Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Évekkel ezelőtt nálunk is komoly erőfeszítéseket tettek, hogy bevezessék a patinás müncheni márkát. Engem az Erzsébet téren ért a lehetőség, hogy helyes kis fabódékból ingyen ihattam HB-t. Mit mondjak: szar volt. Legalábbis nem ízlett.

Később csapolták is itt-ott (pl. Joliot-Curie tér, HB-kocsma), és hát az is eléggé rossz volt. Így hamar kifejlesztettem a védőpajzsomat a HB-veszély ellen, és a következő évtizedet volt szerencsém HB-mentesen tölteni.
Most azonban az Oktoberfest tiszteletére amnesztiát hirdettem és vettem a boltban egy korántsem bizalomgerjesztő Hofbräu München Premium Lagert. Mint tudjuk, a HB egyike a hat nagy müncheni sörfőzdének, melyek állíthatnak sátrat a messze földön híres Oktoberfesten. Talán megéri kicsit odafigyelni rájuk.
Meglepően erős malátaillat száll fel az üvegből, ami fokozza a várakozásokat.
Az íze is meglepő, mégsem túl karakteres. Mindenekelőtt kicsit áttetszően keserű, és ehhez csatlakozik valami lúgos-malátás, kicsit ipari jellegű savany. Szinte azonnal üt a mohó szénsav, majd, miután eloszlott az apró buborékok fala, szinte tetten érjük ezt a kevéssé elegáns savanyúságot, ami talán mégsem olyan ipari, talán fellelhető benne valami autentikus kellemetlenkedés. Talán egy kicsit elkezd emlékeztetni kenyérre és kovászra, de végül nem áll össze a koncepció, mert egyfajta savanyú-keserű igazságos békével fejeződik be, mintha ez lett volna a kérdés. Ráadásul az utóíz már csak a komlóról szól, mintha itt igyekezne behozni a férfiasságot, miután korábban az íz inkább asszonyi munkáról, kovászról és dagasztásról mesélt.
Mindig elfelejtem előre ellenőrizni, hol főzik a sört, mégsem ért meglepetésként, hogy ezt a HB-t Kőbányán főzik. Állítólag a Coca Colához hasonlóan a söröknél is léteznek nemzeti receptváltozatok. A nyugati sörfőzők, és valószínűleg a magyarok is meg vannak róla győződve, hogy a magyarok valamiért a túlcukrozott kólát és a savanyú sört szeretik. Szívesen megosztanám velük a véleményemet: HÜLYESÉG.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr351402378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bbandi 2009.09.25. 19:10:53

Haverom sógora dolgozott a Soproni sörgyárban, ő mondta, hogy a magyar Heinekent édesebbre főzik mint a hollandot.

cimet 2009.09.25. 20:03:23

Én ittam itthon kozelt majd Prágába. Azóta itthon meg sem fogom az üveget/dobozt.

v2peti 2009.09.25. 20:54:43

Kozel: Sörös haver szerint is nagyon nem ugyanaz, amit itt főznek, mint az igazi cseh!

inkarnate 2009.09.25. 21:47:11

Kozel2: Nagyon nem ugyanaz, de szerintem mind a kettő nagyon jó! Egyébként vannak boltok ahol import söröket lehet kapni, érdemes kipróbálni néhány eredeti cseh változatot is.

MorgenStern 2009.09.26. 09:50:07

Vegyük számításba azt is, hogy hajdan a Kanizsai Sörgyár által főzött Hofbräu München hasonlított a Münchenire, míg ez a Kőbányairól nem mondható el... aki pedig bárhol bármikor eredeti cseh sört akar itthon inni az vegyen Staropramen-t mert azt Csehországból importálják.
Igaz a csehek azt mondják még lábvíznek sem jó a Zlatý Bažant én még is szeretem a szlovákiában főzöttet, mert a magyarországinak teljesen más íze van... Bp-ről eljutni Párkányba nem nagy dolog vonattal, és egy korsó 0,5l 0,9eur rögtön a híd mellett. :D:D:D

cimet 2009.09.27. 17:50:06

A jó öreg Pilsnert is kintről hozzák.
Róla se feledkezzünk meg.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2009.09.29. 21:12:45

@cimet: Úgy láttam, ismét "cseh" a Velkopopovicky Kozel. 8-al kezdődik a vonalkódja!

cimet 2009.09.30. 21:22:08

@hajdul: Nocsak. Majd megnézem. Ha hazaértem Prágából. (néhány hónap múlva) :-))
süti beállítások módosítása