Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.



A 2011-es nyár eleje elég bőségesen méri nekünk a sört, Főzdefeszt után Budai Gourmet, majd Cseh Sörfeszt!


Alább a hivatalos kínálat:

A Fesztiválon számos gyártó összesen 42 sörét lehet majd kóstolni. Ezek a sörmárkák a következők:


Pivovar Plzeňský Prazdroj
    Pilsner Urquell

Pivovar Ferdinand Benešov
    Ferdinand

Pivovar Nymburk
    Postřižinské

Pivovar Bohemia Regent
    Behemia Regent

Královský pivovar Krušovice
    Krušovice

Pivovar Velké Březno
    Březňak

Pivovar Starobrno
    Starobrno

Pivovar Jarošov
    Jarošov

Pivovar Staropramen
    Staropramen


Pivovar Velké Popovice
    Velkopopovický Kozel

Pivovar Přerov
    Zubr

Pivovar Litovel
    Litovel

Pivovar Černá Hora
    Černá Hora

Budéjovický měšt’anský pivovar
    Budweiser 1795

Samson

Pivovar Náchod
    Primator

Velen (búzasör)

Pivovar Eggenberg
    Eggenberg

Pivovar Herold Březnice
    Herold

Rodinny pivovar Bernard
    Bernard

Měšťanský pivovar Havlíčkův Brod
    Démon

Rebel


A fenti táblázatból már az is látható, hogy a IV. Budapesti Cseh Sörfesztiválon összesen 42 sörcsap fog helyet kapni! Annak érdekében, hogy a kínált sörök csak az elvárt szinten habozzanak - az eddigi fesztiválok problémáiból okulva -, külön foglalkozunk a tárolás alatt álló hordók megfelelő hőmérsékleten tartásával, erre külön hűtőkamion áll majd rendelkezésünkre.

A sörök ára:

A IV. Budapesti Cseh Sörfesztiválon a söröket sörjegy, ún. Cseh Oroszlán ellenében lehet megvenni. Egy Cseh Oroszlán értéke 50,- Ft. A Cseh Oroszlánokat idén 2 faházban 2-2 kollégánk árulja majd.

A Fesztiválon a sörök ára egységes, az alábbiak szerint:

1 korsó      
     10 Cseh Oroszlán

1 pohár
     7 Cseh Oroszlán

Étkek, sörkorcsolyák:

A jó sörök mellé igazi ínyenc falatokat kínálunk, mintha Prágában, a Vencel téren járnánk. A fesztiválon kétféle módon kínálunk étkezési lehetőséget:

A Cseh Ételek Éttermi Önkiszolgálóban
Ha kedve van megkóstolni a jó cseh étkeket, üljön le és egyen egy jót! Kóstolja meg a morva verebet, az egyben sült cseh csülköt, a cseh gulyást és más finomságokat. Ja és KNÉDLI, KNÉDLI, KNÉDLI! Konyháinkban Csehországból érkező szakácsok gondoskodnak a rendezvény ideje alatt arról, hogy valóban a leghitelesebben készüljenek el ételeink.

Frissen Sült Büfé Ételek
Cseh kolbászok, flekken, csirke és minden, ami szem-szájnak ingere. Frissen a helyszínen sütve mind, kinek kinek ízlése szerint készítve.

Szóval az a szomorú igazság, hogy én még mindig nem ismerem elég jól a cseh sörfőzés rejtelmeit, úgyhogy a tavaly közelebbről is megismert Jarosovon, és a széles körben ismert főzeteken túl nemigen tudok mit ajánlani az olvasónak, de talán megteszik ezt helyettem a cseh sörkultúra járatosai. Szóval, mit igyunk ezek közül?

Címkék: fesztivál cseh

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr992961151

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Promontor szemiobjektív sörszelektáló algoritmusa 2011.06.08. 07:10:59

Promontor mérnök, és mint ilyen, hajlamos mindent alaposan megtervezni. Még a cseh sörfesztiválon efogyasztandó sörök kiválasztását is komoly tudományos kutatómunka előzte meg, amelynek eredményét az alábbi táblázatban foglaltam össze. Az alkalmazott m...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gérard Duchemin 2011.06.07. 09:28:04

Javítás: Nem 4 fajta Velen (búzasör) lesz, hanem csak egy, mert a Velen a Černa Hora gyár búzája. (De úgyis tudod, csak elnézted)

Gérard Duchemin 2011.06.07. 09:30:29

Én ezeket mindenképp javaslom:

Primator (legtöbb sörük igen jó)
Velen (nagyon jó búza)
Pivovar Eggenberg (még nem ismerem, de kíváncsi vagyok rá nagyon)

És persze a többit is meg kell kóstolni. :-)

TonyCaviar 2011.06.07. 09:37:03

@Gérard Duchemin: ja, igaz, hogy a copy-paste se mindig könnyű:) mindenféle felesleges valahány fajta - feliratok jöttek fel egy idő után, én meg igyekeztem legjobb tudásom szerint törölgetni, lehet, hogy az egész baromság...
ki is húzom ezeket a valahány fajtákat - eleve az egész baromság, ha nem tudjuk a nevét, jellegét, akkor kit érdekel, hány fajta...

