Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

dreher.jpg

Nyár eleje óta üldöz egy kedves Dreheres pr-os, hogy elküldhesse nekem a Dreher világító korsóját. Most végre elég sokáig voltam egy helyben hogy át is vehessem. Megkaptam, köszönöm szépen. Csak azt nem tudom, mit kezdjek vele. Jó, beletöltöttem a mellékelt üveg Drehert és bekapcsoltam az alján a gombot, és megállapítottam, hogy tényleg világít alul három sárga kis fénypont, lefotóztam, majd félretettem, azóta is ott pihen – nem iszom kukoricával felütött nagyüzemi sört, amikor annyi jó sör van a világon.


Azóta pedig azon gondolkodom, milyen szavakkal írjam le a véleményemet úgy, hogy fölöslegesen ne bántsak meg senkit. Végül is ajándék lónak ne nézd a fogát, már úgy voltam vele, hogy inkább nem is írom meg. De aztán kaptam még egy kérdőívet is, amiben megkérdezik a véleményemet a Dreherről, hogy segítsek nekik, hogy a jövőben hatékonyabban tudjanak kommunikálni velem (bloggerekkel, újságírókkal). Ne haragudj, kedves Dreher Marketingosztály, de ez már nekem is sok.

A világító korsó kb. úgy fest, mintha egy falusi pizzéria pultjáról lopták volna el a dekort. Egy félliteres korsó aljára szorult egy befőttesüveg piszkosfehér kupakja, amin odalent középen megnyomsz egy gombot, amitől világít. Aztán ha lerakod, elalszik. Felveszed, újra világít. Egy kétévesnek legalább 5 perc felhőtlen szórakozást jelentene, ebben biztos vagyok. Én érzésre azt mondanám kínai, és nagyon olcsó volt. És bárhogy gondolkodom, nem értem, hogyan kellene egy ilyen tárgynak öregbítenie a Dreher hírnevét, csiszolni az imázsát. „A nagyszerű alkotások különleges megvilágítást érdemelnek” – milyen ismerős ez a joviális önkiszolgáló pöffeszkedés a nagy sörgyárak részéről, nem? És persze szépen elmondja, mit gondolnak a sörkultúráról: a sör élvezetéhez mindenekelőtt hangulat és megvilágítás kell. Megsúgom, kedves Marketingosztály, ez azért van, mert Ti még nem ittatok igazi sört, csak nagyüzemi utánzatot . Az igazi sörhöz ugyanis nem hangulat és megvilágítás kell, hanem maláta, komló, szakértelem és becsület.

A kérdőívre pedig annyit tudok mondani, hogy a legjobb volna, ha nem próbálnának meg kommunikálni velem. Én ugyanis nem valamiféle pr-gépezet vagyok, amibe a megfelelő pénzérmét kell bedobni, hogy azt kommunikálja, amit a megrendelő kíván. A bloggerekkel nem kell kommunikálni, a bloggereket egy dolog érdekli:  hogy jó sört kapjanak. Amíg a bevétel jó részét világító kínai vackokra költik, meg olyan munkatársakra, akik a sajtót próbálják manipulálni, addig nem tudom elfogadni annak a szükségességét, hogy olcsó adalékanyagokkal ütik fel az elvileg legpatinásabb magyar sörmárkát. A Budavári Sörfesztivál promotálásában is látványosan ötlettelen Flow PR a Drehernél sem tud csodát tenni. Ideje lenne felfogni, hogy a kommunikáció ma már semmit sem ér hitelesség nélkül. Amíg nincsen jó sör, amíg nincsen vállalati identitás, addig a világ pénzét elkölthetik pr-ra, nem lesz valódi foganatja, nem lesz a Dreher vágyott termék, maximum push-termék, amit azért iszol, mert folyton az arcodba tolják, illetve olcsóbb a konkurenciánál.

