Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.




Csütörtök délután a 40 fokban totálisan beállt a városi forgalom, az árnyas tabáni Keresztúton tizesével totyogtak a turistabuszok, iszony, iszony, iszony, végül gyalog jutottam át a hídon, fél órát mentem, és sivatag nőtt a torkomban, csak a hűvös cseh sör képe tartotta bennem a lelket. De amikor megérkeztem a fesztiválra, azzal szembesültem, hogy már a kuponokért is félórás sor áll, aztán a sörcsapoknál még egyszer annyi.

Első gondolatom az volt, hogy akkor én most elmegyek valahová sörözni. Végül persze kiálltam mind a két sort, és hozzájutottam a sörömhöz, de addigra már mindenkit elmondtam mindennek. Az az igazság, hogy az én fejemben a vendéglátás és a sörözés valami teljesen másról szól. Itt úgy kezdődnek a dolgok, hogy beledörgölik az orrod a valóságba, miszerint nem egyedül vagy, sőt egy vagy a nagyon sok közül, aki mind cseh sört akar inni, és ezért bizony kivárod a sorod. Nekem a vendéglátás és a sör pont arról szól, hogy akkor és ott csakis én számítok, a sör, a pincér, a világítás, minden azért van, hogy az én sörömet az én örömömre a lehető legtökéletesebb formájában jutassák el méltóságos ajkaimhoz. Ez persze nyilván nem egy sörfesztivál feladata, de azért egy pár minimális elvárást talán megfogalmazhatunk.

1.    Ne kelljen hosszan sorban állni a kuponokért.
2.    Ne kelljen hosszan sorban állni a sörökért.
3.    Ne kelljen műanyagpohárból inni.
4.    Ne legyen langyos a sör.
5.    Legyen hová leülni.

Ennyi az egész. Ha ez a pár csekélység megvalósulna, jó mulatság volna a cseh sörfesztivál.
Persze így is az, csak túl sok benne az izzadt tolakodás. A sörök nagyobb része még így is finom, miközben a hűtők nyilvánvalóan nem bírják kapacitással. Ha két hűtött sörcsap közt benyúlsz a műanyagpoharadért, valószínűleg leég a szőr a karodon a csúcsra járatott hűtőkből dőlő tűzforró levegőbuborékban. A hosszú soroknak is ez az oka. Ha a jelenleginél gyorsabban csorogna a csapból a sör, akkor menten habbá változna a pohárban, ugyanis nem elég hideg, hiszen a hűtők nem bírják a gyűrődést. Technikai kérdés, beruházás, jövőre kéretik abszolválni.
De mint mondtam a cseh sörök még langyosan, műanyagpohárból is finomak tudnak lenni. Ott van például a kimagaslóan jó Jarosov, nekünk egyértelműen ez volt a kedvencünk. A Nova Paka-i Kumburak és Podkrkonossky szintén szép emlékeket hagyott. A Starobrno hozza a nagy átlagot. A Breznák kicsit emlékeztet a Borsodira, ezt nem ajánlanám. A Nymburk félbarnája és 7%-osa édeskés volt, ez langyosan kellemetlen – lehet, hogy ideális körülmények közt ízlene. Igyunk tehát Jarosovot, amíg ki nem fogy. Illetve hallottam olyan pletykákat miszerint a Pilsner Urquell – ami ugye sosem fogy ki – komoly hűtőkapacitással készült az eseményre, és azzal szeretnének kitűnni, hogy ők a hidegek a langyosak közt. A csütörtöki – nem általam végzett - érzékszervi teszt ezt nem igazolta.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr922076018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.06.12. 13:30:23

Hm, hány óra volt az a délután? Én ötkor jártam arra, akkor még nem volt sor és a sörök is hidegek voltak. Pedig a negyven fok stimmelt.

Pénteken ugyanez volt a helyzet, fél ötkor még minden szuper volt, beleértve a söröket is (így aztán nekem a nymburki félbarna is ízlett...).