Gérard Duchemin 2011.06.07. 11:09:15

@TonyCaviar: Hát igen. Engem is az izgat, hogy az Eggenberg konkrétan mit hoz, nem azt hogy hányat. Amúgy a Rebel-ből a barna lesz, írta a pivo.hu.

sovesztomesz 2011.06.07. 12:30:06

No, ezt a hírt már vártam ide nagyon!

Ott a helyünk!!!

duplaP 2011.06.07. 13:35:53

Idén is menni kell!

Csak azt nem értem, hogy akkor miért nem lehet pohár vagy korsó jegyet adni.
Vagy valami ilyesmi, miért kell 100 papírfecnivel bajlódni, ha inni szeretnék pár sört. A megmaradtakat visszaváltják?

Tényleg valaki megmondhatná miért jó ez! (Csak egy helyen kell számlát adni?)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.06.07. 13:49:51

@duplaP: Én meg azt nem értem, hogy miért nincs kóstolópohár v. korsó, mint mondjuk a Borfesztiválon, vagy visszaváltható korsó, mint pl a bécsi Adventsmarkton, amit a puncshoz adnak...

Amúgy azért jó, mert:
1. a Pultoknál nincs pénzmozgás, nem kell nyugtát-számlát adni
2. Mivel nincs pénzmozgás nem is lehet a sörcsapoknál zsebre dolgozni

TonyCaviar 2011.06.07. 15:08:24

Most írtak, hogy a PIVO Söröző is részt vesz a fesztiválon. Részletes infó itt: www.csehsorfesztival.com/

malvin1 2011.06.07. 16:31:02

@pif: ettől még lehetne *egyszerűen* pohár ill. korsó jegy (nem 7 cetli a pohárért, 10 cetli a korsóért). Az 1-6 db. cetlivel meg nem lehet kezdeni semmit.
Ennek akkor volna csak értelme, ha a sörök ára nem volna egységes.

Hogy itt lesz-e zsebre dolgozás, nem tudom. De boros fesztiválokon (ahol a bor mellett árulnak pl. zsíroskenyeret, na meg palackos borokat) ott van pénzmozgás is, és legtöbben simán adnak nem csak jegyre, hanem pénzért is bort.

Véleményem szerint nem kéne így "uniformizálni". Aki jegyekkel akar szórakozni, az vesz jegyeket, aki nem, az fizet készpénzel. Láttam olyan rendezvényt, ahol úgy "ösztönözték" a jegyvásárlást, hogy pl. valaminek az ára 3 db. 100Ft értékű jegy, ill. 400Ft volt.

A látogatók sokféleségére figyelemmel
nem ártana egy kis rugalmasság.

Ogreface 2011.06.07. 17:10:52

@malvin1: A Prágai fesztiválon például "tallár" volt a fizetőeszköz. Ez egy szép és elég nagy, vert érme volt. Egynek az értéke 44 korona volt. Egy tallárért egy korsó sört kaptál, két tallárért egy litert, de pohár az nem volt. Ezek alól kivételt képeztek azok a sörspecialitások, amik egyébként is drágábbak voltak / például a Pardubický Porter /, ezekből három decit kaptál egy tallárért. Ezzel a szép érmével lehetett a kajákért is fizetni a sörsátrakban. Ott is inkább erősen felfelé kerekítették az árakat, mert "félkrajcár" sehol sem volt. Münchenről meg ne is beszéljünk, mert az Oktoberfesten vagy megiszol egy literes korsóval, vagy mehetsz Isten hírével. Mondjuk az nem zavarja a bajorokat, ha csak a felét iszod meg, de akkor is ki kell fizetned az egy litert.
Én úgy tudom, hogy azért lett így szétdarabolva a sörjegy, mert mostantól a kaják nagy részéért is ezzel kell fizetni és nem forintban. Viszont ha ezeket összevetjük, akkor szerintem ez a budapesti módszer a legrugalmasabb...
A másik fele pedig az, hogy ha jön egy APEH ellenőrzés a fesztiválra, akkor csak a négy jegyvásárló helyet tudják cseszegetni, mivel a sörcsapoknál nem kell készpénzzel vacakolni, blokkot adni. Ráadásul így sokkal gyorsabb lehet a kiszolgálás is.

rowi 2011.06.07. 19:24:42

@Ogreface: az utolsó mondat a kulcs sztem.

meg megjegyezném, hogy most 500 lesz egy korsó. a Főzdefeszten is kifizettem 680at a grabancért (azért nagyon szívesen máskor is), na de mégiscsak már...

malvin1 2011.06.07. 20:25:30

@Ogreface:
A kulcszó valószínűleg: APEH.
Csakhogy én nagyon nem szeretném, ha a jövő evezredet ez határozná meg.

