Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A nehézségek elől bemenekülni egy nagy fa alá ősi ösztönünk. A Híd Bisztró ráadásul a 17-es villamos Margit hídi végállomásának kiszuperált villamosfordulójában álló nagy fa alatt van. Urbánus lelkem kéjesen sóhajt, amikor belépek a korábban a BKV által bitorolt földdarabra, mely amúgy mindig is része volt szimbolikus szülőhazámnak.

A legkülönösebb az egészben az, hogy a Hídfőnél a Híd lezárása ellenére sűrű forgalom zajlik, bár képtelen vagyok megfigyelni, hová tűnnek az autók. Mintha csak valami olcsó szimulációban lennék, és felszívódnának, amint elérnek a lezárt híd kordonjához. A hídra északról felvezető út mellvédjének tövében összkomfortos mutyilakosztály bújik meg – egy pincelejáró lett erre a célra kialakítva, még hullámbádog is került a tetejére. Holnap talán az ingatlan.comon fogom viszontlátni – vajon mennyiért lehet egy ilyet eladni ilyen jó helyen?
A könnyű nyári székek tökéletesen passzolnak a lombok alá, mondjuk madárcsicsergés az nincs, de a forgalomzaj sem eszeveszett. A pultnál munka után lazító fekete-pólós társaság, a pult mögött a szokásos Heineken-menü: Zlaty Bazant és Soproni. És még valami: mint valami gyászos narancsfacsaró, egy fekete Guinness surger-unit ágaskodik a sörcsap mellett.
Hamarosan a pultos lánnyal együtt figyeljük gyermeki érdeklődéssel, ahogy barna atomfelhők robbannak a fekete égen – azaz a pohár Guinnessemben - ahogy a nitrogén vagy mi a fene szétárad a folyadékban. A folyamat pontos fizikai ismertetését sajnos se tőle, se mástól nem sikerült megszereznem.

Létezik egy külön erre a célra kifejlesztett Guinness Surger Unit dobozos sör, amit ki kell önteni egy pohárba. A pultra helyezett Surger Unit tálcájára kis vizet kell helyezni, hogy maradéktalanul közvetítse az ultrahangos vibrációt, majd rá kell helyezni a poharat és megnyomni az egyetlen gombot, ami a készüléken található. És jönnek is az atomfelhők – jó móka.
A sör íze azonban tragikus. Én egyszer már szerettem a Guinness-t, Dublinban a Guinness-múzeumban, de ezt képtelen lennék megszeretni. A karbonációval semmi baj – hála a titokzatos eljárásnak, de az íze olyan, mint a romlott zaccé, valami fura beposhadt aromával, amit nem lehet megszokni. A kis szénsav hamar elpárolog, alig is akartam meginni, de aztán a  számlán láttam, hogy majdnem 1000 forintot fizettem érte, így mégis ittam belőle még egy kortyot.
 

Híd Bisztró
Margit Híd budai hídfő

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr501375521

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Híd Bistro 2010.11.08. 12:08:17

Helyszín: 1027 Bp., Germanus Gyula park 1. Látogatás: 2010. január 30. 14:15-15:00 > Csupa üveg, mint egy akvárium, én benne a hal, aki nézi a hóesést. Adatlap Elérhetőség: +36 30 6...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr_D · http://www.pallas70.hu/marketing-kepzes.php 2009.09.11. 18:33:47

hát ez meg miféle mutáció? a guinessel ilyet csinálni! a rocktogon mellett van amúgy egy nagyon jó ír kocsma ahol isteni ír krémsört adnak! próbáljátok ki! asszem 650 egy korsó!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.09.11. 22:19:33

@Dr_D:

650-ért egy korsó ír sör?!

Na, ezt megnézném magamnak, ha az útbaigazítás pontosabb lenne...

KokoDub 2009.09.11. 22:48:22

Mint minden jóravaló Guinness imádó, azt tudom, hogy sehol nem lehet Írországon kívül igazán jó Guinnest inni. Valahogy ez a sör nem bírja ki sem a repülőt, sem a hajózást, sem pedig a hosszú közúti szállítást.
Sajnos az marad, hogy ha igazi Guinnest akarsz inni, akkor ülj fel egy repülőre és irány Írország!

Egyébként pedig kint 4 EUR körül van az ára egy csapolt pintnek és a Guinnes nem hajlandó lejjebb vinni az árakat a szerencsétlen és 'szegény' keleteurópaiak miatt, ígyhát ha ennél sokkal olcsóbban látsz Guinnest, akkor ott valami nem az igazi.

nyu 2009.09.12. 20:08:42

@Dr_D: Rocktogon épületében nem ír, hanem skót kocsma üzemel. (sötétkék alapon fehér X-es zászló lóg kint az ablakukban.)

Tulaj otthonról hozza a Belhaven söröket.

Ha vörös alet ittál, az a Belhaven Best volt.
Hasonlít a Kilkennyre, de nem olyan erős.

Borisssz78 2009.09.15. 09:07:28

@KokoDub: Egy időben Angliában lehetett jó Guinesst inni, mert Londonban gyártottak Guinesst, mert a stouhoz kemény víz kell, ami Londonban jócskán megvan. Most már Dublinon kívül nem gyártanak, máshol a világon, csak ha jól tudom Nigériában.
A képen látható pint-ért engem megöltek volna a kocsmában, ahol dolgoztam Londonban. (a hab és a pohár széle között majdnem egy ujjnyi különbség van!!!!)

Álszentfazék · http://alszentfazek.blog.hu/ 2009.09.21. 17:56:14

Vállalom, hogy konzervatív, sőt maradi, provinciális gasztronómiai analfabéta vagyok, de nekem nagyon nem jött be a Guiness. Vettem egyszer egy dobozzal és már ott megakadtam, hogy nem volt benne buborék. Azt hittem selejt.:) Aztán az a poshadt pocsolyaíz! Brrr! Pedig amúgy nagy rajongója vagyok a seritalnak és azzal szoktam hízelegni magamnak, hogy jelentősnek mondható tapasztalatokkal is rendelkezem ezen a téren, igyekszem is ezt közkincsé tenni; de ez nem!
süti beállítások módosítása