Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.




Legendásan komlós zöld testvére után végre kibonthattam a főzde alapsörét egy sárga  Christoffelt. A zöld az „Dry Hopped” volt, ez csak Dubbel Gehopt”.

A nyitott üvegből bizonytalan, mély komlóaroma árad, nem az IPA féle vihar, hanem valami mély mordulás. Kitöltve meglepően szőke a sör, színe a vékonyra csiszolt aranylemezé. Szép, fehér, közepesen tartós és kövér, csipkés habja van. Még bele sem ittam, de a komlóillat fokozatosan erősödik. Aztán a számhoz emeltem, és már majdnem beleittam, amikor a pohár öblében olyan sűrűre koncentrálódott a komlószag, hogy egy pillanatra egy teljesen összehúgyozott férfivécé szúrós bűze döfött az orromba, erre hamar elkaptam a számtól a poharat. Némi erőgyűjtés után ismét próbálkoztam, de végül nem is tudtam rendesen belekortyolni: van amikor a sör nem képes belesimulni a száj törvényeibe, hanem esetlen bukfencekkel ugrik hátra, azonnal a garatba, ahol legyőzve az ivás koreográfiáját, nyakát törve lebucskázik a torkon, kellemetlen érzéseket hagyva maga után. De ez nem hiszem, hogy a sör hibája – amikor végre sikerült rendesen belekortyolni, finomnak találtam.
Nyilvánvaló, hogy a komló a fő attrakció. Ez kicsit szomorkás ízű európai komló, fáradt és dekadens, de nagyon művelt, nagyon finom. Ez párosul némi lágeres édességgel és könnyed, pezsgőszerű, aranyszín testtel. Egyszerre laktató és üdítő, elegáns kompozíció. Nem olyan ütős, mint zöld testvére, de nagyon laza.
A fiatal holland sörfőzde csak alsóerjesztésű söröket főz, és csak nyílt erjesztőkádakban erjeszt és szűrés nélkül palackoz, némi palackos továbbérést sem kizárva. Ez arra is lehetőséget ad nekik, hogy töméntelen komlót pakoljanak az üstbe, mivel az erjedés közben a keletkező habbal együtt a barna komlógyanta is felbukkan a folyadék felszínén, amit a nyílt kádaknak hála, kézzel el tudnak távolítani: tehát a rengeteg komlóból csak az aromák, és finomabb ízek maradnak a sörben, a keserűség oroszlánrészét hordozó gyanta nem.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr492000484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.05.25. 09:39:43

Off: Ha valaki állást keres:

Sörkóstolói állás Londonban

Sörkóstolói állásra keres jelentkezõket egy londoni piac. A munkát a világ legjobb állásaként hirdeti a Spitalfields piac. A feladat: végigkóstolni a piac összes kocsmájában mindenféle sört és jelenteni minõségüket. Volt már ilyen munkaköre és dolgozója az 1683 óta mûködõ piacnak, de már jó ideje nincs. Most feltámasztotta a piacot mûködtetõ cég a tisztet.

A jelentkezõknek jól kell ismerniük a helyi, a tágabb környékbeli, az "országos" népszerûségû és a helyiek által kedvelt külföldi söröket egyaránt. A jelentkezõk közül a kiválasztottak a döntõben vaksörözésen mérettetnek meg.

Jelentkezni a www.londonaletester.co.uk honlapon lehetett - tudatta a The Daily Telegraph címû brit lap.
On

Gérard Duchemin 2010.05.31. 13:53:29

"egy pillanatra egy teljesen összehúgyozott férfivécé szúrós bűze döfött az orromba"

Sörről elismerően ilyet írni, no ez már művészet ;-)

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.05.31. 14:28:23

bocs a párhuzamért, a dreher alk.mentesnek is ilyen baja van: olyan büdös, hogy elnyomja a nem is annyira rossz komlós ízét.

Gérard Duchemin 2010.05.31. 15:22:09

@Pável: annyira nem éreztem túl büdösnek

TonyCaviar 2010.10.19. 21:58:35

Most újrakóstoltam, és a fent említett durvaságoknak apró töredékét sem érzékeltem a sörben. Nem az orrom ment tönkre, hanem a sör teljesen más. Nagyon kellemes, semmi durvulás, elegáns és sima.
süti beállítások módosítása