Nyilvánvaló, hogy a kőbányai irodában ma nem sok döntést hozhatnak, hiszen multinacionális cégről van szó, melynek a fő számait valahol külföldön határozzák meg. Én azonban azt mondom, ez semmire sem mentség. A kívülállót nem érdeklik a belső hatalmi hierarchiák. Kívülről egy sörgyár úgy néz ki, hogy van benne egy sörmester, aki nagyon szereti a sört, sőt az élete sör, és az, hogy a sört eljutassa a hőn szeretett és kiszolgálni kívánt sörivóhoz, és folyton gondolkodik, hogyan tudna még jobb, az alkalomhoz még jobban illő sört előállítani. Nagy gyárnál ez lehet több ember vagy egy egész osztály, egy egész csapat is, de mindenképp léteznie kell valamiféle tömegközéppontnak, akiben bízunk, mert tudjuk, hogy mindenekelőtt hozzánk, a fogyasztókhoz lojális, és elhisszük neki, amit mond, mert ismerni véljük. Külföldön ülő ismeretlen könyvelők, sötétben bújkáló alkímista élelmiszertechnológusok, vagy a marketing- és kommunikációszakos kislányok nem számítanak ilyennek.

Kedves Dreher Marketingosztály! Ne fáradjatok a kommunikációval. Szóljatok az igazgatóságnak, hogy nincs mit kommunikálni. Először ők végezzék el a dolgukat: vívják ki a szabadságukat, hozzanak döntéseket, fejlesszenek jó és sokféle terméket, ne hagyják, hogy a piac törvényei határozzák meg a sör ízét (annak ugyanis nincs jó íze), tegyenek csodát, váljanak valakivé, és akkor majd lesz mit kommunikálni.

És még egyszer köszönöm szépen a világító söröskorsót.

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr114725845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.08.22. 14:01:45

"ha lerakod, elalszik. Felveszed, újra világít." - még csak nem is neked - aki a sört iszod - akarják megvilágítani a sört, mert ivás közben a pohár tetejét - jó esetben a habot - látod, hanem azoknak, akik téged néznek. Legalábbis én kevés embert látok korsó Drehereket felemelve nézegetni.

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2012.08.22. 14:03:44

szerintem szimplán süllyedj el, mindamellett, hogy van igazságalapja a mondandódnak

ébredjünk 2012.08.22. 15:42:46

hahaha, kedves szerző annyira átlátszónak tetszik lenni...amellett hogy sok igaza van, de teljesen hiteltelen.
„nem iszom kukoricával felütött nagyüzemi sört” meg hogy „Én ugyanis nem valamiféle pr-gépezet vagyok, amibe a megfelelő pénzérmét kell bedobni, hogy azt kommunikálja, amit a megrendelő kíván” ?????

És akkor ez micsoda:
folyekonykenyer.blog.hu/2011/06/10/gosser_natur_zitrone_0_0

KL_ 2012.08.22. 15:54:15

Nekem is furcsa ez az odamondós, wannabe-Brewdog stílus azok után, hogy évekig a Gösser szponzorálta ezt a blogot (lehet még most is, csak a logó tűnt el).
Meg nekem kimondottan unszimpatikus ez a fellengzős stílus. Attól, hogy valaki szeret kézműves söröket fogyasztani, nem tudom miért kell mindenkit lenézni, aki nem (csak) azokat issza.
Szerintem is borzasztóan giccses és gagyi az a korsó, de egy egész hosszú gyűlölködő posztot szentelni neki...
Nem biztos, hogy ezzel a hozzáállással kellene népszerűsíteni a kézműves sört.

pluto111 2012.08.22. 17:40:52

Igen a cikk meg a pr holmi is borzalmas.

Vannak persze igazságok a cikkben:
Pl. kukorica használat.

Én szeretem a nagyüzemit, csak nem az itthon gyártottam. Sőt ezek a kézműves gyümölcsös dolgok nem is érdekelnek (de egy jó kézműves pilsnert innék bármikor).
Nagyüzemieknek azt kellene már egyszer kitalálnia, hogy gyártson jót is ne csak bénát.
pl. kőbányi, arany ászok marad az ami, dreherből meg csinálnának egy warsteiner szintű sört.

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2012.08.22. 18:05:30

@KL_: TC kétségtelenül hajlamos a barokkos túlzásokra, és néha elragadtatja magát, de jelen esetben, abban amit a sörmarketingről ír tökéletesen igaza van.

