Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.



Soha nem hittem volna, hogy még ebben az évben leírhatom ezt a fellengzős mondatot, de aki ott volt május 13-14-én a Mikszáth téri Főzdefeszten, az joggal érez valami ilyesmit. Senki nem hitte volna, hogy ez lesz. A sörfőzdéknek és a vendéglátósoknak leesett az álluk, és ott maradt. 10-12 ezer ember egyszerre még sosem volt kíváncsi a magyar sörfőzdékre.

Nagyon köszönjük mindenekelőtt Nektek, hogy nyitottak voltatok az üzenetre, és eljöttetek megnézni, mi is a helyzet a magyar sörfőzéssel, és közben felszippantottatok 25 ezer korsó sört. És nagyon örülök, hogy a Folyékony Kenyér hozzájárulhatott ahhoz, hogy ebből az óriási érdeklődésből komoly médiafigyelem és rendes bevétel csorogjon a főzdéknek. Ez a hétvége átrajzolta a magyar sörfőzés jövőjét.

Miután jól látszott, hogy a különlegességek sokkal jobban fogynak, a sörmesterek hazafelé már azon gondolkodtak, milyen mókás söröket főzzenek a következő Főzdefesztre, és eszükbe sem jut, hogy nem fogják tudni eladni – ami mindeddig erősen csillapította a kísérletező kedvüket. Ezek után biztos, hogy a következő Főzdefeszt kínálata az elsőnél parádésabb lesz.



Nekem a buli része is bejött, bár közben el kellett intéznem egy-két apróságot, de azért regisztráltam, hogy olyan a hangulat, mint húsz évvel ezelőtt, a pesti underground hőskorában. Hajnalban egy operaénekes ószolemiót énekelt a zappateraszon. Pikó, a műsorvezetőnk söröskupaksapkát kapott a családjától születésnapjára. A főtörzszászlós beerbike-ozott az éjszakában. Többeknek sikerült a névjegykártyámmal sört venniük. 

És köszönjük, hogy szuper-kulturáltan viseltétek a kellemetlenül hosszú sorokat, ritka jó közönség voltatok! Most, hogy már tudjuk, mire számíthatunk, legközelebb jobban felkészülünk.

KÖZLEMÉNY:

Az 2011-es év sörfőzdéje a Békésszentandrási Agro-Flott lett.

Az első Főzdefeszt hivatalos söre a Grabanc IPA lett, ami toronymagasan nyerte a szavazást a Kissler Barna és a Dupla Köles előtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr32910817

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Főzdefeszt, finnfeszt 2011.05.17. 13:04:54

Na tessék, senki se fogja lemosni rólam, hogy sörblogger akarok lenni.Pedig az pusztán a véletlen műve, hogy egymás után két poszt is sörről szól. Illetve tulajdonképp a lustaságomé, lévén az előző beszámolót még ősszel kellett volna megírnom, csak ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Feri a hegyről 2011.05.17. 12:29:28

Még sok ilyet, gratula mindenkinek: a szervezőknek, a sörfőzőknek és a részvevőknek is. Tényleg jó látni, hogy ível felfelé a hazai sörfőzés. Remélem hamarosan a fesztivál keretin kívül is, bármikor kaphatóak lesznek ezek a sörök.

könyveskávézós 2011.05.17. 13:00:00

Remek volt, és külön jól esett, hogy nem kellett felmásznom a Várba :)
A jó félórás sorok kicsit rémísztőek voltak, de annak nagyon örültem, hogy volt pohár és pikoló kiszerelés is!
Mivel a tömeg miatt (sem) lehetett szót váltani a csaposokkal, nekem hiányzott néhány jól elhelyezett rövid ismertető.
De a sörök finomak voltak :)

rowi 2011.05.17. 13:19:03

még sok ilyet. a vita/javaslat rész megvolt egy poszttal lejjebb.

viszont.

ki látott már közelről borsodi búzát, borsodi friss grapefruitot/almát?? a két ízesített izé iránt nincs túl sok bizodalmam, viszont a búza érdekelne

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2011.05.17. 13:26:16

Tony, van egy javítanivaló a szövegben:
"a következő Főzdefeszt kínálata az elsőnél MÉG parádésabb lesz." :)

Rwindx 2011.05.17. 14:03:07

Remek volt szerintem is, de a sorok kicsit kemények voltak.

Sir Nyű 2011.05.17. 14:05:36

Há nemtom, lehet, hogy nem voltam elég elszánt, de megláttuk a sorokat és inkább a Prágában ültünk le egy sörre. Lehet, hogy senki nem számított ekkora tömegre, de hogy 1-2 csap legyen egy sörre, az minimum izé.
Legközelebb nagyobb helyen és több sörcsapot!

Bigiboy_ 2011.05.17. 14:22:23

A sörönkénti 1-2 csap szerintem is ciki volt, kisebb gyerekkel kivárhatatlanúl hosszúak voltak a sorok, így szégyenszemre csapolt Staroprament ittunk:(
Na majd jövő hónapban az ezévi cseh sörfeszt! (amiről akár példát is vehetnének a szervezők....)

kanbatu 2011.05.17. 14:41:22

Most ezt olvasva felment bennem a pumpa kicsit.

