Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Teikoku IPA

2011.09.14. 12:07 - TonyCaviar



A Great British Beer Festival Bieres Sans Frontieres standjáról hoztam ezt a japán IPA-t. Az első japán kézműves söröm.
 


A címke nem valami meggyőző, zavaros kivehetetlen valami, nem is nézegetem sokáig. A sörnek szűrt rezes színe van, lassan omló, óriás paplanhabbal rendelkezik, kicsit messze esett az IPAk központi fájától – ködös narancsszínűnek kellene lennie. Ráadásul az illatában sem érezni azt a rámenős komlósságot, amit elvárhatnánk. Helyette sütis, malátás illattal indít. Amibe azért vegyül a mélyből némi halvány sajtos erjedés és egy nagyon távoli fokhagymás komlóillat.

Az íze elsőre boros, kakaós, tejes, és igen erősen pörkölt. Ha nem tudom, hogy IPA, azt hiszem, hogy valami aszaltszilvás, kávés dologgá nemesedő barnasört tartok a számban. Nem így történik. Végül  brutál keserű, száraz íze lesz, ami csak az éretlen datolya szájcsücsörítően dehidratáló erejéhez fogható. Mindent összevetve elég barátságtalan, szigorú és japánosan fantáziátlan. Mintha a sörfőző nem tudta volna eldönteni, mit akar, minden súlyosságot beletett. Mintha valami japán fazont látnék, aki csillogóra belőtt Elvis-frizurával jeezik a mikrofonba.

Majd még vizsgáljuk a japánokat, mert ennél többet vártam volna erről a szigetről. A Baird Brewery Shizuokában főzi s sört, legalább hatvan félét, és elég szép ratebeer-pontszámai is vannak - sörözött már valaki Japánban?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr53226572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serkoptató 2011.09.14. 23:15:07

"sörözött már valaki Japánban?" szerintem rengetegen söröznek Japánban.
Sőt,én már egy japánt is láttam sörözni Budapesten! Ez tán maga a dialektikus materializmus teljes mellszélességgel való megnyilvánulása. Tudom, manapság ez nem trendi.
süti beállítások módosítása