Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.



Kicsit féltem, hogy ebből is kudarcélmény és receptkritika lesz, mert egy nem túl szimpatikus weboldalról, a receptura.hu-ról halásztam a receptet, de ehhez hasonlót máshol nem találtam: a savanyított hal kirántása nem csak huszárvágásokra fogékony amatőrszakács énemet birizgálta, de egyben megspórolta nekem azt is, hogy elmenjek a Nagycsarnokba igazi jó halat válogatni – amire egyszerűen nem értem rá.

A receptura.hu első látásra is gagyi, a tetején egymásra csúszó keresőablakok, és rájuk csúszó Google-hírdetések, meg modellügynökségek bannerei, ételfotó helyett egy clipartos szakácssapka, beleolvasásra meg még gagyibb, a hozzávalók közt sorolja az ecetes hagymát és a petrezselymet, de később egy hangot nem szól arról, hogyan használjuk fel őket. Az összefoglaló szerint az elkészítési idő 5 perc, de a recept szövegében azt írja „Szép piros-ropogósra megsütjük (7-8perc) és lecsöpögtetve…”.
Ezért linket nem kap, viszont a hibákat kijavítva újraírom a receptet:

Végy egy üveg ruszlit, egy éles késsel vágd fel a halak gyomrát, húzd ki belőle a gerincet (bár gerinccel együtt is meg lehetne próbálni). A nagyobbakat hosszában vágd ketté. Egy tálba egy tojás sárgáját keverj össze némi lisztel, gyömbérporral, fehérborssal, sóval és cukorral, majd önts hozzá másfél deci sört. Addig keverd, amíg sűrű, ragacsos palacsintatészta nem lesz belőle, majd óvatosan keverd hozzá a kemény habbá vert tojásfehérjét. A heringeket először forgasd meg lisztben, majd a tésztában, végül forró olajban süssed szép ropogósra. Az eredeti recepttel némileg ellenkezve azt kell mondjam, az elkészítési idő kb fél óra, de semmi nehézség nincs benne.

Először akkor lepődtem meg, amikor kiderült, milyen könnyű elérni a tökéletes ropogós állagot és guszta aranyszínt. Egyszerűen jól nézett ki – étteremben is simán elment volna. A második meglepetés akkor ért, amikor megkóstoltam és kiderült, hogy finom. Kifejezetten édes volt és balzsamos. A savanyúság egészen eltűnt belőle – de ahogy hűlt, lassan visszakúszott – úgyhogy érdemes frissen elfogyasztani. Legjobb mindenféle köret vagy szósz nélkül enni – jó keserű pilsenihez.
Hozzá kell tennem, a ruszlihoz tartozó ecetes hagymát beleforgattam a maradék panírba, és kisütöttem – igazi vakhal lett – nagyon korrekt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr641985456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ogreface 2010.05.10. 09:56:07

Érdekes recept!Én biztos nem tudnám megcsinálni mert mire összeállítanám a panírnak valót,addigra elfogyna a hal... :)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.05.10. 12:16:09

Tök jól néz ki valóban!
Majdnem úgy, mintha tempura lenne.

Sztem simán elfér mellé egy kis mártogatós "gyorstartár" - 1 rész tejföl, 1/4 rész majonéz, 1/4 rész mustár, kevés rozmaring, kis worcester (vagy szója, vagy estleg teriyaki) szósz, és egy loccsantás a sörből (de lehet fehérbor is), amiből a tésztát is keverted

TonyCaviar 2010.05.10. 12:45:55

Ez igen jól hangzik, én egy kis majonézt próbáltam, de nem kívánta igazán.

-MJ- 2010.05.10. 13:34:46

Jelentem, elcsöppent a nyálam.
Ezt muszáj kipróbálnom!

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.05.10. 13:44:24

csak ne utálnám a halat! legfőképpen ezt a ruszlit, ezt a hagymában senyvesztett halat
süti beállítások módosítása