Ami pedig az ún. kézműves -- leánykori nevükön házi -- söröket illeti, azok fogyasztása és az ínyencség közé azért nem tennék egyenlőségjelet.

svejku 2012.08.22. 20:16:24

Szerintem jó írás, nem kellene a Gösser témán lovagolni, egészen más a történet lényege. Amúgy én szívesen átveszem tőled a korsót, jó helyre kerülne a gyűjteményembe.

KL_ 2012.08.22. 20:31:48

@Árpa Jankó:

Nem vitattam, hogy vannak a cikkben igazságok, a stílus viszont egyáltalán nem tetszik.
Egyébként én is azt gondolom, hogy a házisör önmagában nem ínyencség. Van a cikknek egy olyan kicsengése, hogy ezek a gonosz nagyüzemi sörfőzők úgy általában csak reklámoznak, de nem érdekli őket a minőség. Szerintem ez azért túlzás, bármennyire vagyok én is kisüzemi sörpárti.

svejku 2012.08.22. 22:38:26

@TonyCaviar: Köszi, megbeszéljük. :)

TonyCaviar 2012.08.23. 08:59:13

@ébredjünk: Szerinted amikor meghívtak erre a sajtóeseményre, azt mondták nekem, hogy írjak a brandkannibalizációról, meg arról, hogy sajnálom a citromnak öltözött lányt? Nem, sajnálom, de az élet nem ilyen egyszerű. A Gösser soha meg sem próbált beleszólni abba, hogy mit írjak - noha ők szponzorálták a blogot régebben.

informatikus · http://csakajosor.hu 2012.08.23. 09:10:59

Teljesen jó a cikk. Az én szubjektiv véleményem továbbra is az hogy borzalmas lötty az amit a Dreher kitermel, még a világitó pohártól sem válik sörré. Persze, fáj az igazság, dehát néha le kell irni :-)

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.08.23. 09:43:23

Ez egy PR cikk. Annak profi, sőt szerintem kifejezetten kreatívan kerüli meg az összehasonlító reklámok tilalmát úgy, hogy közben egy mások által fizetett költséges marketing farvízén utazik.

És ez megy egy PR komment, mert megírásának egyetlen oka a post megtekintéseinek növelése volt.

Bud Taste 2012.08.23. 11:02:48

@KL_:
"Van a cikknek egy olyan kicsengése, hogy ezek a gonosz nagyüzemi sörfőzők úgy általában csak reklámoznak, de nem érdekli őket a minőség. Szerintem ez azért túlzás, bármennyire vagyok én is kisüzemi sörpárti."
Nem értek Veled egyet, én is nagyon kiakadtam amikor először láttam a reklámot a tévében, ugyanis aki egy kicsit is tiszteli a sört az tudja, hogy a fény a sör egyik legnagyobb ellensége!
Annak a sörnek amit fény ért, jellegzetes bűzösborz (skunk)váladékához hasonlító íze lesz (angolul ezt a sörhibát skunky-nak, vagy light struck-nak hívják. A kémiai magyarázata ennek az, hogy a komlóban található alfasavak fény hatására átalakulnak egy olyan vegyületté amely legjobban a bűzösborz váladékához hasonlít. Részletesen erről az alábbi cikkben olvashatsz:
www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/02/27/AR2007022700312.html
Én nem gondolom, hogy a marketinges kislányoknak ennyire mély ismeretekkel kellene rendelkezniük a sörhibákról (bár alapvető ismeretek a sörről nem ártanának), de hogy a vállalatnál nincs olyan szakember, aki azt mondaná a Marketing osztálynak, hogy talán mégsem a világító korsó lenne a helyes üzenet a Dréher fogyasztói felé amikor a kétféle komló használatáról szeretnék informálni őket a komlómintás korsóval! Ők talán tudják, hogy minél több komlót (alfasavat) tartalmaz a termékük, annál érzékenyebb a fényre.

sZalontai 2012.08.23. 12:40:26

@Bud Taste: hát mindent fel lehet hozni a nagy sörgyárak ellen, de én olyat még nem láttam,h a marketingosztály "munkájába" az esetlegesen hozzá értő(bb) beleszólhatott volna olyat még nem láttam...és ez nem csak a sörnél van így szerintem.