BenőBá 2011.05.17. 14:53:30

Nem tom, péntek du. ultragáz volt, nem fogok félórás sorokba beállni. Pedig a város széléről zarándokultunk el a fesztre, de végül egy közeli kocsmában gurítottunk le egy Dréhert.Inkább a békészentandrási nyaraláson nyakalom majd a szentandrási sört.

TonyCaviar 2011.05.17. 14:57:00

@Bigiboy_: Na ezt annyiban nem tartom jogosnak, hogy a cseh sörfeszten hasonló sorok voltak, de a sör végig tök meleg volt - nálunk is sorok voltak, de asszem a sörök hőmérsékletére nem volt panasz!

rowi 2011.05.17. 15:15:50

a legnagyobb tanulság az, hogy még a szervezők/sörfőzők által sem várt igény van a jó hazai sörre. aki szervezői oldalról büszke/elégedett az erre az, aki meg a tömeg miatt sír, annak meg ezt kéne látni

Miigeii 2011.05.17. 15:27:34

Szerencsére mi jó korán kiértünk, és akkor még 4-5 félét meg tudtunk kóstolni kis várakozással, aztán sajnos a továbbállás mellett döntöttünk a kivárhatatlan sorok miatt. A kezdeményezés kiváló, köszi!

Bigiboy_ 2011.05.17. 15:55:45

@TonyCaviar: OK, pontosítok: Amikor mi a Cseh sörfeszten kint voltunk rövidek voltak a sorok és hideg a sör.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.05.17. 16:02:12

És melyik lett a feszt söre, mert a végén már nem voltunk mi se...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.05.17. 16:27:34

@pif: Én azt hallottam, hogy a Grabanc lett az.

Viszont volt szó Év Sörfőzdéjéről is és a Legszebb Söröskorsóról, ezekről is szívesen hallanánk, illetve látnánk képeket, akár itt, akár a Főzdefeszt honlapján.

Apropó, egy jobbítási javaslat a fozdefeszt.huüval kapcsolatban: az egyes főzdék honlapjaira (akinek van, de a többségnek tudtommal van) lehetne link, mert mintha most nem lenne. Meg esetleg egy rövid bemutató róluk (akár az FK anyagát rövidítve/átlinkelve) is odaférne.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2011.05.17. 17:30:54

@TonyCaviar: Ez hülyeség. 2009-től járok minden évben a prágai nagy sörfesztiválra, és olyan anarchista rendezéssel soha nem találkoztunk, amiről pesti barátaim beszámoltak a főzdefeszt esetén. Tömeg itt is van, de nem 15 sörcsap. Meleg sör meg egyenesen abszurd, itt a vendég kikapná a pult mögül az illetőt, aki egy ilyet húzna le neki a korsójába...

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.05.17. 17:32:14

@promontor: erre magam is kíváncsi volnék...
És hát igen, a weboldalon lenne hely egy kis utómunkának, képgaléria stb.

avc 2011.05.17. 17:32:54

a sikerhez én is gratulálok, de hozzáteszem, hogy több kommentelőhöz hasonlóan engem is ez a nem várt tömeg akadályozott meg abban, hogy megkóstoljak bármit is

remélem, az őszi feszt - ha lesz - hosszabb és több sörcsappal felszerelt rendezvény lesz

illetve az is örvendetes volna, ha a főzdéket összefogná egy kocsma, ahol mindig lehetne ilyeneket kapni, mint a jobb angol pubokban

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.05.17. 17:51:58

@Csehszlovák Kém: A megjegyzés a budapesti cseh sörfesztiválra vonatkozott, ami június elején szokott lenni.

(És szerencsére lesz idén is, majd lehet tesztelni, mennyiben lesz jobb a szervezés. És persze a reális összevetéshez illik majd figyelembe venni, hogy az a negyedik lesz a sorban... ;-)

nemá 2011.05.17. 17:57:09

...háztömbnyi sorok voltak szombat este, mire pár elszánt haver 5 métert jutott előre, már jött a hír, hogy csak sima szüretlen nemtommilyen sör van. minimum felvonulási térre vele!

Petrány Máté · http://stipistop.com 2011.05.17. 18:27:37

@rowi: Ma hívtam fel az egyik Borsodis ismerősöm, hogy hol van már a Búza, elvileg már kiszállították. A boltok polcain még nincs, a jövő héten remélem már lesz. Grapefruit, alma már van, de az nem érdekel.

Benbe · http://www.benbe.hu 2011.05.17. 18:37:29

@TonyCaviar: Pont a cseh feszt tanulsága alapján nem mentem ki ide sem. Attól tartok, itt a Fesztivál szó azt jelenti, hogy gagyi, és, hogy bármit meg lehet tenni a marhával, aki egy órát vagy többet utazott miatta.

