Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Biciklizik a csirke

2010.07.06. 09:41 - TonyCaviar



Az embernek előbb-utóbb szembe kell néznie valódi jellemvonásaival: mostanáig igyekeztem titkolni, de valójában akkor vagyok boldog, ha olyasmit főzhetek, amit nem volna szabad. Valamit, ami halványan emlékeztet a gyermekkori extatikus kotyvasztásokra, gasztronómiai határátlépésekre. Szerintem az még senkinek nem jutott eszébe, hogy Gösser Zitronével főzzön csirkét.

Pedig a citromos csirke nem egy nagyon elrugaszkodott gondolat, és olyat is láttunk már, hogy sörös csirke. A Gösser Zitronés csirke tehát elemeiben már többször megvalósult, így együtt mégis perverzül hangzik: Radler Huhn, vagy Radler Chicken, azaz Bicikliző csirke.
Igyekeztem a lehető legegyszerűbben megoldani a feladatot. Egy csirkemellet és egy csirkecombot egy tálba helyeztem, öntöttem rá kevés ízes olívaolajat, megszórtam tengeri sóval, rászeleteltem egy újhagymát, szórtam rá kapribogyót, majd ráöntöttem egy üveg Gösser Zitronét, és egy éjszakára betettem a hűtőbe.
Csábító volt a gondolt, hogy citrom- vagy lime-héjat reszeljek/vagdossak rá, de az túl sok segítség lett volna, én arra voltam kíváncsi milyen ízt tud a Gösser-féle citrom a csirkének adni.
Másnap fogtam az előre beáztatott római cseréptálat, és a csirkét a páclével együtt beleborítottam. Másfél óráig sütöttem teljes gázon (tulajdonképpen árammal), majd levettem a fedelét, kimertem az elfőni képtelen lé nagy részét, és a helyére behelyeztem a közben megfőzött újkrumplikat, majd visszatettem a sütőbe fedél nélkül, hogy piruljon. Egy fél óra alatta nagyon szép pírt kapott – a sörös kajáknál ebből sosincs gond, és a krumpli is kellemesen megsült itt-ott. A kimert levet egy serpenyőben forraltam kb. harmadára, majd beledobtam egy leveseskanálnyi vajgömböt és azzal hagytam összesűrűsödni.
A végeredmény nagyon finom lett, a ropogós, pirult héjon egyfajta mézes hatás érződött, mintha méz és sör keverékével locsoltam volna, a hús pedig illatos, hűs, citrusos lett, ami egyértelműen a limonádé következménye. Az édeskés-savanyú szósz íze kellemesen kiemelte a citrusos íz harmóniát. Mindazonáltal úgy éreztem, hogy még eggyel jobb lett volna, ha beleteszem az apróra vágott lime-héjat. Esetleg citromfűt, majorannát, zöldfűszereket, de akkor sosem tudom meg, amit így bizonyítottnak érzek: a Gösser Zitronés csirke jó dolog, és nemigen lehet elrontani.

Önök főztek már mondjuk fantáscsirkét, kólásmarhát?
 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr952131745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.07.06. 09:48:54

"Önök főztek már mondjuk fantáscsirkét, kólásmarhát?"
Nem olvastál Te túl sok Malackaraj blogot mostanában?
:o]

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.07.06. 09:53:20

Amúgy a citromfüvet javasolnám. Meg ugyanezt lehet egy kis citromos olívaolajjal öntözni, az pont kiegészíti a Gösser-Limóját.

TonyCaviar 2010.07.06. 10:11:49

@pif: basszus, megfőztem ezt a múlt héten, és másnap olvasom, hogy karaj is hasonlót csinált.
Véletlenül tudom, hogy te sem vagy ártatlan a pepsikóla konyhai alkalmazása terén:)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.07.06. 11:17:11

@TonyCaviar: csak kicsit gonoszkodtam...
Kicsit még nyomjuk ezt a kólás témát, és jön a Pepsi vagy a Coca is szponzorálni
:o]

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.07.06. 12:10:33

és akkor még jöhet a bicajos assziociásóval*:
"-Nem tekerünk egy csirkét?"

(* "Tekerj egyet Amszerdamban!")

amúgy nem volt édeskés? gössertől...

@pif: kólával disznót kell. (a lá Nigella)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2010.07.06. 12:28:12

@Pável: Kvázi olyan akár egy mézes-ecetes-karamellás pácban főtt sonka (no meg egy kis kátrány...)
:o]

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.07.06. 12:49:03

@pif: nem tom, én Nigella két kezéből bármit :P

Dike 2010.07.06. 12:57:51

Marhát sörrel. Leffével. Flamand marharagu alias carbonade a becses neve és durván jó. Mondjuk nem ilyen kis könnyű, mint ez a citromos csirke.

Rolli · http://soromok.blog.hu/ 2010.07.06. 13:11:07

Én eddig csak fantás sütit csináltam:) Viszont kóstoltam egy kínai étteremben kólás csirkét, elég bizarr íze volt, kissé medvecukros, de azért elfogyott rizzsel. de ezt a Radleres verziót kipróbálom.
Múltkor agyaltam egy sörös citromos halpácon, amit grillen kisütnék, a pácléből meg mártást csinálnék, hogy ne menjen kárba:)

raszt@ · http://stoppolas.blog.hu/ 2010.07.06. 13:19:33

Inkább csak egy natur rántottát dobok össze mindjárt :D

aszakács · http://www.kaldeneker.hu/ 2010.07.06. 13:32:51

A Vacsara-csatában sütött LJunior sörös dobozon csirkét.

