Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Robert Burns Ale

2011.03.16. 09:00 - TonyCaviar



Bocs, de megint lecsúsztam Robert Burns szülinapjáról (jan. 25), sosem lesz belőlem rendes skót gyerek, de hagyjuk a kulturális vonatkozásokat, lássuk a sört.


Az üvege nem elég szép, valahogy súlytalan, színtelen, nem meggyőző. Kitöltve a színe szép vöröses, meleg barna, mint valami nehéz erdei mézé, habja piszkosfehér, szépen fejlődik, de hamar elmúlik. Az illata karamellás, szilvás, szőlős sörillat.

A korty nagyjából megfelel a várakozásoknak, de van benne egy nagyon kellemes meglepetés. Ott van benne az a csodás angol-ales gyümölcsíz, mintha lenne egy ilyen gyümölcs pedig nincs, ami a Fullersben sokkal kifejezettebben van ott. Egyszerre friss, citrusos, zöld, mégis süteményes, karamelles: kiwis-lime-os pie vajas tésztában, komlócukorkával megszórva.

Mégsem vagyok teljesen oda ettől a sörtől, mert érzésem szerint a közepes-gyenge test a fent említett izgalmakat nem hagyja teljesen kifejlődni. Mindazonáltal tisztában vagyok vele, hogy az efféle könnyű pubba való ivósörnek hosszú hagyománya van az angolszász világban, de valahogy arra gondoltam, ha ez afféle szülinapi sör, akkor ez majd egy kicsit ütősebb lesz. Hát nem.

Megvan benne továbbá az a nem kifejezetten kellemes, max érdekes szúrós, felföldi savanyúság, ami a többi Belhaven sörben is felfedezhető. Mindazonálatl kellemes innivaló, laza, kicsit bizonytalan, néha egészen elmúlik az íze, mintha sok lenne benne a víz, néha pedig kibomlik a Fullers féle gyönyörű komlóíz, illetve a kiwis-lime-os pie ízvilága.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr612741597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bodee 2011.04.05. 20:37:51

Nekem a Belhaven az egyik kedvenc főzdém. Viszont sajnos ehhez a sörhöz még nem volt szerencsém. A Kaledóniában kapható?

TonyCaviar 2011.04.05. 21:21:13

Igen. Általában. Plusz Csakajósör, illetve British Store.

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2011.04.08. 21:18:03

Érdekes,bár nem tudom számít e..Ez a sör itt kint barna üvegben van.

Ogreface 2011.04.09. 12:48:18

@Barman's Choice: Megnéztem a honlapjukat és ott már mindegyik ebben az átlátszó üvegben van. Valószínű, hogy valami design váltás lehetett, mert ha jól emlékszem, amikor először voltam a Kaledónia sörözőbe, akkor még valóban barna üvegben voltak a sörök.
Ez igazán akkor lenne érdekes, ha főznének külön ennek a régiónak is ugyanazon a néven sört, amire több példa is van. De itt erről szó sincs.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2011.04.10. 21:59:27

most már minden sör átlátszó üvegben van - a Twisted Thistle, a Wee Heavy és a Scottish Stout tuti;-)
Malmo-ben a svéd állami alkohol monopól Systembolagetben láttam 0,33-as kiszereléseket az előbb felsoroltakból - na azok voltak igazán humorosak

bodee 2011.04.13. 11:03:14

Nekem van otthon a régi üvegekből is 1-1 meg az újból. Nekem semmi bajom az átlátszó üveggel. Igazán szép nedü lakik benne:)

Amúgy meg a Csakajósör is igazán beszerezhetne ebből az ünnepi kiadásból:) Szívesen összemérném a Scottish Stout-tal.
süti beállítások módosítása