(Az más kérdés, hogy utána le kellett lépnem, tisztára, mint egy brit hivatalnok, aki munka után beugrik egy pintre az iroda melletti pubba, aztán szépen megy haza a családhoz...;-)

Benikuty 2010.06.12. 13:31:26

menj a Városligetbe borozni, ott a hangos zenén kívül minden OK:)

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.06.12. 13:45:15

6tól kezd eluralkodn a káosz...este nyolkor fél-háromnegyed óra kell egy sörhöz. nem jóóó

The Welsh 2010.06.12. 14:24:28

nekem nem voltak ilyen rosszak a tapasztalataim, hétkor értem oda, nagy sorok voltak (de nem mindenütt), de gyorsan haladtak.

A Krusovice (ott még sor se volt), meg a vörös Ferdinand volt a legjobb.

loading 2010.06.12. 14:38:24

@The Welsh: csütörtökön fél 8-kor értem ki. Akkor olyan 15 perc volt a kupon. Volt olyan hely,ahol 5 percet kellett csak sorban állnom. Volt hol 30-at. 4 sört ittam: 2 langyos, 2 hideg volt. S nagyon lassan csapoltak: személyzeti és technikai okok miatt. Az egyik helyen 5 percet vártam arra, hogy a hab mellett sör is jöjjön.
Sajnos így nem volt olyan jó hangulatú a hely.

The Welsh 2010.06.12. 15:19:19

@loading:

a hangulat tényleg nem volt jó, ehhez persze hozzátartozik, hogy én gyűlölöm a tömeget. De a sörökkel nem volt gondom (a Staropramenen kívül, mindent amit ittam, hideg volt, illetve a Pilsner nem volt az igazi, vizesnek tünt)

maskeau 2010.06.12. 15:42:10

cseh vendéglőt a 12.-kerbe!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.06.12. 16:26:17

@főzdevadász: Akkor ezek szerint a szerda volt a nyerő nap, aznap kilencig kint voltunk és nem volt gond.

De persze az igazán nyerő az lenne, ha a sok felpanaszolt gondot jövőre orvosolnák.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.06.12. 17:23:02

már tavaly is voltak ilyen hömpölygő sorok...de akkor még nem volt ez a sátor ott középen, ami teljesen masszává szűkíti a tömegesen, izzadva sörükért ácsorgókat. Persze engem az is idegesített minden nap, hogy vagy a fogam fájt, vagy annak a helye. Szerdán gorombult be, csütörtök du. még alig éreztem a húzás miatti zsibbadástól, estére aztán rettenetesen kikészültem....Tegnap pedig egész nap aludtam...

josef_k 2010.06.12. 19:01:03

Szerintem kritkán aluli a szervezés. Kétszer mentünk ki, kétszer vártunk kb. fél órát, majd bementünk a közeli abc-be, ahol vettünk pár Amstelt, és otthon kényelmesen megittuk. Először sorba kellett állni a sörjegyért, majd a sörjeggyel a sörért (kivéve egy-két helyet, ahol viszont az átlagnál is lassabban ment a csapolás). Ráadásul rossz volt nézni azt a bénaságot, amelyet a csapolók és a szervezők tanúsítottak. Az ötlet tök jó lett volna, és nagyon kár, hogy ennyire bénára sikerült a megvalósítás. :-((

Horasz · http://horasz.blog.hu 2010.06.12. 19:15:01

Szerintem sokkal nagyobb területen kellett volna megszervezni, sokkal több ticket árússal, és ne reumás csigák sebességével kiszolgáló személyzettel. Szintén csütörtökön voltunk kint, 8-ra értünk oda, elszomorító volt a helyzet. Az meg a másik, hogy a jó drága "fesztivál kajákon" kívül egy csomag ropit vagy mogyorót sem lehetett kapni. Az 1700 Ft-os csülkön csak röhögtem, 20 dkg csont, 10 dkg mócsing. Prágában áprilisban 190 koronáért 1,5 kg darabot adtak.:)

Az állapotok ellenére, a sörök finomak voltak, és azt kell mondjam a 490/korsó elfogadható ár volt:)

Ted Striker 2010.06.12. 19:38:04

Szerintem kinőtte már a helyszínt a rendezvény: péntek negyed8-ra érünk ki, az izzasztó sorban állás nem volt túl jó, viszont a hideg sör és az igen kedvező ár félig-meddig vigasztalt.