KL_ 2012.08.23. 13:03:39

@Bud Taste:
Nem is tudtam eddig, hogy a TV-ben is reklámozzák. Azt hittem, ez csak valami egyszeri poén.
Igazad van a fény káros hatásában is, de attól, hogy egy nagyobb főzdének van egy értelmetlen kampánya, még nem biztos, hogy mindenkit anyázni kell, aki x liter sörnél többet főz évente (vö. "milyen ismerős ez a joviális önkiszolgáló pöffeszkedés a nagy sörgyárak részéről").
Azért elvétve volt egy-két olyan reklám, aminek volt valami haszna. Nem mondom, hogy a "hogyan csapoljunk"-szerű videók a sörkultúra csúcsát jelentenék, de nem minden kezdeményezés katasztrófa.

Bud Taste 2012.08.23. 13:30:35

@KL_:Én az ilyen kampányokat nem értelmetlennek, hanem a sörkultúra szempontjából károsnak nevezném, de ami marketing szempontból megbocsáthatatlan, az az amatőrsége. Nincs semmilyen üzenete a fogyasztó felé.
A legkárosabb üzenetet a Miller Lite reklámban láttam, de az legalább ütött, hónapokig erről beszéltek:

video.google.com/videoplay?docid=-6857860323414691675

TonyCaviar 2012.08.23. 13:50:38

@KL_: Én csak azt nem értem, hol látsz anyázást? Én elemeztem és megírtam az eredményét. Nem utálom a Drehert, ellenkezőleg: elvégzem azt a független kommunikációs elemző munkát, amire házon belül nyilvánvaló okokból nem találnak embert.
A "joviális önkiszolgáló pöffeszkedés" pontos leírása annak a jófejkedő leereszkedésnek, amit az elmúlt évtizedben a kommunikációs szakemberek a sörhöz passzintottak. Pontosan arra való, hogy ne kelljen beszélni magáról a sörről, a minőségéről, a kultúrális jellegéről, a fogyasztó pozíciójáról, gasztronómiai értékéről, semmiről. Ezt szereti a magyar: patriarchális hátbaveregetés + gondolatmentes ivászat + jó ár (megúszás).
Ez is pontos elemzés eredménye, csak az enyémhez képest végtelen cinikus következtetés. Ha ezt a fajta fogyasztót dédelgeted, elidegeníted az értelmesebbiket, aki az elmúlt húsz évben a borhoz és a pálinkához fordult. Most pedig a cinikus piaci elemzésekre hallgató cégek sírnak, hogy csökken a részesedés és árverseny van. pedig pontosan ők teremtették meg azt az értékektől mentes piacot, ami mindezt okozza.

sovesztomesz 2012.08.23. 13:53:42

Világító korsó, de kafa!

A köv. lépés meg lehetne az, hogy tesznek elég malátát meg komlót a sörbe!

Én akár a dupláját is kifizetném egy igazán jó kis magyar nagyüzemiért, ha vóna benne elég anyag, ugye!

De tudom, a profitéhség nagy úr és ki is kell szolgálni azokat a lúzer alkeszeket, akik nem bírnak 150-200 ft-nál többet fizetni egy üvegért és egy-két sör után abbahagyni a vedelést.

...bár pl. a Kárpi pils 200 ft-tól már elérhető és még finom is.

TonyCaviar 2012.08.23. 13:55:28

A legérdekesebb az, hogy teljesen független embereknek is fáj, hogy le merem írni, amit gondolok, és nagyképűségnek meg anyázásnak gondolják. Klassz ez a belső cenzúra nálunk. Nehogy már valami szokatlant leírjál, amit nem úgy szoktak gondolni! Akkor te mást gondolsz? Te akkor egy nagyképű beképzelt sznob vagy, aki vagdalkozik.

Amúgy meg ezt találtam:

"Barly malte maketh better ale than Oten malte or any other corne doth"
- Andrewe Boorde. A Compendyous Regymentor a Dyetary of helth. (1557)

Nem mondhatnám, hogy eredeti gondolat a kukorica nemszeretése a sörben - ez ugye a 16. századból való.

