Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.



6. alkalommal rendezték meg a rozsnyói házi sörversennyel egybekötött sörfesztivált. A versenyre több száz nevező érkezett Csehországból, Lengyelországból, Szlovákiából, és most először 4 magyar házi sörfőző is benevezett 8 féle sörrel, egyikük egy aranyéremmel tért haza. FK gratulál Tibeernek!
 


A versenyző söröket 9 kategóriára osztották
– 12,9 ballinnál gyengébb világos láger
- 12,9 ballinnál gyengébb barna és félbarna láger
- 13 ballinnál erősebb világos láger
- 13 ballinnál erősebb barna és félbarna láger
- búzasörök
- felsőerjesztésű ale sörök
- porter sörök
- stout sörök
- különleges sörök

Én az ale kategóriát zsűriztem, azaz 34 féle sört kóstoltam végig egy óra alatt. Nem éreztem nagyon erősnek az ale mezőnyt, de volt egy-két szép darab – a kategória győztese egy lengyel házisörfőzőnő – Agnieszka Lopata – söre lett, a Kék Farmer nevű IPA.

A különleges sör kategóriában a magyar Tibeer nevű versenyző gesztenyés söre, a Velemale lett az aranyérmes egy rozssör egy vaníliás sör és egy füstölt sör előtt.
A kilenc kategória győzteseit a legmagasabb zsűri összekóstolta és megnevezett egy végső győztest, melyből a Kaltenecker sörfőzde megfőz 10 Hl-nyit. Mivel szigorúan vakkóstolás volt, a sors iróniája, egyben a zsűri hozzáértésének igazolása, hogy idén ugyanaz a lengyel Christoph Zach lett a Grand Champion, aki porterével tavaly is megnyerte a Slovak Homebrewing Start!

Részletes eredmények itt >>>

Tibeer a rendelkezésünkre bocsátotta a gesztenyés sör receptjét, és megígérte, hogy amint alkalom lesz rá, egy palackkal is megkínálja FK-t, hogy nyilvánosan kóstolhassuk. Amíg ugyanis a zsűri a kóstolószobában a különleges söröket kóstolta, én kint ültem, hátul, ahol töltögették a söröket a számozott kóstoló poharakba. Amikor először felnyitották, a Velemale fantasztikusan beborította a fél asztalt sűrű barnás habbal, szlovák csajszik visongtak, aztán elolvastam nekik az üveget, rá volt írva, hogy "óvatosan kinyitni", azért a következőt (amit a zsűri ilyen pozitívan értékelt) már én nyitottam és töltöttem óvatosan.

A gesztenyés sör receptje 22 literre:

maláták:
Pilseni maláta 2.5 kg
Búzamaláta 1.5 kg
Gesztenyeliszt 1.0 kg
Crystal 55L 0.5 kg
Cara-red 0.25 kg
Special B 0.25 kg
Carafa II 0.1 kg
 
komlók:
Tettnanger 20 g 60 perc
East Kent Goldings 15 g 30 perc
 
Élesztő:
Duvel

Fehérjepihenők:
50 fok 30 perc
67 fok 60 perc
 
Kimosással összesen 40 liter sörlé
OG: 1042
FG: 1004
 
Alkohol: 5%

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr702944045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

víz tamás 2011.05.31. 09:43:55

Ezuton is gratulalunk!

remek alkalom ez, hogy a torvenyhozas figyelmebe ajanljuk a szabalyozas lehetetlenseget, ami a(a igazi) hazi sorfozesre (is) vonatkozik.

porrongy69 · http://www.lesznyugdij.hu/ 2011.05.31. 16:12:53

én is akarok, így a jó melegben egy sört :)

Daniel Ortega 2011.05.31. 21:43:37

Gratulálok! Azért a klónok is nyerhettek volna :)
Reméljük hamarosan egy hazai sörversenyen mérettethetjük meg söreinket.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2011.05.31. 23:30:05

gratula!

lehet, kimosásbú nem kell annyi
és hogy vót erjesztve? recepthez az is köllene - bár hómbreverekné nem mindíg tudjuk a hőfokokat, mi?
lehetne izmosítani ezt a söritalt pár lépésben;-)
a gesztenyelisztnek milyen összetétele van, lehet aztat tudni?
süti beállítások módosítása