Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.



Csehország északi fülecskéjében, Varnsdorf faluban működik a Kocour, a közép-európai szinten jelentős, posztmodern cseh kézműves sörfőzde. A posztmodern sörfőzdét onnan lehet megismerni, hogy nem a helyi tradíciókat követi szolgaian, hanem mániája az újítás, a tradíciók remixelése, a különlegességek, a nemzetközi trendek, a nemzetközi együttműködés, és így tovább.

A cseh sörkultúra persze mindennél erősebben épít a hagyományokra, mégis úgy fest, hogy az erős hagyományokra mégis inkább lehet építeni az újítást, mint azok hiányára. Legalábbis ezt jelzik a magyar sajtóban is visszhangzó cseh sörfogyasztási trendek (nőklapja). A sörfőzdét egy szállítmányozó és egy internetes sörguru alapította valamikor az elmúlt tíz évben, azóta nagyszerű kapcsolatokat építettek ki nemcsak Amerikával és Japánnal, de Németországgal, Szlovákiával és Magyarországgal, ezekben az országokban mind rendelkeznek partnerekkel, akikkel vendégfőzetnek, és akik terjesztik a Kocourt otthon. Magyar oldalról a miskolci Sörforrás a kapcsolat, Varnsdorfban Tokajske néven főzik az itthon Kortynak nevezett aszús sört. Egy japán sörmester főzte náluk a Samurai IPA-t, amit volt szerencsénk megkóstolni a Kis Budai Sörversenyen, melynek Kocourral dúsított anyaga természetesen a miskolci sörverseny maradék söreiből származott.
Nem ez az első Kocour főzet, amit kóstolok, de egyértelműen ez a legjobb, noha a többi sem volt rossz. A Kocour Saurusról annyit lehet előre tudni, hogy 19 ballinos, és 7,2 % alkohol van benne. Illetve csehül rá van írva mindenféle – vélhetőleg jópofaságok – melyeket nem tudok elolvasni. Valójában azt sem tudom, milyen sört várjak, mert műfajmegnevezést nem találtam. A Retbeer azt írja, „smoked”, de ez csakis valami tévedés lehet.
Az első meglepetés a döbbenetes hab, ami a normális csorgatás nyomán a pohárban kifejlődik. A mélysárgaréz színű folyadékot két-három ujjnyi sűrű, sárgás dunyha fedi, és nem is igen akar elmúlni. Én legalábbis nem bírom kivárni, inkább nagy harapásokkal lefalom a habot a sör tetejéről, és nekiesek a meztelen testnek. Csodálatos teste van, ahogy a számba veszem felhabzik, mintha robbanócukor volna benne. Kitölti a szájat, pezseg, élvezkedik, hentereg.
Ízre is nagyon finom, nem IPA, messze nem oly merészen keserű, de mintha lenne benne IPA is, mert finoman megjelennek a jegyek, talán csak simán egy amerikai komló, amit eddig csak IPA-ban ittunk. Az IPA-n túl pedig belgásan előkelő íze van. Ugyanaz az elegánsan csípős élesztő-íz, az egzotikus maláták parfümillata. Az egész mézesen, csípősen édes, egy nagyon karakteres, mégis bújkáló keserűség háttere előtt. Nagyszerű sör. A cseh posztmodern ékköve.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr692078173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-MJ- 2010.06.14. 11:37:10

Én csak egyvalamit nem értek, hogy a világ miért az IPA körül forog

Gérard Duchemin 2010.06.14. 11:47:12

Hűnaha, ujjuj, én is kaptam, alig várom a csapra verését. Az nem baj, hogy a dátum szerint májusban jár le? Ilyen erősnek ennyi idő alatt nem lehet baja?

