Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Adnams és Moor

2011.08.10. 10:03 - TonyCaviar

Akit Londonban nem érint meg az angol pubok és az angol sörök hangulata, annak robotból van a szíve. Mert nincsen jobb annál, mint egy pub mélyén lassú ale-ekkel csendesen becsiccsenteni a laposan beeső délutáni napsütésben.


Ráadásul ellenállhatatlan a választék sokrétűsége. Londonban nemigen találni olyan pubot, ahol 4-nél kevesebb féle sört mérnek. Általában van egy vagy két láger (jellemzően Carling és Stella Artois) egy cider, és mondjuk 3 féle real ale – persze igazán szuttyadt kocsmában nem jártam, nem ismerem tehát az egész spektrumot.

Az első este a Salusbury Roadon lévő Salusbury nevű gastro-pubba ültünk be. Gastro-pubnak azt hívják, ami szakított a hagyományos, mondhatni unalmas pub-fooddal, és majdnem, de mégsem teljesen étteremszintű ételválasztékot tart. Itt az első sör, amit megkóstoltam a 3,8%-os Adnams Bitter volt, és végig ez maradt az egyik legjobb sörélményem. Teljesen szénsavtalan sötétbarna folyadék, de egy pillanatig nem zavaró a lapossága, mert annyira frissen és erősen komlós, hogy valóságos komlóteaként itatja magát. Valóban eléggé teaszerű volt, és nagyon finom.

Az utolsó este visszamentem ugyanoda és megkóstoltam ugyanazt a sört – ezúttal egész más volt. Ezt mindenképp megtanultam Londonban – ugyanaz a real ale mindennap más, hiszen él és változik. Az utolsó este sokkal pezsgőbb volt és savankásabb, bizonytalanabb. Viszont egyszer csak egy kis komlóvirág-szirmot szedtem le a nyelvemről – ezt a sört valamikor valaki hidegkomlózta. Régen a pubban volt szokás, ma már a sörfőzdék végzik.

Az Adnam’s Broadside a főzde erősebb, komolyabb főzete szintén nem volt rossz, de karaktere kevésbé volt szimpatikus. Édes volt, mogyorós és hordóízű, és a gyenge bitterhez képest alkoholos.



A Notting Hill Gate-nél lévő Prince Albertben egész komoly választék van, itt már egy amerikai sör is csapra került – a Sierra Nevada, de nem volt túlságosan izgalmas vagy eredeti. A real ale-jeik közül a Speculation-t visszaküldtem, mert konkrét ecetíze volt, bár aztán mondták, hogy ez ilyen. Viszont a Moor Northern Star-ját nagy élvezettel iszogattam, jó bevezetés ez a real ale mélyebb, titokzatosabb rétegeibe.

Szép világossárga színű sör hab nélkül, ahogy az egy frissen csapravert jó állapotú real ale-től elvárható. Nagyon érdekes és erős aromája van. Először gumicukornak tűnik, aztán licsire asszociálunk, végül beugrik: mangó. Tökéletes és összetéveszthetetlen mangóíze van. A teste könnyű, vizes, egy kicsit mégis olajos. Némi kis tengervizes sósság is vegyül bele, ha jól emlékszem, bár ezt a jegyzeteim nem támasztják alá. Az utóíze a könnyed komlóé.

Ezzel meg is találtam a kedvenc ale –ízemet: ettől fogva a legjobban a trópusi gyümölcsízű, enyhén sós ale-ek érdekelnek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr333139232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2011.08.10. 11:04:57

> Először gumicukornak tűnik, aztán licsire asszociálunk, végül beugrik: mangó.

A hároméves lányomnak kevertem egy koktélt, amiben maracuja szirup is volt. Ő azt hívja azóta gumicukor szörpnek:)

sovesztomesz 2011.08.10. 22:35:06

nagyon szép cikk, de nem lett volna valami jobban sikerült kép a második helyett? :-)

TonyCaviar 2011.08.10. 23:27:24

@sovesztomesz: hóhó! az egy nagyszerű kép:)
az első bekezdést illusztrálja. És figyeld meg milyen szépen rímelnek a lámpatestek az ale-re, ők az egyetlen színfolt...

sovesztomesz 2011.08.11. 08:04:06

nos, egy másik monitoron több látszott a sötétségből és persze a lámpa-sör színharmónia is oké, meg aztán becsiccsentve én is tökéletesnek látnám :-)...
süti beállítások módosítása