Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.


Vettem a múltkor egy sörös szakácskönyvet – A legfinomabb sörös ételek. A minap végre tesztelhettem belőle egy receptet. Igencsak billegett a léc.

Próbálom némiképp tudományosra venni a sörrel való főzés című alkurzust, de sajnos ezen a területen igen nehéz előrehaladni, mert tények és kérdések helyett csak babonákat, hagyományokat találok. A minap beszéltem pl. T. Nagy Tamás sajtkereskedővel, aki egyáltalán nem hisz benne, hogy a sört komolyan lehet használni a konyhában. Szerinte két dologra jó a sör – egyrészt a benne lévő szénsav habosítja a tésztát, másrészt jól karamellizálódó kéregképző anyag, amit disznósütésnél ugyanúgy ki lehet használni, mint egyes sajtok felületkezelésénél. De ezek afféle mellékhatásai a sörnek és korántsem lényegi elemei. Mint íz, mint folyadék nem sokra jó a konyhában.
Én persze nem hiszek neki, mert tudom, hogy ő nem kóstolta a leobeni sörhablevest, a birkencsikent, se a sörös sertésemet. és ezért nem tudja, hogy a sör milyen különös ízt ad a húsnak, és milyen elképesztően omlósra varázsolja azt. De volt itt még valami, ami izgatott a sörrel való főzés témakörében: méghozzá a sörös mártások kérdése. Sosem voltam igazán otthon mártáskészítésben, most kerestem egy olyan ételt, ahol a sörös mártás központoi szerepet játszik.
A „Máj almával sörmártásban” című kompozícióhoz fél liter barna sör kell, meg fél kiló sertésmáj – nagy volt a kísértés, hogy ezt lecseréljem valami finomabb májra, de végül engedelmeskedtem a receptnek. Alma volt otthon dögivel.

A szósz elvileg a májról a kevés olajra lecsurgó léből, és a fél liter barna sörből – most a Krusovicét szemeltem ki e célra – áll, de ott a megoldás: étkezési keményítőt kell hozzá adagolni, és hopp kész is lesz a szósz. Nekem Knorr ételsűrítőt sikerült vásárolnom, amivel kicsit meggyűlt a bajom, de végül tényleg lett szósz.
A máj nem lett különösen ízes, az alma finom volt főve, a szósz pedig igencsak halovány lett – talán leginkább olajíze volt. De tényleg jól nézett ki – csak ennek a receptnek nincs értelme. Vagy sokkal ügyesebben kell elkészíteni. Ebből így nem lett jó sörszósz. Ha valakinek van elképzelése arról, hogyan és miből lehet jó sörös pecsenyeszószt készíteni, ne titkolja el!


 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr21536188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serteperte (törölt) 2009.11.21. 11:07:11

Oszt milyen szakácskönyvet vettél? Ezt csak azért kérdezem, mert tudtommal magyar nyelven csak a Frank Júlia vetemedett arra, hogy sörös szakácskönyvet adjon ki. Én abból próbálkoztam, de a harmadik elkészíthetetlen recept után a makulatóra a kukában landolt.

bucox 2009.11.21. 11:26:47

Gerhard Poggenpohl akit az "igényes" Holló és Tsa adott ki magyarul, maga az osztrák Frank Júlia. Írt a házi snapsz és likőrkészítésről, a kempingkonyháról, goffrikról és a palacsintákról, a gyerekkonyháról és a vadételekről is. Megélhetési receptgyűjtemény kiadó. Az ilyen filléres receptfüzeteket pont annyira nem szabad megvenni, mint a A3 méretű csodálatosan illusztráltakat, mert használhatatlanok.
Lehet sörrel jót is főzni, olvass bele Váncsa István szakácskönyvébe.

Ogreface 2009.11.21. 12:23:20

Én annak idején ajándékba kaptam ezt a könyvet,de még nem próbáltam belőle főzni.Inkább kísérletezni szoktam,viszont mártást még nem csináltam sörből.
Nagy Tamás úrral pedig nem értek egyet,elég ha megkóstoljuk a belgák sörrel készült ételeit.Minden típusú sörrel más ízhatást érhetünk el.
Például teljesen más ízeket kapok én is akkor,amikor a csülök sütésénél a szokásos lagert lecserélem egy jó fajta dunkellel.Isteni!Bográcsban készített pörköltnek is különleges ízeket ad egy adag stout vagy a ragúnak pár deci szűretlen búzasör.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2009.11.21. 16:37:13

Csütörtök este sört is használtam a vacsorához. Az ételbe is és a szakácsba is. A fűszerezett tarjaszelet serpenyőben elősütve, utána tepsibe. A serpenyőben kisfejű hagymák egészben pirítva, mellé kimagozott ecetes szilva. Szárított csilivel megszórva. Ez a ragu ment a hússzeletek köré. Gomba pirítva, egy tojással és reszelt sajttal összefogva, húsra halmozva. Még a tetejére egy egy szelet gouda sajt. Bak sör rá és mellé öntve. 180 fokon 30 perc alul-felül. Végén 300 fok felül (közben az elpárolgott sör folyamatosan pótolva. Szimpla rizs köretként, ami a szafttal lett megöntözve.

ReggieHammond 2009.11.21. 17:07:10

Kiló marhacomb, nagy kockákra, beleforgat lisztbe, körbepirít, kivesz. 8 nagyfej hagyma cikkekre, jól megpirít, rá a húst, rá 0.5L barnasör + 3dl húslé, egy fej fokhagyma csak úgy félbevágva 2 szál rozmaring, só, bors,és egy kanál barnacukor. Azt rotyogtatni vagy 3 órát. + krumplipüré. Méghogy nem jó a sör a főzéshez

tucatnev 2009.11.21. 18:44:43

Ugyan már, vagy disznót, vagy egy jó kis csirkeszárnyt, mellcsíkokat hagymán lepirítva, só, bors, gyömbér, fokhagymával, igény szerint mézzel aztán egy ujjnyi pilsben átfőzve, elfővetve a levet, jó nagy lángon fedő nélkül...

Intizar 2009.11.21. 23:42:25

Barátom Uram!!!
A Knorrnak soha a közelébe se!!!
Ezt keresztyénileg javaslom.

Intizar 2009.11.21. 23:44:38

Hajdul úr,
mi az, hogy fűszerezett tarja???
Kérem áhítattal pontosabban!

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.23. 15:41:35

A végeredmény egész jól néz ki, bár ez nem jelenti azt, hogy az ize is finom lenne!
süti beállítások módosítása