Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Krakkó híres a kocsmáiról, a kocsmák azonban akárcsak nálunk túlnyomórészt érdektelen söröket kínálnak. Csakhogy Krakkóban azért elég sok a kivétel.
 


A ratebeer-en ott vannak azok a helyek, ahol érdekes söröket lehet kapni, én is innen tájékozódtam. Persze nem jutottam el mindenhová. A Katedra nevű pubba véletlenül futottam bele az óvárosban.

Délután az összes krakkói kocsma (már, ami nem a föld alatt van) nagyon hangulatos, sötét fa bútorzat, késő délutáni félhomály, kellemes zenék, kellemes hangerővel. Ilyen a Katedra is, csak annyi a különbség, hogy van egy szép nagy hűtőjük, amiben kb 40 féle sör hűl, és a három csapon sem a szokásos brandeket látni.

A látszat tehát szép, de ami mögötte van, az már kevésbé nyűgözött le. Az üveges kínálatból a pultos srác ajánlására választottunk egy Okiszowe z miodem nevűt és egy Magnus Czekoladowy-t. Az Okiszowe egy sok helyen fellelhető mézes sör. A mézes sör az egyik fő helyi alapstílus, ősi szláv pia, az erdőben méz terem, nem árpa, meg is erjed, így lesz a mézsör. Ma már főleg rendes sörrel keverve lehet kapni, viszont nem mindenki szereti. Habja bántóan fehér és laza, színe homályos mézsszín, az illata az erjedt mézé. Az ízéről túlérett vadvirágok, forróság, szúrós bozót ugrik be, valódi méhbuli, várom a fullánkot. Nem ízlik, darabos, édeskés, szúrós. Hamar megállapítom, hogy én sem szeretem a mézsört.



A csokoládés Magnus meg egyenesen sértő. Nyilván én azt gondoltam, hogy a lengyel sörfőzők is megpróbálták megugrani a Wellsék által a Luxury Chocolate Stouttal magasra tett lécet, de tévedtem. A színe a kóláé, habja nincs, az illata egy tábla csokira emlékeztet. Sajnos nem bajlódtak csokoládémalátával, egyszerűen belekúrtak egy csomó csokiaromát, és így sikerült egy ihatatlan, émelyítő sört létrehozniuk.

Pár korty után némileg bosszúsan léptem a pulthoz, hogy akkor innék is valamit, és megkóstolom a csapoltakat. Ez Krakkóban sima ügy. Ezekben a komolyabb sörkínálattal rendelkező kocsmákban kérés nélkül elkezdik kóstoltatni a csapolt söröket. Itt is adogatta nekem a srác a féldeciket, de mintha észre sem vette volna, hogy csak habot ad, és az is testmeleg, mondom neki angolul, hogy nem működik a hűtő, mire ő csak magabiztosan bólogat, hamar otthagytuk.

Foly. Köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr262858715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gérard Duchemin 2011.04.27. 12:19:25

De legalább a fotók szépek, még ha ezek a sörök nem is voltak szuperek ;-)

szanisz 2011.04.27. 14:52:33

"A Katedra nevű pubba véletlenül futottam bele az óvárosban."

:)
Pedig az út előtt direkt rákérdeztetek egy posztban, és a két komment közül az egyik a Katedrát ajánlotta (én követtem el).

Sajnálom, h nem sikerült a hely hanguláthoz fogható söröket innotok. Én a stout-okkal (igen, volt vagy 2féle lengyel stout:), és persze a b. porterekkel próbálkoztam, azok ízlettek eléggé. és ezt is érdemes ott megkóstolni:

www.ratebeer.com/beer/amber-grand-imperial-porter/85439/

TonyCaviar 2011.04.27. 14:59:06

@szanisz: Úgy véletlenül, hogy a fejemben volt - pont a javaslatod miatt - de éppen akkor máshová tartottam, de bepillantottam egy mellékutcába és megláttam, és bementem. szal csak így véletlen, amúgy nem:)
És amúgy persze vannak jó cuccaik is, a kérdés, hogy ezt a trágya csokisat pl. minek tartják? Nem hiteltelenedik el egy választék attól, hogy gagyiságok is vannak benne?

szanisz 2011.04.27. 15:06:30

@TonyCaviar:

Jó kérdés. Ha lenne mindenféle mézes-csokis szar mondjuk a Pivo-ban, attól még bírnánk, nem?

lehet, hogy a sört alapból annyira nem kedvelő látogatók miatt alakult így (a lengyelek nagyon édesszájúak amúgy is).
a csapoltakról nem tudok semmit, azokat nem kóstoltam.

Azért szerintem érdemes visszamenni, mert láttom a helyen pár olyan sört, amit a többi kocsmában, boltban egyáltalán nem (carrefourban, illetve nagyobb abc polcain sem).

gedeon bácsi a nők bálványa 2011.04.27. 15:54:52

A magyar átlaghoz képest viszonylag sűrűn jártam eddig Lengyelországban és eddig soha nem csalódtam a Redd`s Red nevű italban. Valójában ízesített sörről van szó de mindíg jól esett meginni egy nagy pohárral.

Jokerpofa 2011.04.27. 17:28:05

@TonyCaviar: masik blogon emlegetve volt a belvarosban egy gruz etterem, na ott kellett volna tovabb haladni a wawel fele:), es olyan 50-80 meterre a gruztol van egy nagyon fasza hely, foldszinte cukraszda-fagyizo, emelet soros hely, kb 20-30 uvegessel, de ne ilyen mezes-csokisakat valassz :)

vagy a masik, ami megjobb, a maly ryneknel a sarkon, sregen az irish embassy pubbal, egy kicsi sorozo, fal mellett kicsi asztalok sorakoznak, ott lehet krakkoi fozesu, nagyon jo barna es vilagos sort kapni, a neve sajnos nem jut eszembe

Gérard Duchemin 2011.04.27. 21:17:27

@gedeon bácsi a nők bálványa: Örömmel olvasom. Nálam is van egy doboz ebből, amúgy Romániából. Még nagyobb kíváncsisággal várom.

Gérard Duchemin 2011.04.27. 21:39:24

@TonyCaviar: Ízlések különbözőek. Ha sok fantasztikus közt van pár gagyi, az nem baj, mert lehet hogy nem mindenkinek gagyi, van aki erre bukik. Mondom ezt úgy, hogy magam is a minőség pártján vagyok, de a sokszínűséget is szeretem. És általában nem vagyok nagyon szomorú, ha valamit megkóstolva csalatkozok benne, legalább bővül a tapasztalatom.

Gérard Duchemin 2011.04.28. 09:10:53

@Theodoro: Bocsi, melyik blogon, hol lehet olvasni a grúz étteremről?
süti beállítások módosítása