Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

coffeest1.jpg


Amióta rákóstoltam a Flying Dog Cujóra, nem hagy nyugodni a sörhazaifiság, ilyesféle szégyentelenül erős és ízes, őszinte, kemény heavymetalt nekünk is kell főznünk. Ez több mint egy éve volt, azóta sokat fejlődött az ügy, például úgy, hogy Lányi Marci kolléga ebből írja a szakdolgozatát a Corvinus Egyetem sörtanszékén. Az utolsó próbafőzést felhasználtuk egy kis körkóstolásra a Csakajósörben éppen fellelhető coffee-stoutokból.

coffeest15.jpg

Először a koppenhágai To Øl Mocaccino Messiah-t bontottuk fel, talán mert ennek volt a legkisebb alkoholtartalma. Reggelire 7%-os fekete kávét inni így meredek vállalásnak tűnt. Nem teljesen fekete, némileg áttetsző folyadék, nagyon finom, gyümölcsös, élesztős, szinte már boros illata volt. Az íze viszont csersavas, üres, némileg maró, de később a levegőn sokat lágyul. A sörértő, de nem craft-beer rajongó egyetemi kóstológárdának – Vecsery Beának és Kiss Zsuzsának nem igazán tetszett és meg is tudom őket érteni. A Ratebeer-es 95 ponthoz kell az új, izgalmas sörök iránti nemzetközi lelkesedés.

coffeest2.jpg

A 10%-os BrewDog Cocoa Psycho a mi sörünkhöz hasonlóan kétszer kapja meg a kávét, egyszer a komlóforralásnál egyszer az utóerjesztésben, mégis óriási a különbség, ez tényleg pszichátriai eset, vaníliát is tettek bele és tölgyfachipsen érlelték. Ennek ellenére először csak hányás és füstöltszaga van, durván kezdődik, aztán, mint a szárazjég, elillan a füst, és színre lép a vanília. Amikor azt megszoktuk marad az őszinte dark rock, tiszta riffek, élvezd a zúzást.

coffeest3.jpg

A Beer Geek Weasel nekem már nem volt újdonság, és a maga elemi erejével vitte is a primet a szortimentben. >>> Most már csak azt kell kivárni, milyen lesz a mi coffee-stoutunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr275419747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BalazsMate · http://stockholm.blog.hu 2013.07.23. 09:45:41

En egy Nils Oscar Coffee Stout-ot kostoltam egyszer (www.ratebeer.com/beer/nils-oscar-coffee-stout/93585/). Finom volt, erdekessegnek mindenkepp jo volt, de azert nem fogok rendszeresen venni belöle ;)

rambo13 2013.07.23. 12:38:12

hát a messiah az nem illik a sorba:
kávésnak kávés és barnának barna, de nagyon nem stout...és nem is akar az lenni...

nagyon érdekes kv-s szortiment van most a sörspecnél, érdemes kipróbálni mindet...a de molen bed & breakfastje, ill a bierzauberei baristoja, pl világos sör alapon van, érdekes ízválágúak, de nekem nem annyira jön be, a rooie dop daily grindja már sokkal jobb történet...

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2013.07.23. 14:17:50

Mivel roppant meleg van itt, a whiskyzés kissé háttérbe szorult , de nem is volt baj, jutott időm tovább foglalkozni az alekke ill. sörökkel . Amúgy is egymást érik a rendezvények,( EIBF, SRAF, stb,stb) igy az elmúlt másfél hónapban nagyon sok sört kóstoltam,életemben ennyit összesen nem. És mivel megkedveltem a portereket,stoutokat ebben az időszakban ittam kb 30-35 félét ,mindenhonnan a világból. Köztük coffee stoutokat is . Az a privát meglátásom,hogy sok porterben vagy stoutban amiben nincs konkrétan kávé semmilyen formában, a kávés aromák vagyis azok amiket a leirásnál és az ízlelésnél aként azonosítunk sokszor sokkal szebbek,kerekebbek mint azok amikbe ténylegesen kerül kávé . A toasted,smoked porterek pl ilyenek,nekem legalábbis.Nils Oscart én is ittam ,azt hiszem talán picit hidegebb hőmérsékletűt mint amit a fajta megkiván, de a végére valóban ott volt a kávés zamat. De ahogy Bajen irta, egyszer elmegy,jó,szép, e szerintem is vannak sokkal érdekesebbek.

Áron Varga 2013.07.23. 15:29:09

Marci híres lettél :D

Csaba121 2013.07.24. 10:30:47

Nekem bejött a Mochaccino Messiach, igaz nem magában, hanem a Merlin Černy sörrel keverve. Szerintem a kettő együtt tökéletes saját keverésű Black & Tan sört ad ki. A jellegtelen Merlint felturbózza, a túl tömény Mochaccionót pedig lággyá teszi...

alehunter 2013.08.02. 23:39:45

@Csaba121: a mochaccinot keverni mással egy vétek...nem értem ighazán azt sem, hogy hogyan lesz black & tan egy brown ale-ből ha összekeverjük egy merlin cernyvel...
süti beállítások módosítása