Az ember a kocsmában a sört tipikusan azonnal akarja, egy fesztiválon, ami csak erről szól és különleges, méghamarabb.

personalsanchez 2011.05.17. 20:24:14

jó volt fasza volt.
Kár, hogy nem bírtam végigkóstolni az ismert okok miatt, de azért pénteken pár sörhöz hozájutottam. Szombaton már ki sem mentem , egyszerűen nem volt erőm sorba állni mégegyszer.
Személy szerint kicsit túlárazott volt jó néhány sör, lehet, hogy egy fesztiválon talán elmegy egyszer, de hétköznap biztos nem adnék ennyit ki értük

natenedu 2011.05.18. 08:23:49

pffff. Lehet, hogy pár kivételezett embernek jó volt, de a jéghegy alja életében utoljára volt ezen a szánalmas rendezvényen. Kár a szervezésért, az igény jól látszik, megérdemelnénk egy normális sörfesztivált. A kritika röviden: iszonyú sorok, dupla áron mért aromaorgia ízű rosszul csapolt sörök. Én szinte csak duzzogó emberekkel találkoztam...
Ennek fényében "különösen" érdekes ez a tömjénező blogbejegyzés :(

szanisz 2011.05.18. 12:13:13

@natenedu:

Duplaáron mért? mihez képest? Ez egy fesztivál volt, nyilván nem bolti áron fogják mérni a sört. Aromaorgia? Ez így eléggé odavetettnek tűnik, melyikre gondolsz konkrétan? legalább 8 félét kóstoltam (sokat korábban),egyik sem volt mesterkélt.
fejtsd ki melyik sörre gondolsz, így nem fair a dolog, kvára nem.

A rosszul csapolás egy-két standnál meg volt, de ez inkább a sebességre vonatkozott, mindenhol volt hab a sörön, és sosem volt túl sok. (nálam)

szanisz 2011.05.18. 12:22:32

@szanisz:

ez a "kivételezett ember" duma meg borzasztó. Én sem örültem a soroknak, de senki nem fogott fegyvert a fejemhez, hogy álljam végig. Sokszor végigálltam, és legtöbbször megérte. Előttem is fogyott el sör persze 45 perc sorbanállás után, és én is mérges voltam, de attól még nem szólok le minden mást is. legközelebb jobb lesz, de a sörökkel abszolút nem volt baj most sem.

sovesztomesz 2011.05.18. 13:19:15

Mindenki a sorokra panaszkodik, meg a sörök árára, de magára a sörre kevésbé; mivel arra nem is igen lehetett panasz...
...és ezen van a hangsúly!!!

Lehet itt klaviatúra-betyárkodni, hogy így a szervezés színvonala, meg amúgy; de íróasztal mögül fikázni értelmetlen...
...inkább tessék mostoha szabályozások mellett olyan kiválóságokat kreálni, mint Sörapu-Armando-Kissler-Bors-Agroflott-stb...

...ezek a megszállottak dacolnak minden nehézséggel és világszínvonalon képviselik a szakmát. Tessék ezt megcáfolni tényekkel, aztán elfogadom a kritikákat. Igen, ez a feszt olyan volt, amilyen a kisüzemiek körülményei,lehetőségei a magyar sörpiacon: korlátozott, stb.

De engem az italok meggyőztek és vhogy a sorokat is végigálltam, és semmi panaszom nincs, mert ugyanazt a dolgot én pont ellenkezőleg ítéltem meg, mint pl. a kritikusok; hozzáállás kérdése az egész.

Az meg, hogy drága volt...
...2-3X annyi sör-alapanyagot csempészni adott vízmennyiséghez és ne növekedjenek a költségek??? Nevetnem kell!!!
Én inkább azt szeretném ha Bp-en egyre több kisüzemi sörcsap bukkanna fel!!!

ÁMEN!!!

Gérard Duchemin 2011.05.18. 15:25:47

@natenedu: Milyen az az aromaorgia ízű sör? Valami bűnös orgiáról lemaradtam?

Gérard Duchemin 2011.05.18. 15:28:09

@Benbe: "Az ember a kocsmában a sört tipikusan azonnal akarja, egy fesztiválon, ami csak erről szól és különleges, méghamarabb."

Egy nagy túrót! Jó dologért meg kell szenvedni, aki azonnal akar, az vegyen a közértben Kewer, vagy Gibelhof söröket, csak 80 Ft, és még válogatottan szar is.

Gérard Duchemin 2011.05.18. 15:29:45

@natenedu: "Ennek fényében "különösen" érdekes ez a tömjénező blogbejegyzés"

Melyik? Mert nem linkeltél semmire.

personalsanchez 2011.05.18. 16:36:00

@sovesztomesz:
2x3x (!) annyi söralapanyag sem tornázza fel enyire az árakat! NEm ettől lett szerintem drága, hiszen helyben olcsóbban megkaphatod a sört.

natenedu 2011.05.18. 16:40:47

@szanisz: Ezek gyenge minőségű aromákkal felturbózott sörök voltak. De mivel ez ízlés és hit vita, aminek értelme nincs, hozzáteszem: Szerimtem (-tünk, mert társasággal voltam).
A rosszul csapolásban viszont nincs pardon: a nem egy húzással, öntögetéssel, habledúrással nem lehet jónak nevezni egy csapolást.

natenedu 2011.05.18. 16:41:36

@Gérard Duchemin: Kicsit görgess feljebb sörtárs. Szerinted melyik blogbejegyzésre kommentelünk?

natenedu 2011.05.18. 16:45:10

@Gérard Duchemin: Voltál te már IGAZI sörfeszten? Most van a ceskypivny Prágában. 45 másodpercet sem kell várni a korrekt kiszolgálásra ASZTALNÁL!!! De Pilzeben, Münchenben sem. Jó ez a 30-45 perc mert nekünk meg kell szenvedni?! Neked lehet, de szerintem nonszensz.

sovesztomesz 2011.05.18. 16:46:56

@personalsanchez: Nyilván mind a vendéglátóhelyek és mind a sörfőzők is jutottak némi profithoz; de kompromisszumok nélkül nincs 1. fesztivál; véleményem szerint. De az érvelésed helyes, helyben olcsóbb. De pl. Rozsnyóra elmenni csilis-ért drágább, mint a Mikszáth téren vmivel drágábban legurítani.

