Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Lezajlott a második Főzdefeszt, az első nap tombolás volt, a második naptól kezdve az időjárás betette az ajtót, de úgy a sörfőzők, mint a közönség hősiesen állta a sarat, és még 5 fokban fagyott újakkal is százak kóstolgatták a kézműves söröket. De bármekkora erény a hősiesség, az igazi sikert nem helyettesíti, és azt is látni kell, hogy ezen a szeles feszten bizonyos sörök nem tudtak rendesen kiteljesedni, pedig a főzdék tucatnyi újdonsággal érkeztek. Talán a legizgalmasabb felfedezetlen jószág a miskolci Serforrás Paracelsus söre volt, ez a hatféle malátából és zabból készült sör, amit a középkori csodadoktorról, Paracelsusról nevezett el Vaskó György, a sörfőző. 
 


Paracelsus ugyanis híres volt arról, hogy a nem-halálos betegeket azzal küldte el, hogy "igyál sört!", ő ugyanis tisztában volt a sör erényeivel, és egyben egészséges szkepticizmust táplált a korabeli orvostudomány irányában. Így a miskolci Paracelsus is egy nagyon tápláló gyógysör, amit a hagyományos gyógysörök és nektársörök stílusában nem a komlóra alapoztak, hanem a maláták erejére és harmóniájára.

Csak futtában tudtam kóstolni, de nagyon megragadott az íze. Első barátságtalan, de pár korty után szinte addiktív, gyógyszeres illatos keserűsége nem tolakodó, hanem izgató. A maláták nagyszerű rendben sorakoznak, és a gyógyszerességhez társul valami egészen evokatív ódon ízvilág, ami, ha minden igaz, a zabnak köszönhető. Felsőerjesztésű sörről beszélünk, ezért adott a simogató olajosság és gyümölcsösség, amihez még fantasztikus, zsibongó szénsavú dús test is társul. Nagyszerű sör, sajnos elhagyta Budapestet, de remélem, még jön, és akkor pontosabb kóstolást is írhatok róla.

A bejegyzés trackback címe:

https://folyekonykenyer.blog.hu/api/trackback/id/tr173293820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2011.10.11. 11:18:47

Ogrénak ez is csak egy 'leandersör' volt, de nekem ízlett - de azért ennyire nem. tavasszal volt valami herbáriás sör, az jobb volt.

pif · http://sorbuvar.blog.hu/ 2011.10.11. 11:58:55

Nekem ez egyáltalán nem jött be. Akor már a jászdózsai Hajdinás sör, ami kakukkfűvel volt ízesítve, bár nekem abban is egy kicsit eltúlzott volt a fűszer...

ozur 2011.10.11. 12:38:31

Szerintem a miskolciak összes többi söre jobb a Paracelsusnál, de ez se rossz. De akkor már inkább a barna, az IPA, vagy a Korty. Viszont én nem éreztem nagyon fűszeresnek, vagy gyógyszeresnek, csak valahogy nem volt egységes az ízvilága.

pifnek: A hajdinás pedig a legrosszabb, amit valaha ittam. Szerintem konkrétan penészíze van. A csalános majdnem olyan rossz.

A fesztivál legjobb sörei pedig (az újak közül, nem mindet, de sokat kóstolva, és persze szigorúan IMHO): Tuck Barát, Fekete Bárány, Lupus in Lupulus. Az Éjjeli Portást sajnos nem tudtam megkóstolni, de a csobánkaiak többi sörét tekintve remélem az is jó. Jó volt még a Drakula, az egyik cseh főzde (a Kálvin téri) sörei (Samurai IPA-t és American Pale Ale-t kóstoltam) is, a Hofstettner viszont nem olyan kiemelkedő, mint ahogy itt beharangozták.

(Indulhat a flame.)

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2011.10.11. 13:26:43

Én csak pénteken voltam, akkor is késő este, erről a sörről sajnos lemaradtam.
:(

Gérard Duchemin 2011.10.11. 13:38:50

Bocsi, 5 fokban fagyott ujjakkal, és nem újakkal.

Gérard Duchemin 2011.10.11. 13:41:08

@ozur: "Szerintem konkrétan penészíze van."

A kakukkfű nagy töménységben ilyen penészízt produkál. Nem csak sörben, hanem pizzán is.

blash 2011.10.11. 16:44:01

Serforrásnál ezt elfelejtettem megkóstolni, csak a kortyot és az ipájukat. Sajnos ezek közül egyik sem ízlett. A korty túl savanyú volt, vártam valami különleges ízt, de nem ilyet. Az ipának meg túl erős klór utóíze volt. Akikkel voltam, azok is ezt mondták rá. Remélem, hogy csak a csapolásnál volt valami gond, s nem tényleg ilyennek kéne lennie.

blash 2011.10.11. 16:44:58

@blash: Szombat délután ittunk a Serforrásnál.

TonyCaviar 2011.10.11. 21:32:52

Azóta személyese is megkaptam, hogy amit itt dicsőítek az valójában ízhiba, és tulképp maga a sörfőző is csodálkozott, miért ízlik nekem ez annyira, mert eddig még egyik söréért sem rajongtam ilyen látványosan. De tényleg simán lehet, hogy a sok gasztronómiai élmény, a fáradtság, és a ki tudja mi minden megvezette az érzékeimet. Meglátjuk a kontrollcsekknél.

gilgalad 2011.10.12. 06:50:54

En konkretan nem tudtam meginni ezt sem es az IPA-t sem. Biztos en vagyok tul erzekeny a mellekizekre, bocs!

Harald hardrode 2011.10.12. 12:47:03

Nekem sem volt akkora durranás, nem állt össze az íze és az IPA-juk is szétesős darab volt. Ha Paracelsus, akkor maradok a Stiegel félénél.

szanisz 2011.10.12. 14:03:03

@blash:

az ipájuk általában rendben van, klóríz nélkül. Valószínűleg újra kell majd kóstolnotok. Viszont az IPA -nak elég kontinentális értelmezése ez, talán nem a legjobb elnevezés az IPA, bár felsőerjesztésű valóban.

blash 2011.10.13. 10:41:52

@szanisz: szeretném újra megkóstolni, de sajna nem hiszem, hogy járok mostanában Miskolc felé.

szanisz 2011.10.13. 10:44:45

@blash: a pesti Cheers sörözőben csapolják olykor-olykor, ha jársz erre.

mattphilips 2011.10.16. 10:59:11

Szerintem a Serforrásnál valami végzetes hiba történt, rossz volt a tárolás, vagy éppen más gyermeteg hibára gyanakszom. A Paracelsus-nak számomra vízben hetek óta rothadó virágíze volt. Először azt hittem, hogy a sörrel nincs rendben valami. De a már rengetegszer kóstolt, és jól bevált IPA-nak is hasonló bevehetetlen mellékíze volt. (A Stiegl gyár sörei közepesek, vagy annál is rosszabbak, de a Paracelsus az tényleg remek, ráadásul szinte minden boltban kapni és olcsó!)
süti beállítások módosítása