KL_ 2012.08.23. 15:04:30

@TonyCaviar:
Véletlenül sem mondtam, hogy ezekről a valós problémákról nem szabad beszélni. Csak azt próbáltam elmondani, hogy szerintem ez a kioktató, lenéző stílus ugyanúgy nem használ a sörkultúrának. Én azt gondolom, hogy az, ha az ember alternatívát kínál, ismertet, érdekességeket villant fel, stb., azzal több értelmes embert lehet megnyerni, mint a megosztással, utálkozással. Ezen a blogon is van példa a jóra szép számmal. Én inkább azt a vonalat erősíteném.
Mellesleg az olcsó, gyenge minőségű cucc nem a söripar sajátja (ld. olcsó olasz bor, aromával ízesített tömény szesz). Nem is hiszem, hogy bárhogy is ki lehetne irtani.

@Bud Taste:
Gondolom a többség szerette ezt a reklámot.

Serkoptató 2012.08.23. 16:05:53

hm... nem csodálkoznék, ha a blog következő szponzora a Dreher lenne...

TonyCaviar 2012.08.23. 16:26:16

@Serkoptató: Én azért egy picit csodálkoznék.
@KL_: Nem értem, hol találsz utálkozást, megosztást. A stílus talán egy kicsit pikírt a közvetlen megszólítás miatt, de ez csak azért van, hogy aláhúzza a mondanivalót. Miért kellene nekem illedelmes stílusban kritizálnom? Így sokkal szórakoztatóbb. A vacak sör pedig megérdemli a megvetést. A történelmi korokban kézlevágás, trágyadombra-hajítás, sörbe fullasztás járt annak a sörfőzőnek, aki rossz sört főzött. Akkor ugyanis még tudták, hogy az ember legfontosabb tápláléka a sör - azaz csak volt, mielőtt ki nem vették belőle az anyagot a nagyipari élelmiszertechnológia tudományos módszereivel - az elképzelhetetlen méretű zsé reményében - és itt nem a magyar gyárakról beszélek hanem Amerikáról. Buschék és társaik annyi pénzt csináltak ebből, hogy felvásárolták a világ összes sörgyárát. (Pl. a magyarországiakat) Nekik megérte. Nekünk nem. A végén ilyen egyszerű az egész.

KL_ 2012.08.24. 08:25:54

@TonyCaviar:
Szerintem az a baj ezzel az odamondós stílussal, hogy elfedi a valódi problémát. Sokaknak (pl. nekem is) csak az esik le első körben, hogy milyen fellengzős a stílus - mert ez szúr szemet-, nem pedig maga az üzenet, hogy a sört hogyan kellene/nem kellene reklámozni.
Amit meg írsz a felvásárlásokról, az szerintem 1000x nagyobb probléma, mint a kukorica a sörben. Ennek, meg a kizárólagos szerződéseknek az eredménye, hogy egy átlag szórakozóhelyen nincs sörválaszték. Mert az eléggé gyér, ha van 3 ugyanolyan stílusú lager, amik között a legnagyobb különbség az árban van. De ez már eléggé off.

TonyCaviar 2012.08.24. 12:05:38

@KL_: hát akkor csak annyi, hogy a mondandómhoz ez a stílus illet, pontosan így akartam mondani, ha máshogy mondtam volna, nem pont ugyanazt jelentette volna. Miért zavar téged a fellengzős stílus? Te valami elkötelezettje vagy a puritán, száraz írásmódnak?
A reklámbutaság, a kukorica és az óriásmergerek mind egy és ugyanaz a probléma. Eredője a fogyasztó alulműveltsége, öntudatlansága, kiszolgáltatottsága.

pluto111 2012.08.24. 17:17:14

@TonyCaviar: Azért amit Te (és még sokan) műveltek gasztróbloggolás címén, az is a népbutítás egy része. Nem a sör része, az rendben van nagyjából. Hanem az ételek.
Csak legyen minden ételben jó sok cukor, mert az jó, akkor sok inzulint lehet eladni majd.

