Jóságos kormányunk bölcs döntése alapján most már mindenki aggodalom nélkül főzheti otthon a méregerős szeszeket, de ha véletlenül valaki 20 liter sört találna főzni, amiben összesen nincs annyi alkohol mint egy üveg pálinkában, akkor továbbra is egymillióval tartozik a vpopnak.
A törvényhozás és a bürokrácia intelligencia-deficitje nem új jelenség, ami sokkal fárasztóbb, hogy kormányzati szintre emelkedett az a fajta élet-ellenes banalitás, ami a szeszeket hagyományosság alapján osztályozza. Pedig, aki gondolkodik, az tudja, hogy a hagyomány döntés kérdése, akárcsak a történelem, amit a győztesek írnak – mint az köztudott. Vajon mennyivel nemesebb hagyomány az, hogy a mezei munka előtt, alatt, utána felhörpintünk két felest, mint az, hogy az asszonyok sert főznek a nagylábosban az egész család számára, az, hogy az egyházi kórházak évszázadokon át gyógysert főztek a betegeiknek, mint általános gyógyhatású készítményt, hogy az alföldi ártereken élők évszázadok óta sört ittak a malária ellen, hogy a honfoglalók – akik sosem hallottak a borról - ha megálltak egy napra, azonnal főztek egy hektó bozát (+), a seresszabadság intézménye, miszerint házhellyel rendelkező polgár nemcsak főzhet, de ki is mérheti a saját sörét, az, hogy a rendszerváltás után pillanatok alatt vagy 500 házi sörfőzde nyílt Magyarországon, amit aztán csak a nagyberuházóknak kedvező törvényhozás, meg a szemét adószabályok tudtak úgy-ahogy elnyomni. Sorolhatnánk az érveket. Persze jól tudjuk, hogy egyszer egy labancellenes nemzeti pillanatban valaki kitalálta, hogy a magyar ember itala a bor, de ez puszta porhintés. Az igazság az, hogy több sört iszunk, mint bort – a söripar kb. 6,3 millió hektoliter sört ad el évente, míg a borászat maximum 4-et.
A jó hír az, hogy végre a sörtudat is megmozdult, és nyílt levelet írt a törvényhozásnak, valamint létrehozott egy facebook csoportot is ez ügyben – ne sajnáljuk lájkolni.
A sörgurmék amúgy örülhetnek, mert végre valahára felkerültek a modorosblog céltáblájára, és kőkeményen ki lettünk osztva – meg is érdemeljük.
Általában rühellem a sörhirdetéseket, de ezt a Sapporo-reklámot kétszer is megnéztem.
Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.
A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.