Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.



Ha kocsival megyek külföldre kirándulni, akkor minimum egy rekesz sört hozok haza, amit aztán otthon soha nem sikerül a kívánt alapossággal feldolgozni - azaz elosztogatom, felhörpintem, és csak egy kis részét vetem tudományos vizsgálat alá. Legyinthetnénk is rá, de nekem fáj az információveszteség. A krakkói túrán zsákmányolt söröknek is csak egy kis részét sikerült viszonylag tudományos alapon megvizsgálni. Ezek következnek most.
 


Lubuskie Zielone

Persze teljesen nyilvánvaló, hogy szar lesz, majd akkor izgulok rá egy zöld sörre, ha kifizettem érte 5000 forintot, addig rezignáltan töltögetem, kísérleti jelleggel. Viszont a színe szép, meg kell hagyni. Mentaszirup, vagy bármi más, söringert nem kelt. Az illata letaglózó – lengyel alkoholistaszag – azt gondolnánk, hogy az alkoholizmus szaga univerzális, de ebben tényleg azonosítok valami brutálisan lengyeleset, végtelen szocreál önkiszolgáló kantinok levegőjét egy iparvárosban, a háromszög alakú bézsszínű bakelittálcán elnyomott csikk alattomosan fejfájdító aromáit.
Az íze persze borzastó – édes és kellemetlen, de legalább nem undorító. Gumicukorszerű, de nem éri el a kóla élvezhetőségi szintjét, egy osztrák radlerrel meg pláne nem tud versenyezni. Amúgy nem is akar, mert 4,2%-a alkohol. Döbbenet, hogy ezt a szart is a Browar Witnica főzi, mely főzdének pedig nem egy világbajnok söre is van.



Pivo na miodzie gryczanym

Szép sötétbarna színe van, folyékony lakkozott fa, végül meglepő módon szinte fekete lesz. Mivel a mézsört már leírtam, ettől sem várok sokat, és csak azért vettem meg, mert előtte letárgyaltam, hogy ez nem olyan, mint a többi. Ez igaz is. Erős erdőíze van – torkonszúr a fenyőtoboz, csípős, és kiszámíthatatlan, mintha csak leszakítottál volna valamit egy útszéli bokorról, és fantasztikus mély erdei-méz aromája van, ami azonnal eszembe juttatja a Balti tengert prémgallérként ölelő sötét fenyősávot, és azt a csupor betonkemény sötétbarna mézet, amit egyszer egy észt szigetről – Hiuumáról – kaptam ajándékba, és elfogyott, mielőtt betelhettem volna az ízével.
Sörnek talán nem a legjobb, de ez a bódító sötét méz ez valódi misztikus anyag, amit egyszer mindenkinek kóstolnia kellene.

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr112985515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sovesztomesz 2011.06.15. 13:44:48

Ezek kísérleti söröknek tűnnek nekem, ellenben a zloty smok-os írásod felcsigázott!!! Lehet azt sok helyen kapni Lengyelben/Krakkóban? Ősszel készülök oda!!!
Amúgy pl. ez a "...3szög alakú, bézsszínű bakelittálcán elnyomott csikk alattomosan fejfájdító aromáit." megfogalmazás már-már szépirodalmi :-)!!!

TonyCaviar 2011.06.15. 14:24:18

A Zloty Smok alap Krakkóban. Nem mindenhol van csapon, de nem olyan nehéz rátalálni. Ha máshol nem, boltban.
www.ratebeer.com/Places/Country/Cities/krakow/163.htm

sovesztomesz 2011.09.12. 14:09:32

Köszönöm az infókat!

Krakkó megvolt végre!

A Zywiec Porter a nagyüzemi-létének ellenére mindent elhomályosított; bár rajta kívűl sok félét nem sikerült kóstolni (a Cafe Camelot-ban van csapon).

Nekem még elment a Lomza búza, meg a Zloty Smok is; utóbbi csapon

Futottak még Tatra Mocne, Zywiec világos; utóbbi csapon!

Még egyszer köszönöm! Üdv!

Gérard Duchemin 2011.09.14. 15:37:46

@sovesztomesz: Kitűnő! Ám jobb lett volna ha még veszel a Zywiec-hez kiegészítésképpen 4-5 másik balti portert is.
süti beállítások módosítása