Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

 Vajon miért nem érdekli a világot a magyar pálinka? Itthon egész jól sikerült átpozicionálni a kategóriát – vannak már nagyszerű pálinkák, szép csomagolású pálinkák, nagyon drága pálinkák, különleges pálinkák, pálinkakoktélok és pálinkavacsorák. Aki azonban külföldre tekint, az általában hamar belátja, hogy nem sok esélye van az elképesztő globális párlat-kínálatból kitűnni.

20190915_083430-01.jpeg

Nyáron azonban találkoztam a fickóval, aki a „zsákutca” táblát figyelmen kívül hagyva belevágott a pálinka külföldi pozicionálásába. Annyi előnye van, hogy nem itthonról próbálja meghódítani a világot, hanem eleve ott ül a világ közepén, legalábbis a koktélvilág közepén, Londonban.

Balaskó Szabolcs évek óta dolgozik a brit főváros pénzügyi negyedében és serényen látogatja a környék koktélbárjait. Kóstolgatás közben érett meg benne a felismerés, hogy a koktélvilágban használatos alapszeszek köre szánalmasan szűk, gyakorlatilag 5 alapszesszel lefedhető a koktélok 90 százaléka. És még a maradék 10-ből is tökéletesen hiányoznak a fruit-brandy-k, eau de vit-k, és más gyümölcspárlatok. Pedig ő ismer olyan gyümölcspárlatokat, melyek megállnák a helyüket a világ koktélfővárosában is – magyarul pálinkának hívják őket.

Szabolcs leült legjobb barátjával és alig egy évvel ezelőtt belefogtak a projektbe. A koncepció a következő volt: létrehozni egy teljesen új alkohol brandet, ami világszinten eggyé válik a gyümölcs alapú párlatokkal, népszerűvé téve a pálinkát, először Londonban, egy teljesen új kategória re-brandinggel. Új kinézet, új kategória-elnevezés, új célcsoport, új felhasználás, mindent újragondoltak, az alapoktól. Így jött létre a House of Barka brand.

20190713_103124-01.jpeg

A cél az, hogy hosszabb távon olyan gyümölcsalapú párlatokból építsék fel a portfóliójukat, amelyek ízvilágukban különlegesek és hozzáadott értéket képviselnek és a piacon alig vagy egyáltalán nem ismernek. Első termékünk Lonbonban egy Irsai Olivér párlat, ami egy teljesen egyedülálló kreáció, akár csak ha a piscoval vagy grappával összehasonlítjuk. A következő potenciális íz, amin dolgoznak, az a meggy, ami Európában szinte kuriózum, hiszen mint gyümölcs csak pár orszában ismert és gyönyörűen lehet vele dolgozni koktélokban.

A House of Barka fruit brandyk felhasználási módját szinte kizarolag koktél alapanyagként képzelik el, a célcsoport pedig a független high-end koktél bárok és 5 csillagos hotelbárok, hiszen ezek azok a partnerek, akiknél a kiváló minőség kiemelkedően fontos és hajlandóak megvásárolni egy drágább terméket is, hiszen a legfontosabb számukra az új ízek és élmények bevezetése, így ezeket az alapanyagokat tudatosan keresik is.

20190707_232134.jpg

A szakma talán legelismertebb online magazinja a Difford’s Guide 5 csillagos kiváló minősítést adott a BARKA Grape termékére. Én júliusban, az IMBIBE LIVE-on találtam rájuk, de már márciusban felkerültek az egyik legexkluzívabb koktél bár, a Nightjar új menüjére és további bárokkal, valamint 5-csillagos hotelekkel is tárgyalnak.A legfrisebb hírek szerint pedig Indiába is elindul az első szállítmány.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr1115266640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.