TonyCaviar 2012.08.24. 18:27:35

@pluto111: wtf?? ennél furábbat még sosem hallottam. mindenbe sok cukor? egyrészt évente egyszer írok ide kajákról, másrészt kb 10 éve nem tartok otthon cukrot - soha semmibe nem teszek semennyit. de mondjuk szerinted bűvösszakács arra buzdít, hogy cukrot tegyél az ételekbe? valamit sztem félreértettél...

pluto111 2012.08.24. 19:43:32

@TonyCaviar: Nem értettem semmit félre. Nézd vissza milyen kajákat ajánlatok a fesztiváljaitokon (+ utóbbi időkben a legjobb édes mustár).
Büvösszakács: nem olvasom minden posztjukat de amit olvastam abba szinte mindbe bekerül egy jó nagy adag (teljesen feleslegesen)

pluto111 2012.08.24. 20:02:35

@TonyCaviar:
Büvösszakácsból legutóbb lacikonyhát olvastam (a 21.-ik lacikonyhát), nézd végig a recepteket!

TonyCaviar 2012.08.27. 13:08:32

@pluto111: és megírtad nekik? Nekem ez eddig sosem tűnt fel. De lássuk meg, mit mond erre MBTBD.

KL_ 2012.08.27. 14:35:42

@TonyCaviar:
Én csak annyit akartam kifejezni, hogy ezt a stílust meghagynám a borsznoboknak.
Pl. Bud Taste kommentje ugyanúgy ekézi ezt a reklámot, csak a hangneme szerintem alkalmasabb az emberek nagy többségének megszólításához. Nem kell 100%-ig PC-nek lenni, de ha cél, hogy sok emberhez szóljon a blog, akkor szerintem célszerű a stílust is ehhez igazítani.

pluto111 2012.08.27. 16:57:14

@TonyCaviar: Kinek bűvös szakácsnak? Oda nem érdemes írni, ha valaki nem azt írja, hogy ez milyen izgalmas érdekes akkor kitörli a kommentet. Ez jóval demokratikusabb blog, mert max. leírod, hogy nem jól gondolom.

TonyCaviar 2012.08.28. 11:22:18

nem tudtam, hogy MBTBD nem bírja a kritikát. Én eddig nagyjából egyetértettem vele mindenben. Én amúgy imádom a kritikát.

gregibroki 2012.08.29. 10:51:32

@KL_: én szeretem az ilyen fajta fikázó stílust, bele tudom magam élni rendesen :)

gregibroki 2012.08.29. 10:56:27

@Bud Taste: szerintem 20-30 perc alatt nem történik semmi extra, főleg amennyi alfasavat tartalmazhat egy ilyen sör,
ez a megvilágítás nagyon kevés, ha UV fény lenne, akkor már történhet folymaatos fél órás megvilágítás emllett komoly mértékű bomlás, mondjuk egy 400 W-os UV lámpától, de itt nem erről szól a helyzet

szanisz 2012.08.30. 09:14:26

@gregibroki: dettó. Egyet is értek vele. Nem tudom, milyen nyárspolgár az, akinek ez túl vitriolos. Mindezt egy blogon.

enMegmondtam 2012.08.30. 13:30:34

@TonyCaviar: A nagy sörgyár menedzsmentjét nem azért fizetik, hogy jobb sört készítsenek. Soha nem fognak a főnökeiknél jobb sörért lobbizni. Ha megtennék, nem tudnák miből fizetni a házuk részleteit...

Szerintem a cikkben leírt problémára egyetlen megoldás van: meg kell szüntetni a túlzott mértékű jövedéki előleget és lehetővé tenni a kézműves sörfőzést.

Mondjuk kezdésként a borászatoknál is működő egyszerűsített adóraktár pont megfelelne.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.08.30. 13:44:32

@pluto111:
> Csak legyen minden ételben jó sok cukor, mert az jó, akkor sok inzulint lehet eladni majd.

Igen, emiatt kellene az ilyen kézműves sörfőzdéket is bezárni, mert beleraknak egy csomó malátát, az meg nem erjed ki teljesen, és marad benne egy csomó cukor. Meg a több anyaggal főzött sörök alkohol-tartalma is magasabb, az sem tesz jót a cukorbetegeknek.:)

pluto111 2012.08.30. 18:16:46

@lilakutyak: Azért az nem a kristálycukor.