Üdv!

szanisz 2011.05.18. 16:48:07

@natenedu:

nézd, ismétlem, volt ahol jól csapoltak, volt ahol nem. A sokak által istenített bp-is cseh sörfeszten pl több bénázást láttam.

a sörök kapcsán:
melyik sörre írod ezt? Kíváncsi vagyok, így konkrétumok nélkül nem fair dobálni a szart. ÉS, mégha találnál is 1-2 ilyen sört, a nagy részük akkor isteljesen rendben volt. De gondolom Te végigkóstoltad mind a huszonx-et, és ezzel tisztában vagy.

(Ha a Grabanc, a Kissler, a Fekete Korsó, a Kalt. Maikock vagy a füstölt neked aromaturbózott sör, akkor tényleg hagyjuk. )

natenedu 2011.05.18. 16:50:43

@personalsanchez: Így van. Itt azért voltak bőven alsó árkategóriás sörök. Ezeknek a főzdéknek többségében már jártam, nagyon helyesen a nagyüzemi sörök alá pozicionálják áraikat. Ehhez képest meglepődtem a fesztivál árain. De messze ez volt a legkisebb probléma, úgyse számolja az ember a pénzt ha JÓ a feszt.

natenedu 2011.05.18. 16:53:01

@szanisz: mondom ízlések és pofonok, hitvitának értelme nincs.

szanisz 2011.05.18. 16:53:49

@natenedu:

Azért komoly, hogy ilyen hátszelű, múltú fesztekkel hasonlítod össze.

Egyrészt bizonyára tudod, hogy ez az első hazai főzdefeszt volt, másrészt ne felejtsd el, hogy milyen sörkultúra van ott, és milyen itt. A szervezők legközelebb tudhatják, hogy az Arany Ászok, Kozel-féle szörnyszülöttek sikerei ellenére az emberek még nyitottak, és remélhetőleg jobb lesz a szervezés.

szanisz 2011.05.18. 16:55:55

@natenedu:
Nézd, az eléggé degradáló aromaorgia szót használtad általánosítva a megjelent sörökre. Ha ezek után én rákérdezek,hogy melyikre írod, és te megint az eltérő (és létező) ízlésvilággal jössz, azt kell hogy gondoljam, hogy (érthető okokból) nem álltad ki a sorokat, és összesen megkóstoltál 2-3 sört, ami az alaphangulatnak (is) hála nem ízlett neked, és most rávetíted mind a majdnem harminc sörre.

natenedu 2011.05.18. 17:00:43

@szanisz: Öööö az első emradat ugyebár, ráadásul úgy, hogy előtte 3! nappal derült ki. Persze senki nem jött volna vidékről, szabit sem vett ki, szállást sem foglalt..

De ne haragudj. Ezzel a mentalitással nem tudok azonmosulni: "Egy nagy túrót! Jó dologért meg kell szenvedni"
Pont ezért lehet megtenni ilyen dolgokat. És igen én egyenesen a Ceskypivnyről estem be és igen baromi nagy volt a kontraszt, a legnagyobb a mentalitásban. Szerintem megérdemelnénk egy normális szervezést.

natenedu 2011.05.18. 17:03:29

@szanisz: minden ízesített sörre értettem, és valóban nem tudtam kivárni három sornál többet, de vadászni kellett a nem aromásított söröket.

szanisz 2011.05.18. 17:04:40

@natenedu:

A védelmező kommentek nem a szervezőktől erednek, szóval a mentalitás részét nem értem. Én a inkább a vendéglátóhelyek csaposainak bénázását emelnék itt ki, amit át kell hidalni.

Igen, volt hiba dögivel, de ezek a bizonytalanságból is fakadtak (ahogy valaki találóan megfogalmazta: valakik csak lenyalakalják azt a pár mill. hektoliter Ászokot). Más a kontextus, mint a ceskypivny-n, szerintem te is érzed, nem tűnsz hülyének.

szanisz 2011.05.18. 17:10:38

@natenedu:
Egyrészt nem tudom, hogy az ízeseítettek mind aromával voltak-e dúsítva (főleg nem sértegetném a pivovarsky dum-ot, a Kalteneckert, vagy a Serforrást {korty} ), másrészt megszámoltam és a sörök kb negyede volt "ízesített".

natenedu 2011.05.18. 17:10:50

@szanisz: a 45 perces sorok, a végleg elfogyó sörök nem a jól szervezettségre utalnak.
Ászok: Tehát az ászok fogyasztók nem innának meg egy Gambrinus minőségű Arany Ászokat, mert a magyar sörivó igénytelen? És persze azért kerül árpamaláta helyett kukoricagríz, mert a magyar ízlésnek jobban megfelel.

szanisz 2011.05.18. 17:18:00

@natenedu:

Hát a cseh sörivóhoz képest az átlagos (Ottonormalverbraucher) magyar (történelmi okokból is) igenis igénytelen (tisztelek a kivételnek).