Azt nem tudom, hogy a kereket ki találta ki, de ma sincs nálla jobb. Szerintem a fönicióiak (ha jól tudom) találmánya is kitűnő ...

Serkoptató 2011.06.08. 07:50:16

@TonyCaviar: egyszer írhatnál a copy pastáról is!

Madmaxx 2011.06.08. 07:52:00

igy van ahogy irtad

óðinn 2011.06.08. 11:34:26

Attól még lehetne az ötvenes mellett háromszázas meg ötszázas fecni is, a többség úgyis csak a sörök miatt megy. Értem a szándékot, meg egyet is értek vele, de ez a fecnizés így elég macerás. Ha véletlenül az egyik helyen tizenegyet adok tíz helyett, és a másik csapnál veszem észre, hogy csak kilenc maradt, akkor álljak megint sorba egy darabért?

malvin1 2011.06.08. 13:56:50

Én a szándékkal sem értek egyet!
Sok olyan "rendszerrel" találkozom lépten-nyomon, amit az APEH, OEP és még jónéhány hatóság "ellen" találtak ki, a vásárlóknak, betegeknek, stb. viszont meglehetősen kellemetlen. Szerintem viszont éppen fordítva lenne normális.

Azt is megtudtam, hogy ráadásul minden nap más jegy lesz, így még azt sem lehet megtenni, hogy az ember "feltankol", és a 6 nap alatt majd csak elkölti.

Továbbá egyenlőre egyetlen helyen láttam kiírva, hogy konkrétan milyen söröket is csapolnak. Remélem ez azért változni fog - mármint hogy kiírják - mert arról, hogy csapokról leolvasható lenne, már álmodni sem merek (azok szerint a fél fesztiválon Budweiser-t csapolnak).

malvin1 2011.06.08. 19:16:52

Mivel a Cseh Sörnapok portálon nem találok semmiféle commentelési lehetőséget, ezért itt vagyok kénytelen kimorogni magamat. (Talán valaki "benfentes" továbbítja a szervezőknek).

1. Az egyik számomra ismeretlen sörcsapoldánál feltettem azt az egyszerű kérdést, hogy melyik a legkeserűbb sör.
A válasz: nem tudjuk, nekünk nem szabad megkóstolni.
Akkor esetleg valami ismertető ...?
Válasz: csehül vagy angolul.
A rendezvény célja ugyebár a Csehország megismerteteése, megszerettetése a magyarokkal. Na akkor ez egy öngól.

2. A fentebb említett "célt" nem én mondtam, hanem a cseh nagykövet ma a közszolgálati TV reggeli műsorában.
Ahol még mindenféle cseh étel specialitások emlegetésével (sőt, bemutatásával) is csábította a nézőközönséget. Na én kerestem ezeket. Egyik étel árúsító hely sem tud rólluk.
Szerintük, talán a VIP sátorban fognak ilyet osztogatni.
Na nállam ez a második öngól.

3. De nem adtam fel. Legalább azt meg akartam tudni, hogy a VIP tud-e erről, és esetleg arról, hogy valamikor a nagyközönségnek is elérhetők lesznek a közszolgálati (ismétlem közszolgálati és nem VIP TV-ben) elhangzottak.
Na ott meg senki nem beszél magyarul.
Vagy csak nem akar.
Mert amikor pl. oroszul (eyen a nyelven tudok csak igazán vitatkozni, veszekedni) megkérdeztem, hogy "esetleg oroszul?", akkor tökéletes oroszsággal válaszoltak, hogy "nem beszélünk oroszul".
Na ez nem csak öngól, hanem felháborító is.
Én ezektől egzenlőre nem szeretem jobban a Csehet, hanem épp ellenkezőleg ...

sovesztomesz 2011.06.08. 20:43:29

Az első délután után annyi jött le, hogy ahogy az első Főzdefeszt-en, úgy itt is vannak kisebb hibák a szervezéssel; de mint szándék ez is tökéletes, mint a Mikszáth téri volt.
Amúgy a Velen és a Primátor búza fasza; többre nem volt időm sajna.

Menjetek ki, jó móka, megéri!!!

elmeherceg 2011.06.08. 22:50:30

@malvin1: ne haragudj, tudom, hogy ez nem egy anyanyelvi blog, de már nagyon báncsa a szememet az egyenlőre és az árúsítanak.