Gérard Duchemin 2012.09.03. 10:02:23

@KL_: "Csak azt próbáltam elmondani, hogy szerintem ez a kioktató, lenéző stílus ugyanúgy nem használ a sörkultúrának."

Hol a csudában van itt kioktató, lenéző stílus? Micsoda baromság ez itt megint? Micsoda hülye szervilizmus az, amelyik lenézést gyanít ott, ahol jogosan indulatos kritika van?

Gérard Duchemin 2012.09.03. 10:07:09

@KL_: "Szerintem az a baj ezzel az odamondós stílussal, hogy elfedi a valódi problémát. Sokaknak (pl. nekem is) csak az esik le első körben, hogy milyen fellengzős a stílus - mert ez szúr szemet-, nem pedig maga az üzenet, hogy a sört hogyan kellene/nem kellene reklámozni."

Fenét az szúr szemet, hogy milyen fellengzős a stílus (nem is az amúgy). Az szúr szemet az olvasás közben, ami az üzenet, nevezetesen, hogy tudnának jobbat gyártani, de szart gyártanak.

almanik 2012.09.03. 14:40:35

Szia
Nem tudod,hogy honnan lehetne világítós korsót venni, mert most lesz az első házassági évfordulónk és ezzel szeretném meglepni.
Köszi

Bud Taste 2012.09.03. 14:54:40

@almanik: Józsefvárosi piacon próbáltad már?

ozur 2012.09.05. 13:25:33

@TonyCaviar: A corn (itt corne) régen minden gabonát jelentett, nem csak kukoricát.

almanik 2012.09.05. 21:39:41

@Bud Taste: Szia Debreceni vagyok, talán valami más ötlet ?

Bud Taste 2012.09.06. 10:07:52

@almanik: akkor javaslom a pulykakakast világító korsó helyett:).
Gondolom azért kínai piac van Debrecenben is, ha náluk nincs, megrendeled és ők beszerzik Józsefvárosból.

TonyCaviar 2012.09.06. 10:15:30

@Bud Taste: Ne szívasd már szegény almanikot, a felesége úgyis a fejéhez vágja majd, ha van egy kis szépérzéke:)

Bud Taste 2012.09.06. 10:26:16

@TonyCaviar: Mivel a Ni(c)kje Alma, gondolom hölgyről van szó és a férjének szánja.

TonyCaviar 2012.09.06. 10:39:20

@Bud Taste: jogos. akkor a férje. Az durva, hogy fent azt írom, olcsó, kínai vacak, dekor egy falusi pizzéria pultján, mire ő ezt akarja venni ajándéknak házassági évfordulóra. Hát ennyire nem számít, mit mondok? Vagy gyűjtik a gagyi marketingeszközöket? Ez még lehetséges.

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2012.09.06. 15:42:27

Aki már dolgozott már igazi termelő nagyvállalatnál „for-profit” szektorban, azt tudja, hogy mindig is szöges ellentét van a marketing/sales és a műszaki divízió között. Míg az előbbi hozott anyagból dolgozik, az utóbbi kvázi szakbarbárkodik, ötleteket gyár, megvalósít, addig ebből a nagy kavalkádból kell a vezetőknek a lehető legtöbb pénzt csinálni az adott termékből. Amíg a Dreher ezen a csodálatos magyar piacon ennyi sörösüvegekbe zárt kukorica ízű mosogatólét el tud adni, addig nem lovagolhatunk a marketingötletek tahóságán. Amúgy a Borsodi sörnyitója, ami a „nagyfiú, ma sem éltünk hiába, Borsodi, az élet habos oldala” vegzálja minden egyes kibontott üveges árpa szörp után, az mennyivel jobb?

TonyCaviar 2012.09.06. 16:51:39

@Csibefogó: Ezt a sörnyitót nem láttam. Általában távol tartom magam az efféléktől. Értem amit mondasz, kb erről szól a cikk is. Nem lehet hibáztatni a marketinget, amíg nincs termék, nincs identitás.
süti beállítások módosítása