A Gambrinus jobban ízlene neki, de ha Ászok van, azt issza. Borból meg bizonyára fordítva van, nincs ebben semmi lenézés, vagy sznobizmus.

Nem az érveimet támadod, hanem egyfolytában a fesztet. Nem állítottam, hogy jól volt szervezve,de a legtöbb hiba abból fakadt, hogy csúnyán alábecsülték az érdeklődők számát.

Mindegy, örültem, hogy ennyi kitartó embert láttam, és reméljük, hogy legközelebb profibb szervezést kap a dolog, de egészében nézve örüljünk, hogy volt egy ilyen feszt, ennyi emberrel..

natenedu 2011.05.18. 17:30:22

"egészében nézve örüljünk, hogy volt egy ilyen feszt, ennyi emberrel.."

Szombat este csak szidalmakat hallottam. Biztosan örülnek, hogy volt egy ilyen feszt.

"legközelebb profibb szervezést kap a dolog"

Ámen. (részemről ennyi)

Rolli · http://soromok.blog.hu/ 2011.05.18. 17:34:13

@natenedu: Aromákkal felturbózott? Az a Borsodi, soproni limonádés förmedvényei.
Ezek valódi alapanyagokból készülnek, de vegyünk sorra párat:
Kaltenecker füstöset alapból füstölt malátával készítik. chilis, meggyes, ezekbe sem. Békésszentandrás ugyancsak gyümölcsökkel dolgozik. Fót-gyömbér, méz narancs, egyik sörük sem aromás. Kortyot aszúval érlelik. Ami aroma, az IPA-khoz adott erre a célra kitermesztett aromakomló. Köleseshez kölest adnak, az se aromás. Csaláonson is látszott a hozzáadott csalán. Akkor miről beszélünk. Könyörgöm, mielőtt hülyeségeket kezdünk beszélni nézzünk már utána egy kicsit, és ne vagdalkózzunk már üresen.
Vagy ti konkrétan melyik sörnél éreztétek, hogy aromával lenne felturbózva?? Komolyan érdekelne!

Gérard Duchemin 2011.05.18. 19:52:22

@natenedu: "vadászni kellett a nem aromásított söröket."

Egyik sem volt aromásított sör. Vagy másik fesztiválon voltál, és nem a Mikszáth téren?

Gérard Duchemin 2011.05.18. 19:54:21

@Rolli: "Ami aroma, az IPA-khoz adott erre a célra kitermesztett aromakomló."

És hát még az sem aroma, hanem egy természetes növény, komló. ;-)

personalsanchez 2011.05.18. 20:32:36

@sovesztomesz:
natenedu:

lényeg a lényeg, remélem lesz jövőre is(a legelső vhogy elmaradt tavaly) meg akik kint voltak talán rájönnek, hogy ez a ksiüzemi sörfőzés már más mint a 90-es évekbeli. Remélhetőleg egyre több fogysztó fog átállni ezekre a minőségi sörökre.
Addig is megyek főzök magamnak egy füstös vöröset:)

pluto111 2011.05.18. 20:54:33

Kellene még egy ilyet nyáron a Balatonhoz is szervezni. Az látszik igény lenne. Tihany, Füred, Siófok ideális lehetne. Területfoglalás is talán olcsóbb mint jelenleg bp-n.

pluto111 2011.05.18. 21:12:07

Első nap után ott hibáztatok, hogy nem próbáltatok újabb sörfőzőket bevonni. Néhány hordó blonder, rotbutger, aranyhegyi, stari javíthatott volna a helyzeten.

natenedu 2011.05.18. 21:31:31

Ezt a sok zsenit. Aroma=ízesített. Pont. Gyengébbek kedvéért az alap sörbe adagolt különböző ízek.

Tudós sörértők kedvéért:
Az aroma a görög ἄρωμα (aroma) (jelentése: fűszer, illat, parfüm) szóból származik. Az aroma szó általános értelemben véve egy kémiai kölcsönhatás következtében kiváltott érzékszervi ingerület által behatárolható illatot és / vagy ízt jelöl

Most tényleg gyerekek, visszavonok minden hülye görög szót, újrakezdem:

A kritika röviden: iszonyú sorok, dupla áron mért ÍZESÍTETT, rosszul csapolt sörök. Tudjátok mit, felejtsétek el visszavonom, szarok az ízesített sörökre, bárcsak legalább azokhoz hozzá lehetett volna jutni.

Rendesen levettétek a lényeget, gratulálok. Kár hogy nem mindenki VIP sörblogger volt. Ott nem volt hiba a sörbanállással nyilván. Tényleg nem voltatok még normális szervezésű fesztiválon? Szombat este senkinek nem sikerült keveredni a pórnéppel? Fületeket befogtátok? Azok az integetések sem "szevaszhaver" jellegűek voltak.

