Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

chocarrubica.jpg

Amikor megláttam a boltban az Arabicaportert, biztos voltam benne, hogy az kell nekem, de aztán megnyugodtam és végiggondoltam, hogy kávés portert már ittam eleget, és mellette feltűnt a Chocarrubica, azaz kakaós-karobos porter, amilyet viszont még tényleg nem ittam.

A karob a szentjánosfa termése, más néven szentjánoskenyér - mivel Szt. János ezzel vészelte át sivatagi kóborlásait. Spanyolországban „szegények kakaójának” hívják, és az összeurópai reformkonyha mostanában kezdi újra felfedezni, miközben az élelmiszeripar már egy ideje általános kakaóhelyettesítőként hasznosítja.

Kitöltve sötétbarna, majdnem fekete, tökéletesen habmentes folyadék. Az illata elbűvölően komplex, ez megérdemel pár perc szimatolást. Pörköltmaláta, csokoládé, fanyar gyümölcsök, szépen megrajzolt porterillat, és annál egy kicsit több.

Az íze talán még ennél is szebb. A pörköltmaláta, a kakaó és a gyümölcsök egy jól eltalált pikáns füstöltmalátás háttér előtt egészen őrjítően intenzív ízeket produkálnak. Először a Csobánkai Fekete Bárány, aztán inkább a Mikkeller Beer Geek Breakfast jut eszembe párhuzamnak, de egyik sem ennyire gyümölcsös.

És masszívan édes is, de csak azért hogy még hiperrealisztikusabban rajzolja ki a gyümölcsös pörköltséget – egyik pillanatban ribizli és egres, aztán inkább mogyoró és vanília, végül bor és konyak. Igazi élménysör, szuperintenzív ízekkel, igazi édesség, mintha a világ legfinomabb kakaóporát nyalogatnád kiskanálról.

A venezuelai kakaó és a szicíliai karob mellett a sör igazi titka a rengeteg zabpehely, amit hozzáfőztek – attól ilyen olajos, puha, szép. És mivel a zabpehelynek nincs annyi íze, mint a malátának, a különleges hozzávalók is jobban tudnak érvényesülni.

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr794609841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Symbol Developer · http://www.symboltech.hu 2012.06.29. 14:15:50

Most gazdagok vagy szegények kakaója? Bulváros cím :)

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2012.06.30. 16:30:22

Fél-OFF

Raktam fel egy képet a FK facebook oldalára . Nekem újdonság volt az " installáció " de gondolom sokan láttatok már hasonlót.

Bud Taste 2012.06.30. 19:19:57

@Barman's Choice: Ha jól látom ez egy Randall, amit Sam Calagione "talált fel", arra szolgál, hogy friss komlóízt adjon a sörnek a komló keserűsége nélkül.
A Stewart minden sörére jellemző a karakteres de egyben szakértő komlóhasználat, jó lenne egyszer Randall-lal próbálni a sörüket, irigyellek, hogy Neked sikerült:).

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2012.07.01. 13:39:30

@Bud Taste: Valóban, meglepő módon hiányzott belőle a keserűség , nagyon friss,könnyed sör volt.
A Stewart söreit kedvelem, most a fesztiválon mutatkozott be a Zymic nevű ami iszonyatosan üde, friss, könnyed sör, igazi nyári kortyolnivaló és aktuális kedvencem:)
Jól emlékszem, hogy Te is itt kint vagy? Nem voltál a Sraf-on?

Bud Taste 2012.07.01. 17:41:39

@Barman's Choice: Nem élek kinn, csak néha kiugrok pár napra sörözni, mert a skót sörök a kedvenceim. Sajnos a SRAF és a GBBF is kimarad idén. Hallom viszont, hogy a Stewart költözik, illetve, hogy a Zymic mellett megjelent a Radical Road is ami az egyik legjobb sörük lett. Azt is kóstoltad?

bpe 2012.07.16. 11:08:53

@Symbol Developer: háát, ez a két kifejezés sztem nem üti egymást :), mivel ez sör, és nem kakaó, ezért a "gazdagok kakaója" a reggeli kakaóra utal(hat), hiszen 10 euróért (www.artigianbeer.com/index.php/speciali/chocarrubica-grado-plato.html ki más iszik reggelente ilyet, mint ők - a karob meg ettől még bőven lehet a szegények kakaója, mert hát pótszer..

bpe 2012.07.16. 11:12:37

..de am miért nem nevezzük igazi nevén a gyereket? ez egy oatmeal stout. :)

rambo13 2012.12.03. 10:40:46

Hello! van egy gasztrokörökben mostanában eléggé felkapott olasz étterem Encsen, az "Anyukám mondta". Sajnos pestiként igen ritkán járok arrafelé, még nem volt alkalmam az egységet meglátogatni, de rákukkantottam az étlapra, ahol a söröknél látható egy "Matthias Müller kézműves sörei" tétel...
www.anyukammondta.hu/Anyukam_Mondta_Etlap_2012_Osz.pdf
mivel életben nem hallottam róla, megpróbáltam "gugliztam": a csóka nyilván német, Weihenstephanban összhaverkodott Stefano Cossi-val a Thornbridge neves sörfőzőjével,és közösen készítteték ezt a remeket:
www.ratebeer.com/beer/matthias-muller-1st-bavarian-pale-ale/164625/

azóta olaszországban él (aha!!! akkor így kerül egy olasz étterembe:)), és van egy díjnyertes búzasöre is:
www.weissbraeu-mueller.de/

sörökről még:
www.piacerimediterranei.net/prodotti/vino-liquori-birra/matthias-muller-il-mastro-birraio/
www.fermentobirra.com/la-bianca-weissbrau-muller/

sajna, mint mondtam nem nagyon szoktam arra felé járni, de ha valaki a közelben lakik,(miskolciak hajrá!) akkor érdekelne egy beszámoló :)
süti beállítások módosítása