Tavaly a kaja szekció valóban gazdagabb volt: lehetett enni tócsnit (lepcsánkát, lapcsánkát ki hogy ismeri), knédlit...

Jimbo75 2010.06.12. 19:59:21

Most értem haza a Deákról. Sör hideg volt, sor minimális.
Kaja gagyi és drága, 500 Ft-ért lehetett venni 4féle sajtból összeállított sajttálat, ami kb. 3 deka volt, Én 1000-ért ettem egy kistányérnyi zónaétel felét kitevő verébpörköltet, úgyhogy kajánál durva a lehúzás, de a sörök miatt megérte:-))

bettega 2010.06.12. 20:52:56

egyedül a pilsner volt megfelelően hideg
péntek 21-23h ig voltunk

Serkoptató 2010.06.12. 22:55:37

A műanyag pohár önmagában is gáz. De sopronis pohárban meggyalázni Nova Paka sörét...

Gérard Duchemin 2010.06.14. 08:47:22

@Benikuty: "menj a Városligetbe borozni, ott a hangos zenén kívül minden OK:)"

Nálam a borozásra invitálás, párbajra való felhívással egyenlő. Miért ne mindjárt kakaózni? :-)

Gérard Duchemin 2010.06.14. 08:50:10

Mik ezek a panaszok, a nemjóját! Piszkosul jó volt, döbbenetesek a sörök, langyossal nem futottam össze az tuti. Az meg hogy tömeg van, természetes. Kóstolja meg mindenki ezeket, és köpje le a borsodit, meg az aranyászokot. (Bár sokan becsempészett ál-löwenbaruval késztettek sírásra.

Gérard Duchemin 2010.06.14. 08:51:51

@Serkoptató: Igen ezek a sopronis meg gösszeres poharak nagyon szomorú dolgok. Nyilván nem volt nekik elég másik. De legalább a sörök nagy része kitartott még vasárnap is. Szerintetek a maradék maradékával mi lesz?

Gérard Duchemin 2010.06.14. 08:53:56

@josef_k: "Szerintem kritkán aluli a szervezés. Kétszer mentünk ki, kétszer vártunk kb. fél órát, majd bementünk a közeli abc-be, ahol vettünk pár Amstelt, és otthon kényelmesen megittuk."

Micsoda felelőtlen, gyermeteg viselkedés. Kicsit meg kell szenvedni a kiválóért, de kényelemből veszünk vizeletet.

franta 2010.06.14. 18:03:07

Vasárnap vótam ott, 15 meg 16.30 között. A hőmérséklettel nem volt bajom. Ott, akkor tényleg nem kellett sorban állni, és tényleg hideg volt az összes sör, amiket kipróbáltam.
DE: otthon is szoktam csinálni utopenecet, és kiváncsi voltam, hogy milyen itt az "oridzsinált". Az Astoriához néző kajáldában a pali nézett rám, mint a moziban, ti. "az mi a fasz?". Részemről ennyi, és elmentem szembe a Ferdinándba, ahol kultúr pincér srác a világ legtermészetesebb hangján közölte, "hogy persze, hogy van". Ja, és mellé a korit üvegkorsóban adta.

franta 2010.06.14. 18:12:36

Magyarán, a Ferdinánd szerzett pár törzset, mert a sztorit elmesélem jópár haver srácnak.
- kultúrát és szakképzett pincérsrác
- ha az utopenec jó, akkor jó a többi kaja is
- nagyon finom sör
És ennyi elég a dolgok működéséhez.
És Prága erről szól.

