@Barman's Choice: a Beer Gastronomy FB oldalra mindig szívesen várok képeket, sztorikat.

Diáksziget86 2013.07.30. 13:30:22

Elért hozzánk is ez a pohár. :) A Különleges sörök boltjába már meg lehet venni.

Bud Taste 2014.01.09. 09:41:21

@rambo13: Köszi, h felhívtad rá a figyelmet, max. egyetértek azzal, h a világ legértékesebb termékének végre megadták a kellõ tiszteletet.
Szívesen megkóstolnám a napi betevő kólámat is végre egy hozzáillő pohárból!
Egyébkènt az IPA pohárral nem vagyok megelégedve, lehet, h a Riedel is azért pozícionálta B brandre, mert ők sem...

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2014.01.09. 10:22:00

@rambo13: Láttam tegnap én is. Hiánypótló. De csakis eltartott kisujjal szabad belőle kólát kóstolni...
@Bud Taste: A Riedel-pohár sztem sem jó, sokkal gömbszerűbb forma lenne ideális, még ha ezt a hullámos mintás talprészt meg is tartjuk, hogy a szín átláthatóbb legyen. sztem a dizájner látta a német bier-sommelier-k hivatalos kóstolópoharát, aztán abból farigcsált össze vmit. biersommelier.de/

Bud Taste 2014.01.09. 10:28:17

@pif: Nem Riedel, Spiegelau!
Nem véletlenül nem Riedel.

alehunter 2014.01.11. 21:26:40

@Bud Taste: @pif:
hát nem tudom, nekem nagyon ok...most épp egy dunakanyar ipa-t kortyolgatok belőle és nem a pohár a gyenge front ipa téren...ha csak közel annyira ok lenne a sör, mint a pohár, akkor egészen jó szombat estém lenne...

alehunter 2014.01.12. 00:45:34

mi lenne, ha inkább azzal foglalkozna a tisztelt nagyérdemű, hogy legalább olyan IPA-kat tudjon produkálni, amik ebbe a lesajnált, a Riedel Skodájának' titulált pohárba illjenek? Fura nekem ez a semmire való nagyképűség. Ez a pohár a sierra nevada-nak, meg a dogfish-nek megfelel, hogy az IPA-ikat befogadja, de azoknak a tökéletes, világcsodája magyar IPA-knak meg nem...szálljatok már magatokba, mert ez tényleg egy kegyelmi időszak...
süti beállítások módosítása