Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Pilsner_Urquell_hordo2.jpg

Hihetetlen dolog történt: kaptam a Drehertől egy sajtómeghívót, ami felkeltette a figyelmemet. Végre megtörténik az, amit én évekkel ezelőtt ajánlottam nekik először, még jóval azelőtt, hogy elkövették volna azt a hibát, hogy egy világító söröskorsót próbálnak rámsózni. A Budavári Sörfesztiválon csütörtökön csapra vernek pár hordó szűretlen, pasztörizálatlan Pilsner Urquell-t. Már csak ezért is felmennék a Budavári Sörfesztiválra, hogy megkóstoljam, mert, noha a ratebeer szerint ez a legtöbbre értékelt cseh sör  - még Csehországban is alig lehet kapni, nekem pl. sosem sikerült. De van még valami, és most már ez érdekel a legjobban: fahordóban hozzák. De vajon miért? Állítólag nem ebben kondicionálódik. Vajon mikor kerül bele? Mit tesz az ízével? Vagy csak dizájnból? Kínzó kérdésekre a megfejtés ma a várban. Annyit sikerült megtudnom, hogy dél körül verik csapra és nem csak egy hordó van. Remélem kitart egy darabig.

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr426296389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serkoptató 2014.06.12. 07:35:08

Azért ne kapkodd el azt a delet, mert a fesztivál csak háromkor kezdődik.
Amúgy a cseheknél is csak alkalmilag, parasztvakításból csapolnak ilyen kis hordóból.
Amúgy meg kíváncsi vagyok, hogyan kezelik ezt a szűretlen, pasztörizálatlan cuccot ott fenn a Várban a tűző napon a 30°C feletti kánikulában...

toshabp 2014.06.12. 07:58:44

Nekem volt szerencsém csapra verni néhány hordóval még Londonba. A lényege hogy a pilzeni sörfőzdében régi hagyományos módon lefőznek néhány száz litert, amit hatalmas tőlgyfa hordókban érlelnek. Végül össze hasonlítják a nagy üzemben gyártottal. Az egyik módja hogy biztosítsák az eredeti íz világát. Volt szerencsém személyesen is látni. Ez egy olyan sör amit vétek lene kihagyni.

Serkoptató 2014.06.12. 09:35:49

@toshabp: Hát ja. Összehasonlítják, és megállapítják, hogy a nagyüzemi mennyivel vacakabb. Majd mindenki megy tovább.

ger. duchemin 2014.06.17. 13:10:05

Kérdésedre a válasz. A sör Plzenben került a hordóba a fesztivál előtt egy nappal. Eltarthatósági idő 5 nap, tehát a fesztivál utáni nap. Bizonyítékom is van, de ezt a képet nem tudom megjeleníteni, mert offline van csak.

ger. duchemin 2014.06.17. 13:11:08

@pif: "a hordó az mókusvakítás"

Milyen értelemben?

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2014.06.17. 17:39:44

@ger. duchemin: ebbe csak lefejtik 1-2 nappal előbb a sört. Az erjesztéshez nincs köze

ger. duchemin 2014.06.18. 13:35:23

@pif: Ja igen, ez igaz. Én is tudom, hogy nem ebben erjesztik, mégsem éreztem vakításnak. Csak amolyan reklámféle, vagy mi.
süti beállítások módosítása