Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Pécsi sör Pesten

2012.01.21. 17:23 - TonyCaviar



Van ez a legenda a Szalon sörről, amit nyilván a pécsiek is terjesztenek, és talán van is valami igazságtartalma, tekintve, hogy a Pécsi egy régi szép sörgyár, és arra még én is emlékszem, hogy elviselhetetlenül erős és fojtogató malátaszagba burkolta a környező utcákat , azt viszont utólag nem értem, hogy ez mitől volt olyan rohadt kellemtelen az arra sétálónak.


Tehát volt egyszer egy legenda, mely róla szólt, és ez a mai napig él, tekintve, hogy olyan kevés helyen lehet kapni Pesten Szalont, vagy más pécsi sört, hogy nem lehet róla széles körben meggyőződni, mennyire vacak, vagy nem az. Én a Szervita téri olasz étteremben kb. egy éve meggyőződhettem róla, hogy a Szalon teljesen vacak, kukoricaízű mosogatólé – pont olyan, amilyennek az ősi törvények szerint az olcsó magyar sörnek lennie kell.
De megint felrémlett a horizonton egy titokzatos nagyüzemi házisör, ami Pécsről érkezik, amit először szintén a Szervita téren, a Silenusban kóstoltam és még a Szalonnál is kellemetlenebb volt.  Ennek ellenére, amikor meghallottam, hogy az egyetlen Körúton túli romkocsmában, a Gondozóban úgynevezett Pécsi Sört adnak, személyesen mentem el ellenőrizni a helyzetet.

A 32-esek tere mögött megbúvó Gondozó így télen frappánsan összezsugorodik egy szűk kis kocsmává.  Annyira autentikus lerobbant úttörőház jellege van, hogy az már szinte lehangoló. A szürke kopott falra felerősített szőnyegek is minden igyekezet ellenére erős KGST-hatást sugároznak, a konyha hasmagasságban nyíló kiadó ablaka tökéletes menzafeeling, és az édesbucis, csalamádés óriáshamburger pont olyan szar, mintha még régen élnénk. 

A pultoscsaj viszont toppon van, rákérdezek a Pécsire és mint akit bekapcsoltak, mondja, hogy a Pécsi Sörgyár prémium terméke, nyíltkádas erjesztéssel készült, házi jellegű, stbstb, látszik, hogy szépen megtanulta, viszont ritkán van alkalma előadni – nyilván senkit nem érdekel a rizsa a Körúton kívül (elnézést).

Korrekt, egyenesfalú, füles korsóban érkezik, rajta a sokatmondó Pécsi Sör felirattal – sosem láttam még ilyet, de az is igaz, hogy régen söröztem Pécsett. Világos aranyszínű folyadék, túlfehér, közepes habbal. Az illata nem kellemes. Az elő korty azonban nem kellemetlen, egy pillanatra érződik is benne a komló, és némi ígéretes fűszeres karakter, és tulajdonképpen a teste is egész telt, a karbonáció is majdnem selymes, de végül a víz és a (talán) kukorica eluralkodik, az utóíze már nem kellemes. Azt hiszem egy Zwickl-szerű dologban gondolkodhattak, csak sajnos véletlenül leszűrték (nyilván nem fogy olyan ritmusban, hogy szűretlenül lehessen tartani), meg véletlenül kispórolták belőle az anyagot. A mélyén ott rejtőzködik egy jó sör, jó a gondolat, de aztán a megvalósulás olyan magyaros. Nem mintha nagyon meglepődtem volna.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr53630400

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gondozó 2012.01.23. 12:16:53

Helyszín: 1082 Bp., Vajdahunyad u. 4. Látogatás: 2011. június 1. 18:00-00:30 > A Gondozó jó, a Gondozó finom, a Gondozó gyönyörű. A Gondozó várja régi és új pácienseit! ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2012.01.24. 09:47:02

> egy legenda, mely róla szólt,
Szandokááááán! :)

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2012.01.27. 22:29:23

@lilakutyak: lám Te is megrekedtél a 80-as években...
:o]
süti beállítások módosítása