És oké olyan volt amilyen. De miért kell mindezek mellé olyan blogbejegyzéseket írni, mintha ez lett volna a világ legjobb rendezvénye. Hát nem az volt, nagyon nem.

natenedu 2011.05.18. 21:32:46

@pluto111: Blondert nagyon kerestem, tavaly még mintha szerepelt volna, sőt kamionnal jöttek volna... nagy kár értük :(

natenedu 2011.05.18. 21:39:58

@Gérard Duchemin: Szerintem még találkoztunk is...a Hrabalban

natenedu 2011.05.18. 21:41:12

@natenedu: Biztos Te is csak azért jöttél oda, mert annyira hamar megkaptad a finom olcsó sörödet a feszten...

pluto111 2011.05.18. 21:43:29

@natenedu: A blogbejegyzést félreértetted szerintem. Szerző szerintem arra gondolt hogy sokkal jobban érdekelte a népet a dolog, mint azt várták.
Azt én se értem miért lepődtek meg ezen és miért nem volt több sör. Bp-n azért több vevő van mint pl. Békésszentandráson.

pluto111 2011.05.18. 21:46:51

@natenedu: Aranyhegyi vagy rotburger 1 órán belül óda érkezhetett volna (már ha volt nekik éppen). Aranyhegyi óbudai, Rotburger pilisvörösvári.

Sörapu 2011.05.18. 21:57:01

Olvasok itt pár ökörséget, de csak néhány gondolat:
Aromakomló.
Szögezzük le, a komló a sör fűszere. Megtermékenyítetlen, nőivarú virágját használjuk fel a sör ízesítésére. Hatóanyaga a lupulin, ettől lesz keserű a végtermék. Mértékegysége az alfa sav. A komló továbbá bővelkedik egyéb ízekben, illatokban. Vannak fajták, melyek alfasav tartalma magas, ezekből sokat nem használhatunk, mert ihatatlanul keserű lesz a sör. Az alacsonyabb (4-5%) alfasavat tartalmazó komlót viszont bőven használhatjuk, így több ízanyagot juttatunk a sörbe. Na ez utóbbit hívjuk aromakomlónak.
Másodszor. Valóban nem jártunk rosszul anyagilag, de az árak nem voltak elrugaszkodottak. 50-100 forinttal került többe egy kézműves sör mint egy nagyüzemi. Azonban ne felejtsétek el, ez az anyagi és erkölcsi siker ösztönöz minket a folytatásra. 300 főzdéből 50 maradt mára. Ahhoz, hogy ez a néhány fenn tudjon maradni bizony kell az anyagi biztonság. Mindenki eldöntheti, hogy egy ilyen fesztivál alkalmával megengedhet-e magának ennyi többletköltséget.

Sörapu 2011.05.18. 22:32:08

@pluto111: Akkor nyújtok most egy kis bepillantást a kulisszák mögé. Egy beszélgetés 5 nappal a Főzdefeszt megnyitója előtt:
Sörapu: Szerinted mennyi sört hozzunk?
Dani: 20 hordó.
Sörapu: Hülye vagy? Beszéljünk már komolyan! Mit csinálok vele, ha kiviszem és megmarad? Próbáljuk belőni reálisan!
Dani: ok, akkor 15.
Sörapu: Nem tudom elképzelni. Viszek hatot és ha elfogy viszek még.
Dani: Nem lesz elég!

Még pénteken fordulnom kellett egyet, nekem szerencsém volt mert Fót nincs messze. De becsületükre legyen mondva a békésszentandrásiaknak, hogy ők is hazamentek éjjel és nyitásra ott volt a sör.
Szombaton reggel 6-kor már mostam a hordókat és töltöttem. Erre nem lehetett felkészülni. Értsétek meg, nekünk ez eddig elképzelhetetlen volt. Nem gondoltuk volna, hogy több mint tízezer embert érdekel ez a történet.
A következő sokkal jobb lesz, ezt ígérem!

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2011.05.18. 22:34:22

az aromakomló kifejezés arra utal, hogy azt adjuk a sörhöz később, hogy az illóolajai jobban érvényesüljenek. Semmi E szám...a Grabanc IPA-hoz adott aromakomló fele pl. leveles-tobozos komló volt, a másik fele pellet...semmi kivonat, semmi műanyag. A fesztiválszervezésbe nem nagyon megyek bele, mert mint már leírtam, teljesen felesleges erről vitázni. Mert bevontunk még főzdéket szombaton, hoztunk még csapokat, többen dupla mennyiséget hoztak...de mindegy is

