Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

 

Tihanyban járunk, a legbelsőbb, paraszt-romantikával szügyig átitatott belvárosban és itt annyira erős a hely szelleme, hogy egyáltalán nem tűnik túlzásnak, hogy bemenjünk egy skanzen-vendéglőbe, ami bárhol máshol igen bosszantó volna a pszichedelikumig fokozott paprika-fűzér orgiával, és a népi fatárgyak tolakodó sűrűségével. Ha jól vettem ki ez egy több házra szétosztott skanzen, és mi az úgynevezett Régi Idők Udvarát látogattuk meg, mert itt mérik azt a bizonyos népies sört, ami minket érdekelt.

Amúgy meg kell mondanom, hogy a hely nem szuper-gagyi turistacsapda, hanem nagyon is tisztességesen összepakolt, hangulatos udvar – sújtva persze a műfaj minden hátulütőjével, mint fábol faragott parasztbácsi és parasztbanya, cigányfúrógyűjtemény, búboskemence, mindenféle nád és háncs, és a népies hangulat minden áron való döngölése. Ennek ellenére találtunk egy szimpatikus faasztalt, és leültünk a padra terített kecskeszőrökre, és kikértük a már az utcán reklámozott Házi Sört - 500 ft-ért korsaját -, és miközben a
Belső tóra néző ablakot árnyékoló szőlőleveleken és a közéjük szőtt szárított macskapöcse paprikán átragyogott a késő nyári napsütés, a hangfalakból diszkréten szólt a fájdalmasan pityókos és naftalinszagú férfiszomorúságot árasztó magyar nóta-gyűjtemény. Fatálon hozták ki a négy vaskos mázatlan kerámiaköcsögöt, és valahogy még ez is a helyén volt, bár életemben nem láttam még ilyet. Hamar kiderült, hogy a kerámiaköcsög kiváló sörtároló alkalmatosság, mert az üvegkorsónál sokkal jobban tartja a hideget, és a viszonylag vastag karima ellenére jól esik belőle a sör.
A sör. Ami zseniális. Sűrű, kevéssé szénsavas, ale-szerű, kis kortyokban harapható és nagyon keserű: keserűsége zengő és bársonyos, a komló itt komor úr, mindent elural, de alatta kitapintható némi földközeli, mohás, izgalmas savanyúság, és miközben oltja a szomjat, minden korty új szomjúságot szül. Ez a fajta ragyogó keserűség tapasztalatom szerint csakis a házi sörökre jellemző, és lehet valami köze a frissességhez, ha üvegben, dobozban soha nem reprodukálható.
Miután elfogyasztottuk szerény vacsoránkat – említésre nemigen méltó, ízetlen szalonnás puliszkát és zsíros tócsnit, mindkettőt erősen túlfokhagymázott tejföllel, unottan, fanyalogva – utánajártam, és megtaláltam a sörcsapot, ami kicsit erőltetett módon egy hordó oldalából állt ki, bár egész nyilvánvalónak tűnt, hogy az csak dekoráció, miközben persze sosem lehet tudni. Kiderült, hogy a sör a vonyarcvashegyi Blonder sörfőzdében készül, ahová amúgy régóta terveztem ellátogatni. Tihanyban is volt egy sörfőzde – a Kolostor Sörfőzde – ám az régen bezárt. A Blonder állítólag főz barnát is – egyszer azt is muszáj lesz megkóstolni!

Régi Idők Udvara,
Tihany, Batthyányi u. 3

 


Folyékony Kenyér nagyobb térképen való megjelenítése

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr301342054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magnum1 2009.08.27. 16:33:57

Hát nem tudom, én is voltam ott többször, nekem az étel is nagyon bejött, de a sör az tényleg páratlan volt!

nyu 2009.08.27. 17:58:45

Ahhoz kepest, hogy Tihanyban van autentikus fazekasmuhely, ami hires az egyedi, kek mazon feher pottyeirol/mintairol, nem ertem, hogyhogy ilyen snassz, barholkaphato kocsogokben talaltak az elteto nedut.

Werwolf 2009.08.27. 18:02:05

en is voltam ott ket hettel ezelött, meghozza ketszer, mert masnap vissza kellett mennem.
elsö alkalommal meg delutan fele, nagypn melegem volt, ittam is kettöt a hazi sörböl es nagyon izlett. A pörkölt is.
Masnap este, kesön mentem vissza, a felszolgalo emlekezett ram (rank), meg baratsagosabb volt, mint elsö alkalommal, de nem tolakodoan negedes, inkabb tavolsagtartoan profi. Megkostoltunk par bort is, mind finom volt, a savanyusagok pedig tökeletesek voltak.
Mindemellett az arak is normalisak. Nagyon jo hely.

cerumbumm 2009.08.27. 19:18:53

Profi a hely és nagyon normális a személyzet.

www.tihanyinfo.com/Tihany.html

Panoráma képek a helyről....

fazekasbolt 2009.08.27. 19:19:20

Ha szeretnél otthon is cserépkorsóból inni, keresd fel Jordán Ági fazekasboltját!
fazekasbolt.hu/poharak.html

Gesztenye3 2009.08.27. 21:06:58

Mi éppen múlt hétvégén voltunk ott és másnap muszály volt visszamennünk annyira jó volt a bor, annyira jó volt a hangulat és annyira finom volt az étel. A pincér megismert bennünket és régi ismerősként üdvözölt, meg elbeszélgetett velünk. Szóval mindenkinek csak ajánlani tudom.
A kék alapon fehér mintás kerámiák egyébként dekorációként ki voltak téve, még ha nem is abból kínálják a bort.

Peter67 · www.piac-inarcs.hu 2009.08.27. 22:55:12

En is voltam ott meg a nyar kozepen a fracia baratnommel. Neki is nagyon bejott a hely, bar nem ettunk es nem ittunk semmit.
Korbesetaltunk ugy, hogy senki nem bamult bennunket.

Legkozelebb fogyasztunk is, csak epp tele voltunk.

probi 2009.09.07. 17:34:08

csak az objektivitás kedvéért:
(friss bejegyzés a Régi Idők Udvara vendégkönyvébe)

"Fantasztikus élmény volt Önöknél étkezni. Étkeik
ízvilága, látványa, a kiszolgálás mikéntje és
színvonala egyszerűen mesés. Mondhatjuk, hogy
gasztronómiai csodában volt részünk,
s tényleg leszögezhetjük: Önöknél a lélek is
jóllakik. Mikor először megpillantottam az udvart,
elállt a lélegzetem! Fényképészként rögtön
elvesztem a sok részletben, s percekig csak a
faragott oszlopokat, régi tárgyakat szemléltem.
Aztán amikor kezembe foghattam az étlapot, újabb
meglepetés ért: vicces, sőt, inkább
csibészes étek-nevek sorakoztak,
amik akaratlanul is vidámsággal, jó hangulattal
töltöttek el. Julcsa édes-mézes
csókja a sok jó bor, a pórul járt menekülő
kacsa, a lábasétel, s mind-mind, amit néhány napos
tihanyi tartózkodásunk alatt megkóstolhattunk,
örökre nyomott hagyott bennünk. Nagyon jól éreztük
magunkat, ezért ígérem: elvisszük Somogy
vármegyébe jó hírüket és hamarosan visszatérünk.

Kívánunk addig is sok sikert, erőt, egészséget!"

Barátsággal,

Szanyi Richárd és neje Szentbalázsról
süti beállítások módosítása