A Kopaszi gáti Yacht Klubot nem volt könnyű megtalálni, de amikor a parkoló végén megláttuk a kétlábon járó citromot meg a két álrendőrnőt, meg a citrommal teliszórt gyepet, akkor tudtuk, hogy nem mindennapi marketingtámadás áldozatai lettünk.
A Gösser Alkoholmentes Natur Zitrone valójában második hold a magyar radlerkultúra alkonyi egén, mezei fogyasztónak nem világos, hogy a 2%-os sikeres Gösser-radler után mire is jó egy teljesen alkoholmentes (ilyen persze nem létezik, de fogadjuk el) Natur Zitrone piacra dobása. Hiszen az eredetit is lehetett egyfajta alkoholmentesként fogyasztani. Benedek László, a Heineken marketing-igazgatója elismeri, hogy lesz némi kannibalizmus a piacra dobás körül (azaz az új termék a régi közönségét lopja el), de már most úgy fest, hogy az alkoholmentes radler komoly új szeletek tud meghódítani. És az, hogy a két termék közt nincs sok különbség, az, lehet, hogy engem is az alkoholmentes pártjára állítana, hiszen, ha már radler, akkor minek ragaszkodnék ahhoz a kis alkoholhoz? Ha alkoholra vágyom, úgysem radlert iszom, nemigaz? Meg aztán a minapi radler-kotyvasztásunkból is az alkoholmentes radler jött ki győztesen, úgyhogy ebben lehet valami okosság.
A Gösser marketingesei jól mérték fel azt, hogy egy olyan sajtótájékoztató, melyen az érintettek ülnek egy asztal mögött és folyton azt mondogatják, hogy „terméktámogatás”, meg „szinergia”, az nem túl izgi, ezért meghívták a Momentán társulatot, hogy az üres pereceket töltsék ki vicces improvizációval, amit sikeresen meg is valósítottak.
Az alkoholmentes Gösser Zitrone egyébként tovább növeli a hazai fejlesztésű Gösser-termékek sorát, ráadásul, ezúttal az osztrák elvtársak is elismerik a teljesítményt – ezt a terméket átveszi az osztrák Gösser és ott is forgalmazni fogják.
Az emberközpontú rendezvény végén egy kis fogadás szórakoztatta a sajtó képviselőit, de odáig a szervezők már nem jutottak el, hogy a Gösser Natur Zitronét gasztronómiai szereplőnek kezeljék, és talán nekik van igazuk. Viszont én, ha már elmentem, szívesen összekóstoltam volna az új terméket a Gösser Zitronéval és az alkoholmentes Gösserrel. Ebből a két fajta sörből pont nem hoztak – talán a ’kannibalizáció’ elkerülése végett.
Ja igen, és a citromnak öltözött csajt sajnáltam, de a végén mindenki kapott egy igazi citromfa-palántát, ami figyelmességnek nem utolsó.
A marketingkoncepció szerint a szezon során az ország számos pontján lehet majd találkozni a citromnak öltözött lánnyal és a két álrendőrnővel, akik az alkoholmentes Zitronét osztogatják majd. A folyékony Kenyér azt tanácsolja, fogadják el! Tényleg jobb, mint a legtöbb üdítő, és csak azért nem szorítja ki a kólákat, mert jóval drágább azoknál.
És még valami, amire a múltkori radler-kotyvasztás során döbbentünk rá: a radler az egyetlen olyan szénsavas üdítő, aminek teste van. Így az üdítők világában kitüntetett helyet élvez.