Harald hardrode 2011.05.18. 22:34:23

@natenedu: akkor szerinted minden aroma, amit a vízhez raksz, hogy sör legyen? Aromás sörök: Soproni narancs, citrom. Borsodi friss, Radler márka.
Oktoberfest: szeretem, nagyon-nagyon szeretem, de egy korsó 8,4 euro. Délután minden kiszolgáló hölgy kedves, de este már sokszor belefutottam, hogy tapló volt a kiszolgáló, volt, hogy 16,2 eurot kellett fizetnem, adtam egy húszast és mondtam, hogy von siebzehn. Erre dankezet egyet és el akarta rakni az egyiket. Volt olyan is, hogy hat deci sör és négy deci hab érkezett ki, visszaküldtem. És ott sem fél perc a kiszolgálás. Mellesleg tavaly volt 200 éves és a világ legnagyobb fesztiválja.
Tény, hogy nagyon bosszantó hibák voltak, pl.: szombaton úgy kb fél kettőkor kezdtek el csapolni, amikor délre volt meghirdetve a nyitás, ez tényleg dühítő volt. Azonban mind pénteken, mind szombaton délután ötig elég jól lehetett haladni, ezáltal végig tudtam kóstolni a teljes szortimentet. A grabancért (általad aromás vacaknak tartott valami) pedig hajlandó voltam végig állni a fél órás sort.
Drága? Mihez képest. Belvárosi korsóárakhoz, főleg a Krúdy utcában? 500 alatt alig kapsz Drehert. A zappában asszem 650 most a Pilseni. A csapolt Staro horvátországból jön. 500-650-ig voltak korsó árak. Pl. 650 volt a Bors búzája, ami simán volt, olyan minőség, mint, amit az Augustiner Gartenben ittam.
A poszt arról szól, hogy álmukban nem gondoltak ennyi emberre. Tény, hogy ezért hatalmas tumultus volt, de lesz ez sokkal jobb is. Amúgy meg Te személy szerint mit tettél azért, hogy létrejöjjön ez a fesztivál? Nem volt belépő, nem vettél sok sört, ergo véleményt nyilvánítottál azzal, hogy nem itt költötted el a pénzed nagy részét.
És nem, nem vagyok sörblogger, egy egyszerű sör szerető egyetemista vagyok, aki kiakad azon, ha valaki, a tényleg minőségileg főzött söröket aromázottnak titulálja. Jössz itt a csehekkel, de voltál-e már holland pl.: IJ, vagy belga pl.: Cantillon kézműves sörfőzdében? Tudod ott milyen árak vannak? Megsúgom magas, ehhez a szinthez képest nagyon magas.
És még mindig nem tudtuk meg, hogy konkrétan mit kóstoltál meg.

Harald hardrode 2011.05.18. 22:36:13

"el akarta rakni az egyiket", helyett: el akarta rakni az egészet.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2011.05.18. 22:37:02

az aranyhegyi söre ihatatlan(szerény személyem szerint), a Rotburgerről pedig le kellett mondanunk, mert mint belevaló sváb gyerek(ő mondta)nem szereti a nagyvárosi okoskodó fesztiválszervezőket

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2011.05.18. 22:57:44

@Sörapu: én meg váltottam Söraput, s 9-kor ott folytattam, ahol ő abbahagyta. Több mint kétszer annyi Grabanc volt a kocsiban, mint pénteken, s csak azért nem hoztam többet, mert az autóm már a seggét az aszfalton húzta...

TonyCaviar 2011.05.18. 23:11:10

@pluto111: Behívtuk a Rizmayert,Blonder eleve a kamionja miatt nem tudott jönni!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.05.18. 23:11:13

@natenedu: Nézd, ha csak szimplán anyáztál volna egyet a szervezésre, nyilván nem estek volna neked ennyien.

De Te rögtön elkezdted a söröket is leszólni, ami - tekintettel arra, hogy nyilván nem sokat tudtál ténylegesen megkóstolni - egyrészt inkorrekt, másrészt magas labda. Fokozza az inkorrektséget, hogy még most se vagy hajlandó elárulni, hogy melyik sör volt konkrétan szar szerinted, amire alapozva leszólod a többit is.

Az aroma szó eredeti jelentését is hiába magyarázod, mert nemcsak ezt jelenti, hanem a ma szokásos olcsó és gyanús élelmiszeripari adalékokat is, márpedig aki elolvassa az eredeti mondataidat, az láthatja, hogy ebben az értelemben használtad.

Egyébként ha már az ízesített söröknél tartunk: azt nem tudom, hogy a prágai sörfesztiválon mennyi ízesített sör van, azt tippelném, hogy kevesebb, de ízesitett söröket azért Csehországban is főznek, szerintem Te biztos többről is tudsz, mint én. Az pedig, hogy egy sörfesztiválon ezek nagyobb arányban szerepelnek a kínálatban, az szerintem nem olyan meglepő és önmagában nem ok a leszólásra. A pontos arányokat meg persze jól eltúloztad, ahogy ezt szanisz írta is.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.05.18. 23:24:36

@Sörapu: Ebben az az érdekes, hogy akivel én beszéltem erről, az mindenki előre megmondta, hogy szerinte nagy tömeg lesz. Többen aggódtak azon is, hogy a Mikszáth tér túl kicsi lesz. Persze ezek mind fogyasztók voltak. Szóval "mi" tudtuk. Most legalább már Ti is tudjátok... ;-)

(PS: Aztán legközelebb jön egy bazi nagy hidegfront viharral, és elmossa az egészet...)

pluto111 2011.05.19. 06:47:05

@főzdevadász: Aranyhegyi akkor lehet nem egyenletes minőségű, amikor ittam kifejezetten jó volt.

