Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Obolon Soborn

2011.12.20. 09:39 - TonyCaviar



Idén is bevállaltuk a szokásos füstölt hal-vodka estét, és ennek tulajdonképpen csak véletlenül lett része egy ukrán sör, köszönhetően annak, hogy a Bimbó úti Tesco melletti Arbat bolt vasárnap is este 9-ig van nyitva, benne egy sor ukrán és orosz sörrel – igaz, hogy vodka viszont nincs, mert a vámosok év végén minimum három hetet ülnek az oroszok vodkaszállítmányán - gondolom így állunk bosszút a megszállásért.


A sörről meg nyilván a vámosok sem gondoltak túl sokat, ki akarna orosz meg ukrán söröket inni nálunk, ez nincs benne a magyar elvágyódás toposzai közt. Nem véletlen. Az Obolon Soborn is inkább pedánsan klasszikus és pravoszláv sördesignjáról nevezetes, mint beltartalmáról. Tükrösen tiszta egészen sápadt aranyszínű folyadék, azonnal felismerni benne a kukorica-adalék jótékony hatását, nincs is ilyen légiesen semmilyen sörszín kukorica nélkül.

Nem igaz, hogy nem tudom értékelni a könnyű söröket,az első korty Obolonnál is egy pillanatra behunytam a szemem és átrepültem Ukrajna buján hullámzó búzamezői felett, hagytam hogy a népviseletbe öltözött ukrán lánykák fehér szirmokat szórjanak rám és beleszagoltam egy hófehérre keményített csipkegallérba, de mindezt csak a másodperc törtrészéig, amíg tetten érhető volt némi valódi jó-szándék a sörben, aztán jöttek a lánctalpas munkagépek, az izzadtságszagú mezőgazdaság, és a szépségről kiderült, hogy műanyag, és mindent elborított a kukorica meg az olcsó maláta nyögvenyelős íze. Ezentúl sokkal több mondanivaló nincs is róla. Talán még annyi, hogy vodkához elmegy. Magában nem. 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr253477555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sovesztomesz 2011.12.20. 11:13:16

Nekem is az véleményem, ezekről az Arbat-os sörökről, hogy különleges alakú palackok, szép címkék, de adalék anyagos malátás-kukoricás, édeskés-savanyú ízek; sajnos. Az én komlószerető ízlelőimnek ezek kevesek.

Gondolom, ez olyan szláv ízlés (ill. szláv nagyüzemi módszer :-( ), hogy nem elég komlósak a söreik "általában";

Krakkóban is ezt éreztem, bár a zywiec Porter pl. kiugróan jó, bár az meg nem világos.

Világos? :-)

szanisz 2011.12.20. 14:02:57

Az Arbatra jellemző, hogy minden szirszart behoznak, de egy Baltika Portert már nem képesek kirakni a polcra.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.12.20. 21:16:45

@szanisz: Régen volt náluk, de sajna az már jó régen volt...

dízájn 2011.12.20. 22:26:07

Szeva!

Kíváncsiság maradt bennem. Boszorkányos terv volt, de megvalósult. Vagy pont azért. Mindig ki szerettem volna próbálni mi van ilyenkor, hogy is? Mikor már leengedték a függönyt. Hm, ötlettelenül, nem volt koncepció. A kíváncsiság csak maradt. Miegymás.:-) Majd írj, állítólag tudsz.

keretes v.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.12.22. 01:42:59

ez a búzamezős hasonlat eszembe juttatta Szergej keresztnevű kedves költőm sorait:
"Bizony északi földre születtem,
Csuda ott a mező körülöttem,
Teleholdban a rozs özöne,"

ANTICK 2011.12.26. 23:39:13

Bizony! Akartam írni, de szanisz megelőzött. Az Arbatban tipikusan szar söröket árulnak, amiről kint is ugyan ez a vélemény, szóval nem kell bedobni egyből a szláv kártyát;) Ráadásul, ha jól tudom, a termékek nem kis hányada nem is kint készül, hanem Németországban...
süti beállítások módosítása