Abban, hogy nincs elég magyar nyelvű információ a sörökről, igazad van, de emiatt nem a Csehet kell nem szeretned, hanem a magyar szervezőket. Erről a csehek és a cseh sörök nem tehetnek.
Infókért addig is javaslom a vonatkozó magyar nyelvű szakirodalom, és a blogszféra tanulmányozását.

malvin1 2011.06.09. 07:35:24

@elmeherceg: nem hiszem, hogy az adott esetben a szakirodalom sokat segítene:
(egy újabb példa)
- milyen söröket csapolnak?
- van világos, félbarna és barna.

Hát ennek nézz utánna a szakirodalomban :)

malvin1 2011.06.09. 07:49:57

@elmeherceg: de azért van pozitív példa is:
szerintem nem véletlen, hogy mindíg a PIVO söröző standja előtt a leghosszabb a sor. Ott a söröknek nem csak nevük van, hanem még a jellemzőik is ki vannak írva.

rowi 2011.06.09. 08:47:32

@malvin1: jah, de ugye oda nem áll sorba senki, ami van itthon is. plö "meglepő" módon Kozelért, Pilsnerért, Krusoért nem állt sorba tegnap senki. tényleg meglepő módon viszont Primátorért se annyian, ezt speciel nem bántam..:) a búzájuk is jó, de az a fekete...azért még visszamegyek a héten egy-két körre...

egyébként a szervezés jobb mint tavaly. rendes kocsmai sörcsapok vannak, ígértek előhűtést. amire viszont évek óta nem jöttek rá, hogy kicsit több hely, szellősebb elrendezés jobb lenne, de egyébként fasza

Serkoptató 2011.06.09. 09:49:41

@rowi: az a kis rezes beütésű tizenhármaska is szépen összerakott darab...

ikrab 2011.06.09. 14:30:53

hadd szögezzem le gyorsan az elején: a sörök nagyon rendben vannak, bár talán én elfogult vagyok a cseh sörökkel kapcsolatban. de sajnos nekem is rossz tapasztalataim maradtak tegnap estéről a szervezés/lebonyolítás miatt. a jegyvétel lassú procedúra, mert csak 4 kassza van. a kiszolgálók teljesen felkészületlenek, rutintalanok. megy a bénázás, kevés az ülőhely, szűk minden. ettől függetlenül ajánlom mindenkinek, mert a jó kaja/pia mindezekért kárpótol

malvin1 2011.06.09. 14:45:40

@Serkoptató: elmondanád miről is beszélsz, halandók számára is érthetően?

malvin1 2011.06.09. 19:10:50

@malvin1: ismét voltam kint, és rájöttem: ha valaki erre kíváncsi azért ajánlatosabb úgy kérini, hogy "Primátor félbarna".

rowi 2011.06.10. 11:51:20

@malvin1:
ja tegnap este a "kérek egy búzát meg egy tizenhármast" nem sikerült elsőre megérteni, így "egy búzát és egy félbarnát"tal kellett rásegíteni. egyébként a félbarna is jó, de a feketéjükhöz képest nem akkora csoda.

viszont mint kiderült csak az aznapi jeggyel lehet inni, az előző napi már nem jó. elvileg, aztán persze van ahol elfogadták, bár talán pontosabb a nem-is-nézték kifejezés

malvin1 2011.06.10. 12:08:22

@rowi: a "feketét" már említetted.
Na én tegnap ezzel jártam így:
Kértem egy "feketét".
Azt válaszolták, hogy fekete nincs, csak barna.
Én meg ezzel voltam kénytelen "beérni".
Amúgy tényleg finom, és tényleg fekete.

u.i. ma a világos sörüket fogom megkóstolni, csak még azt nem tudom, hogy ha ízlik, akkor hogyan fogom kideríteni, hogy a melyik is az a Primator 12 féle söre közül (na jó, néhányat - főleg azokat, amiket már megkóstoltam :) - ki lehet zárni.

armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2011.06.12. 12:42:40

ezt az aznapi jegyes dolgot nem sikerül felfognom.. ez kinek jó?

rowi 2011.06.13. 08:07:18

@armando_otchoa: senkinek, de második nap sztem rájöttem a megoldásra. ha megnézed a jegyet semmi biztonsági cucc nincs rajta, simán fénymásolható színesben. ezen már szerdán is gondolkodtam, de mikor csütörtökön vagy pénteken megláttam a "vigyázz, hamis jegyek" plakátokat, akkor megnyugodtanm, hogy igen, itthon vagyok:) szóval ezért.

Serkoptató 2011.06.13. 10:15:51

@rowi: volt benne egy pici "arannyal" nyomott korona, amit nagyon nem szeretnek a fénymásolók. Viszont ez olyan picike volt, hogy nagy sietségben, elégtelen látási viszonyok mellett simán át lehetett siklani felette.
Az igazi megoldás, a zseton lett volna, az viszont befektetés, csak akkor éri meg, ha több éven keresztül lehet használni.
süti beállítások módosítása