Rolli · http://soromok.blog.hu/ 2011.05.19. 08:46:57

@Gérard Duchemin: Düsi, váégom:)) csak ha már aromáról volt szó, képletesen értve természetesen:)

Gérard Duchemin 2011.05.19. 09:30:06

@natenedu:

Most nem voltam a Hrabalban, és előtte is csak egyszer az életemben, és szerintem nem találkoztunk ott, de tévedhetek.

Gérard Duchemin 2011.05.19. 09:32:08

@natenedu:

"De miért kell mindezek mellé olyan blogbejegyzéseket írni, mintha ez lett volna a világ legjobb rendezvénye. Hát nem az volt, nagyon nem."

Nekem világklasszis jó volt, neked szar. Így jártál.

szanisz 2011.05.19. 11:10:12

@promontor:

Igen, tényleg más a két oldal (fogyasztó-szervező), és más miatta aggódnak. Fura lenne, ha a fogyasztó/kilátogató amiatt aggódna, hogy kevesen lesznek, a szervező (+ sörfőzdék) meg a nagy soroktól:). CSak azt akarom mondani, hogy a kilátogató részéről teljesen ösztönszerű a félelem, hogy hely kicsi lesz, nagy lesz a sör, stb ... Persze most bejött.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.05.20. 07:29:12

@szanisz: Gondolom ezzel azt akarod mondani, hogy ezt nem lehetett előre tudni, tehát nem történt szervezési hiba.

Szerintem ez nem igaz.

A sör és a sörfesztiválok népszerűek, a marketing kifejezetten jól sikerült (tv, hírportálok), a fél város tudott az eseményről. (Kiváncsi lennék pl. a fozdefeszt.hu letöltési statisztikáira...)

Szóval itt nem csak a szokásos "ösztönszerű" félelmekről van szó, hanem egy komoly becslési hibáról.

Én nem fogok ezért anyázni, ami volt, elmúlt, reméljük legközelebb jobb lesz, de ettől még ez egy hiba volt a szevezők részéről.

TonyCaviar 2011.05.20. 09:25:36

@promontor: Most tényleg sokadszorra ragozzuk, de igazad van, hogy becslési hiba történt. De nem a szervezők részéről, hanem a többi szereplő részéről. Én személy szerint csalódtam magamban, mert miközben a fél várossal elhitettük, hogy ez jó lesz, a vendéglátósokkal és a sörfőzdékkel nem sikerült. Ők ugyanis pénzből élnek, a közvélemény meg ideákat, gondolatokat eszik, és ezek csak utólag öltenek formát pénzben. Aki pénzből él, azt nem érdeklik az ideák. Én a dumámmal a tipikus idealista, tüdőbajos, romantikus költő voltam, aki folyton azt hebegtem, hogy sörforradalom, és hogy a kézműves, meg az igazi sör, meg a sokféleség... a pénzből élők meg nem győztek legyinteni.

szanisz 2011.05.20. 10:35:10

@promontor:

Már kb háromszor lerítam, hogy de, hiba volt. (hogy a sörfőzők, vagy a szervezők részéről, az ugye más kérdés, ahogy T. Caviar leírja), csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy más szemszögből más következtetésekre lehet jutni. A főzdéknek ez a volumen elképzelhetetlen volt, tudod, "mondj kisebbet, és elhiszem".

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.05.20. 21:35:45

@szanisz: OK, ebben lényegében egyetértünk.

@TonyCaviar: Ja, a blogírás átka, hogy a kommentelők néha túlragoznak dolgokat... ;-)

Mondjuk a ragozás egy része szerintem elkerülhető lett volna, ha a posztba kerül egy-két (a mostaninál explicitebben) önkritikus, elnézést kérő bekezdés is a tapasztalt anomáliákról.

Azt egyébként megértem, hogy aki a pénzét kockáztatja, azt nem hatja meg a "forradalmi" mentalitás, én is inkább azt "ragoztam" volna, hogy egy ekkora publicitást kapó eseményre egy ekkora városban garantáltan benéz több ezer ember.

Egyébként azon nem csodálkozom, ha mondjuk egy békési főzdetulajdonos ezt nehezen hiszi, de a Mikszáth téri rutinos vendéglátósok azért magukba nézhetnének, mert nekik ezt szerintem meg kellett volna érezniük.

Na mindegy, abbahagyom a ragozást. A lényeg most már úgy is az, hogy ezek a sörök könnyebben hozzáférhetők legyenek a jövőben.

szanisz 2011.05.21. 14:51:24

@promontor:

"a Mikszáth téri rutinos vendéglátósok azért magukba nézhetnének"

a csaposok becsületes felkészítése sem ártott volna ..A kalteneckeres stand azért durva volt.

szanisz 2011.05.24. 15:26:42

@Mantlesorrow:

tervezel mást is árulni kisüzemiek közül?

Nagykáta pl. eléggé nincs lefedve pesten:).

Bár ott lehet, hogy csak a helyszínen csapolják a palackba, plusz a logisztika biztos nehézkes.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2011.05.25. 14:06:20

@szanisz: tervezni tervezek :) de még annyi minden mást is..
süti beállítások módosítása