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.06.14. 12:30:31

max. víziókat okoz, mint mézes dunyha, meg a többi :P

TonyCaviar 2010.06.14. 13:04:28

Az a vicces, hogy az enyém is lejárt májusban, de csak utólag vettem észre, és nem hinném, hogy baja lett volna, és a nem lejárt még ennél is jobb lehetett volna...

mudd 2010.06.14. 13:12:25

"Bestie, ktera si nebere servitky.
Nefnukej, ze jsme Te nevarovali."

szornyeteg, amely nem "illedelmeskedik",
ne nyafogj, hogy nem figyelmeztettunk

(nebrat is servitky - nem banni kesztyus kezzel valamivel, oncenzura nelkul megaszondani valamit)

bar az vignetta alja durva: "americky chmel" - amerikai komlo. akisjezus megbaszt@! cseh sorbe amerikai komlo... (bar "kinait" sokan hasznaltak, ocsitas celjabol, a jo zsateci ugyanis rohadt draga)

Gérard Duchemin 2010.06.14. 15:52:24

@mudd: Hm. érdekesch. Én nem vagyok az ellen, amikor valahol minőségre törekednek, még ha az adott országban amúgyis létezik minőségi termelés. Arról nem is beszélve, hogy az amerikai komló más (nem jobb, nem rosszabb, más). Viszont van egy dolog amire sokkal jobban haragszom. Amikor egy adott országban azért ágálnak valami ellen (ami minőségi) és a sajátot védendő (ami szar), mert a a hazai ugyan ócska, de legalább hazai. Nos, ez idegesít.

mudd 2010.06.14. 19:43:57

@Gérard Duchemin: gerard, en a cseh sort belulrol vedem/feltem.

Ogreface 2010.06.14. 20:44:07

Most megnéztem az én üvegemet is,azon is az volt hogy lejárt Május nyolcadikán.Ha ez így van akkor én még életemben nem ittam ilyen jó romlott sört! :)

Ogreface 2010.06.14. 20:49:07

@mudd: Szerintem ez egy egyszerű de igen jól sikerült kísérlet volt,biztos vagyok benne hogy nem kell félteni a remek cseh pilseniek,tmavyk és polotmavyk létét.

mudd 2010.06.14. 20:59:26

egy szoval se mondtam, hogy rossz - elvegre nem is kostoltam. az viszont megdobbentett, hogy a cimke elejere irtak csehul, hogy amerikai komlobol van. ha nem zsateci komlot hasznalnak, akkor azt nem irjak ki. (ha abbol, akkor igen, de azt is inkabb a hatlapra) ez olyan, mintha valaki (mittomen) a bajai halaszlefesztivalon tablan hirdetne, hogy spanyol paprikat hasznal.

-kk- 2010.06.14. 21:18:01

@Ogreface: honnan sikerült ennyieteknek szerezni? volt a fesztiválon?

TonyCaviar 2010.06.14. 21:25:08

Mudd, ennek nagyon egyszerű oka van. A nemzetközi kézműves sörfőzdék világában az amerikai komlónak mágikus híre van - nem ok nélkül. Ez kb olyan, mintha azt írnád rá: Porsche motorral.
@-kk-: én az U Medvidku feletti ínyencboltban vettem, gyanús, hogy Ogre is.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.06.14. 21:37:29

nekem is van egy, pont onnan
de meginni még nem tudom, ma megint szétszedték az orcámat
kb úgy érzem már magamat, mint az Ogre által a levlistán közzétett képen lévő fickó.
A hűtőm tele sörrel, a pofám meg szétesik, s nem tudok beleinni. Sörvonási tüneteim vannak máááá

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2010.06.18. 06:52:43

Az én szemszögemből a poszt alapján ez a cseh söripar Bruichladdich-ja:)
(ők a világ legtőzegessebb malt készitői,a versenyautóba tankolható,rózsaszín,fekete,bilikék palackok,extrémnevek,tölgyhordók a világ minden tájáról a bortól a rumig,dizájn,polgárpukkasztás,tradicionális határok feszegetése,individum,különcség,etc etc)

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.06.20. 05:46:38

a Bloed, Zweet&Tranen söreink is valószínüleg a Brichladdich főzde hordóival készültek...Na ha valami igazán fásan, fanyar füstölt, akkor ez az eleve odapörkölt stout sör, ezzel kiegészítve...mondhatni hajmeresztő

csehsorfesztival · http://pivo.hu 2013.01.31. 18:28:33

A Kocour Saurust most (2013. feb.) csapoljuk a Pivo sörvendéglőben a Kocour IPA 14°-sel együtt. Gipsy Porter is van, üveges.
www.csehsorfesztival.com/x.htm
süti beállítások módosítása