Sörös dobozon sült csirke

Félig nyitott sörös dobozra ráültetünk egy csirkét, a sör gőze belülről átjárja és a gyenge alkoholtól omlóssá válik a hús. Nem kell locsolgatni, nem szárad ki.
Hozzávalók:
1 kis doboz sör
Két-három fokhagyma
1 1/2 kg-os konyhakész csirke
Só, bors

Mázhoz:
3 ek napraforgó olaj
3 ek baracklekvár
1 ek Unicum
½ kk őrölt kömény
½ kk őrölt csípős pirospaprika
1 gerezd fokhagyma.

Körethez: 1 kg burgonya, 10 dkg rukola, 10 dkg vaj, 3 dl tej, őrölt szerecsendió.

Sütőben 200 fokon
Felbontjuk a fémdobozos sört, felét kiöntjük, megpucoljuk a fokhagymákat, belepottyantjuk a sörös dobozba.
A mázhoz: összekeverjük a hozzávalókat, + egy fokhagyma, összezúzva, ezt is hozzáadjuk.
Szárnyast kívülről-belülről megsózzuk, megborsozzuk és a bőrére rákenjük a máz felét.
Mindkét combja mellet bevágjuk ollóval a bőrt, hogy stabilan ülhessen a sörös dobozon. A sörös dobozt egy közepes méretű tepsibe állítjuk, ráhúzzuk a csirkét és ha billeg kiigazítjuk. Fóliával letakarjuk.
1 ½ órára mehet a sütőbe, de az utolsó 15 percben levesszük a fóliát, rákenjük a maradék mázat és visszatesszük.
Körete: rukolás krumplipüré.

TonyCaviar 2010.07.06. 15:11:46

Én tavaly nyáron csináltam: folyekonykenyer.blog.hu/2009/07/09/birkencsiken - jó lett. Ha hozzájutok egy megfelelő sütőeszközhöz, idén csinálok egyet barnasörrel.

ragi 2010.07.06. 16:01:06

Ez a sörösdobozon ülő csirke eredetileg Stahl Judit receptje, a régi honlapon szerepelt, most nem tudom.
Az én családom kedvence az angol söröspecsenye. Egy üveg barna sör (többnyire Dreher Bak), szeletekre vágott stefánia vagy fehérpecsenye, sok répa és gyökér. Nem lesz vadas jellege. A sörben karamellizált zöldségek fantasztikusak. Sült krumplival szoktuk enni.

TonyCaviar 2010.07.06. 16:03:18

A sörben karamellizált zöldségek tényleg csodásak, de az, hogy a sörösdobozos csirke Stahl Judit receptje volna, az teljes sületlenség.

TonyCaviar 2010.07.06. 16:07:06

@aszakács: baracklekvár+unikum+csípőspaprika! mindjárt megőrülök. Milyen íze van ennek? Képtelen vagyok fejben összerakni.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2010.07.07. 09:11:31

Én Nigellától a kólatésztában (sörtészta kólából) sölt almát és Mars csokit próbáltam, kicsit kifolyt a csoki, meg nem lett elég markánsan kólás a tészta.

Kólában főztem csirkét is egyszer, de az ipari mennyiségű szójaszósz (OK, nem kólát ittam közben:)) miatt a kólából semmi sem érződött. Ezzel befejeztem a kólás projekteket.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2010.07.07. 13:49:21

@aszakács: ez nem semmi, vmi roma folklór? teccik, bár nem próbálnám ki.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.07.07. 21:24:35

a dobozon lévő festék miatt nem aggódtál? Gondolom kedves kigőzölgései lehetnek annak a festéknek is...Szerintem érdemes átönteni valamibe azt a sört

TonyCaviar 2010.07.07. 23:00:28

@főzdevadász: De, aggódtam, de nem tudtam ellene mit kitalálni, és végül engedelmeskedtem a receptnek. Azt sem értem soha, hogy van az, hogy dobozból való sörözés közben soha senkit nem zavar, hogy egy olyan fémdarabra kell ráharapni, ami hónapok óta utazik, senyved, fő, rohad mindenfelé a világban.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.07.08. 08:33:31

jaja, milyen igaz ez az utolsó mondat, muhaha....
de a kérdésem igazán annak irányult, aki a sörösdobozos csirkét sütögette

TonyCaviar 2010.07.08. 08:57:20

@főzdevadász: én is csináltam ilyet, azért válaszoltam...

limbekcs 2010.10.01. 01:56:42

bocsánat, kólásat igen, ámde nem főztük az állat, duplaplusz sertvélyes.

hanem.

kólás emberkísérlet!!!

beleáztattunk egy éjszakára némi párizsi darabokat. meg a gyerekektől visszarimánkodott tejfogakat.

hát, a párizsi gusztustalan lett, de nagyjából maradt ahogy volt, egyben.

a tejfogaknak meg se kottyant.

a kólát kiöntöttük.

valahol talán még vannak fényképek, de nem akarják látni.

így dőlt meg két (2) legenda.
süti beállítások módosítása