Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.



Londonban rengeteg jó dolog van, de azt pl. külön szeretem, hogy ha az ember egy hétnél többet van kint, akkor a végefelé óhatatlanul is kinéz magának egy két kedvenc boltot/kávézót/, ahol pár nap után már régi ismerősként üdvözlik.
 


Így néztem ki magamnak a Queen’s Park buszvégállomás mellett induló közel-keleti soron a libanoni éjjel-nappalit, ahol lehetett olyan kis kolbászkákat kapni, melyek már az első nap belopták magukat a szívembe egy étteremben. Pontosan nem tudom, mivel voltak ízesítve, de az egyik például világító piros volt. Az szinte biztos, hogy volt bennük rózsavíz, fahéj és más keleti huncutságok, meg szerintem olaj is volt benne. Nyersen egészen puhák voltak, vigyázni kellett, nehogy az ujjammal összenyomjam őket. Sztem sok olaj is volt bennük, mert olaj hozzáadása nélkül is prímán megsültek.

Egyik nap otthon ebédeltem, és megsütöttem ezeket a kolbászkákat, egyszersmind végigkóstoltam a rendelkezésere álló chutney-kat. A chutney egy fura angol-indiai dolog, mit nem könnyű elhelyezni az európai gasztronómiában – talán leginkább az olasz gyümölcsmustárok hasonlítanak rá. Nálunk olyan dolgokban él, mint pl. a lilahagymalekvár, vagy a tokajizselé. Angliában a legalapvetőbb fajták a csípős mango-chutney, a karamellizált hagymachutney és a különféle alma-chutneyk. Én a nagy sörfesztiválon lőttem egy London Pride-ból készült real ale chutney-t, de nem volt igazán jó. Túl édes volt, ezért Tabascóval kellett felütni ahhoz, hogy elvégezze a dolgát. Mert a chutney egyrészt mustár, másrészt savanyúság, de adott esetben lekvár is lehet. Az angol mindennapokban jellemzően este kerül elő, amikor is kenyér és sajt mellé eszik.
Én tehát libanoni kolbászt ettem tabaszkós real ale chutney-val, mangóchutney-val, és karamellizált hagyma-chutney-val. A kolbászkák nagyon szomjasak voltak, és legurítottak mellé egy Fuller’s ESB-t és egy Bengal Lancert.   


 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr683201822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.09.06. 12:47:27

A tokaji zselének nem sok (semmi)köze van a chutney-hoz. Egyszerűen borral van a zselatin elkészítve és elkocsonyásítva. a chutney-kban valamilyen zöldség vagy gyümölcs van beforralva nehéz fűszerekkel és ehhez még társulhat ale, portoi vagy egyéb más alkoholtartalmú folyadék és / vagy speciális ecet.
A libanoni kolbászkákban valóban sok olaj van, 1 kg húsban kb. 1,5-2 deci. + még ecet is. Ebben van a hús fűszerekkel bepácolva, aztán juhbélbe húzva. Ezután minimális olajon vagy simán grill lapon kisütik, akák a német grill-kolbászkáknál. És lehet tolni rá a söröket...
süti beállítások módosítása