Gérard Duchemin 2010.06.14. 20:45:17

@franta: Ezt örömmel hallom. Amúgy a felszolgálók, akik a cseh kajákat adták a másik helyen (Astoria felé), szerintem nagyon nem voltak képben, csak belekerültek a dologba mint Pilátus a krédóba.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.06.14. 21:44:03

akik az Astoria felé voltak, azok a Kaltenberg sörözőből gyüttek, s cseh kajából nem vótak képben.
A Ferdinand pedig estére ugyan az a szarság lett, mint a többi társa. Mi egy Sedm Kuli-ért csütörtök este 40 percet álltunk sorba. Akkor még megpróbáltam inni egy sört, nagyon nem ment...

Gérard Duchemin 2010.06.15. 11:49:53

@főzdevadász: Az egyik felszolgáló nekem cigány muzsikusnak tűnt.

mudd 2010.06.15. 12:30:29

@Gérard Duchemin: akkor el kell jatszani, hogy sej-haj rozi, vasarnap kirandulunk...
komolyan! mert a dal eredetije cseh. 1927ben szerezte jaromir vejvoda modřanská polka neven, aztan 34ben szoveget irtak hozza, igy lett belole škoda lásky. a XX. szazad egyik legsikeresebb dala.

www.youtube.com/watch?v=JF1xP5aSKVs

Papucsek Norbert 2010.06.15. 13:41:42

Most olvastam el a hozzászólásaitokat, én is kinn voltam, sőt csapoltam a söröket. Mindenkinek valamilyen szinten igaza van, és az összes hozzászólónak üzenem, nehéz összehozni 1 úgy egy fesztivált, hogy mindenki boldog legyen és elégedett.

Ogreface 2010.06.15. 17:27:00

@PNorbee: A legjobb műsorok az első fesztiválon voltak, a legjobb és leggördülékenyebb kiszolgálás a másodikon, ez a harmadik pedig minden viszonylatban egy picit elmaradt az előzőktől. Szerintem a szervezők nem számoltak a hirtelen beköszöntő forrósággal és nem bírták a hűtők a strapát. A szívem szakadt meg amikor láttam hogy például mennyi Postrizinské Barbar megy pocsékba lassan olvadó habként...
De általában a múlt hibáiból tanul a legtöbbet az ember, már nagyon kíváncsi vagyok a negyedikre.
Hozzáteszem hogy én mindegyiken jól éreztem magam!

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.06.16. 09:27:28

@PNorbee: Ne hivatkozz arra, hogy nehéz sokaknak megfelelni, mert itt ez a legnagyobb részt nem sikerült. A többség szívta a fogát, majd a megszerzett söre mellett próbálta elfeledni a sorbanállás bprzalmait. Ezt beismerve kell okulni, s a következőn kiköszörülni ezeket a csorbákat, ennyi. Legtöbbünk valószínűleg nem is szervez fesztivált, mert tudja, hogy nem képes megcsinálni.

bulgárgyörgy 2010.12.08. 19:46:18

belső infók:
a kaját, a város egyik leglehúzósabb helye, a kaltenberg adta. azért volt szar.
a cseh sörfesztivált, a ferdinand sör importőre szervezte. övé a ferdinand étterem is.

Serkoptató 2010.12.10. 07:23:40

@bulgárgyörgy: a fesztivált nem a Ferdinand importőre szervezte.

bulgárgyörgy 2010.12.11. 12:15:28

Serkoptató :
nekem ő mondta az éttermében.
ha te mást tudsz, oszd meg velünk.

TonyCaviar 2010.12.11. 12:57:10

Sztem a söröket Mr. Ferdinand/Martin I. szervezte,
magát a fesztivált pedig Mr. Svejk/Orvos M.
De nem szeretjük a kételyeket - tavasszal készítek velük egy interjút, hogy elmondják, mi hogyan lesz a következő fesztiválon.
süti beállítások módosítása